تفاوت کفش آکسفورد و دربی
تفاوت کفش آکسفورد و دربی

توصیف و تفاوت کفش های آکسفورد و کفش دربی

کفش های آکسفورد و دربی توصیف و تفاوت آنها

در اینجا ابتدا به توصیف کفش های دربی و آکسفورد می پردازیم و سپس به بررسی تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. به این گونه است که یاد خواهیم گرفت که هر کدام از کفش های دربی و آکسفورد چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه می توان آن ها را تشخیص داد و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند تا هیچ گاه آن ها را با یکدیگر اشتباه نگیریم. در نهایت نکته کوچکی در رابطه با پوشیدن این کفش به شما خواهیم گفت تا در هنگام پوشیدن این گونه کفش ها خوش تیپ ت به نظر بیایید.

برای اینکه آموزش هایی متفاوت داشته باشیم، این آموزش ها را به ترتیب در تصاویر آورده ایم. و آن ها را به ترتیب شماره قرار داده ایم. کافش است که نوشته های داخل تصاویر را به ترتیب شماره آن ها مطالعه فرمایید.

کفش آکسفورد :

کفش آکسفورد (oxford shoes)، نوعی از کفش های بند دار است که متفاوت از کفش های دربی هستند و در آن ها دو طرف کفش، با بسته شدن بند ها، کاملا به هم می رسد. کفش های آکسفورد برای اولین بار توسط مردم اسکاتلند و ایرلند ساخته و استفاده شدند. در ابتدا این کفش ها، کفش هایی ساده و ساخته شده از چرم بودند که تنها برای مکان های رسمی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما به تدریج با پیشرفت مد، با انواع جنس ها (چرم گوساله، روباه، جیر و …) و برای سبک های مختلفی از استایل ها مورد استفاده قرار گرفتند. این کفش عمدتا به رنگ سیاه یا قهوه ای تولید می شود.

 کفش دربی :

کفش های دربی (derby shoes) نوعی از کفش یا بوت هایی هستند که از 4 قسمت تشکیل می شوند و بند دار ( shoelace ) می باشد که این بند ها در قسمت بالای آن نمایان هستند و متفاوت از کفش های آکسفورد هستند. مدل آمریکایی-انگلیسی (یعنی انگلیس های ساکن آمریکا) این کفش ها ، از چرم یک تکه ساخته می شود.

تفاوت کفش آکسفورد با کفش دربی

 خب با این توصیفاتی که از کفش های آکسفورد و دربی کردیم، و با توجه به تصاویری که از این تو کفش دیدید، نوبت شماست که تفاوت این دو کفش را بیان کنید. به راستی تفاوت کفش دربی با کفش آکسفورد در چیست؟ آیا خیلی شبیه به هم نیستند؟

به ناحیه بند های این دو کفش دقت کنید. همان طور که در تصاویر نیز پیداست، تنها تفاوت این دو کفش در ناحیه بندهای آنان است. کفش آکسفورد بندهای کیپ و چسبیده به هم دارد، در حالی که ناحیه قرار گیری بندهای کفش دربی، باز و از هم جداست و این اصلی ترین تفاوت و راه تشخیص این دو کفش از یکدیگر است.

 نکته:

نکته ای که در مورد پوشیدن این دو کفش هست، همانند تفاوت آن ها در ناحیه بند های آنان است. این دو کفش که جزو کفش های رسمی و چرم می باشند، نکته ریزی در قسمت بستن بند هایشان دارند. استفاده کنندگان این کفش ها باید خیلی دقت کنند که بند های آنان، به صورت موازی بسته شود نه ضربدری، این مورد در شیک و رسمی تر دیده شدن کفش ها بسیار موثر هستند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 3]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *