چگونه بالای کلاه را جمع کنیم
چگونه بالای کلاه را جمع کنیم

چگونه بالای کلاه را جمع کنیم

می خواهید بدانید چگونه بالای کلاه را جمع کنیم؟ همه الگوها و آموزشهای رایگان در این وب سایت وجو دارد. اگر آنها نبودند ، دیگر قادر به تولید یا میزبانی رایگان از شما  نبودیم. ما دوست داریم که به ما بپیوندید و از دسترسی زودهنگام به محتوای رایگان جدید بهره مند می شوید.

هر زمان که من یک طراحی کلاه جدید شروع می کنم ، همیشه با تاج شروع می کنم. حتی اگر من دقیقاً بدانم که کدام سبک را هدف قرار داده ام یا از کدام الگوی استفاده خواهم کرد. اینطور راحتتر می دانید که چگونه بالای کلاه را جمع کنیم. خواه این طرح از بالا به پایین ، از پایین به بالا یا حتی به صورت پهلو باشد. تاج اولین چیزی است که در نظر می گیرم.  از طریق ریاضیات می خواهیم  به شما آموزش دهیم که چگونه بالای کلاه را جمع کنیم

فرمول “هر 8 قسمت دیگر را کاهش دهید”

این یک فرمول معمول برای کلاه است که بدانیم چگونه بالای کلاه را جمع کنیم. آنچه در نتیجه آن است یک کلاه به سبک beanie (نیم گنبد ) است. با این حال ، برای هر شرایطی قابل استفاده نیست. بیایید به تعدادی از اعداد نگاه کنیم.

شعاع کلاه
شعاع کلاه

هنگامی که ما یک نیم گنبد ایجاد می کنیم. چیزی که اساساً در حال انجام آن هستیم ، بافتن یک استوانه است که با یک دایره در بالا تمام می شود. شماتیک بالا نشان می دهد که طول کلاه ، از تاج تا پایه گوش ها ، طول مرکز تاج تا لبه لبه است. یا شعاع دایره بالایی به علاوه طول استوانه.

فرمول معمول برای یک دایره کاهش 8st در هر دور دیگر یا 4st میانگین در هر دور است. این در مواردی مانند کوک جوراب زنانه ، جایی که ردیف و سوزن دوخت با یکدیگر رابطه مشترک دارند یا در بند ، به خوبی کار می کند ، که به موجب آن مسدود کردن به حل شدن همه نسبت ها کمک می کند.

لطفا مطالعه بفرمایید: آموزش بستن دستمال سر پسرانه

نقش دوربين و شعاع

ما از مدرسه به یاد می آوریم که محیط دایره 2 x pi x شعاع است ، جایی که pi را می توان به 3.14 گرد کرد. به طور خلاصه ، محیط 6.28 x شعاع است. محیط کلاه ما تعداد بخیه های سوزن های ما قبل از شروع شکل دادن به تاج است. این وسیع ترین قسمت بافندگی است و بخشی را تعیین می کند که در زیبایی کلاه مناسب است. برای دانستن این اندازه گیری ، ما همچنین می خواهیم اندازه گیری خود را بدانیم.

بیایید از یک نمونه کلاه بافتنی در DK با اندازه 22st / 10cm استفاده کنیم. با دور 100 سانتی متر ، 45.5 سانتی متر اندازه گیری می شود . اندازه کامل برای متوسط ​​زن بالغ (امکان 6.5 سانتی متر). اگر ما بخواهیم یک کلاه ببافیم ، و قسمت بالای آن کلاه را به صورت دایره مسطح کنیم. بدانیم چگونه بالای کلاه را جمع کنیم می توانیم شعاع دایره خود را محاسبه کنیم. که به نوبه خود به ما کمک می کند تعداد دورهایی را که کاهش می دهیم محاسبه کنیم.

45.5 سانتی متر / 6.28 (2 pi پی) = 7.25 سانتی متر شعاع دایره تاج

اگر ردیف سنج ما از روشی معمول 3: 4 پیروی کند. ردیف سنج ما تقریباً 30 دور تا 10 سانتیمتر یا 3 دور تا 1 سانتی متر خواهد بود. بنابراین باید در 22 دور کاهش های خود را انجام دهیم:

25/7 (طول شعاع به سانتی متر) x 3 (تعداد یا ردیف / دور در هر سانتی متر) = 21/75 دور

ما 100 استیک داریم که می خواهیم کاهش یابد ، بنابراین هدف ما این است که به طور متوسط ​​4.5 واحد در هر دور را کاهش دهیم. به جز این که وقتی بالای کلاه را می بندیم. نمی خواهیم بیش از حد مجاز 6 یا 8 سانتیگراد کاهش پیدا کنیم ، زیرا این امر یک ضربه ناخوشایند در بالای کلاه ایجاد می کند ، بنابراین ما نسبت کاهش خود را کمی تغییر خواهیم داد:

(100-6) / 211.75 = 4.32 STS در هر دور ، به طور متوسط ​​کاهش می یابد.

بافندگی به اندازه کافی بخشنده است که به ما اجازه می دهد به طور متوسط ​​4 در هر دور کاهش پیدا کنیم ، و این معمولاً با مسدود کردن مساوی می شود. فراموش نکنید که 4st یک رقم متوسط ​​است. شما می توانید 8 دور هر دور دیگر ، یا 12st هر سوم دور و غیره کاهش دهید. این امکان را برای شما فراهم می کند تا در صورت نیاز به سازگاری الگوهای کوک ، انعطاف پذیری کامل نشان دهید.

گرفتن اعداد بالاتر از بخیه

اما اگر ردیف سنج و دوخت شما بسیار متفاوت باشد. یا اینکه الگوی کوک شما با کوک شما مطابقت نداشته باشد ، چه می کنید؟

یک مثال خوب می تواند برای کلاه شما باشد که در آن ردیف و اندازه دوخت تقریباً مربع باشد. به عنوان مثال 22st x 24rows ، و اعداد کمی متفاوت به نظر می رسند. با فرض اینکه ما هنوز در حال کار با نمونه 100 هستیم:

45.5 سانتی متر / 6.28 (2 pi پی) = 7.25 سانتی متر شعاع دایره تاج

ردیف سنج ما 2.4 دور در هر 10 سانتی متر را نشان می دهد. بنابراین ما باید در 17.4 دور کاهش پیدا کنیم:

7.25 (طول شعاع در سانتی متر) x 2.4 (تعداد یا ردیف / دور در هر سانتی متر) = 17.4 دور

ما 100 استیک داریم که می خواهیم به 6 درجه کاهش پیدا کنیم ، اعداد به این شکل است:

(100-6) / 17.4 = 5.5st در هر دور کاهش می یابد یا 11st در هر یک مثال دیگر ممکن است کوک پارچه ای باشد ، که در آن ردیف سنج به طور قابل توجهی دو برابر اندازه گیری کوک است ، به عنوان مثال. 22st x 44rows تا 10 سانتی متردور کاهش می یابد.

45.5 سانتی متر / 6.28 (2 pi پی) = 7.25 سانتی متر شعاع دایره تاج

ردیف سنج ما 4.4 دور در هر 10 سانتی متر را نشان می دهد ، بنابراین ما باید در 31.9 دور کاهش پیدا کنیم:

7.25 (طول شعاع به سانتی متر) x 4.4 (تعداد یا ردیف / دور در هر سانتی متر) = 31.9 دور ما 100 استیک داریم که می خواهیم به 6 درجه کاهش پیدا کنیم ، اعداد به این شکل است:

(100-6) / 31.9 = 3st در هر دور کاهش می یابد یا 6st در هر دور کاهش می یابد.

گرفتن اعدادبیشتر
گرفتن اعدادبیشتر

فرم لوبیا شکل کلاه

یک برت اساساً همان ایده یک beanie است ، با این تفاوت که یک دایره گسترده تر در بالای یک استوانه گسترده تر وجود دارد. طول بدن معمولاً شبیه به یک beanie است. تفاوت اساسی این است که یک دایره بزرگتر در بالا ، که نه تنها عرض را افزایش می دهد ، بلکه به طور موثر طول را نیز اضافه می کند. فرمول استاندارد افزایش از لبه به بدن بتهار 50٪ افزایش می یابد. مثلاً در امتداد K2 ، M1 (جایی که M1 یک میله بلند است). پس از آن محیط ما 50٪ بزرگتر از beanie است و این فضای بیشتری برای بازی با آن ایجاد می کند.

روش ها و فرمول های مشابه اعمال می شود. ابتدا اندازه گیری دور را با استفاده از تعداد کوک (در نقطه ای که شکل گیری تاج را شروع می کنید) و کوک سنج محاسبه کنید. از آنجا ، شعاع را محاسبه کنید و با استفاده از ردیف سنج تعیین کنید که به طور متوسط ​​چند بخیه در هر ردیف / دور کاهش می یابد.

گنبدی شکل
گنبدی شکل

چرخاندن یک حلقه به یک مخروط

با تعیین اینکه به طور متوسط ​​چند بخیه برای ایجاد صاف یک تاج باید در تعداد مشخصی از ردیف ها کاهش دهیم. اکنون می توانیم به این فکر کنیم که اگر نسبت کاهش را کاهش یا افزایش دهیم ، چه اتفاقی می افتد (یعنی بخیه های بیشتر یا کمتر از مثالهای beanie) ما)

اگر تعداد بخیه ها را کاهش دهیم ، یعنی ردیف های کمتری کار کنیم و به طور متوسط ​​در هر ردیف / دور بیشتر کاهش پیدا کنیم. پس از کوتاه شدن شعاع دایره به سمت یک پایان جمع شده حرکت خواهیم کرد. اگر تعداد بخیه ها را به طور متوسط ​​کاهش دهیم ، و تعداد بیشتری ردیف / دور در تاج کار کنیم ، شعاع بلند شده و یک مخروط ایجاد می کند. اینگونه کلاه pixie ایجاد می کنیم. با استفاده از یک pixie Hat ، تعداد ردیف ها / دورهایی که ما کاهش می دهیم افزایش می یابد. آنچه که شعاع دایره بود اکنون به ارتفاع مایل (یا لبه زاویه دار) مخروط تبدیل می شود.حال تا حدودی متوجه شده ایم چگونه بالای کلاه را جمع کنیم و اگر از اول شروع به بافتن بالای کلاه کنیم، بافت راحت تری خواهیم داشت.

ارتفاع کلاه

محیط کلاه همان خصوصیات را دارد ، اما چون بالای کلاه  اساساً یک دایره ناقص است. محیط کلاه برابر با قوس مخروط است (اگر این مخروط را به عنوان یک ساختار صاف در نظر بگیریم)

ارتفاع مورب مخروط فاکتور مهمی است. زیرا طول کلیِ کلاه را بر روی لبه تعیین می کند. ارتفاع واقعی مخروط به ما می گوید که کلاه از طریق مرکز چقدر ارتفاع دارد و این به کمی بیشتر ریاضیات نیاز دارد. با این وجود برای ساده کردن کارها ، می توانید ردیف / دورهای کم کننده بیشتری را به اعدادی که فرمول beanie به شما می دهد اضافه کنید. هرچه دور ساده تری اضافه کنید ، کلاه شما بلندتر خواهد بود.

یک نکته نهایی که باید در هنگام طراحی کلاه های pixie به خاطر بسپارید. نیازی نیست که طول آن به اندازه طولانی باشد. زیرا سر در تاج بالاتر قرار می گیرد. هنوز هم به پایان زیبایی و جذاب پیکسی خواهید رسید. اما اگر شکل دادن تاج کمی زودتر شروع شود بهتر از آن پشتیبانی می شود و بهتر از عهده کار بر خواهید آمد. (یعنی صاف می ایستد تا پرت شود!)

جمع بندی

ظاهر شل و ول جمع شده از دیرباز محبوب بوده است و از فرمولی مشابه سایر اشکال این نوع پیروی می کند. بدین ترتیب که شما برای بدن استوانه ای می بافید. برای ایجاد این کلاه جمع شده ، می خواهیم با سرعت بیشتری کاهش یابد ، و اغراق آمیز است. هنگامی که کلاههای شلخته را با این نوع تاجها طراحی می کنم ، هدف من این است که نیمی از بخیه ها را در هر دور کاهش فقط با چند دور ساده در میان ، یا به طور متوسط ​​10st در هر دور کاهش دهم.

با این حال ، جمع آوری تمام بخیه ها در انتهای یک سیلندر و پایان دادن به آن توصیه نمی شود. این یک نگاه کاملا ناخوشایند به بالای کلاه ایجاد می کند. بنابراین فرمول کاهش تدریجی اما سریع بهتر است. به همین ترتیب ، همیشه یک دور ساده قبل از اینکه نخ خود را از طریق بخیه ها بپیچید و بکشید تا بسته شود ، زیرا قسمت نهایی کلاه را نرم می کند.

رفتن به پشت سیلندر + ساختار برتر

لازم به ذکر است که این ساختار تنها یکی از راه های ساخت کلاه است. روش های بی شماری دیگر برای انجام آن وجود دارد. با این اوصاف ، بالای کلاه مکان خوبی برای شروع است. بنابراین می توانید ریاضیات و اعدادی را درک کنید که به شما امکان می دهد فراتر از این روش بروید.

بنابراین من اغلب می بینم که بافندگان و طراحان کورکورانه پیروی از 4st در هر دور / 8st در هر فرم دور دیگر را انجام می دهند. بدون اینکه کاملاً بفهمند چرا این اعداد متناسب است و محدودیت های آنها به چه صورت است. تاج فقط یک قسمت از کلاه است ، و بیشتر از آنچه من در اینجا به اشتراک گذاشته ام، در طراحی کلاه نقش دارد! امیدوارم با درک این اعداد ریاضی بدانیم چگونه بالای کلاه را جمع کنیم.

منبع: woollywormhead

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

انواع جوراب

نکاتی درباره جوراب ها که محال است بدانید

همه چیز درباره جوراب ها بیشتر افراد این تصور را دارند که جوراب یک بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *