کمربند طبی
کمربند طبی

انواع کمربند طبی + معرفی فروشگاه

انواع کمربند طبی را می‌شناسید؟ تا به حال برایتان پیش آمده است که برای رفع درد کمر خود از کمربندهای طبی استفاده کنید؟ در مقاله زیر سعی شده است تا اطلاعات کاملی از انواع کمربند طبی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. همچنین چند نمونه از فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش کمربند طبی نیز در این مقاله معرفی شده است. با ما همراه باشید.

استایل با کمربند برای خانوم ها

معمولا کمربندهای طبی برای افرادی تجویز می‌شود که از در قسمت پایینی کمر خود درد زیادی دارند. در این مواقع استفاده از کمربند طبی برای فرد ضروری است و کمک زیادی در روند درمان وی دارد. حتی گفته می‌شود که استفاده از کمربند طبی برای درمان دردهای پایین کمر بسیار موثرتر از استفاده از دارو می‌باشد. البته ناگفته نماند که بسیاری از متخصصین بر این باورند که در صورت استفاده از کمربندهای طبی نامناسب می‌توان درد و مشکل فرد را دو برابر کند. در ابتدا لازم است با مفهوم کمربند طبی آشنا شوید.

یکی از کمربندهای طبی

منظور از کمربند طبی چیست؟

در پشت کمر هر انسان در قالب ماهیچه‌های شکمی، یک سری عضلات و تقویت‌کننده‌ها وجود دارد که این عضلات به نوار بافت پیوندی ناحیه پایینی کمر متصل است. این ناحیه زیرین نیز به عضلات پایین کمر متصل می‌شود که دورتادور کمر را احاطه می‌کنند. در صورتی که بدن فرد از ناحیه کمر آسیب ببیند، کمربندهای طبی در انواع مختلف می‌توانند به عنوان پشتیبان عمل کنند. کمربند‌های طبی برای ثبات و تعادل بدن شما از خارج بدن فشار وارد می‌کنند و با این کار کمر از کشیده شدن و آسیب در امان می‌ماند.

مزایای کمربندهای طبی چیست؟

  • یکی از مزیت‌های کمربند طبی، امکان استفاده از آن بلافاصله بعد از عمل جراحی است که به تثبیت ستون فقرات در بدن کمک می‌کند.
  • در صورت بروز آسیب‌های خفیف به کمر، کمربندهای طبی می‌توانند حرکت ستون فقرات را در قسمت پایینی کمر محدود کرده و موثر واقع شوند.
  • استفاده از کمربند طبی باعث تثبیت و تقویت شکم می‌شود و شکل قرارگیری بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین استفاده از کمربند طبی باعث کاهش بار و فشار در ناحیه زیرین کمر می‌شود.
  • استفاده از کمربند طبی برای افرادی که دارای مشاغل سخت هستند و معمولا در ناحیه پایین کمر خود احساس فشار می‌کنند، بسیار طبیعی است. این کمربندها کشیدگی در ناحیه ستون فقرات را کنترل می‌کنند.

مزایای کمربندهای طبی چیست؟

به گفته برخی از پزشکان، در صورت استفاده بیش از حد از کمربندهای طبی ممکن است عضلات ستون فقرات کم کار و ضعیف شود و کمربند طبی سبب تحلیل رفتن عضلات این ناحیه شود. به عبارت دیگر عضلات و رباط‌هایی که مجبور به کار نیستند به دلیل پشتیبانی و کمک کمربند ضعیف می‌شوند.

انواع کمربند طبی را بشناسید!

برای درمان هر یک از انواع دردهای کمر بهتر است با پزشک متخصص برای انتخاب کمربند طبی مناسب مشاوره کنید. در صورت تایید پزشک می‌توانید با توجه به شرایط و علائم خود کمربند مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

کمربند تروکانتِریک Trochanteric))

از این نوع کمربند عموما برای درد مفصل ‌خاصره‌اى خاجى (ساکروایلیاک) یا تثبیت شکستگی‌های لگن استفاده می‌شود. این کمربند به اطراف لگن می‌چسبد و دارای 5 الی 8 سانتی‌متر پهنا می‌باشد. این کمربند ظاهری معمولی دارد و یک سگک در جلوی آن قرار دارد.

کمربند لومبوساکرال (Lumbosacral)  و ساکروایلیاک Sacroiliac))

کمربندهای ذکر شده در تثبیت ناحیه زیرین کمر بسیار موثر هستند. از جنس کتان سنگین تقویت شده با نوارهای باريك سبک وزن می‌باشند. فشار این کمربندهای طبی را می‌توان توسط بندهایی که در پشت و پهلوی کمربند وجود دارد تنظیم کرد. پهنای کمربندهای لومبوساکرال، در اندازه‌های ده تا پانزده سانتی‌متر، و بیست تا سی سانتی‌متر موجود است. این کمربند طبی با عملکرد خود باعث بهم فشردن مفاصل بین استخوان لگن خاضره و استخوان خاجی در انتهای ستون فقرات شده و سبب جلوگیری از حرکت این ناحیه می‌شود.

کمربند لومبوساکرال
کمربند لومبوساکرال

کرست Corset))

بسیاری از مردم با شنیدن نام این کمربند به یاد کسانی می‌افتند که برای کاهش اندازه دور کمر خود از این کمربندها استفاده می‌کنند. در حالی که امروزه از این کمربندهای طبی با نام کرست برای رفع درد کمر استفاده می‌شود. این کمربند خشک است و انعطاف‌پذیری کمی دارد. کمربند طبی کرست دارای طول‌های متغیری است که در روی باسن بسته می‌شوند و دارای سردوشی‌هایی هستند که بر روی کتف قرار می‌گیرند. کمربندهای کرست از پشت، پهلو و یا جلو با بند محکم می‌شوند. از کرست‌های کوتاه معمولا برای درد خفیف کمر استفاده می‌شود. از کرست‌های بلند نیز برای رفع مشکلات در وسط ناحیه پایینی توراسیک ستون فقرات (ستون مهره پشتی) استفاده می‌شود. دلیل خشکی و انعطاف کم کمربندهای طبی کرست، وجود نوارهای باریک فلزی در آن است که سبب تقویت کمر می‌شود.

کمربند طبی کرست
کمربند طبی کرست

انواع رایج کمربندهای طبی خشک

در کمربندهای خشک قطعات قائمی وجود دارد که به شکل بخش پایینی ستون فقرات و لگن درمی‌آید و نوارهایی در آن وجود دارد که بصورت ضربدری از بخش اراسیک عبور می‌کند. همچنین تسمه‌هایی پارچه‌ای در داخل این کمربندها وجود دارد که از جلو فشار وارد می‌کنند. کمربندهای خشک انواع مختلفی دارند که در ادامه معرفی شده‌اند.

ویلیامز

کمربند طبی خشکی است که در بخش میانی آن تیرک‌های عمودی وجود ندارد و به فرد اجازه خم شدن می‌دهد.

چیریک

این کمربند طبی خشک به نگهداری ستون فقرات در حالت طبیعی کمک می‌کند و از حرکات چرخشی و حرکات به پهلو در بخش پایینی ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

رِینی فِلِکشن جَکِت Raney Flexion Jacket))

کمربند طبی خشکی است که با نگه داشتن ستون فقرات کمری در شیب طبیعی، انحنای آن را کاهش می‌دهد.

هایپراِکستِیشن

کمربند طبی خشکی است که برای جلوگیری از خم شدن بیش از حد طراحی شده است. هایپراکستیشن‌ها اغلب برای درمان شکستگی‌های متراکم در جلو تجویز می‌شوند یعنی درست جایی که توراسیک و نواحی پشتی ستون فقرات به‌هم می‌رسند. این نوع کمربندها با محدود کردن انحناء (خمیدگی) ستون فقرات کمری و توراسیک بعد از جراحی فیوژن ستون فقرات، فشار را از جلوی مهره‌ توراسیک بر‌می‌دارند. کمربند‌های هایپراکستنشن یک فریم فلزی مستطیل شکل در جلو دارند که بر ناحیه بالایی جناغ سینه یا استخوان سینه و استخوان شرمگاهی فشار وارد می‌کند و اجازه می‌دهد ستون فقرات کشیده شود.

مالدد جکت (Molded Jacket)

این نوع کمربند طبی بیشتر برای پخش کردن فشار در منطقه‌ای وسیع‌تر مناسب است. این کمربند طبی باعث ثابت ماندن ستون فقرات از گردن تا باسن می‌شود و سبب توزیع یکنواخت فشار شده و فشارهای اضافی را از نقاطی که زیاد است کاهش می‌دهد. در گذشته این نوع کمربند از گچ پاریسی ساخته می‌شده و اکنون از پلاستیک مالدد تهیه می‌شود.

لیفتینگ بلت  Lifting Belt))

طراحی این کمربند به گونه‌ای است که از کشیدگی پایین کمر می‌کاهد و یا به کاهش خستگی عضلانی کمک زیادی می‌کند. این کمربند دور تا دور کمر و ستون فقرات را می‌پوشاند و از جلو بسته می‌شود. این نوع کمربند طبی از پارچه یا کرباس تهیه می‌شوند و برخی از آن‌ها دارای بالشتک‌هایی هستند که به شکل خمیدگی ستون فقرات هستند.

معرفی فروشگاه‌های معتبر برای خرید انواع کمربند طبی

یکی از سایت‌های معروف برای خرید کمربند طبی، سایت پاکسمن می‌باشد. در این سایت با آدرس اینترنتی shop.paksaman.ir انواع مختلف کمربند طبی وجود دارد. اطلاعات و قیمت هر یک از این کمربندهای طبی در سایت درج شده است و به راحتی امکان خرید برای مشتریان وجود دارد.

از دیگر سایت‌های معتبر در زمینه فروش انواع کمربند طبی، سایت تن‌یار می‌باشد. آدرس اینترنتی این فروشگاه اینترنتی tanyar.org است و با مراجعه به سایت می‌توانید انواع مدل‌های کمربند طبی را مشاهده کرده و خرید خود را انجام دهید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 4.5]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *