بهترین رنگ کت و شلوار اداری چیست
بهترین رنگ کت و شلوار اداری چیست

بهترین رنگ کت و شلوار اداری چیست

بیشتر افراد در اینکه کدام رنگ بهترین رنگ کت و شلوار اداری است دچار تردید هستند، همه ی آقایان شاغل در ادارات معمولا یک دست کت و شلوار در کمد خود داشته باشند. امروزه در ادارت معمولا شاهد استایل های غیر رسمی و کژوال هستیم اما برخی از افراد تمایل دارند که برای تاثیر گذاری بیشتر به سمت کت و شلوارهای اداری بروند. اما مهم ترین فاکتور بعد از جنس کت و شلوار اداری رنگ آن است مطمئنا افراد در سمت های مختلف اداری باید از رنگ های متناسب استفاده کنند.

چگونه بهترین رنگ کت و شلوار اداری مناسب را انتخاب کنیم

بهترین رنگ کت و شلوار اداری
بهترین رنگ کت و شلوار اداری

کارشناسان مد معتقد هستند که که کت و شلوار در دسته لباس های محافظ کارانه به شمار می رود و باعث می شود در محیط های رسمی مانند محیط های اداری باعث اعتماد به نفس افراد می شود. بنابراین انتخاب رنگ کت و شلوارهای اداری تا حدودی سخت به نظر می رسد. اما مهم ترین سوال در این زمینه چیست؟ کدام رنگ اداری تر و رسمی تر به شمار می رود؟

خوب است بخوانید: نحوه انتخاب لباس اداری مردانه

یکی از تاثیر گذارترین عوامل که افراد در هنگام خرید و انتخاب کت و شلوارهای رسمی به ویژه اداری باید به آن دقت شود رنگ مناسب این لباس است. یک نکته ی هوشمندانه در هنگام خرید این است که به سمت رنگ هایی بروید که در دسته ی رنگ های خنثی قرار می گیرند. دلیل این امر نیز ساده ست شدن این رنگ ها با اکسسوری هایی مانند کفش، کراوات و کمربندهای مختلف است.

رنگ سورمه ای:

کت و شلوا اداری ر سورمه ای
کت و شلوا اداری ر سورمه ای

مطمئنا با شنیدن نام بهترین رنگ کت و شلوار اداری در ذهن بیشتر افراد رنگ سورمه ای تداعی می شود. به جرات می توان گفت که سورمه ای متداول ترین رنگ در این زمینه به شمار می رود. دلیل علاقه آقایان به این رنگ این است که می توانند آن را با اکسسوری نظیر کفش و کراوات ، پاپیون ، دستمال گردن ، کمربند در رنگ های گوناگون ست کنند. این رنگ کت و شلوار باعث می شود که افراد قدرتمند و در عین حال رسمی به چشم آیند. این رنگ مناسب همه ی افراد در رده های مختلف اداری است.

آیا می‌دانید چرا انتخاب رنگ کت و شلوار شما مهم است؟

رنگ ذغالی:

کف و شلوار ذغالی
کف و شلوار ذغالی

مطمئنا دومین رنگ در جدول رده بندی کت و شلوارهای اداری به شمار می آید این رنگ را می توانیم در طیف رنگ خاکستری و طوسی دسته بندی کرد و برای دستیابی به یک استایل بی نظیر و مخصوص، این لباس را با رنگ های طوسی، خاکستری و..هماهنگ کنید.

نکات مهم درباره پوشیدن کت و شلوار چیست؟

کت و شلوار چهارخانه

کت و شلوار چهارخانه
کت و شلوار چهارخانه

افراد جوان که به استایل های کژوال علاقه مند هستند می توانند از رنگ های خاکستری یا طوسی استفاده کنند. ممکن است شما به کت و شلوارهای راه راه یا چهارخانه های ریز فکر نکرده باشید اما این استایل فوق العاده است که در عین کژوال بودن رسمی نیز است.

رنگ مشکی:

کت و شلوار مشکی
کت و شلوار مشکی

این رنگ به عنوان بهترین رنگ کت و شلوار اداری یک گزینه فوق العاده است. بدون هیچ تردیدی می توانید استایلی مشکی را انتخاب کنید. درست است که رنگ مشکی شما را مانند یک بیزنس من قدرتمند نشان می دهد اما یک اشکال نیز دارد که استفاده مداوم از آن باعث دلزدگی می شود.

رنگ آبی:

کت و شلوار آبی
کت و شلوار آبی

شاید انتخاب این رنگ برای بهترین رنگ کت و شلوار اداری کمی هنجار شکنی باشد این استایل مناسب افرادی است که می خواهند متفاوت به نظر برسند و ظاهر چشمگیری داشته باشند. معمولا افرادی سمت این رنگ می روند که به عنوان افراد پیرو مد به شمار می روند. بهتر است به سمت طیف های تیره تر بروید تا ظاهر رسمی در استایل شما حفظ شود.

تاریخچه کت و شلوار اداری

درباره رواج این لباس به عنوان استایل رسمی برای آقایان باید به سال های نخست قرن 19 میلادی بازگردیم و طراحی این لباس توسط بیو برامل انگلیسی بازگردیم. تا پایان این قرن کت و شلوار به عنوان یک لباس رسمی در بین مردان از هر طبقه اجتماعی پذیرفته شد. در حال حاضر کت و شلوار را به عنوان یک استایل محافظ کارانه به شمار می آورند.

بیشتر بدانید: چگونگی ست کردن بوت و کفش با کت و شلوار رسمی مردانه

انتخاب مدل مناسب برای کت و شلوار اداری

مدل کت و شلوار
مدل کت و شلوار

یکی از مهم ترین موارد پس از رنگ انتخاب مدل مناسب برای کت و شلوار است. در گذشته کت و شلوارها گشاد تر بودند و امروز به سمت باریک تر شدن پیش رفته اند که ظاهر قابل قبول و منظم تری نسبت به قبل دارند. در زمان انتخاب کت و شلوار به این مسئله دقت کنید که لباس به تن شما تنگ یا گشاد نباشد. آستین ها باید به میزان 1.5 سانت بالاتر از آستین پیراهن قرار بگیرد در صورت بلند بودن یک ظاهر شلخته به شما خواهد داد.

انتخاب شلوار مناسب نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهم است، خط شلوار شما باید به شکل دقیق بر روی استخوان لگن باشد به زبان ساده باید بتوانید که بدون استفاده از کمر بند شلوار را بپوشید.

در مورد درز شانه کت نیز دقت زیادی داشته باشید، هرگز نباید درز شانه کت شما جلوتر از سرشانه قرار بگیرد. هرگز از خاطر نبرید که وجود اپل های بزرگ باعث می شود ظاهر شما نا مطلوب به چشم بیاید. بنابراین از انتخاب کت هایی با اپل های بسیار بزرگ اجتناب کنید.

کلام آخر

برای این‌که یک ظاهر رسمی و حرفه‌ای از خود به نمایش بگذارید می‌توانید از کراوات و پیراهن‌های متناسب با کت و شلواری اداری خود استفاده کنید. پیراهن نقش مهمی در زیباتر جلوه کردن کت و شلوار شما دارند. از پوشیدن پیراهن‌هایی که در ناحیه حلقه آستین و کمر گشاده هستند خودارای کنید. برای رسیدن به این امر مهم بهتر است پیراهن و کراوات خود را در زمان خرید کت و شلوار خریداری کنید تا به راحتی بتوانید آن را هماهنگ کنید.

بستن کراوات می تواند ظاهر شما را بسیار موجه و رسمی نشان دهد اما در انتخاب آن باید دقت زیادی به خرج داد توجه داشته باشید که انتخاب رنگ های براق و بچگانه تاثیر برعکسی خواهد گذاشت. در هنگام خرید کراوات می توانید از رنگ های خنثی بهره بگیرید. این امر باعث می شود که شما بتوانید کراوات را با انواع پیراهن و کت و شلوارهای مختلف هماهنگ کنید. در انتها به این امر توجه داشته باشید که انتخاب نامناسب کت و شلوار اداری ممکن است نتیجه ای کاملا نامطلوب داشته باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله هماهنگ کردن رنگ و مدل کفش با کت و شلوار را نیز مطالعه کنید.

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 1]

همچنین ببینید

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه مدل 2022

در این مقاله بطور کامل با بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه که ترند سال 2022 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *