آشنایی با بوتاکس و فواید آن

بوتاکس و فواید آن چیست؟ در این مقاله بطور کامل درباره یکی از سوالات رایج بانوان که مرتبط با بوتاکس می‌باشد، صحبت شده است. در صورتی که شما نیز قصد دارید با بوتاکس و فواید آن آشنا شوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. ابتدا بهتر است با مفهوم بوتاکس آشنا شوید. بوتاکس در واقع یک نوع باکتری است که به پیشانی و یا قسمت‌های دیگری از بدن فرد تزریق می‌شود. این باکتری می‌تواند عضلات صورت را فلج کند و از آن به عنوان یک روش زیبایی و درمانی برای بهبود برخی از نواقصات چهره و رفع عیوب صورت استفاده می‌شود.

استفاده از روش بوتاکس به عنوان یکی از راه‌های بدون عارضه و بی‌خطر محسوی می‌شود که کاربردهای مختلفی دارد. از بوتاکس علاوه بر رفع عیوب صورت و فرم دادن به عضلات صورت در زمینه‌های مختلفی مانند رفع تعریق بیش از حد، اختلالات عصبی و… نیز می‌توان استفاده کرد. تزریق بوتاکس اصلا درد ندارد و در هنگام تزریق نیازی به بی‌حس کردن صورت یا بدن فرد نیست. با این حال بسیاری از افراد هستند که آستانه تحمل دردشان کم است، این افراد نگران نباشند. قبل از تزریق با استفاده از بی‌حسی موضعی می‌توان ناحیه مورد را بی‌حس کرده و سپس نسبت به تزریق بوتاکس اقدام کرد. برای شناخت بیشتر بوتاکس و فواید آن توصیه می‌شود ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فواید بوتاکس چیست؟

با توجه به مطالب علمی موجود می‌توان گفت که بوتاکس به نوعی ماده سمی نیز گفته می‌شود که قادر است عضلات صورت را فلج کند. این ماده با وجود سمی بودن دارای فواید زیادی می‌باشد که این فواید و کاربردها در ادامه معرفی شده‌اند.

بوتاکس و فواید آن

  • بالا بردن نوک بینی
  • درمان میگرن مزمن
  • رفع خطوط افقی پیشانی
  • درمان چین و چروک‌های پنجه کلاغی اطراف چشم‌‌ها
  • محو کردن خط اخم بین دو ابرو
  • از بین بردن چین و چروک‌های گردن
  • بالا بردن گوشه‌های لب و از بین بردن خط لبخند
  • درمان و رفع افتادگی پلک
  • درمان پریدن پلک و یا پرش عضلات چشمی
  • رفع اسپاسم عضلات گردن
  • درمان مثانه‌ پرکار و یا بیش فعال
  • درمان تعریق بیش از حد در نواحی مانند زیربغل
  • درمان برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی

چرا باید بوتاکس تزریق کرد؟

بوتاکس یک نوع روش درمانی و روش پیشگیری‌کننده محسوب می‌شود. افرادی که دارای مشکلاتی همچون پرکاری مثانه، تعریق بیش از اندازه در برخی نواحی بدن مانند زیربغل، افتادگی پلک، میگرن مزمن، خط اخم و خط خنده، چین و چروک اطراف چشم‌ و گردن و… هستند می‌توانند از روش غیر تهاجمی بوتاکس برای رفع این مشکلات استفاده کنند. بوتاکس پیشانی اغلب توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد که اخیرا تزریق آن توسط آقایان نیز بیشتر شده است. در بوتاکس پیشانی که بسیار نیز محبوب است، ماهیچه‌های صورت یا پیشانی را فلج می‌کنند و اینکار باعث از بین رفتن چین و چروک صورت و سایر مشکلات می‌شود.

از مزایای بوتاکس کردن می‌توان به هزینه مقرون به صرفه، کوتاه بودن دوران نقاهت، بدون نیاز به جراحی و بدون درد بودن این روش اشاره کرد که سبب محبوبیت فوق‌العاده زیاد این روش غیر تهاجمی شده است.

استفاده از بوتاکس برای از بین بردن خطوط پیشانی

فرق بین بوتاکس و فیلر چیست؟

برای از بین بردن چین و چروک صورت از هر دو روش فیلر و بوتاکس می‌توان استفاده کرد. هر دوی این روش‌ها به نوعی تزریق در پوست هستند ولی دارای تفاوت‌های چشمگیری نیز می‌باشند که سبب کاربردهای مختلف این دو روش شده است. در حالت کلی فیلرها نسبت به بوتاکس دارای نتایج طولانی مدتی هستند ولی در عین حال نسبت به تزریق بوتاکس نیز دارای عوارض بیشتری می‌باشند. بهتر است به این نکته توجه کنید که از بوتاکس و فیلر برای درمان و بهبود بسیاری از مشکلات مختلف می‌توان استفاده کرد. این دو ماده معمولا در بخش‌های مختلفی از صورت و بدن تزریق می‌شوند. بوتاکس و فیلر در بسیاری از موارد دیگر مانند قیمت، عوارض و خطرات، مزایا و معایب و عوامل دیگر با هم فرق دارند.

بررسی سوالات متداول درباره بوتاکس و فواید آن

در این بخش از متن به برخی سوالات پر تکرار و رایج درباره تزریق بوتاکس پاسخ داده‌ شده است.

تزریق بوتاکس چقدر هزینه دارد؟

تزریق بوتاکس به علت فواید زیادی که دارد دارای هزینه چندانی نیست و بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. ولی این هزینه را نمی‌توان بصورت دقیق مشخص کرد. زیرا معیارهای زیادی در تعیین قیمت بوتاکس تاثیرگذارند که شامل برند بوتاکس، نوسانات ارزی، محل تحت درمان، دوز تزریقی، موقعیت جغرافیایی، عمق و شدت چین و چروک، تعرفه کلینیک انتخابی، دستمزد پزشکی و… هستند.

تزریق بوتاکس چقدر ماندگاری دارد؟

در حالت کلی می‌توان گفت که اثر بوتاکس و ماندگاری آن با توجه به عوامل مختلفی مانند محل تحت درمان، میزان بوتاکس تزریق شده، سن فرد زیباجو، میزان الاستیسیته یا انعطاف‌پذیری پوست فرد زیباجو، عمق چین و چروک‌‌ها یا خطوط پوستی و… می‌تواند 4 الی 6 ماه پس از تزریق باشد.

ماندگاری بوتاکس پس از تزریق

چقدر پس از تزریق طول می‌کشد تا بوتاکس اثر کند؟

در حالت نرمال افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند 3 الی 10 روز بعد از تزریق می‌توانند اثرات تزریق بوتاکس را مشاهده کنند. این زمان در همه افراد یکسان نیست و در هر فرد بستگی به نوع بوتاکس، محل تزریقی و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد بوتاکس و… دارد.

چه افرادی مجاز به تزریق بوتاکس نیستند؟

تزریق بوتاکس برای افرادی با شرایط زیر توصیه نمی‌شود.

  • بانوان در دوران بارداری و شیردهی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی و یا اختلالات عضلانی
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون و یا رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و… مصرف می‌کنند.
  • افرادی که در محل تزریق دارای تبخال، عفونت فعال و مشکل پوستی هستند.

نتیجه‌گیری

به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس یک عمل بسیار راحت، کم هزینه و بدون درد و عارضه جانبی است. این تزریق باید حتما در شرایط مکانی مناسبی انجام شود و در تزریق حتما اصول استریلیزاسیون رعایت شود. پیشنهاد ما به شما عزیزانی که قصد تزریق بوتاکس با هدف‌های مختلف را دارید این است که این تزریق را به دست هر کسی نسپارید و حتما آن را با رعایت نکات بهداشتی و توسط پزشک متخصص و با تجربه در کلینیک معتبر انجام دهید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *