انواع مانتو زنانه
انواع مانتو زنانه

انواع مانتو زنانه و نحوه پوشیدن آن‌ها

آیا با انواع مانتو زنانه آشنا هستید؟ ممکن است بسیاری از بانوان با انواع مدل‌های مانتو زنانه آشنا نباشند و در پی این امر ندانند که چه سبک مانتویی مناسب آن‌ها است. از آنجایی که مانتو زنانه جزو لباس‌های اصلی بانوان در بیرون از منزل محسوب می‌شود، لذا انتخاب مدل مناسب آن بسیار مهم است. در این مقاله بطور کامل درباره انواع مدل مانتو و ویژگی هر یک صحبت شده است.

از انواع مانتو زنانه می‌توان به مانتو بلند، مانتو ساده و اسپرت، مانتوجلو باز، مانتو کتی، مانتو عبایی، مانتو جلو بسته … اشاره کرد. هر کدام از این مدل مانتوها براساس موقعیت مورد استفاده می‌توانند استایل زیبا وشیکی برای بانوان بسازند.

مانتو زنانه بلند

یکی از انواع مانتوها، مانتو زنانه بلند است که بصورت جلو باز طراحی و دوخته می‌شود. این مدل مانتو در میان بانوان بسیار محبوب است. مانتو زنانه بلند را باید با توجه به مدل، رنگ و جنس پارچه با استفاده از یک شلوار مناسب ست کرد. مانتو زنانه بلند قادر است تمام استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد، پس باید در انتخاب آن دقت کرد. سعی کنید این مانتو را بر اساس قد و اندام خود تهیه کنید. این مانتو گزینه بسیار مناسبی برای بانوان با قد بلند است.

مانتو جلوباز بلند را می‌توان با یک شلوار گشاد پارچه‌ای دمپا و یا یک شلوار تنگ ست کرد. در صورتی که قصد دارید با مانتوی بلند جلوباز کشیده دیده شوید، بهتر است آن را به همراه یک شلوار هم رنگ ست کنید.

مانتو زنانه بلند

مانتو زنانه کوتاه

از دیگر مدل مانتو می‌توان به مانتو کوتاه زنانه اشاره کرد که در جایگاه خود بسیار جذاب و پر طرفدار می‌باشد. این مانتوهای کوتاه که به شکل کت در بازار به فروش می‌رسند، معمولا برای افرادی مناسب است که قد کوتاهی دارند و برای کشیده دیده شدن به سراغ این مانتوهای کوتاه می‌روند. مانتو کتی خود را با شلوار پارچه‌ای که با مانتو کوتاه زنانه شما در یک طیف رنگ است، ست کنید. سپس از روسری زیبایی به همراه کفش پاشنه‌دار متناسب با رنگ روسریتان استفاده کنید.

مانتو کوتاه زنانه

مانتو زنانه ترکیبی

از دیگر انواع مانتو می‌توان به مانتو زنانه ترکیبی اشاره کرد که جزو مانتوهای مجلسی به شمار می‌رود. مانتو ترکیبی ممکن است ترکیب تور با پارچه باشد و یا ترکیب پارچه گیپور و پارچه ساده. البته به مانتوهایی که از یک پارچه در چند رنگ دوخته می‌شوند نیز مانتو ترکیبی گفته می‌شود. این مدل مانتوها را می‌توان در مراسمان رسمی و مجالس رسمی مورد استفاده قرار داد.

مانتو زنانه مینیمال

در این مدل مانتو اغلب کاربرد لباس مهم است. اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی دارای ظاهری شیک و بسیار ساده داشته باشید، انتخاب یک مانتو زنانه مینیمال بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. در این سبک مانتو که مینیمال نامیده می‌شود، از اکسسوری بسیار کم استفاده شده است. این سبک مانتو معمولا در رنگ‌های خنثی تولید می‌شود و هیج طرح و تزئینی بر روی آن وجود ندارد. در این سبک مانتو معمولا از رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری به مقدار زیادی استفاده شده است. فقط دقت کنید که در صورت انتخاب مانتو زنانه مینیمال حتما لباس اندازه و فیت تن شما باشد.

مانتو زنانه فلورال

در این مدل مانتو ز سبک طبیعت استفاده شده است. به عبارتی این مدل مانتو همان مانتوهای گل گلی است که با نام مانتو فلورال شناخته می‌شوند. در ابتدای تولید، این سبک مانتو بیشتر در میان لباس سنتی زنان ژاپنی به چشم می‌خورد ولی کم کم بر روی سایر لباس‌ها نیز اضافه شد.

اگر قصد خرید مانتو زنانه فلورال را دارید پیشنهاد ما به شما خرید مانتو زنانه فلورال با گل‌هایی به رنگ پاییز است و بهتر است شلوارتان را بدون طرح و با رنگی مناسب با استایلتان انتخاب کنید. این مدل مانتو زنانه برای فصول گرم سال بسیار مناسب است.

مانتو زنانه فلورال

مانتو زنانه کژوال

در صورتی که شما نیز علاقمند به استایل‌های کژوال هستید و به دنبال سادگی و راحتی در مانتو می‌گردید، بهتر است این مانتو را در اولولیت انتخاب خود قرار دهید. مانتو زنانه کژوال مانتو با مدل ساده است که باید به همراه یک کتانی و شلوار پارچه‌ای جین ترکیب شود. مانتو زنانه کژوال را می‌توان در تمامی فصول استفاده کرد، فقط باید طبق هر فصل جنس مانتو و شلوار را تغییر داد.

از مزیت‌های مانتوی کژوال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در همه فصل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال در تابستان می‌توان این مانتوی ساده نخی را به همراه یک شلوار جین، شال نخی و یک جفت صندل پوشید. همچنین این مانتوی ساده ولی کمی ضخیم را در فصل زمستان نیز می‌توان به همراه لباس مناسبی ست کرد.

مانتو زنانه اسپرت

یکی از انواع مانتو زنانه که بسیار طرفدار دارد، مانتو زنانه اسپرت است که مهم‌ترین ویژگی آن سادگی است. این مانتو اغلب در محیط‌های رسمی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دانشجو هستید بهتر است از مانتو اسپر برای رفتن به محیط دانشگاه استفاده کنید تا علاوه بر سادگی، از شیک بودن این مانتو نیز بهره ببرید.

خصلت برجسته این مدل مانتو به راحتی و ساده بودن آن است. از مهم‌ترین خصوصیت این مانتو می‌توان به راحتی و انعطاف‌پذیری آن اشاره کرد. این مدل مانتو برای رفتن به مجالس و میهمانی‌ها اصلا مناسب نیست.

مانتو زنانه اسپرت

مانتو زنانه مجلسی

اگر به دنبال یک مانتو هستید که در مراسمات از روی لباس خود بپوشید، بهتر است به سراغ مانتو مجلسی بروید. در هنگام خرید مانتو زنانه مجلسی بهتر است به این نکته توجه کنید که دوخت و سایز لباس کاملا مناسب باشد. مانتو زنانه مجلسی کاملا ظریف دوخته شده است و فیت بودن آن در تن شما و تناسب آن با اندام شما بسیار مهم است. این مانتو ممکن است دارای پارچه کارشده به همراه ملیله دوزی و … باشد و به همین علت نیز قیمت آن در مقایسه با سایر مانتوهای ساده و اسپرت گران‌تر است.

مانتو زنانه مجلسی با استفاده از پارچه‌های خاص و گران قیمتی دوخته و طراحی می‌شود. این مدل مانتو را باید به همراه یک شلوار پارچه‌ای با رنگ مناسب بپوشید. به همراه مانتو مجلسی اصلا از شلوار جین و اسپرت استفاده نکنید. مانتو زنانه مجلسی نیز همانند لباس‌های شب مطابق با جدیدترین مدهای روز طراحی و دوخته می‌شوند.

مانتو زنانه جلو باز

این مدل مانتو در بین قشر جوان بسیار پر طرفدار است و تقریبا سبب شد که مانتو زنانه جلو بسته به دست فراموشی سپرده شود. شما در تابستان و پاییز به راحتی می‌توانید از انواع مناسب این مانتو زنانه استفاده کنید. مانتو جلو باز در انواع اسپرت، ساده، مجلسی وجود دارد که شما بر حسب نیاز خود می‌توانید آن را خریداری کنید.

راحتی استفاده از مانتو زنانه جلو باز باعث شد که زیاد مورد استفاده قرار بگیرد. مثلا شما می‌توانید مانتو جلو باز خود را با توجه به رنگ آن بر روی جلیقه دامن و یا بر روی تاپ وشلوار بپوشید. سعی کنید در استفاده از این مانتوها به رنگ لباس‌هایتان توجه کنید ودر استایلتان بیش از سه رنگ استفاده نشود.

مانتو کلاسیک

اکثر مانتوهایی که در طبقه‌بندی مانتوی کلاسیک قرار می‌گیرند، مانتوهای رسمی هستند. مانتوهای کلاسیک معمولا دارای دکمه، در یقه‌های مختلف و با مدل متنوعی تولید می‌شوند. از خصوصیات این مدل مانتو می‌توان به داشتن دکمه جلو، جیب و یقه‌های متفاوت در مدل‌های مختلف اشاره کرد.

مانتو کلاسیک زنانه

مانتو ویمسیکال

مانتوی ویمسیکال

یکی از انواع مانتو زنانه، مانتوی ویمسیکال است. این مانتوی زنانه در طراحی خود از رنگ‌های شاد استفاده کرده است. این مانتوی زنانه به دلیل رنگی بودن پارچه‌اش بسیار پر انرژی به نظر می‌رسد و در رنگ‌های سبز، قرمز، نارنجی و … تولید می‌شود. این مدل مانتو برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *