راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و بررسی نکات لازم در هنگام خرید
راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و بررسی نکات لازم در هنگام خرید

راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و بررسی نکات لازم در هنگام خرید

در این مقاله با راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و تمامی نکات در هنگام خرید لوازم آرایشی بهداشتی آشنا می‌شوید. یکی از معضلاتی که امروزه اکثر خانم‌ها با آن مواجه هستند، خرید بهترین و مناسب‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی است. از گذشته تا به امروز مسئله زیبایی برای تمامی انسان‌ها اهمیت زیادی داشته است. امروزه با وجود لوازم آرایشی و بهداشتی متنوع با کیفیت‌های مختلف و در میان انبوهی از لوازم مربوط به زیبایی پوست و مو، خرید کمی سخت‌تر شده است. در قدیم برای لعاب بخشیدن به رنگ مو و یا صورت از حنا و سایر مواد طبیعی استفاده می‌شد که امروزه همگی از دور خارج شده‌اند و با ظهور تکنولوژی انواع محصولات آرایشی باکیفیت در طرح‌ها و برندهای مختلف در بازار عرضه شده است. این امر باعث شده است تا تنوع محصولات زیاد شود و تقاضای خرید محصولات آرایشی بهداشتی افزایش یابد. در نتیجه این توسعه، بسیاری از بانوان در هنگام خرید دچاری تردید می‌شوند. در راستای رفع این مشکل در این مقاله بطور کامل درباره خرید بهترین و مناسب‌ترین لوازم آرایشی صحبت شده است.

بررسی کرم پودر

در هنگام خرید یک کرم پودر مناسب و باکیفیت که مناسب پوستتان باشد، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید. در این مواقع بهتر است به سراغ کرم پودرهایی بروید که متناسب با رنگ پوست و تناژ پوست صورت شما هستند. در صورتی که یک کرم پودر با فرمول نادرست را انتخاب کنید، این امر می‌تواند بعد از مدتی باعث بروز چین و چروک، جای جوش و مشکلات پوستی دیگری شود. یا ممکن است از کرم پودری استفاده کنید که رنگ مناسب صورت شما را ندارد و شما را بسیار روشن یا بسیار تیره می‌کند که ظاهر نامطلوبی دارد. در جهت اهمیت زیاد این امر در هنگام خرید کرم پودر توجه زیادی شود. سعی کنید در هنگام خرید کرم پودر مناسب به تمامی سوالات زیر به درستی پاسخ دهید تا در نهایت بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

نوع پوست شما چیست؟

در ابتدا لازم است تا نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. در صورتی که پوست صورتتان چرب است، توصیه می‌شود از نوع پودری کرم‌ها استفاده کنید. این نوع از کرم‌ها براقی صورت را کنترل می‌کنند و منافذ صورت را بسته نشان می‌دهند. در صورتی که علاقمند به استفاده از کرم‌ پودرهای مایع هستند باید از کرم‌هایی استفاده کنید که چرب نیستند. اگر پوست صورت شما خشک است بهتر است کرم پودر مایع را خریداری کنید. دقت کنید که کرم‌های پودری برای صورت‌های با پوست خشک مناسب نیستند و می‌تواند چین و خطوط صورت را بیشتر نمایش دهند.

ته رنگ پوست شما چیست؟

علاوه بر تشخیص نوع پوست، بهتر است درباره ته رنگ پوست خود نیز آگاه باشید و آن را در هنگام خرید کرم پودر در نظر بگیرید. ته رنگ پوست هر شخص متفاوت است و می‌تواند سرد، گرم و یا خنثی باشد. شناخت این عامل به شما کمک می‌کند که بهترین نوع کرم پودر را انتخاب کنید. برای مثال کسانی که ته رنگ سرد دارند، رگ مچ دستشان به رنگ آبی یا بنفش دیده می‌شود و معمولا روی پوستشان سایه‌های صورتی، قرمز و آبی وجود دارد. کسانی که ته رنگ گرم دارند، بر روی پوستشان سایه‌های طلایی و زرد رنگ دیده می‌شود و رگ دستشان به رنگ سبز یا زیتونی به نظر می‌آید. افرادی که ته رنگ خنثی دارند چیزی بین این دو را تجربه می‌کنند و رگ‌هایشان آبی-سبز است.

خرید ریمل

در هنگام خرید بهترین و مناسب‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی به خرید ریمل می‌رسیم. ریمل یکی از اجزای مهم در آرایش صورت محسوب می‌شود. مهم نیست که آرایش غلیظ یا سبک و طبیعی می‌کنید، انتخاب یک ریمل مناسب بسیار مهم است و می‌تواند ظاهر صورت شما را زیباتر نشان دهد. در هنگام خرید یک ریمل خوب، عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارد. به دلیل وجود ریمل‌های مختلفی مانند ریمل حجم دهنده، ضخیم کننده، ریمل‌های ضد آب و … که تنوع زیادی دارند، افراد در هنگام خرید ریمل دچار تردید می‌شوند. ممکن است برخی افراد تصور کنند که افراد فقط در نوع و جنس موی سر باهم فرق دارند. ولی جالب است بدانید که افراد در نوع مژه هم باهم تفاوت دارند. در ادامه مدل مختلفی از ریمل‌ها بررسی شده‌اند تا به شما در هنگام خرید کمک کند.

ریمل بلند کننده مژه

اگر شما از علاقمندان مژه‌های بلند هستید و مژه طبیعی خودتان کوتاه است می‌توانید از ریمل‌های بلند کننده استفاده کند. این ریمل حجمی به مژه شما نمی‌دهد و فقط مژه را بلند می‌کند و ظاهر زیبایی به مژه‌ها می‌دهد.

ریمل حجم دهنده

در صورتی که دوست دارید مژه‌های پر حجمی داشته باشید، بهتر است از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کنید که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

ریمل فر کننده

برخی افراد دارای مژه‌ها صاف هستند و همواره از این موضوع ناراضی‌اند. این افراد همیشه به دنبال راهی برای فر کردن مژه‌های خود هستند. در صورتی که به دنبال مژه‌های فر و طبیعی باشید می‌توانید از ریمل‌های فر کننده استفاده کنید.

ریمل‌های ضد آب

در صورتی که اهل ورزش و شنا هستید و به دنبال ریملی هستید که در تماس با آب از بین نرود، بهتر است از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید. در این ریمل‌ها از فرمول‌هایی استفاده شده که از خراب شدن ریمل در تماس با رطوبت جلوگیری می‌کند. نکته‌ای که در خرید این ریمل باید به آن توجه شود این است که این ریمل‌ها به راحتی از روی مژه پاک نمی‌شوند و برای پاک کردنش باید از یک روغن مناسب یا آرایش پاک کن مناسب استفاده کنید.

عواملی که در انتخاب یک ریمل مناسب باید در نظر گرفته شوند:

  • طول مژه: هر فرد دارای مژه‌های با طول متفاوتی است و طول مژه در هر فرد یکسان نیست. پس ابتدا به طول مژه خود در هنگام خرید ریمل دقت کنید.
  • ضخامت مژه: هر فرد دارای مژه‌های با ضخامت متفاوت است. برخی مژه‌های ضخیم و برخی نازک دارند. افرادی که دارای مژه‌های ضخیم هستند می‌توانند از ریمل‌های معمولی نیز استفاده کنند. ولی اگر مژه نازک و کم حجم دارید می‌توانید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید.
  • رنگ ریمل: همانطور که می‌دانید بر خلاف گذشته که فقط ریمل با رنگ مشکی موجود بود، امروزه رنگ ریمل‌ها بسیار تنوع دارد. هنوز هم رنگ مشکی در ریمل محبوب است و در تمامی فروشگاه‌ها می‌توان آن را یافت. اما هستند کسانی که به دنبال ریمل با رنگ‌های مختلف می‌باشند و می‌خواهند تاثیر رنگ متفاوت ریمل را بر روی مژه‌های خود ببینند. بعد از رنگ مشکل، ریمل با رنگ آبی بسیار پرطرفدار است.

خرید پرایمر

تمامی بانوان با هدف داشتن یک چهره بی‌نقض و زیبا آرایش می‌کنند. همانطور که با اهمیت پرایمر آشنا هستید، لازم است تا قبل از هر اقدامی بر روی صورت و یا لب خود از پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمر محصولی است که خطوط و منافذ باز روی پوست را می‌بندد و پوست شما را نرم و یکدست می‌کند. در هنگام خرید همیشه به دنبال پرایمری بروید که بتواند آرایش شما را در تمام طول روز حفظ کند. بسیاری از آرایشگرهای حرفه‌ای نیز در هنگام آرایش حتما از پرایمر استفاده می‌کنند.

خرید کانسیلر

واژه کانسیلر به معنی پنهان کننده است و برای افرادی مناسب می‌باشد که روی پوست خود، لکه و جوش‌های سر سیاه و سر سفید دارند. استفاده از یک کانسیلر خوب می‌تواند همه نواقص روی پوست شما را بپوشاند و این کانسیلر باید با رنگ و تناژ پوست شما هماهنگی لازم را داشته باشد. کانسیلر به کرم پودر شما کمک می‌کند تا پوشانندگی بیشتری ایجاد کند. ممکن است برخی افراد این سوال در ذهنشان ایجاد شود که تفاوت کانسیلر و کرم پودر چیست؟ کانسیلر غلیظ‌تر از کرم پودر است و پوشش با دوام بیشتری دارد. برخی از کانسیلر را برای زیر چشم هستند و چین و چروک، گودی و یا سیاهی زیر چشم را می‌پوشانند. برخی از کانسیلرها نیز برای صورت طراحی شده‌اند.

راهنمای انتخاب یک کانسیلر مناسب

در بررسی راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، به بررسی یک کانسیلر خوب و مناسب می‌رسیم. معمولا متخصصان و آرایشگران به شما نمی‌گویند که هر بافت و رنگی از پوست یک کانسیلر متفاوت را می‌طلبد. کانسیلر معمولا باید نیم درجه روشن‌تر از کرم پودر شما باشد. در هنگام انتخاب و خرید یک کانسیلر مناسب باید با تئوری رنگ‌ها آشنا باشید. در چرخه رنگ‌ها، برخی از رنگ‌ها هستند که متضاد و مخالف هم می‌باشند و می‌توانند برای اصلاح یکدیگر بکار روند. برای مثال:

  • رنگ سبز مخالف و متضاد رنگ قرمز است.
  • رنگ نارنجی مخالف رنگ آبی است.
  • رنگ آبی مخالف رنگ بنفش است.

اکنون برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پنهان کردن حلقه‌های تیره با کانسیلر

در صورتی که حلقه دور چشم شما تیره رنگ است بهتر است از سایه‌های گرم‌تری استفاده کنید. برای مثال اگر حلقه دور چشمتان آبی یا بنفش است، بهترین رنگ کانسیلر نارنجی یا زرد می‌باشد که یک سایه روشن‌تر از تناژ پوستی خودتان است. برخی افراد دارای حلقه چشم به رنگ قهوه‌ای هستند که بهتر است از کانسیلرهای به رنگ نارنجی یا هلویی استفاده کنند.

محو کردن لکه و قرمزی روی پوست با کانسیلر

برخی از کانسیلرها دارای پایه سبز هستند و برای افرادی مناسب‌اند که روی پوست خود لکه و قرمزی دارند و برای خنثی کردن این رنگ قرمز می‌توانند از کانسیلر استفاده کنند. این نوع کانسیلرها برای محو کردن آکنه، راش و جای جوش بسیار موثر است.

پوشاندن نقاط تیره روی پوست با کانسیلر

برای پوشاندن نقاط تیره پوست بهتر است از کانسیلرهای با پایه رنگ نارنجی و هلویی به همراه کانسیلرهای معمولی استفاده کرد.

خرید رژ گونه

رژ گونه معمولا به چهره فرد لعاب و رنگ و روی خاصی می‌بخشد و برای ایجاد حس جوانی از آن استفاده می‌شود. رژ گونه به داشتن یک آرایش و چهره طبیعی به شما کمک زیادی می‌کند و اجازه نمی‌دهد صورت شما سرد و بی‌روح به نظر برسد. رژ گونه شما را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان می‌دهد. از رژ گونه معمولا برای نمایش بهتر استخوان گونه استفاده می‌شود. با توجه به تناژ رنگ پوست صورت خود از طیف رنگی گسترده رژ گونه استفاده کنید.

انتخاب یک رژ گونه مناسب در خرید
انتخاب یک رژ گونه مناسب در خرید

خرید رژ لب

در داخل ترکیبات رژ گونه‌ها، رنگدانه و روغن‌هایی استفاده شده است که رنگ زیبایی به لب‌ها می‌دهند. رژ لب‌های باکیفیت به لب شما بافت بهتری می‌دهد و آن را از آسیب‌های محیطی همچون قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند. اکثر رنگ‌های معمولی در رژ لب‌ها مناسب همه هستند. ولی برای خرید بهتر لازم است تا تن پوست خود را برای خرید رژ لب در نظر بگیرید. برای مثال اگر صورت شما رنگ پریده‌ و بی‌روح است بهتر است از رژهای رنگ روشن استفاده نکنید. انتخاب رنگ روشن در این شرایط باعث می‌شود چهره‌تان بیمار به نظر برسد. در هنگام خرید یک رژ لب مناسب بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که رنگ رژ باید کامل کننده تناژ پوست صورت باشد. سایه و رژ انتخابی شما باید مکمل سایر محصولات آرایشی باشد و بتواند صورت را یکپارچه و زیبا نشان دهد.

خرید رژ لب مناسب پوست
خرید رژ لب مناسب پوست

خرید سایه چشم

بسیاری از افراد در هنگام خرید سایه چشم وسواس زیادی به خرج می‌دهند. ولی انتخاب یک سایه چشم مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و زیبایی شما بگذارد. امروزه پالت‌های سایه چشم دارای طیف رنگی گسترده و متنوعی است که در برندهای مختلف عرضه می‌شود. در هنگام خرید یک پالت سایه چشم بهتر است به دو عامل توجه شود. یکی از این عوامل رنگ سایه مناسب برای چشم است و دوم نحوه صحیح استفاده و زدن این سایه بر روی چشم است. در ادامه سعی می‌کنیم به طور مختصر سایه چشم مناسب برای پوست‌های مختلف را با هم بررسی کنیم.

انتخاب یک سایه چشم مناسب پوست
انتخاب یک سایه چشم مناسب پوست

سایه چشم مناسب برای پوست‌های روشن

پوست‌های با رنگ روشن و ته رنگ کرم بهتر است از سایه‌های با رنگ برنز بیشتر استفاده کنند.

سایه چشمی مناسب برای صورت‌های گندمی و معمولی

پوست‌هایی که ته رنگ کرم دارند بهتر است از سایه‌های به رنگ طلایی، دارچینی، سایه‌های گرم قرمز استفاده می‌کنند.

سایه چشم مناسب برای پوست‌های زیتونی

بسیاری از افراد با پوست‌های زیتونی و با ته رنگ طلایی بهتر است از سایه‌هایی استفاده کنند که از شدت گرمی پوست این افراد کم کند. بهترین سایه چشم برای این افراد رنگ سبز دودی است.

سایه‌های مناسب برای پوست‌های قهوه‌ای تیره

این نوع پوست‌ها دارای ته رنگ خنثی هستند که به معنی این است که پوست‌ نه گرم است نه سرد. در صورتی که پوست صورت شما نیز اینچنین است، می‌توانید از تمامی رنگ‌های سایه چشم خود استفاده کنید.

برچسب و مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی را مطالعه کنید.

پوست یکی از مهم‌ترین اجزای بدن است پس باید با آن مهربان بود. با مطالعه برچسب و مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مطمئن می‌شوید که محصول با کیفیت و مناسبی می‌خرید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 5]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *