خصوصیات سوتین بارداری
خصوصیات سوتین بارداری

خصوصیات سوتین بارداری

در این مقاله به خصوصیات سوتین بارداری بطور کامل آشنا می‌شوید. همانطور که می‌دانید زنان در دوران بارداری و دوران شیردهی باید از سوتین مخصوص خود استفاده کنند. سوتین بارداری و سوتین شیردهی با یکدیگر متفاوت هستند. سوتین بارداری را فقط در دوران بارداری می‌توان استفاده کرد و برای دوران شیردهی مناسب نیستند. زیرا سوتین بارداری دارای کاپ مخصوص شیردهی نیست. سوتین بارداری به نحوی طراحی و تولید شده است که اصلا فشاری به سینه زنان وارد نشود. سوتین بارداری به عنوان یک پشتیبان قوی از سینه زنان عمل می‌کند. یکی از مزیت‌های سوتین بارداری این است که با افزایش سایز سینه فرد و بزرگ شدن سینه، اندازه و سایز کاپ سوتین مخصوص بارداری نیز افزایش می‌یابد. ولی کاپ‌های سوتین شیردهی، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق زیپ و یا دکمه می‌توان کاپ را پایین کشید و به کودک به راحتی شیر داد.

همانطور که گفته شد بستن سوتین مخصوص بارداری اهمیت زیادی دارد و نسبتن آن نیز برخی عوارض را به دنبال دارد. اگر قصد دارید با عوارض نبستن سوتین در بارداری آشنا شوید بهتر است مقاله مذکور را مطالعه کنید.

بهترین زمان استفاده از سوتین مخصوص بارداری

نحوه رشد و در نهایت سایز سینه زنان در دوران بارداری متفاوت است. ولی در حالت کلی در آخر سه ماهه اول بارداری، باید استارت استفاده از سوتین مخصوص بارداری را زد، زیرا بهترین زمان برای استفاده از سوتین مخصوص بارداری پایان سه ماهه اول حاملگی است. زیرا بعد از گذشت سه ماه سایز سینه نسبت به سه ماهه اول بارداری بیشتر افزایش پیدا می‌کند و تغییر بیشتری در سایز سینه‌ها اتفاق می‌افتد و به اندازه دو الی سه فنجان سایز کاپ سینه افزایش پیدا می‌کند. سینه بند بارداری به گونه‌ای طراحی شده است که همزمان با بزرگ شدن سینه، اندازه کاپ سوتین هم بزرگ می‌شود. پیشنهاد می‌شود هر سه ماه یکبار از سوتین جدید ویژه بارداری استفاده کنید.

خصوصیات سوتین بارداری

دلیل اهمیت استفاده از سوتین بارداری

در دوران بارداری در کنار رشد سینه‌ها، عواملی همچون : تغییرات هورمونی، بازتر شدن قفسه سینه، افزایش وزن و تولید شیر توسط غدد شیردهی نیز اتفاق می‌افتد، که همین عوامل نیز تهیه یک سوتین مناسب بارداری را ضروری می‌کند. دومین دلیل ضروری بودن استفاده از سوتین مخصوص بارداری بزرگ شدن ناحیه شکمی است. زیرا غیر از پستان‌ها، با بزرگ‌تر شدن جنین، ناحیه‌ی شکمی نیزبه تدریج شروع به بزرگ شدن می‌کند، که این مساله باعث می‌شود علاوه بر کوچک شدن کاپ سوتین قبلی شما، دور سینه و زیر سینه سوتین نیز افزایش پیدا کند.

خصوصیات سوتین بارداری

در هنگام خرید سوتین برای دوران حاملگی بهتر است نسبت به خصوصیات سوتین بارداری توجه کنید. یک سوتین مناسب بارداری باید دارای ویژگی‌ها و خصوصیات زیر باشد:

ویژگی‌های سوتین مخصوص حاملگی

1- یکی از خصوصیات مهم سوتین بارداری توجه به جنس سوتین است. یک سوتین بارداری در صورتی با کیفیت و خوب محسوب می‌شود که باکیفیت، نرم و دارای حالت کشسانی مناسب باشد و بتواند پشتیبانی مناسبی از سینه انجام دهد. جنس سوتین مناسب برای دوران بارداری پارچه نخ یا الیاف طبیعی است. زیرا سوتین از پارچه نخی قابلیت تنفسی خوبی دارد و می‌تواند به راحتی تعریق بدن را خارج کرده و مانع خیسی و تعریق در نواحی اطراف و زیر پستان‌ها شود.

2- دومین و مهم‌ترین مورد در خصوصیات سوتین بارداری توجه به سایز سوتین است. در دوران بارداری سینه بزرگ شده و رشد می‌کند و با افزایش سایز سینه در این دوران روبرو می‌شوید. این مسئله مسلم است که دیگر سوتین‌های قبلی اندازه سینه شما نیستند و بهتر است سوتین جدید و مخصوص خریداری کنید. سوتین مخصوص بارداری که اغلب در سه ماهه دوم بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به راحتی باید سفت شود.
3- نواری که در زیر سوتین بارداری وجود دارد باید از جنس الاستیک بوده و در کیفیت بسیار بالایی تولید شده باشد. پس سوتین مخصوص بارداری قادر است کش بیاید ولی در نهایت باید شکل اولیه خود را حفظ کند.

4- طرح کاپ سوتین بارداری کششی است و مخصوصا برای استفاده مادران باردار تولید شده است. در صورتی که سایز سینه شما حتی دو یا سه سایز بزرگ شود باید قابلیت کششی بودن خود را حفظ کند.

5- یکی از خصوصیات سوتین بارداری، قزن تنظیم کننده در انتهای باند و سوتین مخصوص بارداری است. این خصوصیت خوب باعث می‌شود تا مادرانی که باردار هستند بتوانند به آسانی و با رشد سینه، سایز سوتین خود را تنظیم کنند.

6- سوتین مخصوص بارداری باید در اطراف سوتین و پشت دارای محیط زیادی برای کشش باشد. منظور از این فضا احساس راحتی داشتن بانوان باردار است.

7- از دیگر خصوصیات دوران بارداری این است که بند سوتین بارداری نباید هیچ گونه فشاری به شانه فرد حامله وارد کند.

8- یک سوتین خوب مخصوص بارداری باید بتواند به راحتی سینه حساس و در حال رشد و بزرگ شدن را در خود جا دهد و برای سه ماهه دوم تا زایمان قابل استفاده باشد.

9- یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب سوتین بارداری، توجه به کاپ سوتین است که داخل کاپ باید بسیار نرم و لطیف باشد. این نرم بودن باید به نحوی باشد که به نوک سینه فرد هیچ فشاری وارد نشود و فرد باردار باید بتواند حس راحتی بسیار زیادی داشته باشد.

10- بند کمری سوتین مناسب حاملگی باید پهن باشد و کل حجم سینه را در کاپ سوتین جای دهد تا پشتیبانی محکمی از سینه‌ها انجام گیرد.

11- سوتین در دوران بارداری باید به حدی از سینه‌های مادر حامله پشتیبانی کند که با انجام ورزش و فعالیت‌های روزمره تکان نخورد و درد ایجاد نکند.

12- سوتین مخصوص بارداری را در دو نوع سوتین فنردار و سوتین بدون فنر به بازار عرضه می‌کنند. مادران باردار اگر به دنبال سوتین راحتی هستند بهتر است به دنبال خرید سوتین بدون فنر برای دوران حاملگی بروند. سوتین مخصوص بارداری فنردار امکان دارد که به دلیل افزایش کاپ سینه مادر فنرش خارج شود و یا رد سیم بر روی بدن مادر بماند.

13- از دیگر خصوصیات دوران بارداری، توجه به جنس سوتین و راحت بودن آن در تن فرد است. اگر بعد از خرید سوتین بارداری کوچکترین احساس درد یا فشار در ناحیه سینه داشتید بلافاصله سوتین خود را تعویض کنید.

14-پارچه این نوع سوتین به گونه‌ای طراحی شده است که با افزایش سایز سینه در دوران بارداری به راحتی کشش پیدا کنند و با کوچکتر شدن سینه، به حالت اولیه خود برگردند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست و به چه مدل سوتینی گفته می‌شود؟ در این مقاله یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *