انواع جوراب
انواع جوراب

نکاتی درباره جوراب ها که محال است بدانید

همه چیز درباره جوراب ها

بیشتر افراد این تصور را دارند که جوراب یک بخش جزئی و بی اهمیت در استایل است. اما در واقع این گونه نیست درست است که جورابها یک عضو در استایل است که شاید چندان دیده نشود اما در صورتی که با دیگر آیتم های تیپ شما هماهنگ نباشد استایل شما را زیر سوال می برد. بنابراین باید این بخش از استایل را با دقت هر جه بیشتر انتخاب کنیم

تاریخچه جوراب

تاریخچه جوراب
تاریخچه جوراب

تاریخچه پیدایش این پاپوش به یونان و مصر باستان بازمی گردد و این پوشش بیشتر در میان مردان کارگر مرسوم بوده و زنان در منزل از پاپوش هایی با ساق کوتاه استفاده می کرده اند. جنس این پاپوش ها معمولا از موی حیوانات بوده است و تا قرن هشتم میلادی از همین متریال استفاده می شده است. البته خاطرنشان می شود که شکل آن ها چندان شباهتی به جورابهای امروزی نداشته و باعث می شده که پاها نتوانند تنفس کنند.

 

اما امروزه پاپوش ها را از جنس های مختلف می بافند و باعث می شود که پاهای افراد آزادانه تنفس کند. جوراب برای نخستین بار در زمان ناصرالدین شاه قاجار وارد کشور ایران شده است و اولین کارخانه بافت آن در سال سال 1333 در ایران راه اندازی شده است. امروزه انواع مختلفی از آن ها وجود دارد و افراد می توانند براساس استایلی که انتخاب می کنند پاپوش مورد نظرشان را با آن ست کنند. این بخش از لباس جزو لاینفک لباس های ورزشی و استایل های رسمی و غیر رسمی شده است.

انواع جوراب ها را بشناسیم

جوراب کالج
جوراب کالج

جوراب کالج

جوراب کالج یا پاپوش: این مدل همان طور که از اسم آن مشخص است مخصوص کفش هایی با ساق های کوتاه است که می تواند با کفش های قایقی، لوفر برخی مدل های اسکینرز و کالج مورد استفاده قرار بگیرد. هدف از طراحی این مدل از جوراب پنهان بودن و دیده نشدن آن ها است. اما آیا می‌دانید چگونه جوراب کالج درست کنیم ؟

جوراب قوزکی
جوراب قوزکی

جوراب قوزکی

جوراب قوزکی: این مدل شباهت زیادی به مدل کالج دارد و طراحی آنها به شکلی است که قوزک پا را می پوشاند. این جوراب معمولا توسط افرادی استفاده می شود که تمایل ندارند پاهای آن ها بدون پوشش در کفش ها دیده شود. این مدل می تواند به عنوان پاپوش خانگی و برای ست کردن با کفش های آکسفورد، کالج، لوفر و قایقی مورد استفاده قرار بگیرد.

جوراب ساق کوتاه
جوراب ساق کوتاه

جوراب ساق کوتاه

جوراب ساق کوتاه یا مچی: این نوع مناسب برای آقایان و خانم های ورزشکار است که باعث می شود در هنگام فعالیت مچ پا و قوزک آن ها دچار تاول زدگی نشود. این مدل برای استایل هایی با شلوارهای پارچه ای ، شلوارک های زنانه و مردانه همچنین دامن خانم مناسب است. می توانید از این نمونه به عنوان یک مدل مناسب برای ست کردن با لباس های رسمی در محل کار استفاده کنید.

جوراب نیم ساق
جوراب نیم ساق

جوراب نیم ساق

جوراب نیم ساق: این مدل در اندازه ای با طول 10 تا 20 سانتی متر عرضه می شوند که امکان پوشاندن قسمتی از ساق پا را دارد. این مدل را با نام جورابهای اسپرت نیز می شناسند. می توانید از آن ها برای تکمیل کردن استایل های مجلسی و رسمی خانم ها و آقایان استفاده کرد. همچنین یک گزینه ی مناسب برای زمستان و پیاده روی های طولانی به شمار می رود. همچنین ببینید: راهنمایی جامع برای ست جوراب با شلوار و کفش آقایان

جوراب ساق دار
جوراب ساق دار

جوراب ساق دار

جوراب ساقدار: این مدل را معمولا برای فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان پیشنهاد می شود. طراحی آن باعث می شود که در زیر شلوار و دامن پاها را به خوبی محافظت کنند. این مدل برای خانم هایی که طرفدار استایل کژوال هستند بسیار مناسب است. اما نباید فراموش کنید که این مدل ها بیشتر مناسب استایل های مردانه است.

جوراب مردانه مناسب برای هر لباس را بشناسید

جوراب زیر زانو
جوراب زیر زانو

جوراب زیر زانو

جوراب بلند یا زیر زانو:این مدل را بیشتر می توانیم در تیپ های دهه ی 80 و 90 میلادی در یونیفرم های دانش آموزی مشاهده کنیم. اما جالب است که در سال های اخیر این مدل ها دوباره به عنوان یکی از جذاب ترین ترندها مطرح شده است و برای استفاده با بوت های دخترانه بسیار مناسب است.

جوراب بالای زانو
جوراب بالای زانو

جوراب بالای زانو

جوراب بالای زانو: این مدل بیشتر مورد توجه خانم ها است. همچنین دختران جوانی که به تنوع علاقه دارند.پوشیدن مدل های رنگ وارنگ این جوراب برای دختران می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب به جای شلوار محسوب شود. می شود از آن ها با پالتوهای بلند و متوسط همچنین دامن های کوتاه استفاده کرد این مدل برای استایل های ورزشی و فصل زمستان پیشنهاد می کنند.

ساق شلواری
ساق شلواری

ساق شلواری

ساق شلواری ها: این مدل وجوه مشترکی با انواع جورابهای شلواری دارد با این تفاوت که ساق ها از ناحیه کمر تا قوزک پا را پوشش می دهند فاقد بخش جورابی است. مدل کوتاه تر آن نیز موجود است. نام دیگر این ساق ها لگ است و برخی از آن ها در قسمت پا دارای رکاب هایی هستند که در قسمت زیر پا قرار می گیرد و باعث می شود که قسمت ساق مانند بالا نرود.

با ساپورت جورابی چه کفشی بپوشیم؟

قواعد کلی برای انتخاب جوراب

در ابتدا باید جورابهایی را انتخاب کنید که با شلوارهای شما در تناسب کامل باشد. این امر باعث می شود که افراد ظاهر موجه ای از خود به نمایش بگذارند. استفاده از پاپوش های مناسب باعث می شود که شخصیت خود را از طریق آن به نمایش بگذارید.

هدف از استفاده از پاپوش ها ترکیب کردن کت و شلوار است البته به این نکته باید توجه داشته باشیم که این مسئله در زمان پوشیدن شلوار بلند رعایت می شود.

در مورد پوشیدن جوراب مانند دیگر اجزای استایل این موضوع را در نظر داشته باشید که باید با دیگر تکه های پوشش شما هارمونی داشته باشد.

یک مسئله ی دیگر که در انتخاب پاپوش مهم است انتخاب سایز مناسب پاهایتان است. در صورتی که یک جوراب تنگ را انتخاب کنید ممکن است مسیر جریان خون در پاهایتان متوقف شود.

 

معرفی چند پیج معتبر برای خرید جوراب

پیج فروش جوراب “رنگی رنگی” این پیج انواع مختلف پاپوش را در اختیار مشتریان قرار می دهد و افراد می توانند بنابر سلیقه و استایل خود مدل های مختلفی را مشاهده کنند و از طریق خرید اینترنتی محصولات مورد نظرشان را خریداری نمایند.

جوراب رنگی رنگی

معرفی چند پیج معتبر برای خرید جوراب
معرفی چند پیج معتبر برای خرید جوراب

لینک اینستاگرام این پیج خرید جوراب:

https://www.instagram.com/p/CQ5MBfJgpcN/?utm_medium=share_sheet

اگر تجربه ای در خرید از این پیح اینستاگرامی دارید در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

نمونه ای از جوراب های فروشگاه جوراب های رنگی رنگی را در زیر مشاهده می فرمایید:

جوراب رنگی رنگی
جوراب رنگی رنگی

فروشگاه جوراب گراب

اگر به دنبال مدل های خاص و فوق العاده هستید می توانید به این پیج سر بزنید و مدل مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

فروشگاه جوراب گراب
فروشگاه جوراب گراب

لینک اینستاگرامی فروشگاه جوراب گراب

https://www.instagram.com/p/CQoWVx8sKBU/?utm_medium=share_sheet

جوراب های زیر محصولی از فروشگاه جوراب گراب می باشند.

یایا جوراب

یایا جوراب یکی دیگر از پیج های فروش پاپوش است که می توانید انواع جورابهای زنانه و مناسب فصل را در آن خریداری کنید.

لینک پیج اینستاگرامی جوراب های یایا :

https://www.instagram.com/p/CJv42qQsygr/?utm_medium=share_sheet

فروشگاه اینستاگرامی جوراب مردانه مارک

پیج جوراب مردانه مارک
پیج جوراب مردانه مارک

لینک پیج اینستاگرامی جوراب مردانه مارک :

https://www.instagram.com/p/CJWUijPAZ_o/?utm_medium=share_sheet

جورابهای بچگانه کید

فروشگاه اینستاگرامی جورابهای بچگانه کید
فروشگاه اینستاگرامی جورابهای بچگانه کید

 

 

 

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 3]

همچنین ببینید

چگونه بالای کلاه را جمع کنیم

چگونه بالای کلاه را جمع کنیم

می خواهید بدانید چگونه بالای کلاه را جمع کنیم؟ همه الگوها و آموزشهای رایگان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *