تاریخ انقضا روی تیوپ کرم
تاریخ انقضا روی تیوپ کرم

تاریخ انقضا روی تیوپ کرم و همه چیز راجع آموزش خواندن آن

در مورد تاریخ انقضا روی تیوپ کرم چه می‌دانید؟ آیا در هنگام خرید یا مصرف کرم‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ انقضای این محصولات توجه می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره موضوع مهمی که در هنگام استفاده و یا خرید کرم‌های آرایشی باید به آن توجه کرد، صحبت شود. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و صرفا به دنبال آرایش کردن و پوشاندن نواقص پوست صورت خود نیستید، بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید. با توجه به آمار فروش و یا تولید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توان دریافت که مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به شدت افزایش یافته است. تقریبا تمامی خانم‌ها از لوازم آرایشی بصورت روزانه استفاده می‌کنند. انواع کرم‌های آرایشی، کرم‌های مرطوب کننده و یا ضد آفتاب بطور مکرر و روزانه توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟ چه نبايد كرد؟ (بهترين راه حل)

این افراد در هنگام خرید محصولات آرایشی به برند، کیفیت، نوع سازگاری کرم با پوست صورت، سازگاری رنگ کرم و رنگ پوست و یا حتی مواد تشکیل دهنده کرم نیز توجه می‌کنند. ولی بسیاری از همین افراد به تاریخ انقضا و مدت زمان مجاز مصرف این مواد آرایشی توجهی نمی‌کنند و از نحوه مصرف این لوازم بی‌اطلاع هستند و یا به آن اهمیت نمی‌دهند. اهمیت دادن به این موضوع بسیار مهم است و نباید سرسری از روی این تاریخ انقضا بگذرید. همانطور که با خوردن یک غذای فاسد دچار دل‌ درد می‌شوید، با استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته نیز می‌توانید دچار مشکلات مهمی شوید. با مصرف کرم‌های آرایشی تاریخ گذشته به راحتی میکروب به درون این محصولات راه می‌یابد و روی پوست گسترش می‌یابد و می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن فرد وارد کند.

اهمیت تاریخ انقضا روی تیوپ کرم
اهمیت تاریخ انقضا روی تیوپ کرم

علت اهمیت بررسی تاریخ انقضای کرم آرایشی بهداشتی

تمامی کرم‌های آرایشی و سایر محصولات آرایشی بهداشتی دارای ماندگاری دو سه سال هستند. ولی قضیه از جایی شروع می‌شود که درب این محصولات باز می‌شود. تقریبا بر روی تمامی محصولات آرایشی مانند ریمل‌ها، کرم‌ها، رژ لب‌ها کدها و تاریخ انقضایی وجود دارد که اطلاعات زیادی به مصرف کننده می‌دهد. در این مواقع مسئله این است که تقریبا اکثر افراد درباره اطلاعاتی که بر روی محصولات آرایشی درج شده است، آگاه نیستند. این افراد ممکن است اصلا این اطلاعات را نخوانند و یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. حتی ممکن است افراد این اطلاعات را اشتباه بخوانند و یا آن را اشتباه برداشت کنند.

عددهای درج شده مربوط به تاریخ انقضا روی تیوپ کرم در صورت بی‌توجهی و فاسد بودن کرم می‌توانند عارضه‌ و مشکلات جدی برای سلامت فرد ایجاد کند. از عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته التهابات و بیماری‌های پوستی می‌باشد که در خرید و مصرف آن‌ها باید به این تاریخ مصرف کرم کاملا دقت کرد. اگر از محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید که تاریخ مصرف کرم گذشته باشد، دیگر این محصول تاثیری که باید داشته باشد را ندارد و حتی ممکن است پوستتان را دچار حساسیت و التهاب نیز بکند.

آشنایی با تاریخ تولید و تاریخ انقضای کرم و محصولات آرایشی

تارخی تولید تاریخی است که کرم شما تولید و یا ساخته شده است. کارخانجات تولید می‌توانند این تاریخ را بر روی بسته‌بندی محصول چاپ کند یا می‌تواند آن را حذف کرد. تمامی برندهای آرایشی و بهداشتی تحت قوانین اتحادیه اروپا از مارس 2005 وظیفه دارند تا برای کمک به مصرف کننده در پیدا کردن تاریخ مصرف کرم، مدت زمان مجاز استفاده از محصول را بعد از باز شدن درب محصولات آرایشی بر روی بسته‌بندی کرم‌ها درج کنند. هنگامی که طول عمر محصول توسط سازنده کمتر از 30 ماه برآورد می‌شود، ذکر حداقل تاریخ پایداری (DDM) یا تاریخ محدودیت استفاده مطلوب  (DLUO) الزامی است. در صورتی که ماندگاری کرم بیشتر از 30 ماه باشد و این مدت ماندگاری توسط شرکت تولید کننده درج شده باشد، نوشتن MDD/ULD اجباری نیست.

با این حال مهم‌ترین تاریخ که مربوط به مدت زمان ماندگاری محصول بعد از باز شدن درب آن می‌باشد (PAO) الزامی است و توسط تولید کننده تعیین می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که بعد از اولین باری که درب کرم را باز می‌کنید، چه مدت مجاز به استفاده از این محصول هستید و خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی‌شود. PAO در واقع یک دوره زمانی است که معمولا با حرف M که مخفف واژه month می‌باشد و تعداد ماه‌های استفاده مجاز کرم را نشان می دهد.

مثال آشنایی با تاریخ

به عنوان مثال، 6M به این معنی است که می‌توان محصول را تا شش ماه پس از باز کردن استفاده کرد. 12M به این معنی است که محصول را می‌توانید در مدت دوازده ماه پس از باز کردن آن و غیره استفاده کنید.

تاریخ مدت ماندگاری محصول بعد از باز شدن درب
تاریخ مدت ماندگاری محصول بعد از باز شدن درب

در برخی مواقع نیز تاریخ مصرف کرم و تاریخ تولید آن بصورت کامل و دقیق نوشته شده است. این عدد که مستقیما نوشته شده است می‌تواند در فرمت ماه/سال یا روز/ماه/سال چاپ شده باشد. به عنوان مثال: Exp. 09/10 به این معنی است که می‌توانید از کرم آرایشی خود فقط تا سپتامبر 2010 استفاده کنید. Exp 2010/06/15 به این معنی است که می‌توانید از این محصول آرایشی فقط تا قبل از 15 ژوئن 2010 استفاده کرد. به این ترتیب، اگر عمر مفید محصول آرایشی بیشتر از 30 ماه (به عنوان مثال 3 سال) باشد، تاریخ انقضا احتمالاً چاپ نمی‌شود. اما این بدان معنا نیست که می‌توانید از محصول در طول 3 سال یا بیشتر استفاده کنید.

تاریخ مستقیم درج شده بر روی تیوپ کرم
تاریخ مستقیم درج شده بر روی تیوپ کرم

تعیین دقیق تاریخ انقضای کرم

برای اطلاع دقیق از تاریخ انقضا روی تیوپ کرم باید به تاریخ دو دوره توجه کنید:

  • تاریخ انقضا: اگر بر روی بسته‌بندی و تیوپ کرم شما تاریخی مشخص نشده است. می‌توانید با بخش تماس با مشتری شرکت تولید کننده لوازم آرایشی تماس بگیرید و از تاریخ مصرف کرم جویا شوید. این تاریخ بصورت مستقیم و واضح به همراه روز/ ماه/ سال درج می‌شود.
  • دوره پس از باز شدن درب (PAO): برای اینکه به راحتی متوجه شوید چه زمانی آرایش خود را باز کرده‌اید‌. کافیست برچسب مناسب را روی آن بچسبانید و تاریخ فعلی و تاریخ انقضا را روی این برچسب بنویسید. با اینکار به یاد دارید که درب محصول کی باز شده و بعد از آن چه مدت مجاز به استفاده از کرم هستید.

اگر تاریخی بر روی محصول درج نشده باشد، چه اقداماتی انجام دهیم؟

با قسمت صدای مشتری شرکت تولیدی کرم خود تماس حاصل کرده و تاریخ دقیق محصول خود را از آن‌ها جویا شوید. همچنین می‌توانید از بارکدی که روی محصول چاپ شده است، استفاده کنید و آن را با بارکد باز کرده و بخوانید. در صورت رمزگشایی بارکد، تاریخ تولید و مدت زمان ماندگاری کلی محاسبه شده نشان داده می‌شود. یا برای اطلاع از مدت زمان ماندگاری دقیق محصول خود، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 11 میانگین: 3.5]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *