عوارض کراتین مو چیست؟

آیا به فکر کراتین موی خود هستید؟ به نظر شما عوارض کراتین مو چیست و این کار چه تاثیری بر سلامتی بدن شما می‌گذارد؟ در صورتی که موی شما وز و یا فر است و از این حالت موی خود خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای صاف کردن دائمی موی خود هستید، قطعا اولین انتخاب شما کراتین کردن است. امروزه در این زمینه تبلیغات بسیار زیادی انجام می‌شود و می‌توان گفت 90 درصد بانوان موی خود را کراتین کرده‌اند. نکته‌ای که در این میان مطرح است و کمتر کسی به آن اشاره می‌کند، عوارض کراتین مو برای بانوان است. در ادامه این مطلب درباره این که منظور از کراتین کردن مو چیست و عوارض انجام کراتین چه چیزهایی است، صحبت می‌شود. با ما همراه باشید.

منظور از کراتین مو چیست؟

قبل از پاسخ به سوال اصلی شما “عوارض کراتین مو چیست؟” باید به این موضوع پرداخت که اصلا کراتین کردن مو به چه معنی است؟ امروزه یکی از روش‌های رایج برای صاف کردن مو و از بین بردن وز مو، کراتین کردن است. به این روش اصطلاحا صاف کننده معجزه‌گر نیز گفته می‌شود. در حقیقت کراتین، پروتئین اصلی موجود در مو است که سبب درخشان شدن مو و صاف و نرم شدن موی شما می‌شود. در صورتی که میزان کراتین موجود در موی شما کم باشد، مو بصورت وز، کدر و آسیب دیده به نظر خواهد رسید.

در روش کراتین کردن مو، به تمامی موها مخلوط مایع کراتین می‌زنند و بعد از گذشت زمانی مشخص که کاملا بستگی به نوع و کیفیت مواد و همچنین جنس موی شما دارد، آن را شست و شو می‌دهند. این روش برای از بین بردن وز مو بی‌نظیر است ولی در کنار این مزایا، معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از انجام آن‌ها را بدانید. اکنون اگر می‌خواهید عوارض کراتین مو چیست بهتر است بدانید که این روش خطرات بسیار جدی بر روی سلامتی شما دارد و این خطرات معمولا از 72 ساعت بعد از کراتین کردن خود را نشان می‌دهد. در برخی افراد کراتین کردن مو عوارضی مثل بروز واکنش‌های آلرژیک دارد که سریع‌تر از سایر عوارض خود را نشان می‌دهد. واکنش آلرژیک شامل خارش و ایجاد دانه‌های قرمز بر روی کف سر است که جزو علائم آلرژی محسوب می‌شود. در صورتی که شما حساسیت و یا آلرژی دارید، بهتر است در انجام کراتین مو کمی جدی‌تر فکر کنید.

عوارض کراتین مو چیست

عوارض کراتین مو برای فرد چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از اصلی‌ترین عوارض و خطرات کراتین مو که 72 ساعت بعد از شست و شوی مو خود را نشان می‌دهد، بروز آلرژی و حساسیت است. در این عارضه پوست سر شما شروع به خارش می‌کند و کف سر شما به صورت دانه‌های قرمز رنگ در می‌آید. لذا در صورتی که مستعد آلرژی و یا حساسیت هستید بهتر است به سراغ این روش نروید، زیرا سلامتی بدن شما مهم‌تر از داشتن موی وز است.

جالب است بدانید که در روش کراتین کردن، موی شما را در معرض حرارت بسیار زیادی توسط اتو مو قرار می‌دهند تا به قول خودشان، مواد کراتین به خورد موها برود. در این روش و با این حرارت زیاد، حتی موی سالم نیز آسیب می‌بیند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم بعد از انجام این روش دچار ریزش مو می‌شوند. قضیه فقط به اینجا ختم نمی‌شود. بعد از انجام کراتین برای شست و شو و مراقبت از موها باید از محصولات بدون سولفات استفاده کنید. در حالت عادی این محصولات برای افراد ضرری ندارند. ولی دقت کنید که اگر مو و پوست سر شما دارای چربی بسیار زیاد است، در صورت استفاده مکرر از محصولات بدون سولفات برای شستن مو، چربی موی شما بطور کامل پاک نخواهد شد. در نتیجه این امر، چربی مازاد بعد از گذشت زمانی بر روی پوست سر شما جمع شده و سبب بروز مشکلاتی مانند ریزش مو یا بروز شوره می‌شود که این عوارض نیز جزو معایب اصلی کراتین مو هستند.

حرارت بسیار زیاد اتوکشی مو در کراتین

کراتین مو و ایجاد سرطان

در اکثر محصولات کراتینه مو از ماده‌ای به نام فرمالدئید استفاده می‌شود که سرطان‌زا است. حتی یکی از کراتین‌های معروف برزیلی به نام نوع برزیلی نیز دارای فرمالدئید است. در بیشتر سالن‌های آرایشی برای از بین بردن فرمالدئید از ماسک موی متعددی استفاده می‌کنند. ولی به قطع می‌توان گفت که هیچ راهی وجود ندارد که حتی بتوان جلوی جذب مقدار کمی از فرمالدئید را از سطح پوست گرفت. فرمالدئید خاصیت بسیار قوی در بروز کانسر دارد. البته ناگفته نماند که برخی از محصولات کراتین فاقد فرمالدئید هستند که این مواد نیز تاثیر آنچنانی در نتیجه دلخواه مو ندارند. زیرا وجود ماده فرمالدئید سبب صاف شدن شلاقی مو می‌شود.

ریزش شدید مو در اثر کراتین

در پاسخ به سوال شما که “عوارض کراتین مو چیست” باید گفت که اصلی‌ترین و شایع‌ترین عارضه برای بانوان ریزش شدید مو در اثر کراتینه مو است. تقریبا اکثر مصرف کنندگان مواد کراتین دچار ریزش شدید مو می‌شوند. در موارد بسیاری دیده شده است موی فرد بعد از شست و شوی اولیه در همان سالن آرایشی شروع به ریزش می‌کند. حتی اگر از محصولات مراقبتی مختلفی که در سالن زیبایی به شما پیشنهاد می‌شود استفاده کنید هم شاهد ریزش مو خواهید بود.

علاوه بر ریزش مو، بسیاری از افراد شاهد نازک شدن موی سر نیز هستند که این عارضه معمولا بعد از چندین هفته از انجام کراتین خود را نشان می‌دهد. اگر در اثر کراتینه مو دچار یکی از این عارضه‌ها شدید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و سریعا نسبت به درمان اقدام کنید. ممکن است نیاز باشد تا داروهای ضد ریزش مو استفاده کنید.

ریزش مو در اثر ماده فرمالدئید

تخریب ساختمان مو در اثر کراتین

از دیگر عوارض کراتین کردن مو، تخریب ساختار مو است. با انجام کراتین بلافاصله موهایی نرم، براق و درخشان تحویل می‌گیرید و از این تغییر خیلی خوشحال و راضی می‌شوید. بهتر است بدانید که این خوشی دوام زیادی ندارد و بعد از دو الی سه هفته، قوام و بافت موی شما دچار تغییر خواهد شد. موی شما ممکن است شکننده و خشک شود. کسانی که موی فر دارند ممکن است فرم فر موی آن‌ها بعد از این که اثر کراتین از بین رفت، تغییر کند. لذا این عارضه را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از مدتی و با چند بار شستن مو، بافت و ساختمان موی شما دیگر به حالت قبلی برنگردد و تخریب شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *