واردات لوازم آرایشی
واردات لوازم آرایشی

آشنایی با نحوه وارد کردن لوازم آرایشی و نکاتی که باید در نظر بگیرید!

چگونه لوازم آرایشی وارد کنیم؟ در هنگام وارد کردن لوازم آرایشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در این مقاله به بررسی طرز وارد کرد صحیح لوازم آرایشی و هزینه‌های مرتبط با این واردات پرداخته شده است. همانطور که آگاه هستید لوازم آرایشی و بهداشتی و بهداشتی یکی از پرطرفدارترین اقلام وارداتی است که طرفداران زیادی دارد و میزان فروش قابل توجهی در کشور مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی است. در چند سال اخیر بسیاری از مشکلات در زمینه واردات لوازم آرایشی در کشور رخ داده است که عبارتند از افزایش تعرفه گمرکی و ممنوعیت واردات که در ادامه شرح داده شده‌اند. تمامی لوازم آرایشی که در کشورمان موجود هستند، از زریق دو راه وارد می‌شوند.

لطفا مطالعه بفرمایید: چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟

برخی از آن‌ها قانونی وارد شده و تاییدیه بهداشتی دارند و زیر نظر وزارت بهداشت کشور وارد می‌شود. برخی دیگر از این لوازم نیز بصورت قاچاقی و غیر قانونی وارد بازار می‌شوند که دارای قیمت‌های ارزان‌تری هستند و تاییدیه بهداشتی ندارند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام وارد کردن لوازم آرایشی باید به آن توجه شود و مهم‌ترین مسئله است، هزینه واردان این لوازن است. هزینه واردات لوازم آرایشی چقدر می‌باشد؟ این سوالی است که ممکن است ذهن اکثری از وارد کنندگان لوازم آرایشی را به خود درگیر کرد‌ه باشد. در ادامه بطور کامل با این هزینه‌ها آشنا می‌شوید.

چگونه لوازم آرایشی وارد کنیم؟
چگونه لوازم آرایشی وارد کنیم؟

هزینه مربوط به خرید خارجی

هزینه‌هایی در واردات لوازم آرایشی هستند که مربوط به خرید خارجی مانند یافتن فروشنده مناسب است که معمولاً در هنگام خرید خارجی، وارد کننده با آن مواجه می شود.

هزینه مربوط به خرید محصول

یکی از هزینه‌های اصلی که در هنگام واردات لوازم آرایشی متحمل می‌شودید، صرف خرید خود محصول می‌شود. هزینه مربوط به خرید محصول معمولا اصلی‌ترین و بیشتری بخش هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.

هزینه مربوط به بازرسی کیفی محصول

معمولا فروشنده‌ها به منظور برای اطمینان خاطر کردن از کیفیت محصولات به بازرسی کیفی محصولات می‌پردازند. هزینه این بخش از بازرسی اغلب بر عهده شخص وارد کننده محصولات آرایشی است. با اینکار فروشنده یا وارد کننده کالا قبل از خروج محصول از مبدا مورد نظر مطمئن می‌شود که لوازم آرایشی خریداری شده دارای کیفیت مناسبی باشند.

هزینه مربوط به حمل و نقل محصولات آرایشی

هزینه مربوط به حمل و نقل محصولات آرایشی
هزینه مربوط به حمل و نقل محصولات آرایشی

در هنگام وارد کردن لوازم آرایشی، یکی از هزینه‌ها مربوط به نحوه حمل و نقل محصولات است. مقدار این هزینه بر اساس حجم سفارش، شیوه حمل، محل مبداء و مقصد حمل و نوع تحویل تعیین می‌شود. در این قسمت نکاتی حائز اهمیت است که در ادامه شرح داده شده‌اند:

  • واردات و انتقال لوازم آرایشی از چه طریقی صورت می‌گیرد؟ هوایی، زمینی یا دریایی؟
  • هزینه حمل و نقل محصولات آرایشی شامل هزینه بار از کارخانه تا محل تحویل نیز می‌شود؟
  • آیا هزینه‌های نگهداری در انبار و هزینه ورود به مقصد نیز شامل این بخش می‌شود یا نه؟
  • محصولات در هنگام تحویل شامل ضمانت هستند یا نه؟
  • آیا شخصی که محصولات را وارد می‌کند، بیمه باربری دارد یا خیر؟ در صورتی که وارد کننده بیمه باربری داشته باشد، باید هزینه‌ای را متحمل شود. این بیمه برای مواقع ضروری مانند صدمه دیدن و یا دزدیده شدن محموله بسیار مهم است که متوجه ضرر و زیادی نمی‌شود. زیرا در صورت بیمه داشتن، شرکت بیمه تمامی ضرر و زیانی که ناشی از دزدیده شدن و آسیب دیدن محصولات در هنگام ورود به کشور است را تامین و پرداخت می‌کند.

هزینه‌های انبارداری

بخشی از هزینه وارد کردن لوازم آرایشی، مربوط به هزینه‌های انبارداری است که جدا از هزینه حمل و نقل محسوب می‌شود. وارد کننده ملزم به پرداخت هزینه انبارداری تا زمانی است که کالا و محصولات آرایشی از بندر ترخیص نشده است. این هزینه متغیر بوده و بر اساس حجم و مقدار محموله وارداتی می‌باشد. در این قسمت هزینه دیگری نیز به نام دموراژ وجود دارد که هنگامی پرداخت می‌شود که محصولات قبل از تاریخ مشخصی از گمرک ترخیص نشوند.

هزینه مربوط به گمرک

از جمله هزینه وارد کردن لوازم آرایشی هزینه‌های گمرکی است که مربوط به تعرفه کالا می‌باشد. نحوه تعیین هزینه‌های گمرکی به این شکل است که وارد کنندگان لوازم آرایشی جهت ترخیص کالا در گمرک اظهارنامه‌ای را تکمیل می‌نمایند. در این اظهارنامه شماره تعرفه لوازم آرایشی HS) در BOX33 و (BOX34 اظهارنامه مأخذ، حقوق ورودی کالا نوشته می‌شود. وارد کنندگان باید نهایت دقت خود را در ذکر تعرفه کالا به کار برند، چرا که اگر تعرفه کالا اشتباه ذکر شود، واردکننده جریمه خواهد شد.

هزینه مربوط به گمرک در واردات لوازم آرایشی
هزینه مربوط به گمرک در واردات لوازم آرایشی

قبل از گمرک یک سری هزینه‌های پرداختی وجود دارد که شامل صدور ترخیصیه به کشتیرانی، هزینه‌های مرتبط با حق توقف کالا در انبار تا زمان صدور ترخیصیه، در صورتی که بار در کانتینر باشد و هزینه‌های مرتبط با سپرده گذاری وثیقه کانتینر. همچنین از دیگر هزینه‌های وارد کردن محصولات مربوط به پرداخت هزینه قبض انبار الکترونیکی، هزینه لاک و مهر، هزینه پرینت اظهارنامه، هزینه آزمایشگاه، هزینه‌های ثبت سفارش کالا، هزینه‌های مرتبط با دستمزد ترخیص کالا و… می‌باشد. توجه داشته باشید که وارد کننده ملزم به پرداخت هزینه‌ای جهت حقوق ورودی است که جدا از هزینه گمرک می‌باشد و به صورت ۵ درصد ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی می‌باشد، محاسبه می‌شود.

طریقه وارد کردن لوازم آرایشی

برای اینکه بدانیم چگونه لوازم آرایشی وارد کنیم نیازمند اطلاعات هستیم. همانطور که در بخش اول نیز اشاره شد، محصولات آرایشی به دو طریق وارد کشور می‌شوند. روش اول بصورت قاچاقی است و بدون دریافت مجوز صورت می‌گیرد. تمامی محصولات آرایشی که از این طریق وارد کشور شده‌اند، هیچ تاییدیه و استانداردی را از بهداشت ندارند و جزو کالاهای غیر استاندارد محسوب می‌شوند. یکی دیگر از روش‌ها، وارد کردن لوازم آرایشی بصورت قانونی است که دارای مجوز لازم از مبادی رسمی کشور می‌باشد و بصورت کاملا قانونی انجام می‌شود. این مجوز قبل از واردات محصولات از طرف وزارت بهداشت و موسسه استاندارد صادر می‌شود.

لیست کامل لوازم آرایشی عروس را بشناسید. یک مقاله کامل برای تازه عروس ها است.

همچنین توجه به این نکته داشته باشید که اکثر وارد کنندگان لوازم آرایشی، محصولات مورد نظر خود را از کشورهای خارجی مانند امارات، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، فرانسه و چین وارد می‌کنند. انتخاب هر یک از این کشورها می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند بیمه باربری، کشور مبداء و غیره هزینه‌های متفاوتی را برای وارد کنندگان ایجاد خواهند کرد. پس این هزینه‌ها برای هر وارد کننده متفاوت و متغیر است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 2.7]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *