لباس مناسب سفر با هواپیما
لباس مناسب سفر با هواپیما

ویژگی‌های لباس مناسب سفر با هواپیما

اگر شما نیز در هنگام سفر با هواپیما در انتخاب لباس مناسب دچار تردید می‎‌شوید، بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید. در ادامه مطلب بطور کامل درباره باید و نبایدهای انتخاب لباس مناسب سفر با هواپیما برای شما عزیزان صحبت شده است. انتخاب یک لباس مناسب در سفر با هواپیما نقش بسیار مهمی در آرامش شما در مدت زمان پرواز دارد همچنین تاثیر بسزایی در کیفیت سفر شما نیز خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از مسافران در هنگام سفر با هواپیما اصلا به انتخاب لباس مناسب در طول پرواز توجهی نمی‌کنند و فقط به مقصد برای انتخاب لباس فکر می‌کنند. این دسته از مردم حتی به دنبال لباس‌هایی می‌روند که اصلا در آن احساس راحتی ندارند و این لباس‌ها اصلا مناسب پرواز نیستند.

در صورتی که شما به فکر راحتی خود در طول سفر با هواپیما هستید و نمی‌خواهید در سفر با هواپیما اذیت شوید، بهتر است به نوع و استایل خود در سفر دقت کنید تا اذیت نشوید. اگر در فرودگاه یا در هواپیما به پوشش بسیاری از بانوان دقت کنید متوجه می‌شوید بسیاری از زنان لباس اسپرت و راحتی می‌پوشند و هیچ کس سراغ لباس تنگ یا کوتاه نمی‌رود. خصوصا در طول پرواز دقت کنید که از شلوار جین که ظاهری شیکی هم دارد، اصلا استفاده نکنید. با ما همراه باشید تا با نکات لازم برای انتخاب لباس در طول پرواز آشنا شوید.

لباس مناسب سفر با هواپیما

انتخاب لباس راحت در طول پرواز

در انتخاب لباس مناسب سفر با هواپیما بهتر است سراغ لباس‌هایی بروید که پوشیدن یا درآوردن آن راحت باشد. زیرا در طول سفر ممکن است برای چند ساعت بر روی صندلی ثابت بنشینید و چند بار نیاز به رفتن به دسشویی داشته باشید. لذا بهتر است از لباسی در طول سفر استفاده کنید که در تن شما راحت باشد و بتوانید کارهای مورد نظر خود را به راحتی در طول پرواز انجام دهید.

از لباس‌های زیر در طول پرواز استفاده نکنید.

برای سفر با هواپیما بهتر است از دامن کوتاه، سرهمی و لباس‌هایی با برش کوتاه اصلا استفاده نکنید. در طول سفر بهتر است تا حد امکان از لباس‌های بدون زیپ یا دکمه استفاده کنید تا احساس راحتی داشته باشید.

لباس مارک دار نپوشید.

در انتخاب لباس مناسب سفر با هواپما بهتر است هر چه لباس مارک دار و شیک دارید، برای مقصد نگه دارید و آن‌ها را در طول پرواز نپوشید. درست است که لباس شما در طول پرواز نیز باید تر و تمیز و شیک باشد ولی این حرف به معنای پوشیدن لباس مارک دار نیست. زیرا در طول پرواز ممکن است لباس شما به صندلی گیر کند و یا بر روی لباستان غذا، نوشیدنی بریزد و کثیف شود. همچنین ممکن است لباس مارک دار شما به علت فضای محدود بین صندلی‌ها دچار لک یا پارگی شود. پس بهتر است تا حد امکان در طول سفر با هواپیما از لباس ساده استفاده کنید تا اگر لباس کثیف شود، بتوانید به راحتی آن را بشویید و نگران خراب شدن لباس نشوید. لباستان باید ساده باشد تا در صورت بروز مشکلی در لباس بتوان آن را تعویض کرد.

انتخاب هوشمندانه لباس

در صورتی که مقصد شما مناطق گرمسیری است و اکثر لباس‌های شما لباس‌های تابستانه هستند، به احتمال زیاد فکر کنید که این سبک لباس برای داخل هواپیما و در طول سفر نیز مهم است. ولی لازم است به این نکته توجه کنید که دمای هوای داخل هواپیما و دمای هوای مقصد با هم یکی نیستند و ممکن است به دلیل خنکی داخل هواپیما، با لباس تابستانی و نازک سردتان شود. پس بهتر است در طول سفر با هواپیما چند لایه لباس بپوشید تا در صورت نیاز بتوانید هم لباس اضافی خود را در آورید، تا خنک شوید و همچنین با همین چند لایه لباس در هواپیما سردتان نشود.

از کمربند بر روی لباس خود استفاده نکنید.

در سفرهای هوایی هنگام عبور از بخش امنیتی از شما خواسته می‌شود کمربندهای خود را دربیاورید تا سگک کمربند و متعلقات فلزی در بخش امنیتی جداگانه کنترل شوند. پس بهتر است که از قبل سفر این نکات را رعایت کنید.

کفش پاشنه بلند نپوشید.

برخی از بانوان در سفر با هواپیما دوست دارند کفش پاشنه بلند بپوشند و علاقه‌ای به پوشیدن کتانی ندارند. در صورتی که شم نیز جرو این دسته از بانوان هستید بهتر است بدانید که با پوشیدن کفش پاشنه بلند در فرودگاه قرار است کلی اذیت شوید. زیرا در بسیاری از موارد لازم است از ورودی تا گیت پرواز را پیاده‌روی طولانی کنید، لذا بهتر است به سراغ کفشی بروید که راحت و مناسب باشد. توصیه می‌شود کفش پاشنه بلند خود را در کیف یا چمدان خود بگذارید تا در مقصد مورد نظر استفاده کنید.

کفش کتانی ورزشی بپوشید.

در صورتی که مقصد مورد نظر خود را کشور یا شهر ساحلی انتخاب می‌کنید و هدفتان رفتن به دریا و استفاده از آرامش ساحل است، بهتر است بردن صندل یا دمپایی انگشتی را فراموش نکنید. ولی بهتر است این صندل‌ها را در داخل هواپیما نپوشید و آن را در چمدان خود قرار دهید. زیرا ممکن است در طول پرواز هوای داخل هواپیما گرم باشد و پایتان عرق کند و بو بگیرد و این بوی نامطبوع دیگران را اذیت کند و راهی برای رفع این بوی بد نداشته باشید. لذا بهترین انتخاب برای سفر با هواپیما، کفش کتانی ورزشی است که همیشه پا خورد راحتی دارد و همچنین پوشیدن آن بهتر از قرار دادن آن در داخل چمدان است و جای بیشتری در چمدان برایتان باقی می‌ماند.

استفاده از کفش ورزشی در طول سفر

توجه به نوع بافت و پارچه لباس در طول پرواز

در انتخاب لباس مناسب سفر با هواپیما بهتر است علاوه بر راحتی لباس و استایلش، به نوع بافت و جنس پارچه لباس نیز دقت کنید. در طول پرواز بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که بافت آن دچار حساسیت پوستتان نشود. برخی از لباس‌ها بافت خاصی دارند که سبب می‌شود بدنتان بخارد و نوعی حساسیت پوستی در بدن شما ایجاد شود. همچنین ممکن است بافت لباس باعث تعریق بیش از حد شما شود و همین موضوع شما را در طول پرواز اذیت کند. در صورتی که در فصل زمستان سوار هواپیما شده‌اید بهتر است لباس زمستانی و پشمی نپوشید. در این فصول بهتر است چند لایه لباس نازک را از روی هم بپوشید تا اگر دمای داخل هواپیما گرم شد، بتوانید به راحتی یکی دو لایه لباس را درآورید تا گرمتان نشود.

لباس‌های پلاستیکی خودشان می‌توانند باعث تعریق و اذیت شوند، لذا تا حد امکان به سراغ لباس با جنس پلاستیکی نروید تا انتخاب نادرست لباس در سفر شما را آزرده خاطر نکند.

یک سوییشرت سبک دم دست خود بگذارید.

همانطور که می‌دانید ممکن است در طول سفر و با رفتن از یک کشور یا قاره به کشور دیگر، دمای هوا تغییر پیدا کند و همین امر سبب شود دمای داخل هواپیما نیز دچار تغییر شود. پس حواستان باشد همیشه یک سوییشرت نازک دم دست خود بگذارید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین با همراه داشتن یک سوییشرت نازک می‌توانید در هوای خنک فرودگاه نیز از آن استفاده کنید تا همین اول سفر سرما نخورید یا سردتان نشود.

از لباس جیب دار برای سفر با هواپیما استفاده کنید.

قطعا بارها برایتان پیش آمده است که در هنگام سفر به علت بار اضافه چمدانتان باید هزینه‌ای اضافی پرداخت کنید، زیرا شرکت‌های هوایی برای حمل بار دارای محدودیت‌هایی هستند. لذا استفاده از یک لباس جیب دار یا یک سوییشرت جیب دار می‌تواند برای جاسازی اشیای کوچک در طول سفر با هواپیما بسیار مناسب باشد. خصوصا کت یا لباس مخصوص مسافرت با ظاهری مناسب و دارای جیب در داخل و بیرون گزینه‌ بسیار مناسبی هستند.

در طول سفر جوراب بپوشید.

بسیاری از مردم در انتخاب لباس مناسب سفر با هواپیما حساسیت زیادی به خرج می‌دهند ولی یادشان می‌رود از جوراب نیز استفاده کنند. در صورت عدم استفاده از جوراب ممکن است پاهای شما در طول سفر اذیت شود و شما را نیز کلافه کند. استفاده از جوراب ساق بلند، جوراب کشی یا جوراب شلواری در طول سفر برای بانوان اکیدا توصیه می‌شود. پوشیدن جوراب در طول سفر با هوایپما و قبل و بعد رسیدن به مقصد سبب می‌شود پاهایتان کمتر خسته شود و دچار توهم نشود. استفاده از جوراب خصوصا در فصول سرد می‌تواند از سرد شدن پاهایتان جلوگیری کند و نگذارد از ناحیه پا سردتان شود.

علاوه بر این در بسیاری از سفرهای خارجی در بخش امنیتی از شما خواسته می‌شود چند قدمی را بدون کفش راه بروید. در این صورت اگر پا برهنه باشید و جوراب نداشته باشید، از نظر بهداشتی اذیت می‌شوید و مجبورید بر روی زمین کثیف بدون جوراب راه بروید که منطقی نیست.

از لباسی استفاده کنید که برای محیط عمومی مناسب است.

در قسمت‌های قبلی به این موضوع اشاره شد که تا حد امکان بهتر است از لباس‌های راحتی استفاده کنید. ممکن است کلمه راحت باعث شود شما فکر کنید باید پیژامه یا لباس خانگی در طول سفر بپوشید، خصوصا اگر زمان پروازتان نیمه شب یا صبح باشد. ولی بهتر است بدانید که این لباس‌های بیش از حد راحت برای محیط عمومی مانند فرودگاه و حتی داخل هواپیما نیز مناسب نیستند. باید به سراغ لباس‌های راحت در عین حال شیک بروید که در طول سفر نیز در تن خود احساس راحتی داشته باشید.

لباس راحتی در طول سفر با هواپیما

استفاده از یک رو لباسی

اگر سفر شما خارجی است و با تور به کشور دیگری سفر می‌کنید، بهتر است بدانید که تغییرات اقلیمی در انتظار شما است. لذا بهتر است همیشه یک لباس کمی ضخیم مانند یک رو لباس پاییزی به همراه داشته باشید که می‌تواند شامل شال، روانداز، ژاکت، جلیقه و یا یک کاپشن‌ سبک باشد. سعی کنید این لباس‌ها بافتی ظریف داشته باشد تا در صورت عدم نیاز به آن جای زیادی را اشغال نکند.

از لباس گشاد به جای تنگ استفاده کنید.

پوشیدن لباس‌های گشاد، همیشه در هر مکانی، لباس راحتی محسوب می‌شوند. علاوه بر راحت بودن، پوشیدن لباس‌های تنگ به صورت طولانی مدت از لحاظ سلامتی نیز توصیه نمی‌شوند. از این رو اگر قرار است به صورت طولانی مدت در هواپیما باشید تا به مقصد گردشگری خود برسید، توصیه می‌کنیم تا لباس‌های گشاد را به لباس‌های تنگ ترجیح دهید.

استفاده از شال یا روسری

بسیاری از بانوان در طول سفر از شال یا روسری به عنوان اکسسوری برای تزئین کردن و یا مدرن یازی لباس خود استفاده می‌کنند. استفاده از شال و روسری با مدل مناسب می‌تواند لباس و استایل شما را شیک جلوه دهد و همچنین به عنوان یک وسیله مانند پتو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در ضمن شال یا روسری اصلا جاگیر نیست و نیاز به فضای زیادی ندارد. برای حمل شال یا روسری فقط کافی است آن را دور گردن خود بیاندازید و در صورت نیاز آن را مورد استفاده قرار دهید.

به همراه داشتن یک کیف شخصی یا کوله پشتی در طول پرواز

بهتر است علاوه بر انتخاب لباس مناسب سفر با هواپیما، به فکر یک کیف دستی کوچک ولی جادار در طول سفر باشید. بهترین راه برای ایجاد امنیت در سفر با هواپیما استفاده از یک کیف کوچک کمری است که می‌توانید آن را به دور کمر خود ببندید تا آویزان شود. معمولا مسافران سفر با هواپیما وسیله‌های ضروری و کوچک را که در طول سفر بارها به آن احتیاج پیدا می‌کنند، در داخل کیف دستی خود می‌گذارند و مدام همراهشان است. از جمله وسیله‌هایی که می‌توان درون کیف شخصی قرار داد عبارتند از: وسیله‌های مورد نیاز آرایشی و بهداشتی، پول، پاسپورت، بلیط هواپیما، تلفن همراه و …

استفاده از کوله پشتی برای سفر با هواپیما

از بایدهای هر سفر برای مردان و زنان خصوصا در مواقع سفر با هواپیما استفاده از کوله پشتی است که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. برای مثال در هنگام رفت و آمد در فرودگاه و عبور از گست‌های فرودگاهی، می‌توانید این کوله را بر دوش خود بیاندازید و از دستان خالی خود برای انجام سایر امور استفاده کنید. همچنین اگر لپتاپ به همراه دارید بهتر است حتما کوله پشتی با خود ببرید تا لپ تاپ جزو بار اضافی در چمدان نشود و آن را به راحتی با خود به درون کابین هواپیما ببرید. علاوه بر تمامی این موارد، جیب‌ها و زیپ‌های این وسیله، گزینه مناسبی برای قرار دادن وسیله‌های کوچکی است که دوست دارید همیشه در طول سفر در دسترس شما باشند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

سفر به شمال در تابستان - کادای

لباس مناسب سفر به شمال در تابستان کدام است؟

آیا می‌دانید لباس مناسب سفر به شمال در تابستان شامل چه لباس‌هایی است؟ در ادامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *