با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟
با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟

با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟ چه نبايد كرد؟ (بهترين راه حل)

با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟ در صورت تمام شدن تاریخ انقضای کرم باز هم از آن استفاده می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره مسئله مهمی که در عنوان مطرح شده صحبت شود. همانطور که می‌دانید امروزه مصرف لوازم آرایشی با کاربری‌های مختلف بخصوص کرم‌های آرایشی، کرم دور چشم، کرم پودر، کرم مرطوب کننده و … در میان بانوان در جهان افزایش چشمگیری یافته است. این محصولات بطور مستقیم با پوست فرد در ارتباط هستند . تاثیر خود را بر روی مهم‌ترین جزء بدن زنان می‌گذارند. لذا اهمیت دادن به کیفیت، مواد اولیه، تاریخ انقضا، روش مصرف این محصولات آرایشی بهداشتی و … امری ضروری است.

تاثیر خرید بر روحیه افراد از نظر روانشناسی چیست؟ خرید برای آرامش خودتان

بسیاری از عوامل مانند ترکیبات مواد اولیه در تهیه کرم‌ها و محصولات آرایشی مهم هستند ولی در این مقاله به مهم‌ترین موضوعی که باید در استفاده از کرم‌های آرایشی خود به آن دقت کنید صحبت شده است. این مسئله مهم و ضروری، توجه به تاریخ انقضای محصول است. برخی افراد تصور می‌کنند فقط در هنگام استفاده از محصولات غذایی باید به تاریخ انقضا توجه کنند. ولی توجه به این امر در مورد مصرف محصولات آرایشی بهداشتی نیز امری بسیار مهم تلقی می‌شود. همانطور که در بحث غذایی سلامت بدن شما اهمیت دارد، در هنگام استفاده از انواع محصولات آرایشی مانند کرم‌های مختلف نیز پوست شما در معرض خطر است که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. بعضی از افراد به تاریخ مصرف کرم‌های آرایشی توجه می‌کنند و بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند.

برای مثال ممکن است یک کرم نرم کننده و یا کرم آرایشی قدیمی داشته باشید که حجم بسیاری از آن باقی مانده و دست نخورده است. در صورت استفاده از کرم تاریخ گذشته باید خطرات این کار را در نظر بگیرید.

کرم تاریخ مصرف گذشته
کرم تاریخ مصرف گذشته

تغییرات ایجاد شده در کرم تاریخ مصرف گذشته

قبل از اینکه با اقدامات لازم در هنگام اتمام تاریخ مصرف کرم‌ها صحبت کنیم، لازم است شما عزیزان در ابتدا قادر به تشخیص خرابی کرم آرایشی خود شوید. تمامی کرم‌های آرایشی مانند کرم پودر، کانسیلر، کرم‌های رژ گونه، کانسیلرها و … دارای یک تاریخ انقضای محدود (معمولا یک سال) هستند. با تمام شدن این تاریخ انقضا و در صورت استفاده مجدد از این محصولات ممکن است در معرض عفونت باکتریایی قرار بگیرید. با خواندن صحیح نوشته‌های روی محصول می‌توانید از تاریخ انقضای دقیق آن اطلاع پیدا کنید و سلامت پوست خود را به خطر نیاندازید. برخی از کرم پودرهایی که مایع هستند، پس از اتمام تاریخ انقضا به شکل چسبناک درمی‌آیند و بر روی پوست به خوبی ننشسته و پوشش خوبی را ایجاد نمی‌کنند. نوع دیگری از کرم پودرها نیز که بصورت استیکی و موس و … وجود دارند، در حالت انقضا چرب شده و روغنشان جدا می‌شود.

توجه به تغییرات مواد کرم
توجه به تغییرات مواد کرم

توجه به تغییرات مواد کرم

بسیاری از کرم‌ها بعد از فاسد شدن مواد اولیه‌شان از یکدیگر تفکیک می‌شود. با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟ در این مرحله مواد تشکیل‌دهنده فعال لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته مانند قبل عمل نمی‌کنند مثلا فونداشنی که دارای  SPFهستند و شما را در برابر خورشید محافظت می‌کنند. مورد دوم مربوط به مواد نگهدارنده کرم‌های آرایشی است که بعد از فاسد شدن اثرات بسیار مخربی را بر روی پوست صورت می‌گذارد. مورد سوم تغییر در قوام استحکام کرم‌های آرایشی بهداشتی است که در صورت گذشتن از تاریخ مصرف دیگر مانند قبل قوام ندارند و به سرعت خشک و جمع می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند.

اگر از این محصولات بعد از تاریخ انقضای‌شان استفاده کنید، احتمالا پوست‌تان دچار حساسیت شده و ممکن است جوش بزند. ضمن اینکه اگر جوش یا التهاب سر باز روی پوست‌تان داشته باشید و از کرم تاریخ گذشته استفاده کنید، قطعا خطر عفونت نیز تهدیدتان می‌کند.

با کرم‌ تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟

همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، در صورت به اتمام رسیدن تاریخ انقضای کرم‌های آرایشی خود بهترین راه حل برای حفظ سلامتی، این است که کرم خود را دور بیندازید. زیرا در بهترین حالت استفاده از کرم‌های آرایشی فاسد و خراب شده، می‌تواند مضرات و صدمات زیادی را به پوست و سلامتی شما وارد کند. در صورت استفاده مجدد از کرم‌های تاریخ گذشته علاوه بر مشکلات پوستی، مجبور به متمحل شدن هزینه‌های بسیار زیادی نیز خواهید شد. این مشکلات می‌توانند شامل انواع بیماری‌ها باشد که در ادامه آورده شده‌اند:

آموزش گیره سر جدید و انواع گیره سر

انواع بیماری

التهاب پوستی: بیشتری خطر جدی در این مرحله ایجاد می‌شود. در کرم‌های آرایشی مولوکول‌هایی وجود دارد که به مواد دیگری تجزیه می‌شوند. در صورت استفاده از کرم تاریخ گذشته، بدن شما به این

  • التهاب پوستی: بیشتری خطر جدی در این مرحله ایجاد می‌شود. در کرم‌های آرایشی مولوکول‌هایی وجود دارد که به مواد دیگری تجزیه می‌شوند. در صورت استفاده از کرم تاریخ گذشته، بدن شما به این مولکول‌ها واکنش داده و در نتیجه التهاب پوستی ایجاد می‌شود که درماتیت تماسی نام دارد. این التهاب می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند سرخی پوست، برآمدگی، جوش، تاول و متورم شدن پوست نمایان شود که چهره‌ی زیبایی ندارد!
ابتلا به التهاب پوست صورت در اثر استفاده از کرم فاسد
ابتلا به التهاب پوست صورت در اثر استفاده از کرم فاسد

  • آکنه و عفونت: لوازم آرایشی ساختاری دارند که می‌تواند به رشد باکتری‌ها کمک کنند. در صورتی که از کرم تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید، می‌توانید به جذب شدن این باکتری توسط پوست صورت خود کمک کنید که در نهایت ممکن است شاهد بروز مشکلات بسیار جدی‌ای از جمله حساسیت و برآمدگی روی پوست مانند آکنه و عفونت و یا حتی ورم شوید.
بروز آکنه و عفونت در پوست در صورت استفاده از کرم تاریخ گذشته
بروز آکنه و عفونت در پوست در صورت استفاده از کرم تاریخ گذشته

با گفتن بیماری‌هایی که در اثر استفاده از کرم تاریخ مصرف گذشته در قسمت فوق ذکر شد، توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از کرم‌های آرایشی تاریخ مصرف گذشته بر روی پوست خود استفاده نکنید. هر وقت با خواندن تاریخ انقضای کرم خود متوجه شدید که تاریخ مصرفش تمام شده است، سریعا آن را دور بیاندازید و نسبت به خرید یک کرم جدید اقدام کنید. با کرم تاریخ مصرف گذشته چه باید کرد؟از کرم‌های تاریخ گذشته و فاسد به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا ممکن است علاوه بر بیماری‌های پوستی جزئی، دچار سرطان پوست شوید و این مشکل جبران ناپذیر است!

احیای بهترین کرم پودر با کمک کرم مرطوب کننده

ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ انقضای تاریخ مصرف کرم خود، متوجه حجمی از کرم شوید که هنوز قابل استفاده است ولی کرم خشک شده و نمی‌توان آن را از درون تیوب خارج کرد. با ترفندی که در ادامه ذکر شده می‌توانید تا آخرین قطره از کرم خود را قبل از فاسد شدن استفاده کنید. در این هنگام مقدار کمی از کرم ممکن است به دیواره‌های شیشه یا تیوپ آن چسبیده باشد. بنابراین کمی کرم مرطوب کننده صورت داخل ظرف کرم بریزید و تکان دهید. با این کار، علاوه بر ساخت کرم مرطوب کننده رنگی، می‌توانید از تمامی باقی‌مانده کرم پودر خود استفاده کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 6 میانگین: 3.7]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *