همه چیز درباره جراحی بینی استخوانی
همه چیز درباره جراحی بینی استخوانی

همه چیز درباره جراحی بینی استخوانی

درباره جراحی بینی استخوانی چه می‌دانید؟ آیا قصد جراحی بینی استخوانی دارید؟ در این مقاله با تمامی نکات مربوط به جراحی بینی استخوانی بطور کامل آشنا می‌شوید. در صورتی که بینی شما بزرگ و یا استخوانی است و قصد عمل زیبایی بینی خود را دارید، اصلا نگران نباشید. قبل از عمل معمولا سوالات بسیاری در ذهن مراجعه کننده بوجود می‌آید که هزینه این جراحی زیبایی چقدر است و یا احتمال بازگشت پذیری این عمل چقدر است و … که در این مقاله به تمامی سوالات مربوطه که برای مراجعه کنندگان عزیز پیش می‌آید صحبت شده است.

شرایط جراحی بینی استخوانی

همانطور که می‌دانید بینی در مرکز صورت قرار دارد و نقش موثری در حالت چهره و زیبایی صورت افراد می‌تواند داشته باشد. ممکن است دلیل حجم بالای جراحی زیبایی بینی در ایران نیز همین مورد باشد. قبل از عمل زیبایی بینی بهتر است با فرم و حالت بینی خود آشنا باشید. در ابتدای کار بهتر است بدانید که بینی از نظر فرم و حالت به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • بینی گوشتی
  • بینی غضروفی
  • بینی استخوانی

بینی‌هایی که استخوانی هستند معمولا دارای قوز و یا برآمدگی خاصی در بالای بینی می‌باشند. علت بوجود آمدن اینگونه قور و یا استخوان در بالای بینی افراد می‌تواند ناشی از عوامل ارثی و محیطی باشد. بینی‌هایی که استخوانی هستند معمولا نسبت به سایر مدل بینی‌ها دارای پوست نازک‌تری هستند، در نتیجه در هنگام جراحی زیبایی این مدل بینی‌ها باید به این نکته دقت زیادی بکنید. البته این مسئله نباید شما را نگران کند، زیرا نازک بودن پوست این مدل بینی‌ها سبب می‌شود تا بعد از عمل جراحی ورم کمتری داشته باشید و جای زخم و اسکار نیز بر روی پوست شما باقی نماند. با این حال اگر پوست شما بیش از حد نازک باشد کار جراح زیبایی سخت خواهد شد، زیرا اگر کوچکترین عیب و نقصی در جراحی پزشک وجود داشته باشد به راحتی دیده می‌شود.

جراحی بینی استخوانی

با انواع جراحی بینی آشنا شوید.

جراحی بینی استخوانی را به دو روش می‌توان انجام داد:

  • جراحی باز
  • جراحی بسته

در جراحی مدل باز جراح با استفاده از برش تیغه و پره بینی می‌تواند بطور کامل بر ساختار بینی تسلط پیدا کند و جراحی را با دقت هر چه بیشتری انجام دهد. ولی اگر جراحی به مدل بسته صورت گیرد، پزشک هیچ برشی با استفاده از تیغه بر روی بینی نمی‌گذارد و تمامی برش‌ها در درون بینی انجام می‌شود. جراحی بسته نسبت به جراحی باز دارای مزایای مختلفی است که می‌توان به بهبود سریع‌تر و تورم کمتر بینی اشاره کرد.

در ایران انواع مختلف کلینیک‌های زیبایی با پزشکان متعدد و مجرب وجود دارند که بعد از معاینه بینی شما با قطعیت در مورد مدل بینی بعد از عمل که به صورتتان می‌آید به شما نظر می‌دهند. جراحی و سبک کاری هر جراح زیبایی با دیگری متفاوت است و هر یک با توجه به سلیقه مشتری و فرم بینی او نسبت به عمل اقدام می‌کنند که در این میان تطابق بین صورت و بدن فرد نیز بسیار مهم است و پزشکان به این مورد اهمیت زیادی می‌دهند.

احتمال بازگشت بینی استخوانی به مدل قبل از عمل در طی زمان چقدر است؟

در موارد نادر احتمال بازگشت نتیجه جراحی بینی استخوانی وجود دارد. سوال اصلی این است که چگونه می‌توان این احتمال را به حداقل رساند. عوامل مختلفی مانند ساختار بینی و همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی در این موضوع موثر است. از طرفی انتخاب یک جراح ماهر و فوق تخصص پلاستیک با تجربه و سابقه‌ای طولانی می‌تواند بیشترین تاثیر را در دستیابی به نتیجه مطلوب داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی

مراقبت بعد از عمل زیبایی بینی

قطعا در نزدیکان و یا دوستان خود افراد زیادی را دیده‌اید که پس از عمل زیبایی بینی خود قادر نیستند سر خود را پایین بیاندازند و یا حتی نمی‌توانند از عینک بر روی بینی خود استفاده کنند. همین نکته یکی از موارد مراقبتی است که باید بعد از عمل بینی استخوانی به آن دقت کرده و آن را کاملا رعایت کرد. بعد از جراحی بینی استخوانی باید نکات زیر را در نظر بگیرد.

  • پس از عمل به سراغ ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین نروید، زیرا می‌تواند بینی شما را بیشتر از قبل متورم کند.
  • در هنگام خواب به پهلو نخوابید زیرا علاوه بر احتمال تورم و کبودی می‌تواند منجر به تغییر در حالت و یا فرم بینی شود.
  • ممکن است برای کاهش تورم و یا درد خود از کمپرس سرد استفاده کنید. دقت کنید کمپرس را مستقیما بر روی بینی خود قرار ندهید.
  • اگر عادت به مصرف دخانیات دارید بهتر است مدتی قبل از عمل و بعد از آن به سراغ دخانیات نروید. زیرا مصرف دخانیات ممکن است در روند معالجه و بهبود وضع شما اختلال ایجاد کند. همچنین قبل از جراحی بینی استخوانی این مورد را به جراح خود اطلاع دهید.
  • هر گونه سابقه مصرف دارو و بیماری خاص خود را با پزشک در میان بگذارید.
  • قبل از عمل انجام عمل جراحی بینی از خوردن و آشامیدن هر چیزی خودداری کنید.
  • مصرف نیکوتین باید قطع شده و حتما 48 ساعت قبل از جراحی مقدار زیادی آب مصرف شود.

هزینه جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

دلایل مختلفی هستند که در تعیین هزینه جراحی بینی استخوانی موثر می‌باشند. یکی از عوامل که بسیار مهم است، منطقه جغرافیایی می‌باشد. مثلا هزینه عمل در شهرستان‌ها نسبت به تهران بسیار کمتر است. دومین موردی که در تعیین هزینه این جراحی زیبایی موثر است، تجربه و مهارت پزشک معالج می‌باشد. قطعا اگر پزشک دارای سابقه طولانی در جراحی و مهارت و تجربه بالا باشد، هزینه بیشتری از را مراجعه کننده بابت عمل دریافت می‌کند. علاوه بر موارد فوق مدل هر بینی نیز در تعیین هزینه جراحی تاثیرگذار است. معمولا هزینه جراحی بینی استخوانی در مقایسه با دیگر انواع بینی کمتر است.

نتیجه‌گیری

با توجه به نوع بینی خود، حتما قبل از عمل با پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را برای جراحی بگیرید. همانطور که متوجه شدید شرایط جراحی بینی استخوانی با دیگر انواع بینی متفاوت است. از طرف دیگر از آنجا که عمل بینی در تغییر چهره بسیار موثر است، انتخاب پزشکی خوب و ماهر مهم تلقی می‌شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 3]

همچنین ببینید

عوارض نبستن سوتین در بارداری - کادای

عوارض نبستن سوتین در بارداری

همانطور که می‌دانید زنان در دوران بارداری باید از سوتین مخصوص حاملگی استفاده کنند. زیرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *