پنکک خوراکی
پنکک خوراکی

چگونه لوازم آرایشی خوراکی درست کنیم؟

چگونه لوازم آرایشی خوراکی درست کنیم؟ آیا از مواد اولیه موجود در خانه می‌توان لوازم آرایشی خوراکی درست کرد؟ در این مقاله سعی شده است تا شما علاقمندان را با نحوه تهیه انواع لوازم آرایشی از مواد خوراکی آشنا کنیم. همانطور که می‌دانید تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی در جهان در هنگام تهیه انواع محصولات آرایشی از مواد سمی و خطرناکی مثل جیوه و سرب استفاده می‌کنند. هیچ قانونی هم وجود ندارد که مانع اینکار شود. تمامی محصولات آرایشی صنعتی با مواد شیمیایی، انواع نگهدارنده‌ها و آلرژن‌ها پر شده‌اند که باعث می‌شود قیمت این لوازم نیز زیاد و گران باشد. در صورتی که نگران سلامتی پوست خود هستید و قصد دارید از لوازم آرایشی طبیعی استفاده کنید، توصیه می‌شود تا خودتان دست به کار شوید و با انواع مواد طبیعی‌ای که در خانه دارید، برای خودتان بصورت طبیعی کرم پودر و رژ لب درست کنید.

راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی برای آگاهی شما عزیزان است.

با اینکه بهترین راه برای در امان ماندن از مضرات لوازم آرایشی حذف این لوازم از برنامه روزانه است، ولی همین لوازم آرایشی باعث خوشحالی و افزایش اعتماد به نفس بانوان محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که بانوان بدون لوازم آرایشی قادر به زندگی نباشند، زیرا به نظر خودشان بخش مهمی از جذابیت خود را از دست می‌دهند. لوازم آرایشی با قیمت گزاف و با مواد مضری در بازار عرضه می‌شود. اگر بتوان در خانه با مواد طبیعی برخی از این محصولات را تهیه کرد، کمک بزرگی به بودجه ماهیانه و سلامت پوست می‌شود. ممکن است به نظرتان ساخت لوازم آرایشی خوراکی سخت و پیچیده باشد، ولی با مطالعه مقاله زیر به راحتی می‌توانید لوازم آرایشی طبیعی و خوراکی تهیه کنید و می‌بینید که با کار دشواری مواجه نیستید.

تهیه پنکک طبیعی در خانه

یکی از لوازم آرایشی خوراکی که می‌توانید در خانه تهیه کنید، پنکک است که دارای طرز تهیه بسیار ساده‌ای می‌باشد. برای اینکار کافی است که مقدار مناسب و اندازه‌ای از آرد برنج را در تابه بریزید (برای مثال یک پیمانه). سپس تابه آرد را بر روی حرارت ملایمی تفت دهید. با تفت دادن آرد به تدریج رنگ آن تغییر می‌کند و تیره می‌شود. هنگامی که رنگ آرد به رنگ پنکک دلخواه شما رسید می‌توانید دست از تفت دادن آرد بردارید و بگذارید تا آرد سرد شود. سپس آرد خنک را در داخل یک ظرف مناسب بریزید و پس از آن می‌توانید برای آرایش پوست خود از آن استفاده کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که بهتر است آرد ظریف‌تر و ریزتر باشد تا بافت پنکک شما بهتر و فشرده‌تر شود.

ساخت پنکک خوراکی
ساخت پنکک خوراکی

تهیه رژ لب خوراکی

اگر قصد دارید یک رژ لب طبیعی و خوراکی در خانه درست کنید، ابتدا نیاز است تا مقدار مساوی از موم زنبور عسل، کره بادام یا آووکادو و نیز روغن بادام یا روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. تمامی مواد ذکر شده پایه و بیس رژ لب را می‌سازند. برای اعمال رنگ دلخواه به رژ لب نیز می‌توانید از مواد طبیعی مانند رنگ دارچین، زعفران، چغندر یا رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. بعد از اضافه کردن رنگ دلخواه به مواد مخلوط شده، اجازه دهید مخلوط در یک محیط خنک قرار گیرد و سرد شود. برای زدن این رژ لب طبیعی بر روی لب‌های خود می‌توانید از یک قلموی ساده استفاده کنید.

تهیه رژ لب طبیعی
تهیه رژ لب طبیعی

تهیه ریمل طبیعی در خانه

ممکن است هنوز هم این سوال در ذهن شما برقرار باشد که چگونه لوازم آرایشی خوراکی درست کنیم؟ خب مشاهده کردید که اینکار به راحتی و با استفاده از لوازم معمولی که در هر خانه یافت می‌شود، قابل اجرا است. اکنون اگر به دنبال تهیه ریمل طبیعی در خانه هستید، می‌توانید مقدار مساوی از روغن نارگیل و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید. سپس به اندازه نصف این مقادیر، از موم عسل استفاده کرده و آن را به مخلوط اضافه کنید. سپس این مخلوط را با روش بن ماری گرم کنید و بگذارید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. لازم است تا کمی ژل آلوئه ورا به این مواد اضافه کنید و کمی زغال فعال نیز به این مخلوط بیافزایید تا زمانی که این مخلوط به خوبی سیاه شود. در نهایت این مخلوط را در داخل یک ظرف ریمل تمیز و قدیمی بریزید استفاده کنید.

با لیست کامل لوازم آرایشی برای مغازه آشنا شوید یکی از بهترین مقاله ها برای راه اندازی کسب و کار آرایشی است.

تهیه رژ گونه طبیعی

اگر به دنبال تهیه یکی از لوازم آرایشی خوراکی مانند رژ گونه در خانه هستید، باید از آرد برنج استفاده کنید. فقط برای رنگ دادن به آرد برای ساخت رژ گونه نیاز است تا کمی رنگ خوراکی یا ترکیبی از چند رنگ را به آرد اضافه کنید. برای ایجاد ترکیب رنگ‌های جذاب‌تر برای رژ گونه، می‌توانید کمی از مداد شمعی استفاده کنید که کاملا ریز و پودری باشند و آن را به آرد اضافه کنید. رژ گونه خوراکی نیست و با لب‌ها تماسی ندارد، لذا استفاده از مداد شمعی جهت رنگ‌دهی به این مخلوط مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تهیه رژ گونه طبیعی در خانه
تهیه رژ گونه طبیعی در خانه

نحوه تهیه سایه چشم طبیعی

در صورتی که علاقمند به ساخت سایه چشم طبیعی در خانه هستید، می‌توانید به راحتی از روغن شی باتر استفاده کنید و آن را با رنگ‌های خوراکی ترکیب کنید. سایه‌ای که از طریق این مخلوط تهیه می‌شود چرب و براق است. در صورتی که قصد دارید سایه پودری و مات تهیه کنید، لازم است از پودر میکا استفاده کنید. این پودر را به آسانی می‌توانید از داروخانه تهیه کنید و با ترکیب کردن رنگ آن‌ها، به رنگ دلخواه خود دست یابید. در صورتی که مایل به تهیه سایه اکلیلی هستید، کمی پودر اکلیل به سایه ساخته شده خود، اضافه نمایید.

تهیه مداد ابرو در خانه

اگر قصد تهیه یک مداد ابروی طبیعی در خانه دارید، می‌توانید یک یا چند فندق را انتخاب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. پس از گرم شدن فندق می‌توان به عنوان مداد ابرو از آن استفاده کرد و قسمت‌های توخالی ابرو را با این ماده پر کرد. جالب است بدانید که فندق دارای خواص تقویتی برای رشد موی ابروهای شما نیز بوده و می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند.

تهیه برق لب طبیعی در خانه

یکی از لوازم آرایشی خوراکی که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه می‌شود، برق لب است. برای تهیه برق لب کافی است کمی شی باتر یا کره کاکائو را با روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس چند قطره عصاره نعناع یا عصاره پرتقال را به این مخلوط اضافه کنید. پس از اینکه این مواد به خوبی ترکیب شدند، آن را در ظرف مناسبی بریزید تا سرد و خنک شود. این مواد تهیه شده خوراکی است و هیچ ضرری ندارد و با خیال راحت می‌توانید استفاده کنید. حال می دانیم چگونه لوازم آرایشی خوراکی درست کنیم؟

طرز تهیه رنگ موی طبیعی

با توجه به رنگی که قصد دارید برای موی خود درست کنید، مواد اولیه نیز متفاوت است. برای مثال اگر قصد دارید موی خود را سیاه یا قهوه‌ای تیره بکنید، بهتر است از پوست گردو استفاده کنید. برای اینکار 5 یا 6 گردو را انتخاب کرده و آن را از پوست بگیرید و خورد کنید. سپس گردوها را در داخل آب جوش بریزید و بگذارید تا رنگ تیره پوست گردو به آب اضافه شود. سپس بعد از غلیظ شدن این رنگ در آب بگذارید تا این رنگ سرد و خنک شود سپس آن را به رنگ موی معمولی خود بزنید و بگذارید یک ساعت بر روی موی شما باقی بماند. در آخر موی خود را به کمک نرم کننده بشویید و آبکشی کنید.

نحوه تهیه کرم پودر طبیعی در خانه

برای تهیه یک کرم پودر طبیعی لازم است تا کمی نشاسته ذرت را با توناژ رنگ دلخواه خود چون دارچین، جوز هندی یا وانیل ترکیب کنید تا به غلظت مناسبی برسد. سپس چند قطره روغن نارگیل نیز به این مخلوط اضافه کنید. این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس این ترکیب را در یک ظرف مناسب بریزید که سر بسته باشد. فراموش نکنید که اگر درب این مخلوط باز بماند منجر به خشک شدن کرم شده و کیفیت آن را از بین می‌برد.

تهیه کرم پودر طبیعی در خانه
تهیه کرم پودر طبیعی در خانه

طرز تهیه مرطوب کننده در خانه

برای ساخت یک مرطوب کننده طبیعی در خانه می‌توانید کمی از ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن خارج کرده و با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این مخلوط را در داخل یک ظرف تمیز و در بسته بریزید. هر بار برای استفاده کمی از این مخلوط را بردارید و روی پوست خود بمالید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 7 میانگین: 4.1]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *