برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد؟

آیا می‌دانید برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد؟ در این مقاله به معرفی انواع راه‌های ممکن برای پاک کردن مواد کراتین از روی مو پرداخته شده است. همانطور که می‌دانید امروزه اکثر بانوان به دنبال صاف و نرم کردن موهای خود هستند و استفاده از مواد کراتینه رواج زیادی پیدا کرده است. اکثر بانوان این روزها علاقمند به داشتن موهای صاف و درخشنده دارند و همواره به دنبال مرکزی معتبر برای کراتین کردن مو هستند. استفاده از مواد کراتینه با کیفیت و مراقبت بعد از کراتینه اهمیت زیادی داشته و در حفظ سلامت و زیبایی مو تاثیر بسیار زیادی دارد. در این بین ممکن است فرد به دلایل مختلفی از کیفیت کراتینه موی خود راضی نباشد و به دنبال روشی برای پاک کردن مواد کراتینه از روی موی خود باشد.

راه از بین بردن مواد کراتینه از روی مو

روش انجام کراتینه مو

در صورتی که به دنبال پاسخ این سوال هستید که برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد؟ بهتر است ابتدا اطلاعاتی درباره نحوه انجام کراتینه مو داشته باشید. زمانی که برای انجام کراتین به سراغ یک مرکز یا آرایشگاه‌ می‌روید، ابتدا جنس مو و میزان آسیب دیدگی موی شما را بررسی می‌کنند. سپس مو را با استفاده از شامپوی بدون سولفات شست و شو داده و بعد از خشک کردن، مواد کراتین را بر روی مو می‌زنند. این مواد می‌تواند هم کراتین خالص باشد و هم ترکیبی از کراتین یا پروتئین باشد. در نهایت مو را بطور منظم و مساوی تقسیم بندی کرده و مواد کراتین را بطور مساوی بر روی مو توزیع می‌کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مراحل مورد توجه قرار گیرد، این است که مواد کراتین با ریشه مو نیز در تماس باشد. مواد باید حدودا یک ساعت بر روی مو باقی بماند ولی به هیچ عنوان به پوست سر برخورد نکند.

در قدیم در مراحل انجام کراتین، از باد سشوار برای گرفتن گاز مو استفاده می‌کردند و مو را براشینگ می‌گردند. ولی امروزه از این روش استفاده نمی‌شود و بعد از موادگذاری مستقیما مو اتوکشی می‌شود. معمولا در هر مرحله کراتین هر تکه از موی تقسیم شده را حدودا 30 بار اتوکشی می‌کنند. پس از اتوکشی شما یک موی کراتین شده دارید و برای جذب بهتر مواد، نیاز به قرنطینه است و مو نباید تا سه روز خیس شود. در مقابل، برخی دیگر از مواد قرنطینه ندارند و بلافاصله امکان شستشو برای آن‌ها فراهم است.

برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد

روند تاثیرگذاری کراتین روی مو

در صورتی که قصد دارید بدانید برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد، بهتر است بدانید که روند تاثیرگذاری مواد کراتین بر روی مو چگونه است. مواد کراتین در ابتدا وارد کورتکس مو شده و یک پوشش بر روی مو تشکیل می‌دهد. در حقیقت این نوع پوشش روی تار مو سبب بالا رفتن استحکام و خاصیت ارتجاعی فولیکول مو می‌شود. در صورتی که بعد از کراتینه مراقبت‌های لازم را انجام ندهید، این پوشش از بین می‌رود.

مدت زمان ماندگاری مواد کراتین بر روی مو، یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد است که به سراغ این روش برای صاف کردن مو هستند. در صورتی که موی صافی دارید و بعد از چند مدت از این همه صافی خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای پاک کردن این مواد از روی موی خود هستید، بهتر است بدانید که ماندگاری مواد کراتین در ابتدا بستگی به جنس مواد دارد و حدودا 4 الی 6 ماه دوام دارد. البته اگر مراقبت‌های لازم بعد از کراتین را انجام دهید، اثر کراتین می‌تواند بیشتر از 6 ماه نیز دوام بیاورد. اگر از کراتین مو خسته شده‌اید، کافی است شش ماه صبر کنید تا کم‌کم آثار موی طبیعی خودتان ظاهر شود.

برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد؟

اکنون اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد، بهتر است بدانید که بعد از کراتینه باید از موی خود مراقبت کنید که راه بسیار هزینه‌بری دارد. با این حال دوست دارند در مدت زمان کمتری اثر مواد کراتینه از بین برود و دیگر علاقه‌ای به داشتن موی صاف ندارند. در صورتی که قصد دارید تاثیرگذاری مواد کراتین از بین برود بهتر است هیچ گونه مراقبتی از موی خود انجام ندهید. برای مثال برای از بین بردن کراتینه مو، از شامپوی سولفات‌دار و مخصوص استفاده نکنید که قیمت بالایی نیز دارند.

واضح است که اگر از این شامپوها استفاده نکنید، اثر کراتین موی شما به مرور از بین می‌رود. پس در صورتی که قصد دارید زودتر از 6 ماه کراتینه شما از بین برود می‌توانید از شامپوهای معمولی استفاده کنید که سولفات‌دار هستند. بعد از مدتی اثر مواد کراتینه از روی مو از بین می‌رود و به بافت طبیعی خود بر می‌گردد.

استفاده از شامپوی سولفات‌دار

همچنین در صورتی که بعد از دوش گرفتن، موی خود را با باد سشوار خشک نکنید و اجازه دهید موی شما در هوای آزاد خشک شود، کم کم اثر مواد کراتین از بین خواهد رفت. هر چقدر بافت مو خیس باشد، موی شما می‌تواند حالت دار بماند و لخت ابریشمی نشود. اگر همچنان این سوال را دارید که برای از بین بردن کراتین مو چه باید کرد، بهتر است بدانید که رنگ کردن مو، دکلره یا دکوپاژ می‌تواند تاثیر مواد کراتینه از روی مو از بین برود. البته گفته می‌شود که اگر از موادی مثل ژل، تافت و یا کتیرا به میزان زیادی بر روی موی کراتین شده استفاده کنید، به مو آسیب می‌زنید و کراتینه از بین خواهد رفت و توصیه نمی‌شود ولی راهی قطعی و سریع برای پاک کردن مواد کراتین است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 1.7]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *