تاثیر تبلیغات بر خرید
تاثیر تبلیغات بر خرید

درباره تاثیر تبلیغات بر خرید چه می‌دانید؟ آیا تبلیغات باعث رشد در فروش می شود؟

درباره تاثیر تبلیغات بر خرید آشنا هستید؟ به نظر شما تبلیغات تا چه حدی در خرید و فروش موثر است؟ تبلیغات چطور بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد؟ تبلیغات چه تأثیری بر سهم بازار شرکت‌ها و بر بودجه‌ی بازاریابی دارد؟ برای رسیدن به پاسخی صحیح برای سوالات ذکر شده در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات کاملی از نحوه اثرگذاری تبلیغات بر خرید و رفتار مشتری و همچنین اهمیت تبلیغات برای شرکت‌های مختلف صحبت شود. با ما همراه باشید.

در دنیای امروزی رقابت بین شرکت‌ها و برندهای مختلف در زمینه بازاریابی و جذب مشتری بیشتر بسیار مهم است. در این میان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار، تبلیغات کارآمد و زیرکانه می‌باشد. بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ برای اینکه توجه مشتریان خود را در هنگام خرید جلب کنند، تبلیغات هدفمندی را برنامه‌ریزی می‌کنند. صرفا تولید یک محصول و عرضه آن به بازار نمی‌تواند موفقیت را برای شرکت‌های بزرگ تضمین کند. حتی اگر محصول دارای کیفیت فوق‌العاده زیادی باشد باز هم لازم است تا از روش‌های مختلف تبلیغاتی مردم را از وجود محصول باخبر کنید.

معرفی انواع مدل شلوار زنانه + معرفی فروشگاه معروف شلوار

ابزارهای تبلیغاتی و میزان اثرگذاری هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است که صاحبان برند نیازمند شناخت دقیق آن‌ها هستند. شرکت‌ها با شناخت دقیق میزان تاثیرگذاری تبلیغات و هماهنگ کردن آن با برند خود می‌توانند میزان اثر بخشی را دو برابر کنند. همانطور که همه شما می‌دانید اینترنت باعث شده است تا نحوه تبلیغات دچار تغییرات زیادی شود. دیگر انتخاب تبلیغات به روش سنتی تاثیرگذار است و تبلیغات اینترنتی بیشترین اثر را دارند. فروشندگان با استفاده از تبلیغات می‌توانند مشتریان خود را از هرگونه تغییرات در محصولات و نحوه فروش آن‌ها، مزیت‌های محصول نسبت به سایر برندها و … را آگاه سازند. ولی مسئله این است که چه تبلیغاتی مردم پسند و بسیار موثر است؟

تبلیغات

منظور از تبلیغات چیست؟ تبلیغات در واقع یک ارتباط جمعی یک سویه است که با استفاده از پیام‌هایی با مضمون معرفی محصول و یا خدمتی که در ازای پرداخت پول ارائه می‌‌کند، بیان می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که در کشورهای خارجی هر کودک بطور میانگین سالانه بیشتر از 40 هزار تبلیغات را مشاهده می‌کند. برای مثال شرکت‌های بزرگی از جمله P&G ،AT&T و تایم وارنر سالانه حدودا 4 میلیارد دلار صرف آگهی تبلیغاتی می‌کنند. در صورتی که ابعاد اصلی طرح بازاریابی را بررسی کنید متوجه می‌شوید که تبلیغات و روابط عمومی از عوامل اصلی به شمار می‌روند. تبلیغات همواره باید در جلوی دید مشتری قرار بگیرد.

https://persiahandicraft.com/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%81%d8%b4-%da%af%d9%84%da%86%db%8c%d9%86/

 

برخی از شرکت‌ها هزینه‌های گرافی را صرف تبلیغات می‌کنند. برای مثال شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که شرکت‌های تولید بازی و یا اسباب بازی بیشترین هزینه را صرف تبلیغات اختصاصی خود می‌کنند. زیرا تبلیغات در دنیای امروزی نقش بسیار مهمی در افزایش خرید مشتری و افزایش سهم بازار دارد.

نحوه تاثیر تبلیغات بر خرید

برای بررسی اثر تبلیغات بر خرید ابتدا نیاز است تا علت رفتاری مشتری برای خرید برند مخصوص بررسی شود. پس یکی از مراحل مهم در خرید، قصد خرید است. در تصمیم‌گیری خرید در مشتری، عوامل موثر زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها ارزش ویژه برند و تبلیغات در محل خرید است. محل خرید بهترین مکان و زمان برای ایجاد ارتباط با مشتری است. زیرا مشتریان در این محل و شرایط محصول و برند دلخواه خود را انتخاب کرده و تصمیم به خرید می‌گیرند. در واقع اگر دقیق‌تر به این موقعیت بنگرید، در این لحظه تمامی عناصر موثر در خرید و فروش مانند مشتری، پول و محصول وجود دارد. تبلیغات در این نقطه، رفتار مشتریان، بخصوص برای کالاهای مصرفی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث افزایش حجم خرید و فروش و شناخت بیشتر می‌شود.

اطلاع رسانی به مردم با استفاده از تبلیغات
اطلاع رسانی به مردم با استفاده از تبلیغات

اهمیت تبلیغات در دنیای کسب و کار امروزی به قدری مهم است که در آمریکا به یک صنعت با سرمایه‌گذاری بیشتر از 17 میلیارد دلار در سال تبدیل شده است. طبق تحقیقات انجام گرفته، آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 74 درصد از تصمیم‌های خرید مشتریان در فروشگاه گرفته می‌شود. در واقع تبلیغات در محل خرید نه تنها فروش اجناس را آسان‌تر می‌کند، بلکه به مشتریان در انجام خریدهای برنامه‌ریزی‌نشده نیز کمک می‌کند.

تاثیر تبلیغات بر رفتار مشتری

حتما برایتان پیش آمده است که جملاتی مانند “هیچکس تنها نیست…” و یا “پشتم گرمه…” و جملاتی از این قبیل را شنیده باشید. تبلیغات تاثیر زیادی در زندگی روزانه مشتریان و مصرف کنندگان دارد. تبلیغات در حال حاضر به قدری موثر است که حتی در انتخاب رئیس جمهور یک کشور نیز اثر می‌گذارد. مهم‌ترین قدمی که تبلیغات برمی‌دارد، تبدیل یک باور عمومی منفی درباره یک برند و یا محصول به یک باور مثبت است. تبلیغات همچنین به شکل‌دهی نگرش مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های محصول و تغییر اولویت‌هایش کمک می‌کند. مثلا با تمرکز بر ترکیبات سالم‌تر در تبلیغات غذای کودک، می‌توان نگاه مصرف‌کننده را نسبت به خوراکی‌های شیرین تغییر داد.

اثر تبلیغات بر ذهن مشتریان
اثر تبلیغات بر ذهن مشتریان

می‌دانید که برای اثربخشی حداکثر تبلیغات نیاز است تا افراد و مشتریان زیادی آن را مشاهده کنند. هر چه یک تبلیغ بیشتر در معرض دید قرار گیرد، موفقیت آن بیشتر است. در صورتی که فروشندگان نتوانند به نحوی عمل کنند که یک تبلیغ به درستی دیده شود و مخاطبان بیشتری آن را ببینند، احتمال موفقیت نیز بسیار کمتر و نزدیک به صفر است. برای مثال استفاده از تبلیغات بر روی یک بیلبورد در شلوغ‌ترین خیابان شهر که اغلب دارای ترافیک سنگین است، گزینه بسیار خوبی می‌باشد. زیرا مردم در مدت زمان ترافیک می‌توانند تبلیغ برند را مشاهده کرده و جذب آن شوند. همچنین استفاده از زبان طنز در تبلیغ بسیار موثر است. ایجاد یک تصویر با محتوای طنز بصورت ناخودآگاه بین مردم پخش می‌شود.

نتیجه‌گیری

تاثیر تبلیغات بر خرید کاملا مشهود است. تبلیغات، سرمایه‌گذاری مهمی برای کسب‌وکارها به شمار می‌رود. کسب‌وکارهایی که با برنامه‌ریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را از آن خود می‌کنند. می‌توانند بودجه‌ی کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسب‌وکارهای تازه‌وارد یا کسب‌وکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند. مجبورند هزینه‌های بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصول‌شان آگاه و از این آگاهی محافظت کنند. در هر دو صورت تبلیغات برای پیشرفت کار امری ضروری تلقی می‌شود و اثر تبلیغات بر خرید غیر قابل انکار است.

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

روانشناسی رنگ آبی

درباره روانشناسی رنگ آبی چه می‌دانید؟

در صورتی که علاقمند هستید درباره روانشناسی رنگ آبی بیشتر بدانید، بهتر است این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *