آشنایی با تاریخ انقضای هر یک از محصولات آرایشی
آشنایی با تاریخ انقضای هر یک از محصولات آرایشی

آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارد؟ مدت زمان آن چقدر است؟

آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارد؟ برای کسب اطلاعات بسیار مفید در زمینه تاریخ انقضای لوازم آرایشی مقاله زیر را مطالعه کنید و با اهمیت این موضوع در هنگام خرید لوازم آرایشی آشنا شوید. همانند هر کالایی که استفاده یا مصرف می‌کنید، تاریخ انقضای لوازم آرایشی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا لوازم آرایشی محصولاتی هستند که بطور مستقیم با اجزای حساس بدن شما مانند چشم و صورت ارتباط دارند. حتما با توجه به آمار و ارقام متوجه این موضوع شده‌اید که امروزه استفاده از لوازم آرایشی بسیار بیشتر از قبل شده و مسئله‌ای که در این زمان اهمیت دارد این است که مصرف‌کنندگان و طرفداران این محصولات باید لوازم آرایشی خوب را بشناسند. علاقمندان به مصرف لوازم آرایشی همچنین باید با روش‌های نگهداری لوازم آرایشی نیز آشنا باشند و قادر به خراب شدن و فاسد شدن لوازم آرایشی بهداشتی خود باشند.

اکنون این سوال در ذهن تمامی مصرف کنندگان شکل می‌گیرد که آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارد؟راه تشخیص چیست؟ آیا همه لوازم آرایشی دارای تاریخ انقضا هستند؟ این سوال دغدغه فکری بسیاری از بانوانی است که خرید لوازم آرایشی را همیشه در اولویت کارهای خود قرار می‌دهند. در پاسخ به سوالات قبل می‌توان گفت که برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن لوازم آرایشی، قاچاقی بودن و نبودن، اطلاع از تاریخ تولید و انقضا می‌توان از برچسب روی آن‌ها استفاده کرد. در این زمینه مشکلی که اکثر مردم با آن مواجه‌ هستند، این است که بسیاری ازمحصولات این برچسب را بر روی خود ندارند. در برخی مواقع نیز بر روی خود محصول، از برچسب روی قوطی بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شود. در صورتی که خریدار و یا مصرف کننده این را نبیند و جعبه را دور بیاندازد، قادر به تشخیص زمان تولید و انقضای محصول آرایشی نخواهند بود.

آشنایی با تاریخ انقضای هر یک از محصولات آرایشی بصورت جداگانه

گاهی پیش می‌آید که بر روی جعبه اصلی و یا خود محصول آرایشی هیچ تاریخ انقضا و تاریخ تولیدی درج نشده است. ممکن است فقط یک علامت بر روی محصول درج شده باشد که حتی اکثر افراد نیز متوجه آن نشوند. بر روی برخی دیگر از محصولات که تقلبی و فیک نیستند و کاملا اصل می‌باشند، حتما اعدادی شبیه به تاریخ درج شده است که نشان می‌دهد این محصول کی و چه سالی تولید شده است و تا چند ماه انقضا دارد. گاهی پیش می‌آید که در برخی مواقع بر روی بسته‌بندی محصولات آرایشی درج می‌شود که تاریخ انقضا 6 ماه پس از تولید است. مشکلی که در این زمان برای بانوان پیش می‌آید، این است که در این موارد بسیاری از خانم‌ها بعد از مدتی فراموش می‌کنند که چه زمانی رژ و یا ضد آفتاب خود را خریداری کرده‌اند و از زمان مصرف آن چند ماه گذشته است.

مضرات لوازم آرایشی شیمیایی + مقايسه با مضرات لوازم آرایشی طبيعي (یا گیاهی)

در ادامه به معرفی تاریخ انقضای یک سری از لوازم آرایشی محبوب و معروف پرداخته شده است که طی زمان مطرح شده باید مصرف شوند. با دانستن این اطلاعات به راحتی می‌توانید زمان فاسد شدن هر یک از لوازم آرایشی را تشخیص دهید.

تاریخ انقضای رژ گونه

رژ گونه‌ها از لوازم آرایشی پرطرفدار در میان بانوان محسوب می‌شوند. این محصول آرایشی جزو مواد خشک به شمار می‌رود ولی باید به تاریخ انقضای آن حتما توجه شود. از یک رژ گونه برای همیشه نمی‌توان استفاده کرد، زیرا به مرور و به تدریج این لوازم باید دور انداخته شوند. برخی از مردم تصور می‌کنند که این لوازم که کرم نیستند و فاسد نمی‌شوند ولی اینگونه نیست. رژ گونه‌ها بطور متوسط دارای تاریخ انقضایی بین 12 الی 18 ماه هستند.

تاریخ انقضای رژ گونه
تاریخ انقضای رژ گونه

تاریخ انقضای سایه چشم

سایه‌های چشم نیز همانند رژ گونه با وجود اینکه محصولات خشکی هستند، تاریخ انقضای محدودی بین 18 تا 24 ماه دارند. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین و حساس‌ترین جزء در صورت شما، چشم است و با انتقال باکتری به سرعت واکنش نشان می‌دهد. بنابراین در خرید لوازم آرایشی که مربوط به چشم است باید دقت بسیاری داشت. معمولا توصیه می‌شود که هر 18 ماه یکبار سایه چشم خود را عوض کنید و از پلت سایه جدیدی استفاده کنید تا سلامت چشمتان حفظ شود. همچنین برای جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی بهتر است قبل از آرایش دست و صورت خود را شسته و ضد عفونی کنید تا از انتقال میکروب به پوست صورت و لوازم آرایش خود جلوگیری کنید.

تاریخ انقضای مداد چشم

مداد چشم در میان لوازم آرایشی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا ارتباط کاملا مستقیم با چشم دارد. تاریخ انقضای مداد چشم بطور متوسط 18 الی 24 ماه است و بهتر است با گذشت این زمان، مداد چشم خود را دور بیاندازید. چند وقت یکبار مداد خود را بتراشید و با اینکار پوشش خارجی مداد از بین می‌رود و اگر آلودگی‌ای بر روی مداد وجود داشته باشد، از بین می‌رود.

تاریخ انقضای مداد چشم
تاریخ انقضای مداد چشم

تاریخ انقضای رژ لب

در میان لوازم آرایشی و بهداشتی، بیشترین زمان ماندگاری و بیشتری تاریخ انقضا مربوط به رژ لب است. ؤز لب نسبت به سایر محصولات دیرتر خراب می‌شود ولی این موضوع به این معنی نیست که همیشه می‌توان از یک رژ قدیمی استفاده کرد. رژ لب بصورت مستقیم با لب و دهان شما ارتباط دارد و نباید مدت زیادی از آن‌ها استفاده کرد. مخصوصا بعد از ابتلا به بیما‌ری‌های لب و دهان و یا سرماخوردگی از رژ لب جدید استفاده کنید.

تاریخ انقضای رژ لب
تاریخ انقضای رژ لب

رژ لب‌ها را از روی بافتشان می‌توان تشخیص داد که فاسد شده است یا خیر؟ خصوصا رژ لب‌هایی که جامد هستند. زیرا رژ لب بعد از خراب شدن سفت می‌شود و روی لب پوسته پوسته می‌شود. همچنین یک رژ لب فاسد شده بود بدی می‌دهد و رژهای مایع نیز بعد از فاسد شدن به حالت چسبناک در می‌آیند. عمر مفیدی که برای رژلب در نظر گرفته شده است 12 تا 18 ماه می‌باشد.

تاریخ انقضای ریمل

در بررسی تاریخ انقضای لوازم آرایشی، به ریمل می‌رسیم که محبوب‌ترین لوازم آرایشی بین بانوان است. خانم‌ها برای زیبا نشان دادن چشمان خود از ریمل استفاده می‌کنند. تاریخ انقضای هر ریمل به 3 الی 4 ماه محدود شده است و اگر از این تاریخ بگذرد، ریمل باید دور انداخته شود. در هر مرحله از ریمل زدن با فرو بردن برس آن را از میان باکتری‌های متعددی عبور می‌دهید. در نتیجه کم‌ترین عمر محصول آرایشی نسبت به سایرین مربوط به ریمل است. پس اگر به سلامت چشمان خود و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی اهمیت می‌دهید، بهتر آن است که زود به زود اقدام به تعویض ریملتان بکنید.

تاریخ انقضای ریمل
تاریخ انقضای ریمل

تاریخ انقضای کرم پودر

با توجه به آمار و تحقیقاتی که صورت گرفته است می‌توان نتیجه گرفت که بی‌اهمیتی به تاریخ انقضای لوازم آرایشی بخصوص کرم پودر خسارات جبران ناپذیری به پوست شما وارد می‌کند. کرم پودر هر روز توسط بانوان استفاده می‌شود و با پوست صورت در ارتباط است. طرفداران کرم پودر باید بدانند که این محصولات که پوشش زیادی دارند و هر چیزی در سطح پوست شما را می‌پوشاند، فقط 6 الی 12 ماه تاریخ انقضا دارند و قدرت ماندگاری کانسیلرها حداکثر یک سال می‌باشد.

تاریخ انقضای کرم پودر
تاریخ انقضای کرم پودر

آیا باز از خود می پرسید که آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارد؟ بله در صورتی که به فکر سلامت پوست خود و جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و … هستید، حتما از لوازم مرغوب استفاده کنید و کرم پودرهای تاریخ مصرف گذشته را دور بیاندازید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 3.3]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *