زیبایی پوست در چهل سالگی
زیبایی پوست در چهل سالگی

رازهای زیبایی پوست در چهل سالگی

چگونه می‌توان در 40 سالگی یا بالاتر پوست خوبی داشت؟ نحوه مراقبت از پوست برای افراد بالای چهل سال چگونه است؟ در این مقاله بطور کامل درباره زیبایی پوست در چهل سالگی و باید و نبایدهای مراقبت از پوست برای افراد پا به سن گذاشته صحبت شده است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نمی‌توان جلوی روند پیری پوست را گرفت و بعد از سن خاصی دیگر نمی‌توان پوست صاف و زیبایی داشت. ولی این تصور اشتباه است و حفظ طراوت و زیبایی پوست در چهل سالگی و یا بعد از آن نیز امکان‌پذیر است. با آگاهی از نحوه مراقبت از پوست می‌توان پوستی شفاف و زیبا داشت، به شرطی که از محصولات درست و مناسب پوست نیز استفاده شود.

با بالا رفتن سن فقط شرایط پوست افراد تغییر می‌کند و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد که باید به آن‌ها توجه کرد تا بتوان پوستی زیبا حتی در 40 سالگی یا بیشتر داشت. در حالت کلی نمی‌توان جلوی پیر شدن پوست را گرفت و این روند پیری ناشی از عوامل محیطی و درونی مختفی است که می‌توان آن‌ها را کنترل یا از بروز آن‌ها پیشگیری کرد. حتی با حذف این عوامل که در روند پیری موثر هستند می‌توان جلوی پیر شدن سریع پوست را بعد از چهل سالگی گرفت. در ادامه این مطلب به شما عزیزان ثابت می‌کنیم که زیبایی پوست در چهل سالگی اصلا عجیب و غیر قابل دسترس نیست و تنها با استفاده از 5 راه ساده می‌توانید از پوست خود به درستی مراقبت کنید تا پوستی جذاب در میانسالی داشته باشید.

راز زیبایی پوست در چهل سالگی - مجله کادای
راز زیبایی پوست در چهل سالگی – مجله کادای

چگونه می‌توان در چهل سالگی پوست زیبایی داشت؟

به وضوح می‌توان دید که بانوان چهل ساله نسبت به افراد کم سن‌تر دارای مشکلات پوستی متفاوتی هستند. در این سن چروک‌های سطحی و در برخی مواقع عمیق نیز می‌تواند بر روی پوست ایجاد شود و رفته رفته عمیق‌تر شود. ممکن است از قبل بر روی پوست کک و مک داشته باشید و در سن چهل سالگی این لک‌ها پر رنگ یا تیره‌تر شوند و یا حتی بعد از تابستان نیز بر روی پوست باقی بمانند. در این سن احتمال ابتلا به جوش و آکنه کاهش می‌یابد ولی باز هم ممکن است دچار آکنه شوید.

در حالت کلی در این دوره از زندگی پوست حساس‌تر می‌شود و بیشتر خشک می‌شود. اغلب نشانه‌های پیری پوست از همین دوران کم کم خود را نشان می‌دهد. ولی تمامی این تغییرات منفی نیست و دارای نکات مثبتی هم می‌باشد. برای مثال بعد از چهل سالگی فقط کافی است در طول روز صورت خود را یکبار بشویید و نیازی نیست که صبح حتما صورت شسته شود. نکته دیگری این که صورت را می‌توان با آب خالی هم شست و نیازی به استفاده از شوینده‌های مختلف نیست. زیرا در چهل سالگی و بعد از آن میزان ترشح چربی از پوست نسبت به سنین پایین‌تر کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن این تغییرات می‌توان حدس زد که پوست شما برای زیبایی در چهل سالگی به چه نکات و مراقبت‌هایی نیاز دارد. به طور کلی می‌توان این نکات را در پنج گام ساده خلاصه کرد که در دو مرحله روزانه و شبانه اجرا می‌شوند.

مراقبت از پوست برای زیبایی در چهل سالگی

برای مراقبت روزانه از پوست صورت در چهل سالگی بهتر است بر روی مرطوب نگه داشتن پوست برای جلوگیری از چروک شدن آن، خشک شدن و … دقت کنید. همچنین باید هر روز از پوست خود در برابر عوامل محیطی خطرناک مانند رادیکال‌های آزاد و نور خوشید مراقبت کنید. در جهت اهمیت این امر بهتر است از هر نوع محصولی که توانایی مرطوب نگه داشتن پوست را دارد استفاده کنید که شامل کرم مرطوب کننده، سرم مرطوب کننده، ماسک مرطوب کننده و… می‌باشد.

هر محصول مراقبتی که بتواند از لایه آخر و بیرونی پوست صورت شما مراقبت کند، رادیکال‌های آزاد را خنثی کند و اجازه ندهد رطوبت پوست شما از بین برود بسیار مفید است. علاوه بر استفاده از این محصولات بهتر است به مقدار کافی آب مصرف کنید و از خوردن میوه و سبزی غافل نشوید تا رطوبت و مواد مفید هم از بیرون و هم از درون به طور کامل تامین شود و نشانه‌های پیری روی پوست شما به حداقل برسد.

مراقبت از پوست برای زیبایی در چهل سالگی – کادای

قدم اول: استفاده از سرم‌های آنتی اکسیدان

قدم اول در زیبایی پوست در چهل سالگی استفاده از انواع سرم آنتی اکسیدان است. دانشمندان دریافته‌اند که دلیل اصلی پیر شدن پوست اکسید شدن مواد در سلول‌ها است. لذا هر محصولی که آنتی اکسیدان باشد می‌تواند از پیر شدن سلول و در نهایت پیری پوست جلوگیری کند. سرم‌های آنتی اکسیدان در واقع مواد ضد سرطان نیز هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند جهش ناخواسته در سلول را کاهش دهد.

با استفاده از سرم‌های آنتی اکسیدان می‌توانید برای تقویت پوست و جلوگیری از عوامل خطرزا به آن اقدام کنید. این عوامل مختلف خطرزا می‌تواند شامل واد آلوده محیط، اشعه‌های مضر خورشید و عوامل دیگری باشند که در درون بدن و بیرون از آن وجود دارند. یکی از سرم‌های پر طرفدار در میان بانوان سرم ویتامین سی است که آنتی اکسیدان می‌باشد و می‌تواند کلاژن موجود در پوست را تقویت کند. کلاژن در واقع به ماده‌ای گفته می‌شود که به پوست شما خاصیت کشسانی می‌دهد. بعد از چهل سالگی میزان کلاژن موجود در پوست کاهش می‌یابد و پوست به مرور خشک و چروک می‌شود.

قدم دوم: استفاده از ضد آفتاب مرطوب کننده

احتمالا می‌دانید که نور خورشید و اشعه‌های مضر آن از مهم‌ترین عوامل پیری در پوست است و اگر از پوست خو در مقابل این عوامل مضر محافظت نکنید نباید انتظار طراوت و زیبایی در چهل سالگی را هم داشته باشید. همه افراد در سنین مختلف باید از ضد آفتاب استفاده کنند ولی این ضرورت با افزایش سن بیشتر می‌شود. بانوان چهل سال به بالا باید به سراغ ضد آفتاب‌هایی بروند که بافت سبک و رقیق دارند و می‌توانند پوست را در حد بالایی مرطوب نگه دارند.

برای این منظور بهتر است به سراغ کرم‌های بی بی و سی سی بروید. این کرم‌ها قادر هستند تا از پوست شما مراقبت کنند و رطوبت پوست را حفظ کنند. همچنین این کرم‌ها را می‌توان جایگزین کرم پودر کرد. ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید باید بر اساس محل زندگی شما باشد ولی در حالت کلی spf ضد آفتاب باید بین 30 تا 50 باشد که برای تمامی سنین و پوست‌ها مناسب است. در هر صورت استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید و بدون ضد آفتاب به بیرون از منزل نروید.

استفاده از ضد آفتاب مرطوب کننده - مجلخ کادای
استفاده از ضد آفتاب مرطوب کننده – مجله کادای

قدم سوم: استفاده از کرم دور چشم برای زیبایی پوست در چهل سالگی

بهتر است بدانید که یکی از قسمت‌های اصلی پوست که سریعا دچار خطوط ریز و چرک‌های عمیق می‌شود، ناحیه اطراف چشم است. پوست ناحیه اطراف چشم دارای ضخامت کمتری نسبت به سایر قسمت‌های صورت است. این ناحیه رطوبت خود را سریع‌تر از سایر بخش‌های صورت از دست می‌دهد. از طرفی همه مردم برای ابراز احساسات خود از چشم‌ها استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شوند حرکت این ناحیه بیشتر از سایر نقاط صورت باشد و سریع‌تر دچار چروک و خطوط ریز شود. بنابراین استفاده از کرم دور چشم در سنین بالا یک ضرورت است.

البته گفته می‌شود که افراد در سن سی سالگی نیز بهتر است از کرم‌های دور چشم که خاصیت آبرسانی زیادی دارند استفاده کنند. ولی در چهل سالگی و پس از آن باید به سراغ کرم دور چشمی بروید که حاوی رتینول یا گلایسولیک اسید باشد تا بتواند تاثیر چشم‌گیری در جوانسازی و ضد چروک بودن ایفا کند.

مراقبت شبانه از پوست برای زیبایی در چهل سالگی

پوست شما تنها در روز نیاز به مراقبت ندارد و شما باید هر شب نیز به آن رسیدگی کنید تا زیبایی و طراوت آن به مدت طولانی‌تری حفظ شود. چیزی که شب‌ها بیشتر اهمیت دارد حفظ تمیزی پوست و بازسازی آن است. شما در این مرحله باید پوست را پاکسازی و لایه برداری کنید و در ادامه نیز رطوبت آن را تامین کنید تا خشک و ملتهب نشود.

قدم چهارم استفاده از پاک کننده ملایم

همانطور که گفته شد بعد از سن چهل سالگی دیگر نیازی نیست صورت خود را بیشتر از یکبار و آن هم با آب خالی بشویید. در شب فقط یک بار کافی است صورت خود پاکسازی کنید و دیگر نیازی به پاکسازی پوست در صبح ندارید. در مرحله پاکسازی پوست باید تمامی مواد آرایشی، ضدآفتاب، چربی و کثیفی موجود بر روی پوست خود را که در طول روز ایجاد شده، با استفاده از یک شوینده یا پاک کننده ملایم پاک کنید. هر شب باید با صورت تمیز به رختخواب بروید.

دقت کنید پاک کننده‌ای که به سراغش می‌روید باید یک شوینده بسیار ملایم و غیر اسیدی باشد. پوست در چهل سالگی و بالاتر، نازک‌تر، حساس‌تر و خشک‌تر است و در صورت استفاده از شوینده و پاک کننده قوی پوست آسیب می‌بیند و تحریک می‌شود. ولی در صورت لزوم می‌توانید یک یا دو بار در هفته از شوینده کف دار و قوی‌تری در حمام برای پوست صورت خود استفاده کنید تا صورت شما عمیق‌تر تمیز شود.

استفاده از محصولات لایه بردار kaday
استفاده از محصولات لایه بردار kaday

قدم پنجم استفاده از محصولات لایه‌بردار

آخرین قدم در زیبایی پوست در چهل سالگی استفاده از انواع محصولات لایه بردار است. لایه برداری پوست برای تمامی افراد با سنین مختلف ضروری است. مخصوصا افراد بالای چهل سال که دلشان نمی‌خواهد لکه‌ای در اثر تابش نور خورشید بر روی پوست صورتشان ایجاد شود و پوستشان دارای چروک عمیق و ماندگاری باشد، باید به سراغ لایه‌ برداها بروند. از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید که دارای رتینویید یا گلایسولیک اسید باشد. این لایه بردار می‌تواند سلول مرده‌ای که روی پوست شما وجود دارد را از بین ببرد و با تولید کلاژن در لایه‌های پایین‌تر، پوست شما را شاداب و جوان نگه دارد. پس از پاکسازی و استفاده از کرم‌های لایه بردار مناسب، مرطوب کردن پوست را نیز فراموش نکنید و از یک کرم آبرسان قوی استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست شما در طول شب تامین شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 3]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *