معنی رنگ در لباس
معنی رنگ در لباس

مفهوم + معنی هر رنگ در لباس ها چیست؟

رنگ لباس مفهوم هر رنگ

تا چه حد با معنی رنگ لباس ها آشنا هستید؟ در مقاله زیر سعی شده است تا شما عزیزان را با موضوع جذاب و مهمی به نام مفهوم رنگ در لباس آشنا کنیم. رنگ‌ها در حالت کلی دارای تنوع و گستردگی زیادی هستند به طوری که هر رنگ علاوه بر زیبایی که دارد، دارای معنی و مفهوم خاص خود نیز می‌باشد. معنی و مفهوم رنگ‌ها و پیامی که هر رنگ با خود به همراه دارد همواره از نکات مهم در هنر و طراحی لباس است.

طراحان لباس و کارشناسان استایل نیز این مفاهیم را به خوبی می‌شناسند و در طراحی انواع لباس از معانی رنگ‌ها استفاده می‌کنند. در صورتی که شما نیز به خوش تیپی و خوش سلیقگی لباس‌های خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهید، باید با معنی و مفهوم رنگ‌ها آشنا شوید و آن‌ها را به خوبی بشناسید تا بتواند تصویر صحیحی از خود در جامعه ارائه دهید. همچنین توصیه میکنیم مقاله روانشناسی رنگ جوراب را نیز ببینید.

معنی رنگ قرمز

در ابتدای بررسی معنی رنگ لباس ها، به سراغ رنگ قرمز می‌رویم که زیباترین و درخشان‌ترین رنگ در میان سایر رنگ‌ها محسوب می‌شود. رنگ قرمز از رنگ‌های اصلی بوده و جزو رنگ‌های گرم به شمار می‌رود. رنگ قرمز دارای طول موج پایینی می‌باشد که توسط چشم بشر قابل شناسایی است. از قدیم تا کنون از رنگ قرمز به عنوا نشانه گناه، اشتیاق و هوس استفاده می‌شود. در عقاید مسیحی و یهودی نیز رنگ قرمز به عنوان نماد شیطان و گناه شناخته شده است. با توجه به آمار می‌توان گفت که خودروهای قرمز رنگ بیشترین آمار تصادف را دارا هستند، زیرا رنگ قرمز سبب افزایش هیجان می‌شود.

بکارگیری رنگ قرمز در لباس
بکارگیری رنگ قرمز در لباس

بکارگیری رنگ قرمز در لباس

رنگ قرمز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و ممکن است در نظر بسیاری از افراد رنگ مناسبی برای پوشش و لباس نباشد. ولی با تکیه بر علم می‌توان گفت که این رنگ با تمامی رنگ پوست‌ انسان‌ها سازگار است و به همه می‌آید. افرادی که از رنگ قرمز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند و قوی‌تر در جامعه ظاهر می‌شوند. رنگ قرمز در صورت استفاده در لباس، فرد را شجاع‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد و یکی از بهترین رنگ‌ها در اکسسوری و جواهرات به شمار می‌رود. جواهرات قرمز مثل یاقوت نشانه عشق و قدرت هستند و شما را به آرزوهای خوبتان می‌رسانند.

به نظر شما این کفش چه رنگیه

معنی رنگ زرد چیست؟

در بررسی مفهوم رنگ در لباس به رنگ محبوب و پرطرفدار زرد می‌رسیم. رنگ زرد جزو رنگ‌های اصلی و گرم به حساب می‌آید. رنگ زرد در طیف نوری قرار دارد و طول موجی بین رنگ‌های نارنجی و سبز را دارا می‌باشد. وجود رنگ زرد در لباس سبب جلب توجه بیشتر افراد می‌شود و در فرهنگ‌های مختلف نیز معانی و مفاهیم مختلفی دارد. برای مثال رنگ زرد در اکثر فرهنگ‌ها نماد بیماری است و در برخی فرهنگ‌ها نیز نماد روشنایی، نور، عشق و علاقه می‌باشد. اگر در لباس خود از رنگ زرد استفاده کنید احساس شوق و لذت را به دوستان خود منتقل می‌کنید. گاهی در برخی مجلات از رنگ زرد برای نشان دادن چیزها و مطالب بی‌ارزش و پیش پا افتاده نیز استفاده می‌شود.

رنگ زرد در استایل
رنگ زرد در استایل

رنگ زرد در لباس

در صورتی که قصد دارید بر روی افراد اثر زیادی بگذارید سعی کنید از رنگ زرد در لباس استفاده کنید و باعث افزایش فشار خون و نبض مردم شوید. با پوشیدن لباس به رنگ زرد به دیگران حس لذت و شادی، گرما، امید و خوش‌بینی منتقل می‌شود. سعی کنید در استفاده از رنگ زرد در لباس زیاده‌روی نکنید و از رنگ‌های روشن دیگر مانند کرم و قهوه‌ای نیز به همراه رنگ زرد استفاده کنید.

معنی رنگ سبز چیست؟

استفاده از رنگ سبز در لباس
استفاده از رنگ سبز در لباس

در زمینه آشنایی با معنی رنگ در لباس ها، به رنگ محبوب و زیبای سبز می‌رسیم که جزو رنگ‌های اصلی محسوب نمی‌شود ولی دارای طیف‌های رنگی متنوعی است. رنگ سبز ترکیب دو رنگ سبز و آّبی می‌باشد. معمولا افرادی که کور رنگی دارند قادر به تشخیص رنگ سبز نیستند. رنگ سبز در طبیعت غالب است و در نتیجه همین امر نماد زندگی، تجدید حیات، حاصلخیزی و شادابی است. در بعضی از فرهنگ‌ها رنگ سبز نشانه امید و پیشرفت است ولی در برخی فرهنگ‌های دیگر از این رنگ به عنوان نماد مرگ و شیطان استفاده می‌شود. رنگ سبز در فرهنگ اسلامی نشانگر بسیاری از چیزها است زیرا نماد بهشت می‌باشد.

وجود رنگ سبز در لباس آرامش خاصی را به دیگران انتقال می‌دهد. این رنگ به کاهش استرس و نگرانی‌ها و همچنین افزایش انرژی بدن کمک زیادی می‌کند. معمولا علاقمندان به طبیعت و آرامش و زیبایی آن از رنگ سبز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ سبز زمردی که بسیار خاص است و نسبت به طیف‌های دیگر آن ظاهر سطح بالاتر و گران قیمت‌تری دارد نیز در لباس بسیاری از افراد شیک پوش استفاده می‌شود. رنگ سبز با بیشتر رنگ‌های پوست از خیلی تیره تا خیلی روشن سازگاری دارد و بهتر است در لباس‌ها به جای رنگ‌های متضاد سبز آن را با رنگ‌های سرد و خنثی ترکیب کنید.

معنی رنگ آبی در لباس چیست؟

در بررسی مفهوم رنگ در لباس می‌توان به رنگ پرطرفدار آبی اشاره کرد که جزو رنگ‌های سرد طبقه‌بندی می‌شود و جزو نورهای مرئی است. رنگ آبی طیف‌های متنوعی دارد که از خیلی روشن تا خیلی تیره را شامل می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها کلمه‌ای که برای اشاره به سبز و آبی به کار می‌رود یکسان است و به همین دلیل چندان از سبز قابل تشخیص نبوده است. رنگ آبی در لباس به عنوان یک رنگ سرد اثر آرامش بخش دارد اما نور آبی اثر معکوس دارد و باعث افزایش هیجان و فعالیت بدن می‌شود و در تولید هورمون ملاتونین در بدن موثر است.

رنگ آبی محبوب‌ترین رنگ برای رنگ لباس است و پوشیدن چنین لباسی نشان دهنده آرامش درونی شما است که از آبی دریا و آسمان نشات گرفته است. اکثر افرادی که زیاد تمایلی برای استفاده از رنگ‌های روشن و جیغ در لباس‌های خود ندارند و یا ترجیح می‌دهند از رنگ‌های متین درلباس خود استفاده کنند، به سراغ لباس‌های با رنگ آبی می‌روند. کسانی که آبی می‌پوشند افرادی قابل اعتمادتر هستند پس لباس آبی بهترین انتخاب برای مصاحبه شغلی و ملاقات با مشتری است.

پیشنهاداتی برای علاقمندان دانش لباس:

 

 

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

روانشناسی رنگ آبی

درباره روانشناسی رنگ آبی چه می‌دانید؟

در صورتی که علاقمند هستید درباره روانشناسی رنگ آبی بیشتر بدانید، بهتر است این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *