آیا کراتین مو را میسوزاند

آیا کراتین مو را میسوزاند؟

برای بسیاری از طرفداران کراتینه مو این سوال مطرح می‌شود که آیا کراتین مو را میسوزاند؟ در ادامه مطلب درباره پاسخ این سوال و علت سوختن مو در اثر کراتینه صحبت شده است. همچنین به بررسی راه حل‌هایی برای رفع سوختگی مو پرداخته شده است. یکی از مشکلاتی که برای برخی از بانوان در اثر کراتینه مو ایجاد می‌شود، سوختگی مو و مشکلات ناشی از آن است. این مشکل برای بسیاری از مردم مبهم بوده و لازم است مشتریان عزیز با مشکلات و عوارض ناشی از کراتین به خوبی آشنا شوند. اکثر بانوان تصور می‌کنند که مو فقط در اثر دکلره یا رنگ کردن مو اتفاق می‌افتد. ولی جالب است بدانید که این مشکل حتی از طریق کراتین مو نیز می‌تواند ایجاد شود.

با وجود این که بانوان برای رفع وز مو و یا درمان سوختگی اقدام به کراتینه مو می‌کنند، ولی جالب است بدانید در صورتی که آرایشگر از محصولات بی‌کیفیت برای صاف کردن موی شما استفاده کرده باشد و یا مراحل کراتینه را به خوبی انجام ندهد، درمان کراتینه می‌تواند منجر به سوختگی مو شود. پس در پاسخ به این سوال که آیا کراتین مو را میسوزاند؟ می‌توان گفت که بله این اتفاق ممکن است رخ دهد. در صورت سوختگی مو لازم است به سراغ محصولات خاص و ترمیم کننده بروید تا کیفیت موی شما بازیابی شده و مو به مرور ترمیم شود. به عنوان مثال، از اولاپلکس ۳ استفاده کنید، و به مدت یک ماه از اتوهای صاف یا سشوار خودداری کنید و برای تقویت موهای خود چند سانتی‌متر از انتهای آن کوتاه کنید.

آیا کراتین مو را میسوزاند

آیا کراتین مو را میسوزاند؟ علت چیست!

اگر موی شما علاوه بر سوختگی، دچار خرد شدن و ریزش بعد از کراتین شده باشد نیز می‌توانید به مرور مو را ترمیم کنید. تصور کنید به امید لخت شدن و تغییر بافت مو به سالن آرایشگر مراجعه کنید، سپس بعد از انجام کراتینه متوجه شوید که نتیجه عکس داده و موی شما سوخته و خرد شده است. این اتفاق تعجبی ندارد و ممکن است بسیاری از بانوان آن را تجربه کنند. در صورتی که موی شما قبل از انجام کراتینه درخشان نبود، پس از کراتینه نیز احتمالا کدرتر از قبل به نظر خواهد رسید.

ممکن است رشد موی شما قبل از انجام کراتین سریع بوده و پس از این کار سرعت رشد مو بسیار کند شود. تمامی این مشکلات و عوارض احتمال اتفاق افتادن دارد و چیز غیر ممکنی نیست. لذا بهتر است قبل از انجام کراتیه، فرایند انجام آن را بطور کامل بشناسید. در اولین وهله انتخاب یک آرایشگر حرفه‌ای و کار بلد بسیار مهم است. در قدم دوم کیفیت محصولاتی که برای کراتینه مو استفاده می‌شود مهم است. همانطور که می‌دانید در فرایند کراتینه کردن مو از اتوی مو با حرارت بسیار زیاد و به مدت طولانی بر روی مو استفاده می‌شود. پس اگر هنوز هم این سوال در ذهن شما وجود دارد که آیا کراتین مو را میسوزاند، باید گفت بله و دلیل این اتفاق می‌تواند اتو مو با حرارت بسیار زیاد باشد.

اگر موهای شما تا حد بسیاری ضعیف و شکننده است و آرایشگر سلامت موهای شما را ارزیابی نکند، این احتمال وجود دارد که موهای شما را بسوزاند. در نتیجه سوختن مو بعد از کراتینه را تجربه خواهید کرد.

آیا امکان ترمیم موهای سوخته شده بعد از کراتینه مو وجود دارد؟

بله ولی باید سریع وارد عمل شده و برای ترمیم و نجات موی سوخته خود اقدام کنید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که برنامه ترمیم مو یک شبه، بهترین نتیجه را نشان نمی‌دهد و موی شما در یک شب یا یک هفته ترمیم نخواهد شد. در صورتی که از ماسک مو استفاده می‌کنید باید این کار را بصورت روتین در چندین ماه انجام دهید. استفاده از ماسک ترمیم کننده نباید به گونه‌ای باشد که یک هفته استفاده شده و هفته دیگر قطع شود.

مشکل شما در این مواقع فقط مو خوره یا دو شاخه شدن انتهای ساقه مو نیست، بلکه مشکل موی سوخته است. لذا باید برای ترمیم و بازیابی مو تعهد دهید و مسئولیت آن را برای چندین ماه یا حتی یک سال بر عهده بگیرید. در ادامه با روش‌های مفید برای درمان سوختگی ناشی از کراتینه مو صحبت شده است.

انتهای ساقه موهایتان را کوتاه کنید.

در اولین قدم بهتر است حداقل چند سانت از انتهای مو را کوتاه کنید، یا حتی بیشتر. این کار اولین راه برای ترمیم موی آسیب دیده است. با کوتاه کردن مو، موهای سوخته را دور انداخته و مواد کراتینه روی موی سوخته نیز همراه با آن از بین می‌رود. مسلما اکثر بانوان علاقمند به داشتن موی بلند دارند. ولی موی بلند سوخته و وز به درد شما نمی‌خورد. موی سوخته اگر کوتاه نشود، به راحتی خرد می‌شود و فایده‌ای ندارد.

فرض کنید در این مرحله موی شما شبیه به یک سیم برق عمل می‌کند. زمانی که یک سیم آسیب دیده باشد، دارای انرژی کافی برای عبور از آن سیم جریان ندارد. این مورد در موی شما نیز صدق می‌کند.در صورتی که موی شما خشک و آسیب دیده باشد، هر چقدر هم در رساندن مواد مغذی به موی سعی کنید، این مواد به هسته اصلی مو نمی‌رسد و مو ترمیم نخواهد شد.

خشکی مو بعد از کراتینه

از محصولات ترمیم کننده مو با کیفیت خوب و ثابت استفاده کنید.

در قدم بعدی به سراغ محصولات معتبر ترمیم کننده بروید تا موهای آسیب دیده تقویت و بازیابی شود. این محصولات هم برای موهای سوخته و هم برای موهای خرد شده بسیار موثر است. منظور از محصولات ترمیم کننده، ماسک مو و … نیست. بهتر است به سراغ محصولاتی با ترمیم کننده عمیق مو بروید. محصولی به نام Olaplex 3 وجود دارد که قادر است پیوند مولکولی موی شما را تقویت کند و کوتیکول‌ها را محکم کرده و هصته اصلی مو را تقویت کند.

این محصولات قادر به درمان آسیب دیدگی و سوختن مو هستند. محصولات ترمیم کننده همچنین به داخلی‌ترین بخش مو نفوذ می‌کنند، جایی که دست هیچ ماسک مویی به آن نمی‌رسد. این محصولات همچنین پیوندهایی را که کراتین را به موهای شما متصل می کند، بازسازی می کند. یادتان نرود که موی شما دارای کراتین است که نوعی پروتئین به حساب می‌آید. موی شما در طول فرایند کراتینه قادر به تحمل آن حجم از گرما و حرارت را ندارد. محصول اولاپلکس قادر است از مقدار کمی کراتین جذب شده بر روی مو برای ترمیم استفاده کند. این محصول DNA مو را ترمیم کرده و نتیجه بلافاصله بعد از چند روز استفاده نمایان خواهد شد.

به مدت یک ماه از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید.

بعد از رسیدن به پاسخ این سوال که آیا کراتین مو را میسوزاند، بهتر است بدانید که برای ترمیم موی سوخته شده، باید موی شما از هر گونه گرما و حرارت دور باشد. بعد از این که اقدام به کوتاهی مو کردید و به دنبال محصولات قابل اعتمادی برای ترمیم مو رفتید، بهتر است یک محل در منزل انتخاب کنید. سپس تمامی اتو مو، دستگاه بابلیس، سشوار و … را در آنجا قرار دهید تا دستتان به آن‌ها نرسد. برای مدتی شاید چند ماه یا یک سال بهتر است موهایتان در معرض هیچ حرارت و گرمایی قرار نگیرد. برای این کار اراده قوی داشته باشید، زیرا سلامت موهای شما از هر چیزی مهم‌تر است.

شما نباید از ابزارهای حرارتی استفاده کنید چون موهای شما در اثر حرارتی که در طول درمان کراتینه اعمال شده، خرد شده است. در عوض به سراغ محصولات حالت دهنده یا نرم کننده بروید تا موهایتان به راحتی حالت بگیرد. از آنجایی که محصولات حرارتی مثل سشوار و … می‌تواند کوتیکول‌های مو را باز کند و سبب از دست رفتن رطوبت موی شما شود. اگر در هنگام استفاده از اتو مو یا دستگاه فر به بخار یا دود خارج شده از موی خود دقت کنید، متوجه می‌شود که این دود، همان رطوبت مو است که شامل آب، اسیدهای آمینه، پروتئین ها و سایر مواد مغذی مو می‌باشد.

ترمیم موهای سوخته در اثر کراتین

آیا کراتین مو را میسوزاند و مو را خشک می‌کند؟

در فرایند انجام کراتین، در مراحل صاف کردن، کراتینه یا ریباندیگ مو، یک سری آمینو اسیدها و اتصالات دی سولفیدی موجود در رشته موی شما می‌شکند و مو بصورت موقت به ساختار جدید، صاف و نرمی می‌رسد. این بافت جدید که مشاهده می‌کنید و از صافی آن لذت می‌برید موقتی است و در واقع بافت اصلی موی شما آسیب دیده و از بین رفته است.

ممکن است در روزهای اول از داشتن موهای درخشان، نرم و زیبا حسابی کیف کنید. ولی بعد از چند بار شستن مو متوجه می‌شوید که نتیجه فرق کرده و مو شکننده و ضعیف شده است. موی شما دچار خشکی از ریشه تا نوک مو شده و به شدت آسیب دیده است. دلیل خشک شدن مو علاوه بر سوختگی، ناشی از رسیدن مواد شیمیایی به پوست سر است که به مرور باعث پوسته پوسته شدن کف سر هم می‌شود. رسوباتی که در مواد شیمیایی وجود دارد با رسیدن به ریشه مو، کراتین طبیعی موجود در آن را خشک می‌کند. برای درمان این خشکی می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند آرگان نیز استفاده کنید. ولی در درمان موی سوخته ناشی از کراتین بهتر است اول چند سانتی از مو را کوتاه کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *