خیابان نیشان تاشی در استانبول
خیابان نیشان تاشی در استانبول

معرفی بهترین مراکز خرید لباس مجلسی در استانبول

در این مقاله با بهترین مراکز خرید لباس مجلسی در استانبول آشنا می‌شوید که شامل انواع مراکز خرید معروف و پر طرفدار در استانبول می‌باشد. در صورتی که به استانبول سفر کرده‌اید و به دنبال خرید لباس از مراکز معروف در این شهر هستید، احتمالا سردرگم شده باشید. خرید لباس و انتخاب یک مرکز مهم برای خرید چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت بسیار سخت و پر هیجان است. در استانبول معمولا مردم برای خرید لباس چند روز زمان صرف می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که با توجه به میزان بودجه خود بهترین خرید را انجام داده‌اند.

در ابتدا لازم است بدانید که برای دیدن تک تک فروشگاه‌های لباس استانبول عجله نکنید و صبر و حوصله به خرج دهید. نکته دوم این که در صورت سفر به استانبول اگر به دنبال مراکز خرید لباس شب هستید می‌توانید از کلمه آبیه abiye استفاده کنید که در زبان ترکی استانبولی به معنای لباس شب است. علاوه بر این موضوع، شناخت کلمه‌هایی که با جنس پارچه لباس ارتباط دارند نیز به شما در هنگام خرید کمک می‌کند تا شما بتوانید منظور خود را سریع‌تر به فروشنده برسانید.

نام پارچه‌ها شامل پارچه ابریشم یا سیلک فابریکز Silk fabrics یا در ترکی ایپک کوماشلار ipek kumaşlar، پارچه ریون یا ریون فبریک Raven fabric یا در ترکی کوزگوم کوماش kuzgun kumaş، مخمل یا ولوت Velvet یا در ترکی کدیفه Kadife، حریر Harir، تور یا نت Net یا در ترکی دانتل کوماش Dantel kumaş، فاستونی، کرپ دوشین، گاباردین، ساتن، کرپ ژرژت، ارگانزا، پارچه لمه یا لمه فبریک lame fabric یا توپال کوماش، پارچه دیسکویا دیسکو فبریک disco fabric یا دیسکو کماشی disko kumaşı، پارچه پولکی یا سیکوئن فبریک Sequin fabric یا پایت کوماش payet kumaş، پارچه شنی یا سند فبریک sand fabric یا کوم کوماش kum kumaş می‌شود. در ادامه مطلب با انواع بورسی لباس مجلسی در استانبول آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.

بازار لباس مجلسی نیشان تاشی در استانبول

اگر به استایل و خوش تیپ بودن اهمیت زیادی می‌دهید و همیشه شیک پوشی برایتان اولویت دارد، بهتر است به بازار نیشان تاشی در استانبول سری بزنید. البته در ابتدا باید گفت این بازار مناسب کسانی است که در پرداخت هزینه برای خرید لباس مجلسی هیچ محدودیتی ندارند. یکی از پاساژ لباس مجلسی در استانبول که بسیار معروف است و در زمینه فروش لباس شب و بهترین لباس عروس‌ها فعالیت دارند، بازار نیشان تاشی است. این بازار در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و به میدان تکسیم بسیار نزدیک است. در این مرکز خرید لباس مجلسی در استانبول می‌توان انواع لباس دست دوز با قیمت‌های بالا را مشاهده کرد. همچنین در این مرکز خرید انواع شعبه برند معروف وجود دارد که هر یک طرفداران مخصوص به خود را دارد. همچنین می‌توانید به خیابان تشویکیه Teşvikiye و یا روملی در این ناحیه بروید و از مرکز خرید سیتی نیشان تاشی نسبت به خرید لباس‌های فوق‌العاده زیبای مجلسی اقدام کنید.

خیابان نیشان تاشی در استانبول

از سایر مراکز خرید لباس مجلسی در استانبول که در محله نیشان تاشی واقع شده است، می‌توان به فروشگاه‌های فیگن بازی باله Figen Bağzıbağlı، بیاض بوتیک نیشان تاشی Beyaz Butik Nişantaşı، فروشگاه آلفا بتا AlfaBeta (با رنج قیمت 800 تا 1200 لیر)، عدنان دنیز نیشان تاشی Adnan Deniz Nişantaşı و … اشاره کرد که همگی شامل لباس‌های مجلسی و شب بسیار خاص با مدل‌های متنوع است. مزیت این فروشگاه‌ها این است که امکان خرید برای تمام افراد با بودجه مختلف وجود دارد.

محله نیشان تاشی هم در موقعیت خوبی از نظر دسترسی قرار دارد و هم دارای مراکز خرید لباس مجلسی متنوع در استانبول است. برای رسیدن به این محله کافی است از میدان تکسیم به سمت خیابان عثمان بی حرکت کنید. تمامی لباس‌های موجود در نیشان تاشی از نظر قیمت بستگی به نوع لباس، کیفیت، بلند یا کوتاه بودن، دست دوز بودن و … دارد. در این بازار لباس با زیر قیمت 1000 لیر نیز می‌توان یافت ولی اکثرا قیمت لبا‌س‌ها بالای 1000 لیر است.

بازار خرید لباس مجلسی در استانبول به نام عثمان بی

از دیگر محله‌های نیشان تاشی که در منطقه شیشلی واقع شده است، می‌توان به عثمان بی اشاره کرد. این منطقه پر اس فروشگاه‌های مختلف است که انواع لباس مجلسی شب در انواع مدل‌ها را می‌توان در آن یافت. البته ناگفته نماند که لباس‌های موجود در این منطقه کمی گران‌تر هستد. این ناحیه شامل فروشگاه‌های نازلی Nazzlı (با حدود قیمت 400 تا 700 لیر)، سیبل یاووز Sibel Yavuz و سرپیل Serpil (که در آن طرح‌هایی از طراحان مد دیده می‌شود)، دیلی آبیه Dilli Abiye (با رنج قیمت 200 تا 400 لیر)، آیهان Ayhan (لباس‌های کوتاه با قیمت 150 تا 300 لیر و لباس شب شرف ورال Şeref Vural با قیمت حدودی 500 تا 800 لیر) وجود دارد.

مراکز خرید متنوع در خیابان عثمان بی در استانبول

خرید لباس مجلسی از خیابان بغداد استانبول

از دیگر بورس خرید لباس مجلسی در استانبول می‌توان به خیابان بغداد اشاره کرد که در بخش آسیایی شهر استانبول واقع شده است. در این خیابان انواع پاساژ لباس مجلسی و بهترین بوتیک‌ها را برای خرید می‌توان یافت. اگر به دنبال خرید لباس شب با قیمت مناسب هستید، بهتر است سری به خیابان بغداد استانبول بزنید. این خیابان از کیزیل توپراک (Kiziltoprak) در منطقه کادیکوی استانبول آغاز شده و تا جویزلی (cevizli)، به موازات دریای مرمر ادامه دارد.

برای رفتن به خیابان بغداد در استانبول بهتر است ابتدا به خیابان تکسیم رفته و از اتوبوس‌ها استفاده کنید تا وارد منطقه کادیکوی شوید. سپس از ون استفاده کنید تا به خیابان بغداد برسید و با دیدن انواع فروشگاه‌ها در این منطقه از خرید مناسب و با کیفیت لذت ببرید.

خیابان بغداد استانبول

خرید لباس مجلسی از خیابان عمرانیه استانبول

از دیگر مراکز خرید لباس مجلسی در استانبول می‌توان به خیابان عمرانیه اشاره کرد. این خیابان که شامل انواع لباس شب با قیمت‌های ارزان و گران است در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و در آن انواع لباس با مدل و تنوع بسیار زیاد وجود دارد. برای مثال برای خرید لباس شب کوتاه و بلند با رنج قیمت 500 تا 1500 لیر بهتر است به فروشگاه‎های سچیل Seçil بروید. همچنین فروشگاه لیزگه Lizge (با قیمت حدودی 450 تا750 TL لیر) و فروشگاه مدا اینترست Moda Interest (با قیمت حدودی 200 تا 600 لیر) نیز در این خیابان واقع شده‌اند.

در خیابان عمرانیه بوتیک محمت Mehmet وجود دارد که دو شعبه نیز در خیابان عثمان بی و فیندیک زاده Fındıkzade دارد. در این بوتیک انواع لباس کوتاه و یا سایز بزرگ را می‌توان پیدا کرد که رنج قیمت 250 تا 500 لیر دارند. از سایر فروشگاه‌های معروف و پر طرفدار موجود در این خیابان می‌توان به بوتیک زیرو پوینت Zeropoint اشاره کرد که 3 شعبه دیگر در خیابان باکیرکوی و کادیکوی دارد. فروشگاه اولگ کاسینی Oleg Cassini با 3 شعبه در مارمارا فروم Marmara Forum، ایستینیه پارک İstinye Park و مرکز خرید جواهر (در محدوده قیمت 450 تا 1600 لیر) از دیگر مراکز خرید لباس شب در خیابان عمرانیه در استانبول به شمار می‌آیند.

مرکز خرید باکیرکوی در استانبول

اگر به دنبال خرید لباس مجلسی در استانبول هستید، بهتر است به خیابان پر طرفدار استانبول به نام باکیرکوی بروید. این خیابان دسترسی بسیار خوبی دارد و در استانبول به بهشت لباس‌های شیک و جذاب شهرت دارد. در خیابان باکیرکوی در استانبول انواع پاساژ لباس مجلسی و مراکز خرید لباس مجلسی شیک وجود دارد که از مزیت‌های آن می‌توان به وجود انواع لباس با قیمت مناسب و خوب اشاره کرد. همچنین در این منطقه بهتر است از بازار لباس مجلسی یرآلتی چارشی (yeralti carsi) نیز دیدن کنید که جزو قدیمی‌ترین و البته بهترین بازار از قدیم تا کنون در استانبول است.

مراکز خرید لباس مجلسی در منطقه باکیرکوی استانبول

در دور میدان انواع مرکز خرید متنوع وجود دارد که همگی مناسب برای خرید لباس شب هستند. از مزیت این خیابان برای خرید این است که هر بودجه‌ای برای خرید لباس مجلسی مد نظرتان باشد، می‌توانید مطابق با بودجه بهترین لباس را خریداری کنید. در این بازار انواع لباس با قیمت گران و قیمت مناسب وجود دارد و برای همه مناسب است. سه مغازه متفاوت و جذاب در باکرکوی اِجرین آبیه (Ecrin Abiye)، لباسفروشی زنانه رعنا (Rana Abiye) و هلین (Helin Abiye) است. برای دیدن این مغازه‌ها کافیست از پله ‌های بازاری که زیر خیابان قرار گرفته (Yeralti Carsi) پایین بروید. هر سه این مغازه‌ها در این بازار هستند.

خوبی خیابان باکیرکوی این است که پر از فروشگاه لباس مجلسی است. توصیه می‌شود حتما از فروشگاه شیرین اِولَر دیدن کنید. این فروشگاه زیاد معروف نیست و دارای لباس‌های شیک و مجلسی متنوعی می‌باشد. در خیابان باکیرکوی می‌توان انواع لباس را از 40 لیر تا بیشتر از 600-700 لیر پیدا کرد. اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید بهتر است به مزون آشکین گوکسو (Abiyeler) بروید که دارای لباس زیبای مجلسی با قیمت مناسب است. معمولا بانوان در استانبول برای خرید لباس نامزدی به این فروشگاه مراجعه می‌کنند.

خرید لباس مجلسی از فاتیح استانبول

یکی از بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید لباس مجلسی در استانبول، که شامل انواع بازارهای لباس و بازار عمده لباس نیز می‌باشد، منطقه فاتیح نام دارد. این منطقه معروف در ناحیه اروپایی استانبول واقع شده است و دارای بازارهای عمده لباس مجلسی زیاد و متنوعی است. اگر فقط یک بار نیز به استانبول سفر کرده باشید، قطعا نام منطقه فاتیح را برای خرید لباس مجلسی شنیده‌اید. در این منطقه علاوه بر لباس مجلسی زنانه می‌توان فروشگاه‌های مناسبی برای خرید لباس بچگانه، کیف و کفش زنانه و مردانه، لباس عروس و … را مشاهده کرد.

بسیاری از بانوان برای خرید لباس عروس به این منطقه مراجعه می‌کنند و همچنین بسیاری از گردشگران علاوه بر دیدن مناطق دیدنی استانبول، بازدید از فروشگاه‌های این ناحیه را در برنامه خود قرار می‌دهند. در این منطقه انواع فروشگاه با قیمت‌های متنوع و مناسب برای خرید وجود دارد که علاوه بر بانوان، آقایان نیز می‌توانند خرید کنند. قسمتی از این خیابان دارای فروشگاه‌های با لباس لوس و بسیار شیک است. گاهی این لباس‌ها را می‌توان با لباس‌های مد پاریس برابر دانست. در منطقه فاتیح یک فروشگاه بسیار معروف وجود دارد که برای یک طراح معروف در ترکیه به نام چنگیز آکتُرک می‌باشد.

قیمت لباس‌های مجلسی در ناحیه فاتیح در استانبول

در خیابان فاتح لباس‌های مجلسی رنج قیمتی بین 500 تا 1000 لیر دارند. تمامی لباس‌های این ناحیه ساده و شیک یا دست دوز و کار شده هستند. در استانبول نیز مانند هر جای دیگری لباس‌های دست دوز دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند.

در خیابان فاتیح استانبول یک مرکز خرید لباس مجلسی با نام اثر esergiyim وجود دارد که با مراجعه به طبقه دوم این فروشگاه می‌توانید انواع لباس کوتاه و مد روز را مشاهده کنید که قیمتی بین 400 تا 600 لیر دارند. در طبقه پایین این فروشگاه نیز انواع لباس بلند یا کوتاه، باز یا بسته وجود دارد که قیمت آن‌ها از 1000 لیر شروع می‌شود. با وارد شدن به خیابان فاتح در استانبول انواع مزون و بازارهای لباس مجلسی متنوعی را مشاهده خواهید کرد که یک روز برای دیدن تمامی فروشگاه‌های این ناحیه کم است.

خرید لباس از منطقه کادیکوی در استانبول

یکی از منطقه‌های قدیمی در بخش آسیایی استانبول، منطقه کادیکوی است که دارای انواع مراکز خرید لباس مجلسی متنوع می‌باشد. برای مثال پاساژ اُپرا در این منطقه بسیار معروف است و دارای انواع لباس مجلسی شیک و معروف می‌باشد. تمامی لباس‌های این فروشگاه قیمتی بین 400 تا 800 لیر دارند. مغازه لباس مجلسی دیگری به نام رُج کوستوم نیز در این ناحیه واقع شده است که لباس با رنج قیمت 400 تا 600 لیر را می‌توان در آن یافت. در این ناحیه انواع پاساژهای دیگر نیز وجود دارد که برای خرید لباس مجلسی مناسب هستند.

محله کادیکوی استانبول

اگر به کادیکوی رفتید سری به فروشگاه لیپ استیک کوستوم Lipstick Costume (رنج قیمت بین 450 تا 600 لیر) و اونور آبیه Onur Abiye بزنید و از لباس‌های زیبای آن دیدن کنید؛ همچنین می‌توانید در اطراف پاساژ گشتی در بوتیک عمر اوذر Ömür Özer بزنید و یا به منطقه مال تپه Maltepe (در غرب کادیکوی) هم بروید.

خرید لباس مجلسی از خیابان مرتر در استانبول

خیابان مرتر در استانبول مناسب برای خرید عمده لباس

از دیگر خیابان‌های مناسب برای خرید لباس مجلسی زنانه بصورت عمده، خیابان مرتر در استانبول است. در صورتی که خودتان مغازه دارید و به دنبال فروشگاه مناسبی برای خرید عمده لباس مجلسی کوتاه، بلند، کار شده، پارچه با گیپور و یا پولک هستید، بهتر است حتما سری به خیابان مرتر بزنید. اکثر تولیدی‌ها در این ناحیه واقع شده‌اند و به دلیل عمده بودن اجناس، دارای قیمت بهتری هستند ولی قطعا دارای لباس‌های برند و بسیار لوکسی نیستند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

سفر به شمال در تابستان - کادای

لباس مناسب سفر به شمال در تابستان کدام است؟

آیا می‌دانید لباس مناسب سفر به شمال در تابستان شامل چه لباس‌هایی است؟ در ادامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *