تاثیر رنگ سفید بر روحیه افراد
تاثیر رنگ سفید بر روحیه افراد

درباره روانشناسی رنگ سفید چه می‌دانید؟

اگر شما نیز از طرفداران رنگ سفید هستید ولی درباره روانشناسی رنگ سفید اطلاعاتی ندارید، بهتر است مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه این مطلب درباره ویژگی‌ها و تاثیرات رنگ سفید بر روحیه و کسب و کار صحبت شده است. رنگ سفید رنگی کامل، خالص و نماد کمال است. از نظر روانشناسی، رنگ سفید به معنی خلوص، پاکی، تمامیت و کمال است. در زمینه روانشناسی، رنگ سفید را شروعی دوباره و پاک کردن لوح سفید می‌دانند، زیرا یک بوم سفید آماده این است که از نو نوشته شود. رنگ سفید اصلا محرک حواس نیست ولی از آن برای افزایش درک ذهن استفاده می‌شود.

رنگ سفید نسبت به همه رنگ‌های موجود در طیف نوری دارای تعادل مساوی است. این رنگ قادر است تمامی ویژگی‌های مثبت و منفی سایر رنگ‌ها را در معرض نمایش قرار دهد. در زمینه روانشناسی رنگ سفید ثابت شده است که خصوصیات اصلی این رنگ بی‌طرفی، عدالت و استقلال است. جالب است بدانید که نوزادان تازه متولد شده دارای تعادل کاملی از رنگ سفید هستند و کاملا آماده‌اند تا زندگی خود را پس از تولد بر اساس رنگ‌های طیف نوری آماده کنند.

خصوصیات رنگ سفید

  • رنگ سفید به وضوح بازتاب و ایجاد کننده رشد و خلاقیت است.
  • هیچ کس قادر نیست پشت رنگ سفید پنهان شود زیرا این رنگ قادر است همه چیز را با روش خاص خود تقویت کند.
  • رنگ سفید نشانه تمیزی و خلوص بیش از حد است و به همین دلیل عروس و پزشکان معمولا از یونیفرم‌های به رنگ سفید استفاده می‌کنند.
  • رنگ سفید نماد حمایت و تشویق است و این رنگ قادر است حس آرامش، صلح، راحتی و امید را به دیگران القا کند و همچنین در کاهش آشفتگی‌های احساسی بسیار موثر است.
  • رنگ سفید قادر است در کارها نظم و کارایی ایجاد کند. لذا در صورتی که قصد دارید زندگی خود را دور از اضطراب و آشفتگی کنید به سراغ رنگ سفید بروید.
  • سفید پاکسازی درونی افکار، احساسات و در نهایت روحیه را ارائه می‌دهد و در نهایت کل سیستم انرژی را تقویت و بازسازی می‌کند.
  • بسیاری از مردم معتقدند رنگ سفید آن‌ها را یاد ایام جوانی و دوران پاکی خود می‌اندازد. رنگ سفید اکثر مردم را به یاد دورانی می‌اندازد که زندگیشان ساده‌تر و آسان‌تر بود.
تاثیر رنگ سفید بر روحیه افراد

با وجود این همه زیبایی در مورد رنگ سفید، این رنگ برخی خصوصیات منفی نیز دارد که شامل تنهایی، تهی بودن، ایزوله و سردی است. از نظر روانشناسی رنگ سفید، این رنگ احساس استریل بودن به فرد می‌دهد و قادر است انزوا و بی‌علاقگی را در فرد ایجاد کند. همچنین رنگ سفید قادر است حواس کمی را تحریک کند و زیاد جالب توجه نیست. جالب است بدانید که در برخی فرهنگ‌ها رنگ سفید را نماد مرگ و سوگواری می‌دانند. در برخی کشورها رنگ سفید نشانه پایان یک زندگی و شروع زندگی جدید است که همین ویژگی به نماد شروع دوباره در رنگ سفید اشاره دارد.

روانشناسی رنگ سفید

در برخی جنبه‌های روانشناسی معتقدند که رنگ سفید می‌تواند نشانه تکمیل یک چرخه در زندگی باشد. بسیاری از افراد در هنگام تصمیم گیری برای قدم برداشتن در مسیر جدید زندگی، بیشتر تمایل دارند در اطراف خود و یا لباس‌ها از رنگ سفید استفاده کنند. این تصمیمات به عنوان مثال شامل برنامه‌ریزی برای یک سفر طولانی مدت، مهاجرت و یا کسب و کار جدید شغلی می‌تواند باشد. اگر دقت کرده باشید در دندان پزشکی‌ها و اتاق پزشکان بر روی دیوار عکس‌های متعددی از لباس یا رنگ سفید می‌بینید که نماد پاکیزگی است. رنگ سفید در کلینیک دندان پزشکی و یا اتاق دکترها ممکن است به برخی از مردم احساس سردی یا بی‌علاقگی را القا کند ولی از طرفی نیز نشانگر استریل و تمیزی است.

دقت کنید که اگر از رنگ سفید بیش از حد استفاده کنید ممکن است در طولانی مدت دچار پوچی و انزوا شوید. رنگ سفید قادر است به شما چنان احساس بی‌نقص بودن یا بکر بودن بدهد که دیگر به سراغ تغییر در زندگی خود نباشید. زیرا در این حالت به قدری احساس خوب دارید که دلتان نمی‌خواهد این پاکی را دچار اغتشاش کنید.

روانشناسی رنگ سفید در افراد علاقمند به این رنگ

خصوصیات افراد علاقمند به رنگ سفید

  • داشتن شخصیت علاقمند به رنگ سفید به این معناست که شما در ظاهر خود تمیز و مرتب هستید و در به نمایش گذاشتن تمیزی خانه و ماشینتان تقریبا متعصب هستید.
  • شما استاندارد‌های پاکیزگی و بهداشت دارید و انتظار دارید که دیگران به این استاندارد‌های شما احترام بگذارند.
  • شما آینده نگر هستید و طبیعتی مثبت و خوش بین دارید.
  • شما فردی متعادل، عاقل، هوشمند و زیرک هستید.
  • یک شخصیت سفید، محتاط است و در خرج کردن پول با دقت رفتار می‌کند.
  • شما قبل از انجام کاری دقیقا به آن فکر می‌کنید و کمتر رفتار‌های لحظه‌ای از شما سر می‌زند.
  • شما کنترل زیادی بر خود دارید.

روانشناسی رنگ سفید در معماری

همانطور که گفته شد از نظر رواشناسی رنگ سفید، این رنگ نماد بهداشت و تمیزی است و به عنوان یک بازتابنده کامل می‌توان آن را در نظر گرفت. در بسیاری از طراحی دکوراسیون‌های منزل و محیط کار از رنگ سفید استفاده می‌شود تا فضای کوچک بسیار بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. در صورتی که از سایر رنگ‌ها در معماری استفاده می‌کنید، می‌توانید از رنگ سفید بر پس زمینه استفاده کنید تا به چشم بیننده اجازه استراحت بدهد. رنگ سفید نشانه خلوص و بی‌طرفی افراد است. دانشمندان آمریکایی، در اواخر قرن نوزدهم، شروع به پوشیدن لباس‌های سفید کردند تا ایده‌ی امید و درمان را ترویج دهند.

تاثیر رنگ سفید در تجارت و کسب و کار

از نظر روانشناسی رنگ سفید، از این رنگ در کسب و کارهایی که به پاکیزگی و نظم اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توان استفاده کرد که نمونه آن مراکز بهداشتی می‌باشد. ولی در کنار رنگ سفید بهتر است در کسب و کار خود کمی رنگ صورتی یا سبز اضافه کنید تا به فرد احساس آرامش و فضایی آرام را القا کند. معمولا در کسب و کارها از رنگ سفید در پس زمینه استفاده می‌شود. با این کار به سایر رنگ‌ها اجازه داده می‌شود تا به خوبی بر روی رنگ سفید بازتاب شوند. رنگ سفید قادر است تمامی رنگ‌ها را به جز رنگ زرد خوانا و بولد کند. استفاده از رنگ سفید در فضا‌های پرت وبسایت، باعث می‌شود تمیز، باز و مرتب به نظر برسد. علاوه بر این موارد می‌توانید با مراجعه به مقاله روانشناسی رنگ ها بطور کامل درباره تاثیرات روانشناسی رنگ سفید و سایر رنگ‌ها اطلاعات کسب کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

روانشناسی رنگ سرمه ای

با روانشناسی رنگ سرمه ای آشنا شوید.

اگر به رنگ سرمه ای علاقه دارید و دوست دارید بیشتر با روانشناسی رنگ سرمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *