ضد آفتاب
ضد آفتاب

معرفی لیست لوازم آرایشی ضروری که هر خانم باید به همراه داشته باشد.

لیست لوازم آرایشی ضروری برای هر فرد شامل چه چیزهایی است؟ در مقاله زیر به معرفی یک سری از لوازم آرایشی ضروری که هر خانم باید در کیف آرایشی خود به همراه داشته باشد، صحبت شده است. در صورتی که بخواهید یک لیست یا فهرست از لوازم آرایشی خود تهیه کنید، باید بدانید که کار سختی را پیش رو دارید. زیرا تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد است. ولی انجام اینکار هنگامی راحت است که بدانید واقعا چه لوازمی نیاز است تا یک آرایش کامل داشته باشید. چه بصورت حرفه‌ای و چه بصورت آماتور آرایشگر باشید، یک سری از لوازم هستند که پایه آرایش و لوازم ضروری محسوب می‌شوند که قطعا باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشند.

با عوارض لوازم آرایشی برای پوست آشنا شوید!

یکی از دغدغه اصلی بسیاری از بانوان سنگین بودن کیف آرایشی و در نتیجه آن کمر درد و گردن درد است. کافی است به داخل کیف خود نگاهی بیاندازید و ببینید چه لوازمی را می‌توانید حذف کنید. یکی از بخش‌های اصلی، کیف لوازم آرایش شماست که بهتر است شروع به خلوت کردن آن کنید. در ادامه با لوازم آرایشی ضروری که باید همیشه به همراه داشته باشید صحبت شده است.

لیست لوازم آرایشی ضروری مورد نیاز روزانه

کرم ضد آفتاب

یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی که باید به همراه داشته باشید، ضد آفتاب روزانه است. مهم نیست چند سال دارید و رنگ و نوع پوست شما چگونه است. ضد آفتاب حتما باید استفاده کنید تا در برابر اشعه UVA/UVB خورشید از پوست صورت خود محافظت کنید. اینکار وظیفه ضد آفتاب است که بصورت روزانه قابل استفاده است و مدام تمدید می‌شود.

کرم مرطوب کننده دست و صورت

همیشه آرایشگران حرفه‌ای از مرطوب کردن پوست قبل از آرایش صحبت می‌کنند. بهتر است قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید حتما از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید. این محصول ضروری را همیشه به همراه داشته باشید تا به جمع شدن آرایش در قسمت‌های خشک صورت و ایجاد خط و خطوط ریز چلوگیری کنید. دست‌ها نیز همچون صورت نیاز به مرطوب ماندن دارند و از آنجا که در طول روز دست بیشتر از صورت شسته می‌شود، استفاده از کرم مرطوب کننده دست بیشتر مورد نیاز است.

پرایمر صورت

از دیگر محصولات آرایشی ضروری که در لیست لوازم آرایشی ضروری هر خانمی قرار دارد، پرایمر صورت است. از پرایمر قبل از آرایش زدن استفاده می‌شود و برای صاف کردن صورت و برطرف کردن نقص، قرمزی، چین و چروک، بستن  منافذ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرایمرها فواید دیگری نیز دارند برای مثال این محصولات دارای محتویات بازتابنده هستند و تشعشعات اضافی خورشید را انعکاس می‌دهند یا حاوی SPF برای محافظت در برابر خورشید هستند. قبل از کرم زدن از پرایمر کمی بر روی صورت خود بمالید و چند دقیقه‌ای اجازه دهید تا جذب شود و سپس بقیه آرایش خود را انجام دهید.

پرایمر یک لایه اضافی میان پوست و میکاپ شما ایجاد می‌کند. محصولاتی که شامل پرایمر هستند فقط برای دوام بخشی آرایش، لطافت سطح پوست و حتی درجه رنگ پوست استفاده می‌شود. پرایمرهای صورت انواع متفاوتی دارند و برای انواع پوست پرایمر مختلف موجود است؛ پس با توجه به نوع پوست و نیاز خود پرایمر خریداری کنید.

پرایمر صورت
پرایمر صورت

 

بالم لب

یکی از مهم‌ترین اجزای صورت، لب‌ها هستند که سریعا دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شوند. خصوصا در فصول پاییز و زمستان بهتر است یک بالم لب به همراه داشته باشید تا رطوبت و آبرسانی پوست لب شما حفظ شود. وجود بالم لب در لیست لوازم آرایشی ضروری برای بانوان ضروری است و حتی آقایان هم باید بالم لب مناسب خود را داشته باشند.

ژل ضد عفونی کننده

این ژل‌ها خاصیت آنتی باکتریال دارند و در زمانی که به آب دسترسی ندارید و نیاز به ضد عفونی کردن دستان خود دارید، بسیار به کار می‌آیند.

پاک کننده صورت

یکی از لوازم آرایشی ضروری، محلول پاک کننده صورت است که می‌توانید با استفاده از این محلول آرایش، چربی، آلودگی و غبار روی پوست خود را از بین ببرید و تمیز کنید. بنابراین هرجا که نیاز به پاک کردن صورت خود دارید، این محصولات می‌توانند به شما کمک کنند.

عطر و دئودرانت

اسپری، عطر و دئودرانت‌ها از لوازم بسیار ضروری هستند که در کیف آرایشی شما باید وجود داشته باشد. زیرا هر خانمی باید بصورت مداوم و چند ساعت یکبار از این لوازم استفاده کنید تا از تعریق جلوگیری شود. همچنین پرفیوم‌ها و ادوکلن‌ها باعث استشمام رایحه خوش از شما می‌شوند.

اسپری دئودرانت روزانه
اسپری دئودرانت روزانه

رژ لب و خط لب

اکثر خانم‌ها همیشه یک رژ لب به همراه دارند، حتی کسانی که زیاد آرایش نمی‌کنند. پس داشتن یک یا چند رژ لب با رنگ محبوبتان در داخل کیف آرایشی ضروری است.

ریمل

یکی از محصولاتی که همیشه در لیست لوازم آرایشی ضروری قرار دارد، ریمل است. این محصول پرطرفدار تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها دارد و همه از آن استفاده می‌کنند. پس اگر چشم‌ها نقطه مهمی در صورت شما هستند، ریمل خود را همیشه به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به تجدید ریمل از آن استفاده کنید.

ریمل
ریمل

خط چشم

در صورتی از خط چشم در داخل کیف آرایشی خود استفاده کنید که بصورت روزانه توسط شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد عادت دارند خط چشم خود را چند بار در روز پر رنگ کنند.

خط چشم
خط چشم

مداد ابرو

در صورتی که به شکل ابروی خود حساس هستید و به دنبال پر کردن داخل ابروی خود هستید، حتما یک مداد ابرو یا سایه ابرو در داخل کیف خود قرار دهید تا در طول روز بتوانید مجدد از آن استفاده کنید.

مداد ابروی براش دار
مداد ابروی براش دار

پد و براش آرایشی

استفاده از یک یا دو براش برای آرایش زدن
استفاده از یک یا دو براش برای آرایش زدن

برای استفاده از لوازم آرایشی نیاز به پد یا براش دارید که کاربردهای مختلفی دارند. برخی براش‌ها برای به کار بردن کانسیلر یا رژگونه بر روی صورت و برخی برای سایه چشم یا ابرو به کار می‌روند. اینکه شما از کدام براش به چه منظوری استفاده می‌کنید به عادت‌تان بستگی دارد. نیاز به چند نوع براش نیست و داشتن یک براش و یک بیوتی بلندر در کیف آرایشی شما کفایت می‌کند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 4]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *