روانشناسی افرادی که از گیف در چت استفاده می‌کنند.
روانشناسی افرادی که از گیف در چت استفاده می‌کنند.

با روانشناسی از روی چت در افراد مختلف آشنا شوید.

با روانشناسی از روی چت تا چه حد آشنا هستید؟ آیا می‌توان از روی نحوه پیام دادن افراد به شخصیت آن‌ها پی برد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات توصیه می‌شود حتما مقاله زیر را مطالعه کنید و با شخصیت افراد مختلف از روی نوع نوشتن پیام در چت آشنا شوید. با ما همراه باشید.

در حالت کلی شناخت شخصیت افراد کار آسانی نیست، زیرا ساختار انسان‌ها بسیار پیچیده است. ولی با توجه به نوع نوشتار هر کس در پیام، اس ام اس و … می‌توان تقریبا به شخصیت او پی برد. برای مثال با توجه به پیامک‌هایی که از طرف دیگران دریافت می‌کنید، می‌توان فهمید که احساسات و یا شخصیت طرف مقابل چیست، زیرا بسیاری از مردم سعی دارند احساسات خود را از طریق پیامک به دیگران منتقل کنند. در صورتی که جدیدا با یک نفر وارد رابطه شده‌اید تا با هم آشنا شوید، توصیه می‌شود حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید در این فرصت مناسب از روی نوع پیام‌هایی که برای شما ارسال می‌شود، پی به شخصیت و احساسات طرف مقابلتان ببرید.

روانشناسی رنگ آبی

البته یقینا این روانشناسی در مورد همه افراد صادق نیست. ولی از آنجایی که اکثریت مردم در هنگام پیام دادن یا چت سعی در انتقال احساسات واقعی خود را دارند، می‌توان گفت که بر اساس روانشناسی چه افکاری در ذهن طرف مقابل می‌گذرد. روانشناسی از روی چت یا شخصیت شناسی با پیامک نه تنها سبب می‌شود شما شناخت بیشتری از طرف مقابل پیدا کنید، بلکه می‌توانید باعث شود در هنگام دیدار با طرف مقابل غریبه نباشید و او را تا حدودی شناخته باشید. شناخت بیشتر باعث مدیریت بهتر روابط می‌شود و در نتیجه کشمکش‌ها کاهش می‌یابد. این شناخت باعث می‌شود تا دو نفر بعد از شناخت کامل بطور مسالمت آمیز، زندگی مشترک را شروع کنند.

روانشناسی از روی چت در صورتی که طرف مقابل کمتر به شما پیام می‌دهد.

در ابتدای رابطه ممکن است طرف مقابل شما دائما به شما پیام ارسال نکند. اینکار می‌تواند یک دلیل داشته باشد، و آن عدم شناخت کافی از شما است که طرف مقابل را از پیام دادن منصرف می‌کند. زیرا طرف مقابل شما می‌ترسد که ناخواسته پیامکی برای شما ارسال کند و این پیامک تاثیر منفی در رابطه شما بگذارد که این امر در نتیجه عدم شناخت کافی می‌تواند اتفاق بیفتد. اگر در اوایل رابطه طرف مقابلتان به شما زیاد پیام نمی‌دهد، فکر نکنید که از روی بی‌علاقگی است، بلکه اینکار اضطراب او را نشان می‌دهد. در صورتی که مطمئن شود شما به این رابطه علاقمند هستید می‌تواند ریلکس‌تر برخورد کند.

روانشناسی از روی چت در صورتی که طرف مقابل از گیف زیاد استفاده کند.

در شخصیت شناسی با پیامک به افرادی می‌رسیم که در چت از گیف زیاد استفاده می‌کنند. برای مثال تصور کنید در حال چت یا صحبت با طرف مقابل هستید و بیشتر از طرف وی گیف ارسال می‌شود. این امر نشان می‌دهد که طرف مقابل شما فردی بسیار احساساتی است و ترجیح می‌دهد به جای اینکه بصورت کلامی صحبت کند، با استفاده از یک راه امن که ارسال گیف است، صحبت و احساس خود را بیان کند. این افراد فکر می‌کنند از طریق ارسال گیف می‌توانند راحت‌تر و بیشتر نظر خود را بیان کنند و به جای نوشتن کلمات زیاد، با استفاده از یک گیف منظور خود را می‌رسانند. اگر طرف مقابل شما از گیف‌های مشابه در تمام مکالمات شما از ابتدای آشنایی تا به امروز استفاده می‌کند، نشان دهنده این است که این گیف‌ها یک ویژگی خاصی دارند که ذهن طرف مقابل شما آن را تایید کرده است.

روانشناسی افرادی که دیر یا زود به پیام شما جواب می‌دهند.

در بحث روانشناسی از روی چت به افرادی می‌رسیم که به پیام شما زود و سریع پاسخ می‌دهند. این افراد معمولا کسانی هستند که ارتباط و حفظ ارتباطات برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. معمولا به دیگران اهمیت داده و آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند و بیشترین فکر آن‌ها حفظ رابطه با دیگران است. این افراد فکر می‌کنند اگر دیر به پیام کسی پاسخ بدهند، او را از دست خواهند داد. در مقابل افرادی نیز هستند که بسیار با اعتماد به نفس و خود محور هستند، این افراد دیگران را در اولویت قرار نمی‌دهند و به پیام دیگران معمولا دیر جواب می‌دهند و یا اصلا جواب نمی‌دهند. البته موقعیت و شرایط افراد را در تمام موارد باید در نظر گرفت.

روانشناسی افرادی که دیر یا زود به پیام‌ها پاسخ می‌دهند.
روانشناسی افرادی که دیر یا زود به پیام‌ها پاسخ می‌دهند.

روانشناسی افرادی که از پاسخ کوتاه در جواب پیام شما استفاده می‌کنند.

افرادی نیز هستند که در جواب پیام دیگران از جملات و پاسخ‌های کوتاه استفاده می‌کنند. ممکن است اینکار دلیلش موقعیت طرف مقابل باشد، که عصبانی یا بی‌حوصله است. ولی در حالت کلی در زمینه روانشناسی گفته می‌شود که این افراد سرد هستند و علاقمند به ارتباط کلامی با دیگران نیستند. این افراد دوست دارند بدون مقدمه و سریعا حرف بزنند و ارتباط چت را ادامه ندهند. این افراد معمولا دارای روابط گسترده با دیگران نیستند.

روانشناسی افرادی که از ایموجی و شکلک در چت زیاد استفاده می‌کنند.

در روانشناسی از روی چت به آن دسته از افراد می‌رسیم که در صحبت یا چت با دیگران از شکلک و ایموجی زیاد استفاده می‌کنند. امروزه استفاده از ایموجی در میان کاربران شبکه‌های مجازی بسیار زیاد شده است. افراد ترجیح می‌دهند احساسات خود را از طریق شکلک‌ها نشان دهند. نوع برقراری ارتباط در دنیای امروزی سخت شده است.

بسیاری از مردم به جای رفت و آمد با فامیل ترجیح‌ می‌دهند فقط پیامک ارسال کنند. همین امر موجب سردی روابط با دیگران شده است. استفاده از این مدل ارتباطات در اندازه نرمال خوب است اما موجب از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می‌شود زیرا مهارت‌های ارتباطی و کلامی به مرور از میان می‌رود. اکثر مردها دوست دارند که در چت نیز ظاهر جدی خود را حفظ کنند. ولی همین افراد اگر از ایموجی‌های مسخره‌وار و جدی در چت استفاده کنند نشان می‌دهد که شخصیت خیلی جدی هم ندارند و دلشان می‌خواهد کمی با مزه به نظر برسند.

روانشناسی افرادی که از ایموجی در چت استفاده می‌کنند
روانشناسی افرادی که از ایموجی در چت استفاده می‌کنند

روانشناسی افرادی که پاسخ بلند در پیام شما می‌دهند.

در شخصیت شناسی با پیامک به افرادی بر می‌خوریم که در جواب پیام دیگران پاسخ طولانی می‌دهند. این افراد علاقه دارند اطلاعات کاملی را به دیگران منتقل کنند. به گفتگو با دیگران و برقراری ارتباط عمیق و طولانی با دیگران بسیار علاقه دارند. این افراد از طرفداران پر و پا قرص ارتباط کلامی هستند و به دنبال رابطه یا صحبت طولانی با دیگران هستند.

روانشناسی افرادی که در چت از جملات فلسفی زیاد استفاده می‌کنند.

برخی از مردم هستند که در چت با دیگران برای هر چیزی در پیام عادی یک جمله فلسفی می‌گویند. این افراد علاقمند به متفاوت بودن و یا خود نمایی دارند. بد نیست از این جملات فلسفی به اندازه استفاده شود، زیرا تکرار بیش از حد اینگونه پیام‌ها تاثیرشان را از بین می‌برد و آن را تکراری می‌کند. با تکرار اینکار طرف مقابل دیگر به حرف‌های شما اهمیت زیادی نمی‌دهد.

روانشناسی افرادی که در چت اشتباه تایپی زیاد دارند.

کسانی که در چت از پاسخ‌های کوتاه یا جملتی با غلط املایی زیاد استفاده می‌کنند معمولا دوست ندارند از تکنولوژی‌های روز دنیا برای ارسال پیام یا برقراری ارتباط استفاده کنند. این افراد معمولا تمرکز بر روی صحبت خود ندارد و در عجله هستند. هنگامی که منظور خود را به درستی نتوانیم در پیامک انتقال دهیم گاه اتفاق می‌افتد که هنگام پرسش از شخصی، او یا جواب نمی‌دهد یا اشتباه پاسخ می‌دهد یا به طور کل اشتباه برداشت کرده و پاسخ اشتباهی می‌دهند. این اتفاق در نتیجه همان نرساندن مفهوم و منظور ما است.

روانشناسی افرادی که از پیام‌های رسمی در چت استفاده می‌کنند.

اگر طرف مقابل شما بصورت رسمی پیام می‌دهد و یا فورا به پیام شما پاسخ نمی‌دهد، نشانه این است که سنجیده عمل می‌کند و سعی می‌کند با فکر جواب شما را بدهد. این فرد در زندگی یک مدیر خوب می‌تواند باشد زیرا شخصیت محافظه کار دارد و تمامی جوانب را می‌سنجد.

روانشناسی افرادی که در چت از کلمات مخفف استفاده می‌کنند.

در شخصیت شناسی با پیامک به افرادی می‌رسیم که از کلمات مخفف استفاده می‌کنند. امروزه نوع زندگی باعث شده است که افراد بسیار عجول شوند. بسیاری از مردم سریعا جواب پیام دیگران را می‌دهند و انتظار پاسخ سریع را نیز از دیگران دارند. البته ناگفته نماند که برخی افراد از روی تنبلی  کلمات را مخفف می‌نویسند و یا بی حوصله هستند و نمی‌توانند جملات را کامل تایپ کنند. این افراد دوست دارند با استفاده از کمترین حروف منظور خود را برسانند. اما این اشتباهات املائی به مرور در صحبت های محاوری تاثیر می‌گذارد و مردم عادت می‌کنند تا مخفف و بریده صحبت کنند. البته این موضوع دلیل نمی‌شود که اگر فردی زمانی برای پاسخ دادن نمی‌گذارد، در صحبت کردن نیز این گونه باشد. برخی افراد پیامک نمی‌دهند اما دارای فن بیان بسیار قوی هستند و خیلی خوب صحبت می‌کنند.

شناخت افرادی که در چت از کلمات مخفف استفاده می‌کنند.
شناخت افرادی که در چت از کلمات مخفف استفاده می‌کنند.

شناخت افراد بد گمان از روی چت

برای شخصیت‌های بدگمان مهم است که بدانند دیگران کجا هستند و چه کار می‌کنند. آن‌ها براساس تیپ شخصیتی‌شان نسبت به اطرافیان سوء‌ظن دارند و می‌خواهند از این موضوع مطمئن شوند که خطری ارتباطات آن‌ها را تهدید نمی‌کند. این بدگمانی‌ها فقط به جنس مخالف مربوط نمی‌شود، شخصیت‌های بدگمان حتی نسبت به افراد همجنس خودشان هم سوء‌ظن دارند و می‌ترسند که مبادا در غیاب آن‌ها توطئه‌ای علیه‌شان شکل گیرد. این افراد معمولا در پیام خود از جملاتی مثل “چرا دیر جواب می‌دی؟ و …” زیاد استفاده می‌کنند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 8 میانگین: 3.5]

همچنین ببینید

روانشناسی رنگ آبی

درباره روانشناسی رنگ آبی چه می‌دانید؟

در صورتی که علاقمند هستید درباره روانشناسی رنگ آبی بیشتر بدانید، بهتر است این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *