نکات مهم درباره پوشیدن کت و شلوار
نکات مهم درباره پوشیدن کت و شلوار

نکات مهم درباره پوشیدن کت و شلوار

پوشیدن کت و شلوار

هر چیزی یه اصولی داره و خب پوشیدن لباس هم جزو کارهایی هست که اصول مخصوص به خودش رو داره. در بین لباس ها، پوشیدن لباس های رسمی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و به تبع، قوانینی که برای پوشیدنشون هست، سخت گیرانه تر هست و نیاز به دقت بیشتری داره. حالا من در اینجا می خوام در مورد قوانین و نکاتی که در پوشیدن کت و شلوار رعایت بشه رو بیارم. این قوانین شاید ساده یا تکراری به نظر بایند اما رعایت و ریزبینی در اون ها به کلاس، شخصیت و خوش استایلی فردی که این کت و شلوار رو می پوشه اضافه می کنه.

برای اینکه توضیحاتم کاملا روشن و مشخص باشند، نیاز دیدم که از تصاویر کمک بگیرم. خوشبختانه این تصاویر رو من از قبل جمع کرده بودم و ازشون کمک گرفتم تا توضیحاتم رو کامل و البته قابل استفاده تر کنم.

خب بریم که شروع کنیم…

به این تصویر توجه کنید:

کت و شلوار
کت و شلوار

تصویر رنگی نحوه صحیح انتخاب کت و شلوار رو نشون میده. اگر که کت بد دوخت باشه، یا سایزش برای شما کوچیک تر یا بزرگتر باشه به یکی از حالت هایی که در تصاویر سیاه و سفید معلوم هست درمیاد و توو تن بد وایمسته.

حالا به هر سطر توجه کنید

سطر اول، سرشانه های کت رو نشون میده. در حالتی که کت برای تن شما مناسب باشه و خوش دوخت هم باشه قسمت سرشانه و بالای بازو صاف میمونه ولی اگه کوچیکتر باشه عموما بالای بازو چروگ و تا خورده دیده میشه و اگر که بزرگتر از سایز شما باشه عموما کنار یقه کت برجسته دیده میشه با محل دوخت آستین پایین تر قرار میگیره. پس یکی از جاهایی که موقع خرید کت بایردقت کنید، قسمت سرشانه هاست.

سطر دوم اما شلوار رو نشون میده. عکس کاملا واضح هست و نشون میده که در صورت دوخت بد شلوار یا کوچیک و بزرگ بودن اون، شلوار تا خورده و چروک طور میمونه توو تنتون. حواستون باشه که ممکن هست با این شلوار احساس راحتی کنید ولی بد دیده شدنش تیپ شما رو حیف میکنه.

سطر سوم، دوباره برگشته و نکته مهمی در مورد کت رو بهمون میگه. قسمت دکمه های کت سومین بخشی هست که باید دقت کنید تا خوببه نظر برسه. هیچ وقت نگید من که دکمه کت و شلوارم رو نمی بندم پس برام مهم نیست چجوری دیده میشه! حتی اگه از اون دسته آدم هایی هستید که یک بار هم دکمه کت و شلوارتون رو نمی بندید، موقع خرید حتما یک بار ببندیدشون تا مطمئن بشید که کت و شلوارتون اندازه و سایز شما هست.

خب بریم سراغ تصویر دوم

alive shoes@
alive shoes@

و اما سطر اول این تصویر می خواد در مورد اهمیت سرآستین ها برامون صحبت کنه. نه خیلی کوتاه که سرآستین پیرهنتون بزنه بیرون و نه انقدر بلند که اصلا سر آستین پیرهن دیده نشه. برای همین هم هست که توصیه میشه وقتی دارید میرید کت و شلوار بخرید، هیچ موقع با تیشرت نرید و حتما یه پیرهن آستین بلند بپوشید تا بتونید درست تر و بهتر انتخاب کنید.

دومین سطر تصویر بالا در مورد انداره کت صحبت می کنه. اندازه کت رو با محل قرار گیری دستتون میتونید پیدا کنید. اینجوریه که نه پایین تر از انگشتانتون بیاد و نه بره بالای مچ دستتون جوری باشه که وقتی صاف وایمیستید و انگشتای دستتون رو میبندید، پایین کت رو توو دستتون بگیرید.

سومین سطر دوباره برگشته سراغ شلوار و به اهمیت اندازه پاچه شلوار اشاره کرده. نه انقدر بلند باشه که پاچه شلوار همش تا خورده و گشاد به نظر بیاد و نه انقدر کوتاه که وقتی صاف وایمیستید، جورابتون دیده بشه. درستش اون تصویر رنگی هست. البته توجه کنید که روو کفش اونجوری باید بمونه! یهو نرید بدون کفش اندازه شلوار رو بگیرید و کوتاهش کنید.

چهارمین سطر تصویر یه جورایی تکراری هم هست. توو سطر اول تصویر اول هم گفتم وقتی کت بزرگ باشه کنار یقه برجسته میشه و موچ میفته اگر هم که کوچیل باشه از یقه پیرهنتون فاصله میگیره و بد دیده میشه. به یقه و یرشانه ها دو بار توجه کنید خیلی مهم هستن.

بریم که سومین تصویر رو هم ببینیم

این تصویر که اتفاقا آخرین تصویر در زمینه راهنمایی برای خرید کت و شلوار هم هست، یه جورایی مرور موارد مهمی هست که در تصاویر بالا هم بهشون اشاره شد.

سطر اول تصویر بالا به اهمیت صاف بودن کت، در هنگام بسته شدن دگمه کت اشاره میکنه. جوری نباشه که وقتی که دکمه کت رو میبندید، جلوی کت موج دار باشه و پایینش از هم فاصله دار به نظر بیاد.

تصاویر سطر دوم در عکس بالا، به موج دار نشدن بالای آستین اهمیت داده. دقت کنید که این تصاویر وقتی صادق هستند که شما مثل یک سرباز به حالت خبردار وایستادید نه وقتی حرکت می کنید پس دو دقیقه خبردار وایستید و خورتون رو در آینه نگاه کنید.

دو تا تصویر سطر سوم هم به قسمت سرشانه ها اشاره می کنه. حواستون باشه که فقط موج دار نشه. البته ممکن هست موج دار نشه و خطی که دوخت آستین هست جای مناسبش نباشه! پس حتما به اون خط دوخت آستین که سرشانه رو از آستین جدا میکنه هم دقت کنید.

چهارمین سطر و البته آخرین سطر از تصویر بالا، باز به آستین توجه کرده. دقت کنید که کت لباس راحتی نیست! کت یه لباس رسمی هست که باید شاخ و صاف و صوف باشه توو تن شما! پس قسمت آستین در مواقعی که شما مثل خطکش وایستادید، نباید موجی داشته باشه. این موج ها یا نشانه اندازه نبودن اون کت به تن شماست یا هم نشانه بد دوخت بودن کت و شلوار هست.

نتیجه گیری برای انتخاب کت و شلوار

میخوام برای حرف آخر یه جمع بندی داشته باشم از نحوه خربد و انتخاب کت و شلواری که سایز تن باشه و توو تن خوب وایسته. برای اینکه یه کت و شلوار درست انتخاب کنید به این قسمت های لباس توجه کنید.

  1. سرشانه
  2. بالای آستین (بازو)
  3. یقه
  4. جلوی کت در حالت دکمه بسته شده
  5. سرآستین
  6. اندازه (ارتفاع) کت
  7. پشت شلوار
  8. پاچه شلوار

اگر این 8 مورد رو به خاطر داشته باشید، حتی میتونید تنهایی برید خرید. امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم و بعد از خوندن این متن، بتونید بهترین انتخاب ها رو در خرید کت و شلوار مناسب تن خودتون داشته باشید.


این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه مدل 2022

در این مقاله بطور کامل با بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه که ترند سال 2022 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *