انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق
لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق

با لباس خواستگاری برای افراد چاق آشنا شوید.

نکات لباس خواستگاری برای افراد چاق را می‌دانید؟ آیا با انواع مدل لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق آشنا هستید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره نکات مهمی در انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق صحبت شود. بسیاری از دختر خانم‌های کم سن و جوان به علت تغذیه غلط یا به دلیل عوامل ژنتیکی دچار اضافه وزن، تجمع چربی و یا چاقی بیش از حد در نواحی شکم و پهلو می‌شوند. ولی نباید اجازه دهید این موضوع اعتماد به نفس شما را در مراسمات مهم زندگیتان بگیرد. یقین داشته باشید که هر فردی با اندام، ظاهر و فرم چهره خود زیباست. مسئله‌ای که در مورد افراد چاق وجود دارد، سختی و دشواری انتخاب و خرید لباس دلخواهشان است که تنوع و گزینه کمی نسبت به افراد لاغر اندام پیش رو دارند.

مطالعه بفرمایید: با لباس مناسب خواستگاری دخترانه آشنا شوید.

ولی بوسیله کسب اطلاعات و آگاهی می‌توانید نقاط ضعفی که اندامتان دارد را پنهان کنید و زیبا و جذاب به نظر برسید. افرادی که تپل هستند و مراسم خواستگاری یا نامزدی آن‌ها نزدیک است، بهتر است از لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد استفاده نکنند و لباس‌های دقیقا با سایز بدنی خود را خریداری کنند. کسانی که بسیار چاق هستند و فرم بدنی آن‌ها ناجور است، قطعا مشکلات زیادی در انتخاب لباس بخصوص لباس مخصوص مراسمات مهم را خواهند داشت. در واقع این مشکل در هنگام رویارویی با یک مراسم مهم به بالاترین میزان خود می‌رسد. بی‌شک لباس‌های پلاس سایز به اندازه لباس مجلسی سایز معمولی جذاب نیستند. ولی چاره‌ای نیست. اگر می‌توانید لاغر کنید و اگر نه هم در انتخاب یک لباس مناسب حساسیت زیادی به خرج دهید.

انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق
لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق

لباس اندازه بدن خود بپوشید.

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق، توجه به این مسئله است که لباس حتما سایز بدن شما باشد. به هیچ عنوان از لباس‌های گشاد و آزاد استفاده نکنید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که با پوشیدن لباس گشاد و بزرگ می‌توانند اندام چاق خود را زیر لباس پنهان کرده و لاغر به نظر میهمانان بیایند، ولی اینکار اشتباه است. لباس اگر کوچک یا بزرگ باشد ممکن است شما را چاق‌تر نشان دهد. لباس شما در شب خواستگاری اگر تنگ باشد چربی‌های موجود در قسمت‌های مختلف بدنتان را بیشتر نشان می‌دهد. اگر هم گشاد و اورسایز باشد باعث می‌شود اندام شما بزرگتر از آنچه هست به نظر بیاد. افراد چاق در شب خواستگاری یا در جشن نامزدی بهتر است از لباس‌های برش‌دار و خوش دوخت استفاده کنند تا در قسمت‌های مختلف بدن خود خطای دید ایجاد کنند و نواقص و عیب‌ها را بپوشانند.

توجه به این نکته ضروری است که لباس تنگ می‌تواند برجستگی و برآمدگی بدن شما را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. بطور کلی پوشیدن لباس‌هایی که دارای یک لایه اضافی مانند جلیقه هستند همچنین پلیورهای پشمی کلفت و حجیم را فراموش کنید، که به صلاح شما نیست.

رنگ لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق

بعد از انتخاب لباس خواستگاری برای افراد چاق، باید به دومین عامل تاثیرگذار یعنی رنگ لباس دقت زیادی شود. باید به این مسئله فکر کنید که چه رنگی اندام شما را در جلسه خواستگاری مناسب‌تر نشان می دهد؟ معمولا بهتر است لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق دارای رنگ روشن نباشد زیرا شما را بزرگ‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. بهتر است برای لاغرتر دیده شدن از لباس مناسب و پوشیده با رنگ تیره‌تر و طرح مناسب استفاده کنید. برای مثال بهترین پیشنهاد برای افراد چاق لباس با رنگ مشکی است. رنگ مشکی یا سایر رنگ‌های تیره باعث کاهش قابل رویت بودن سایه‌های روی بدن شما می‌شود و خطای دید ایجاد می‌کند و شما لاغرتر به نظر می‌رسید. همچنین باعث ایجاد یک خط عمودی بلند می‌شود.

پوشیدن لباس با رنگ مشکی در افراد چاق

از دیگر عواملی که باید به آن توجه کنید این است که در صورت علاقمند بودن به لباس‌های طرح‌دار بهتر است از راه راه‌های عمودی استفاده کنید. راه راه‌های باریک عمودی سبب ایجاد خطای دید و لاغر نشان دادن شما می‌شود. البته بهتر است در حالت کلی از پوشیدن لباس‌های طرح‌دار دوری کنید و تا حد امکان از دامن‌های بلند و تیره استفاده کنید.

رنگ بلوز و شلوار یا دامنی که تهیه می‌کنید نزدیک به هم باشد تا موجب نشود نقص‌های ناشی از اضافه وزن بیشتر به چشم آیند. فراموش نکنید که رنگ‌های تند یا طرح‌های برجسته و پررنگ و در بخش بالا تنه موجب جلب توجه افراد به این بخش از بدن شما می‌شود و ایرادهای موجود در این ناحیه را بیشتر نشان می‌دهد. بهتر است به سراغ طرح‌هایی بروید که دارای راه‌های عمودی و باریک بوده و رنگ آن‌ها نیز تیره باشد.

از لباس‌های راسته در مراسم خواستگاری استفاده نکنید!

بهتر است در هنگام انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق به مدل شلوار نیز دقت زیادی شود. برای مثال افراد چاق بهتر است که از پوشیدن شلوارهای جین و راسته دوری کنند، زیرا پای آن‌ها را چاق‌تر نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است شلوارهایی را بخرید که از قسمت ران تنگ و کمی پایین‌تر گشاد شوند. نباید شلوارهایی را بخرید که در بغل خود جیب دارند، زیرا شما را پهن‌تر نشان می دهند. کمر شلوار باید کاملا اندازه دور کمر شما باشد و از بیرون آمدن شکم شما جلوگیری کند. زیرا در غیر این صورت بالاتنه شما بلندتر از پایین تنه به نظر می‌رسد که چندان جالب نیست.

در صورتی که از علاقمندان دامن هستید و ترجیح می‌دهید در شب خواستگاری خود دامن بپوشید بهتر است از دامن راسته با مدل پلیسه استفاده کنید. اگر مچ پای تپلی دارید، باید قد دامن شما تا زیر قوزک بیاید. در این مواقع بهتر است پاشنه کفش شما بیشتر از 6 سانت نباشد. شاره به این نکته هم ضرورت دارد که تا حد امکان از کفش‌های ببدون پاشه استفاده نکنید.

دامن پلیسه‌دار برای افراد چاق

از طرح‌های برش‌دار استفاده کنید.

در صورتی که در انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق دچار تردید هستید، بهتر است از طرح‌های برش‌دار در لباس‌های مختلف استفاده کنید. خصوصا اگر بالاتنه چاقی دارید، باید از بلوزهای ساده و بدون طرح برش‌دار استفاده کنید. این بلوز را به همراه دامن گره دار یا چین‌دار در کمر می‌توانید ست کنید. با اینکار تفاوت اندازه دو بخش بدن شما پوشیده می‌شود و متناسب به نظر خواهید رسید. سجاف دامن، کت و انواع دیگر پوشش، نحوه دیده شدن تان را تغییر می دهند. در کل بر روی باسن، قفسه سینه و کمر به دنبال خطوط مواج و برش باشید. هرگز از شلوارک‌های بلند و گشاد استفاده نکنید، بهترین لباس‌ها معمولا شلوارهای بوت کات و راسته هستند.

اگر لباس خواستگاری همسرتون برای شما مهم است این مقاله را مطالعه بفرمایید: با لباس مناسب خواستگاری پسر آشنا شوید.

همچنین می‌توانيد دامن‌های جذب تا روی زانو بپوشيد. در زمستان نیز دامن‌های جذب را با جوراب شلواری مات ترکیب کنید. این جوراب شلواری‌ها پا را لاغر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. استفاده از لباس‌هایی که در کمر و پهلو نوارهای تیره رنگ دارد نیز بلامانع است. انتخاب دیگر می‌تواند پیراهن‌های کمردار برای افراد چاق باشد. این پیراهن‌های بلند می‌توانند برآمدگی بدن را در ناحیه کمر می‌پوشانند. در صورت استفاده از کمربند بر رو پیراهن خود از مدل پهن استفاده نکنید و آن را درست دور شکم ببندید. به عبارتی بستن کمربند در ناحیه بالای شکم یا زیرشکم تناسب اندام شما را از بین خواهد برد.

استفاده از دامن جذب کوتاه برای افراد چاق
استفاده از دامن جذب کوتاه برای افراد چاق

توجه به جنس پارچه در انتخاب لباس مناسب خواستگاری

در هنگام خرید لباس خواستگاری برای افراد چاق بهتر است به نوع پارچه لباس نیز دقت شود. سعی کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که دارای پارچه‌های سفت و خشک نباشد که خطوط بدن را واضح‌تر نشان می‌دهد. هرچه جنس لباس نرم‌تر باشد، بهتر روی بدن می‌نشیند و کمتر اضافه موجود در بخش‌های گوناگون بدن را نشان می‌دهند. اگر به سراغ خرید پیراهن می‌روید بهتر است پیراهن یقه هفت بخرید. این مدل لباس گردن شما را لاغر نشان می‌دهد و غبغبتان را می‌پوشاند. بنابراين پوشیدن مدل‌های یقه اسکی و یقه بلند را فراموش کنید، برای این که شما را چاق‌تر و پهن‌تر نشان خواهند داد.

در زمان خرید لباس‌های رسمی خواستگاری توجه کنید دور گردن لباس به صورت دقیق اندازه گردن شما باشد. می‌توانید جهت برهم زدن جلب توجه افراد بر اندام شما از یک گردن بند کمک بگیرید، گردنبند بلند که رنگ روشنی دارد اکثر توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. به یاد داشته باشید که استفاده از گوشواره‌های بلند صورت شما را لاغرتر نشان خواهد داد.

پیراهن بلند یقه هفت برای زنان چاق

پوشیدن کت و ژاکت‌های بلند برای افراد چاق در مراسم خواستگاری

اگر از طرفداران کت هستید باید دقت کنید که هرگز از کت‌های با یک یا دو دکمه استفاده نکنید. ترجیحا کت‌های سه دکمه را به تن کنید تا لاغر و بلند‌تر به نظر بیایید. البته باید دکمه بالای کت را باز بگذارید تا مانع از کشیده شدن لباس شود و حرکت شما را محدود نکرده و با مشکل مواجه نکند. به این ترتیب در هنگام حرکت کمتر جلب توجه خواهید کرد و به طبع کمتر اضافه وزن شما به نظر می‌آید. همچنین می‌توانید از کت یا ژاکت‌های بلند بدون اینکه دکمه بسته شود، استفاده کنید. برای اینکه لاغرتر دیده شوید، می‌توانید ژاکت و کت‌های بلند را با دکمه‌های باز و بدون اپل در سرشانه‌ها بپوشید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 3]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *