ژل موی سر
ژل موی سر

عوارض استفاده از ژل موی تاریخ گذشته چيست؟ ماسك مو چطور؟

تا چه حد با عوارض استفاده از ژل موی تاریخ گذشته آشنا هستید؟ آیا در هنگام مصرف انواع لوازم مراقبتی مو به تاریخ انقضای روی محصول توجه می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره یکی از موضوعات مهم و پرکاربرد که با سلامت موی شما ارتباط مستقیم دارد، صحبت شود. با ما همراه باشید.

تقریبا برا هر فردی یکبار پیش می‌آید که در میان محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و موی خود با لوازمی تاریخ مصرف گذشته و فاسدی مواجه شود که از تاریخ انقضایش مدت زیادی گذشته است. ممکن است فرد این محصولات را به عمد یا از روی بی‌اطلاعی نگه داشته باشد ولی بهتر است همیشه قبل از استفاده از هرگونه وسایل آرایشی و بهداشتی، تاریخ انقضای این وسایل مرتبط با پوست و مو از جمله کرم‌های آرایشی صورت و چشم، رژ لب، ریمل، مداد چشم، کرم و ماسک موهای مختلف با خاصیت درخشان کنندگی، نرم‌ کنندگی، براق کنندگی و … بررسی شود. در صورتی که مشاهده کنید تاریخ انقضای هر یک از این لوازم آرایشی بهداشتی گذشته است، توصیه می‌شود سریعا آن را دور انداخته و نسبت به خرید وسایل جدید اقدام کنید.

آیا لوازم آرایشی ضرر دارد؟ راه پيشگيري آسيب لوازم آرايشي چيست؟

از آنجایی که این محصولات بصورت مستقیم با پوست و موی شما در ارتباط هستند، باید در هنگام خرید به کیفیت و مواد اولیه بکار رفته در تولید آن‌ها، زمان و تاریخ انقضا و مصرف این مواد و … توجه و حساسیت زیادی به خرج داد. اهمیت ندادن به تاریخ انقضای این مواد می‌تواند صدمات و خسارات جدی را به سلامت شما وارد کند. این عوارض شما را متحمل خرج هزینه‌های اضافی برای درمان بیماری می‌کند. در پی اهمیت این موضوع در مقاله زیر درباره اثرات مخرب استفاده از ژل مو و ماسک موی تاریخ گذشته صحبت خواهد شد.

آشنایی اولیه با تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی مراقبتی

در صورتی که بسته‌بندی و قوطی روی محصولات آرایشی بهداشتی توجه کنید، متوجه می‌شوید که تمامی محصولات استانداردی که مجوز وزارت بهداشت را دارند، دارای دو نوع تاریخ انقضا هستند. تاریخ اول همان تاریخی است که مدت زمان دقیق انقضای محصول را به اطلاع مصرف‌کننده می‌رساند برای مثال تاریخ 2020. تاریخ بعدی نیز کمی متفاوت است و شکلی شبیه به یک قوطی کرم با در باز است. این شکل معمولا در پشت محصولات آرایشی بهداشتی درج می‌شود که در کنار شکل یک عدد بصورت 12M یا 3M درج شده است که عدد نشانه تعداد ماه و حرف M نشانه month یا همان ماه است. بعد از باز کردن درب محصولات، مدت زمانی به نام PAO یا همان period after opening تعریف می‌شود. در واقع این مدت زمان نشان‌دهنده همان تصویر شکل و عدد است که در بالا ذکر شد.

اهمیت تاریخ انقضای درج شده روی محصولات مراقبتی مو
اهمیت تاریخ انقضای درج شده روی محصولات مراقبتی مو

معنی این اعداد این است که مصرف کننده پس از باز کردن درب محصولات می‌توانند آن را به مدت 3 یا 12 ماه استفاده کنند. حتی اگر از زمان تاریخ انقضای اصلی محصول شما زیاد باقی مانده باشد، باید به تاریخ انقضای دوم (پس از اولین بار باز کردن درب محصول) دقت کنید. معمولا در میان انواع محصولات آرایشی بهداشتی، محصولاتی که مرتبط با چشم هستند مانند ریمل، مداد و کرم دور چشم، دارای تاریخ PAO کمتری هستند. زیرا این محصولات بیشتر در معرض آلودگی و ابتلا به عفونت‌های چشمی می‌باشند.

عوارض استفاده از ژل مو یا ماسک موی تاریخ گذشته

در ادامه اطلاعات مفیدی از اثرات مخرب استفاده از ژل مو و ماسک موی تاریخ گذشته در اختیار شما عزیزان قرار داده می‌شود. همانطور که می‌دانید محصولات آرایشی بهداشتی علاوه بر وسایل آرایشی، شامل محصولات مراقبتی و زیبایی مربوط به مو نیز هستند. این محصولات که امروزه در میان بانوان بسیار رایج است و بدون شک تمامی خانم‌ها از این مواد استفاده می‌کنند، بسیار متنوع است. محصولات مرتبط با موی سر عبارتند از انواع ژل مو، ماسک موی نرم کننده، ماسک موی براق کننده، موس یا فوم مو، اسپری حالت دهنده، واکس مو و کرم‌های حالت دهنده.

تاریخ انقضا روی تیوپ کرم و همه چیز راجع آموزش خواندن آن

این محصولات نیز دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند و پس از اتمام این تاریخ انقضا، شما دیگر حق استفاده از این محصولات را ندارید. ممکن است تصور کنید فاسد نمی‌شوند و به دلیل عدم تماس با پوست صورت و بدن، اهمیتی ندارند. اما اینگونه نیست. این مواد بطور کامل با پوست کف سر و موهای شما در ارتباط هستند که عامل زیبایی چهره به شمار می‌روند. لذا توجه به کیفیت و مواد بکار رفته در تولید این مواد بسیار مهم است. برای مثال به ژل مو توجه کنید. ژل مو به سطح سر جذب نمی‌شود و برای ریشه مو نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند و در صورت استفاده زیاد از ژل مو، ساقه موی شما در معرض آسیب قرار می‌گیرد. اکنون تصور کنید که علاوه بر این آثار مخرب، تاریخ انقضای ژل مو و یا ماسک موی شما گذشته باشد.

ریزش شدید موی سر

در صورت استفاده از این مواد فاسد، اولین و شایع‌ترین عوارضی که در خود مشاهده می‌کنید، ریزش مو خواهد بود. موی شما در حجم خیلی زیادی می‌ریزد و رو به کچلی و تاسی می‌روید.

شکنندگی مو یا ایجاد موخوره

دومین عوارض استفاده از ژل مو یا ماسک موی تاریخ گذشته، ایجاد شکنندگی و یا موخوره است. موادی که در این محصولات بکار رفته اغلب شیمیایی است. این مواد شیمیاییی به ساقه پوست آسیب جدی وارد می‌کنند و موجب شکنندگی ساقه مو و ایجاد موخوره در مو می‌شوند. همچنین درخشندگی و براقیت ساقه مو از بین می‌رود و دانه‌های شوره مانند در سر ایجاد می‌شود.

ایجاد مو خوره در صورت استفاده از محصولات مراقبت موی فاسد
ایجاد مو خوره در صورت استفاده از محصولات مراقبت موی فاسد

ایجاد قرمزی، خشکی و خارش در کف سر

در صورت استفاده از محصولات مراقبتی موی سر با تاریخ مصرف گذشته، احتمال ایجاد حساسیت و واکنش پوست سر وجود دارد. این علائم می‌توانند بصورت خارش، قرمزی کف سر، خشکی بسیار زیاد کف سر و … بروز کنند. ایجاد و بروز هر یک از علائم ایجاد می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر شده و هزینه‌های بیشتری را برای شما در پی داشته باشد. لذا در هنگام استفاده از محصولات موی سر حتما به تاریخ انقضای درج شده روی محصول توجه کنید. در صورت تمام شدن تاریخ انقضای محصولات مراقبتی مو آن را دور انداخته و نسبت به خرید محصول جدید اقدام کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 2]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *