آرایش برای صورت گرد و سبزه

آرایش برای صورت گرد و سبزه

با نحوه آرایش برای صورت گرد و سبزه آشنا هستید؟ برخی از بانوان دارای فرم صورت گرد و تپل هستند و ممکن است به علت تبلیغات زیاد تجاری، از داشتن صورت گرد راضی نباشند. همانطور که می‌دانید امروزه اکثر بانوان علاقه دارند تا مدل صورتشان استخوانی باشد. ولی بهتر است هر کسی فرم طبیعی صورت خود را دوست داشته باشد و سعی در تغییر آن نداشته باشد. همین تنوع صورت‌ها است که سبب می‌شود هر فردی ظاهر خاصی داشته باشد. اتفاقا صورت‌های گرد نسبت به سایر فرم‌های صورت دارای قرینگی بیشتری است و به خوبی می‌توان آن را میکاپ کرد. احتمالا این سوال برای افراد با صورت گرد پیش بیاید که نحوه آرایش درست و اصولی برای صورت‌های گرد چیست؟ آرایش برای صورت گرد و سبزه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

همانطور که در انتخاب و خرید لباس، به فرم اندام باید توجه ویژه داشت، در میکاپ صورت نیز باید برخی اصول را رعایت کرد تا سبب زیبایی چهره شود. کسانی که صورت گرد دارند و رنگ پوستشان نیز سبزه می‌باشد، باید در هنگام آرایش برخی اصول را رعایت کنند. در ادامه با مراحل میکاپ مناسب صورت‌های تپل با رنگ پوست سبزه در چند مرحله آشنا می‌شوید.

آرایش برای صورت گرد و سبزه

1- استفاده از رژ لب مایع

در صورتی که پوستتان سبزه است و صورتتان فرم گردی دارد، حتما از رژ لب مایع برای میکاپ لب استفاده کنید. مهم نیست از چه رنگ رژ لبی استفاده می‌کنید، توجه به این نکته ضروری است که رژ لب مایع سبب براق شدن لبخند شما شده و ظاهر شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد. با استفاده از رژهای براق یا برق لب، نگاه را به سمت پایین چهره جهت دهی کنید تا فرم چهره کشیده‌تر به نظر برسد.

در صورتی که فرم لب شما زیبا است، ترجیحا از رژ لب تیره رنگ استفاده کنید تا صورتتان متعادل به نظر برسد. همچنین اگر چشمتان درشت است، حتما از سایه‌های به رنگ خاص و براق استفاده کنید. استفاده از مژه مصنوعی نیز پیشنهاد می‌شود تا چشمتان را در مرکز توجه قرار دهد. ولی اگر چشمتان ریز است، فقط ریمل بزنید و از یک برق لب برای شفاف کردن صورت خود استفاده کنید.

رژ لب مایع و براق برای صورت گرد

2- نحوه کانتورینگ صورت گرد

در آرایش برای صورت گرد و سبزه، قبل از آرایش بهتر است از دو وسیله استفاده کنید تا گردی صورتتان را پوشش دهید. یکی از این لوازم ضروری هایلایتر برای روشن کردن پوست و دیگری برنز کننده برای سایه انداختن بر روی برخی بخش‌های صورت است. با استفاده از هایلایتر و برنزر می‌توانید برخی از قسمت‌های صورت تپل خود را باریک و لاغر نشان دهید. برای مثال با استفاده از هایلایتر روی تیغه بینی، وسط پیشانی، زیر چشم و در قسمت زیرین چانه بکشید تا این قسمت‌ها براق شده و کشیده‌تر به نظر برسند. همچنین از کرم یا پودر برنز کننده برای تیره کردن برخی قسمت‌های صورت مانند روی شقیقه، اطراف شانه و روی خط استفاده کنید تا این قسمت‌ها تو رفته به نظر برسد. با این کار صورت گرد خود را کانتور کرده‌اید.

کانتورینگ صورت گرد

3- متعادل کردن صورت گرد و سبزه

در آرایش برای صورت گرد و سبزه، با این روش به راحتی می‌توان صورت را متعادل کرد تا کمتر گرد و تپل به نظر برسد. بعد از این که میکاپ همیشگی چشم خود را انجام دادی، یک خط چشم گربه‌ای و پر رنگ بکشید تا کار تمام شود. منحنی عمیق خط چشم شما سبب می‌شود صورتتان خصوصا گونه‌هایتان لاغر به نظر برسد. خط چشم گربه‌ای علاوه بر اینکه همیشه جذاب بوده است، به حفظ تعادل ظاهری صورت گرد کمک می‌کند.

4- آرایش ابرو مناسب صورت گرد و تپل

شکل و ظاهر ابرو در صورت‌های گرد با رنگ پوست سبزه اهمیت زیادی دارد. اگر در ابروهایتان با استفاده از یک مداد یا سایه ابرو، یک قوس ایجاد کنید صورتتان کشیده به نظر خواهد رسید. دقت داشته باشد که نباید در انجام این کار اغراق کرد. فقط کافی است کمی قوس ابرو بالاتر برود و پر رنگ شود. هرگز فرم طبیعی ابروی خود را تغییر ندهید.

با قوس دادن به ابروها، فرم چهره شما نیز تغییر می‌کند. در صورتی که انحنای ابرو بیش از حد شود، صورت گرد شما جذابیت خود را از دست می‌دهد. بالای ابرو کمی قوس داده شده و انتهای ابرو با رنگی حدودا یک درجه تیره‌تر از رنگ ابرو ادامه داده شود. همچنین روی استخوان ابروی خود را کمی هایلایتر بزنید تا برجسته به نظر برسد.

ابروی قوسی مناسب صورت گرد

5- استفاده از رژ گونه

اغلب کسانی که صورت تپلی دارند، در هنگام آرایش برای صورت گرد و سبزه به سراغ رژ گونه نمی‌روند. زیرا فکر می‌کنند با این کار صورتشان تپل‌تر به نظر می‌رسد. ولی مشکل این است که رژ گونه را در محل مناسبی نمی‌زنید. اگر دلتان می‌خواهد چهره‌تان گرم باشد و از بی روح بودن صورت خوشتان نمی‌آید حتما از رژ گونه استفاده کنید. زدن رژ گونه در محل درست می‌تواند به صورت گرد شما فرم دهد. بهتر است رژ گونه به شکل اشک روی صورت زده شود. مثلا قسمت بزرگ اشک روی گونه و بالای اشک دقیقا در محل شقیقه زده شود. همچنین حتما رژ گونه را خوب پخش کنید تا مرز پر رنگی بر روی صورتتان ایجاد نشود.

رژ گونه برای افراد با صورت گرد

6- رنگ سایه مناسب صورت گرد و تپل

در انتخاب سایه چشم حتما به تناژ رنگی پوست و همچنین رنگ چشمتان نیز دقت کنید.

  • برای چشمان قهوه‌ای بیشتر رنگ سایه‌ها مناسب است و رنگ سایه‌ای خود را می‌توانید با رنگ لباس‌های خود ست کنید.
  • برای چشم آبی یا خاکستری، بهترین انتخاب برای سایه، مسی و قهوه‌ای گرم است. برای برجسته کردن چشم‌های آبی، سایه خاکستری دودی مناسب است.
  • برای رنگ‌های دیگر با توجه به رنگ چشم باید سایه استفاده شود به طور مثال برای چشم‌های روشن‌تر از سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید و بالعکس.
  • برای چشم‌های سبز، بنفش بهترین انتخاب برای سایه است زیرا چشمان شما را جذاب‌تر می‌کند.
  • اگر چشمان شما سبز باشد، رنگ بنفش را انتخاب کنید که چشم سبز را جذاب‌تر نشان دهد.

در انتخاب رنگ سایه برای میکاپ صورت گرد به تن پوست خود دقت کنید زیرا انتخاب نادرست سایه با توجه به تن پوست ظاهر شما را بد نشان می‌دهد. پس اگر در انتخاب رنگ سایه مردد هستید اول تست کنید و بعد از آن استفاده نمایید.

در صورتی که صورت لاغر دارید و به دنبال “آرایش برای صورت لاغر و کوچک” هستید، حتما به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی

لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی

لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی شامل چه وسایلی است؟ یکی از دغدغه‌های اصلی دختران جوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *