چگونه سوتین مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه سوتین مناسب انتخاب کنیم؟ در این مقاله بطور کامل درباره نحوه خرید سوتین مناسب و طریقه اندازه‌گیری سینه به شما عزیزان آموزش داده شده است. همانطور که می‌دانید در هنگام خرید سوتین انتخاب یک سوتین با سایز و اندازه مناسب بسیار مهم است. بسیاری از بانوان توانایی اندازه‌گیری دور سینه و … خود را ندارند و به همین غلت نیز در خرید سوتین دست به یک انتخاب اشتباه می‌زنند. بسیاری از بانوان هنگام خرید سینه بند نمی‌دانند کدام سوتین و چه سایزی برای آن‌ها مناسب است؟ حتما با شنیدن این آمار تعجب می‌کنید که بیشتر از 80 درصد از خانم‌ها از سوتین با سایز اشتباه استفاده می‌کنند. دو نمونه از اشتباه رایج در خرید سوتین توسط زنان در تنگ بودن بند پشت سوتین و یا تنگ بودن کاپ سوتین است که در اکثر موارد توسط بانوان به اشتباه انتخاب می‌شود.

نحوه تشخیص سایز صحیح سینه

برای تشخیص سایز صحیح سینه نیاز است تا به درستی بتوانید سایز دور سینه و زیر سینه خود را اندازه بگیرید. حتما الان این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که چگونه می‌توان دور سینه و زیر سینه را درست اندازه‌گیری کرد؟ قبل از یادگیری اندازه‌گیری بهتر است بدانید که معمولا در طراحی سوتین خارجی از اینچ استفاده می‌شود، لذا اندازه‌گیری شما نیز باید بر اساس واحد اینچ باشد.

اندازه‌گیری صحیح زیر سینه

1- در ابتدا یک سینه بند مناسب که با پوشیدن آن احساس راحتی می‌کنید، انتخاب کنید.

2- سپس متر را دقیقا مماس با خط زیر سوتین و روی قفسه سینه خود قرار داده و اندازه بگیرید.

3- توجه کنید که متر باید صاف و بدون پیچیدگی باشد.

4- همچنین دقت کنید که متر نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

5- بهتر است در هنگام اندازه‌گیری در مقابل آینه بایستید تا اطمینان حاصل کنید که متر صاف و محکم است. به یاد داشته باشید در هنگام اندازه‌گیری دستانتان رو به پایین آویزان باشد.

6- بعد از خواندن عدد روی متر اگر عدد خوانده شده فرد بود، باید یک سایز بالاتر و یک سایز کمتر از عدد بدست آمده را نیز امتحان کنید.

اندازه‌گیری کاپ سینه

دقت کنید که اندازه کاپ سینه اندازه نهایی سینه شما نیست و این اندازه به نوار اندازه‌گیری شما نیز بستگی دارد.

1- طوری خم شوید که کمرتان با زمین بصورت موازی قرار گرفته باشد و سینه شما در حالت آویزان قرار گیرد.

2- سپس یک متر برداشته و دور سینه خود را اندازه بگیرید. توجه کنید که متر را خیلی سفت نکشید. اجازه دهید سایز واقعی سینه شما نمایش داده شود.

3- در مرحله بعدی باید دو اندازه سایز دور سینه و اندازه نوار را از هم کم کنید تا اندازه واقعی کاپ سینه بدست آید.

تعیین سایز کاپ سوتین

اگر قصد اندازه‌گیری سایز دور سینه خود را دارید، ابتدا یک سوتین مناسب بپوشید. سپس متر را بر روی برجسته‌ترین قسمت سینه خود بگذارید و دور تا دور آن را اندازه بگیرید. دقت کنید که متر صاف باشد و هیچ پیچیدگی در آن وجود نداشته باشد. بعد از اندازه گرفتن سایز سینه و دور سینه، باید سایز کاپ سینه خود را تعیین کنید که اصلی‌ترین قسمت سوتین است. کاپ سوتین معمولا دارای کدهایی از A تا G هستند. برای تعیین سایز کاپ سینه می‌توانید از فرمول زیر و جدول ارائه شده استفاده کنید.

به طور مثال اندازه کاپ سوتین سه اینچ( معادل کاپ C)= اندازه زیر سینه ۳۴ اینچ – اندازه کاپ سینه ۳۷ اینچ

منظور از سوتین sister size چیست؟

سوتین sister size به سوتینی گفته می‌شود که هر سوتینی که یک خانم ممکن است انتخاب کند دارای یک سایز خواهر نیز می‌باشد. این دو سوتین ممکن است فقط کمی با هم تفاوت داشته باشند ولی اندازه آن‌ها یکی است. از این رو اگر به هنگام انتخاب سوتین دور سینه یا اندازه کاپ یک سایز برای شما کوچک یا بزرگ است به جای آن می‌توانید از سوتین سایز خواهر استفاده کنید. با نگاهی به جدول زیر می‌توانید سایز خواهر مناسب خودتان را خیلی ساده انتخاب کنید. سایزهای چپ و راست هر سایز، سایز خواهر به حساب می‌آیند.

تعیین سایز خواهر در سوتین

ویژگی‌های سوتین نامناسب

در برخی مواقع زنان در هنگام خرید سوتین دقت لازم را ندارند و به دلیل سهل انگاری سوتینی را برای خود خریداری می‌کنند که سبب آزار و اذیت آن‌ها در طول روز می‌شود. سوتینی که نامناسب است حتما دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

سوتینی که بند شل داشته باشد و بند آن مدام از روی شانه بیفتد، سوتین نامناسب است.

سوتینی که کاپ آن بسیار تنگ است و بیرون زدگی دارد.

سوتینی که سینه را تحت فشار قرار دهد یا فرم سینه را بد نشان دهد، سوتین نامناسبی است.

سوتینی که فنر آن از کاور خود خارج شده باشد و سبب آسیب رساندن به پوست سینه شما شود نیز نامناسب است.

چگونه سوتین مناسب انتخاب کنیم

در هنگام خرید به بند زیر سوتین و نکات زیر توجه کنید.

در هنگام خرید دقت کنید که بند زیر سوتین شما کامل افقی بر روی خط کمرتان قرار گیرد و هیچ کجی و قوسی وجود نداشته باشد. اگر این بند کمی آویزان باشد، باید یک سایز کوچکتر سوتین را برای خود انتخاب کنید.

از نکات دیگر در بند زیر سوتین این است که این بند نباید خیلی سفت و یا خیلی محکم باشد. این بند باید به اندازه دو بند انگشت آزاد باشد. اگر بند زیر سوتین شما از این دو بند کوچکتر باشد، بهتر است سوتینی با یک سایز بزرگ‌تر خریداری کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که با تغییر سایز دور سوتین، سایز کاپ آن نیز تغییر می‌کند. پس طبق قانونی که درباره سایز سوتین خواهر اجرا کردیم اگر یک سایز کوچکتر انتخاب می‌کنید، سایز کاپ را یک سایز بزرگتر بگیرید و برعکس.

مناسب‌ترین کاپ سوتین

کاپ یک سوتین مناسب باید هیچ چین خوردگی نداشته باشد و بتواند تمامی بخش‌های داخلی سینه را بپوشاند. در صورتی که تصور می‌کنید سینه شما بالازدگی یا بیرون‌زدگی دارد، پس سوتین نامناسبی را انتخاب کرده‌اید. بهتر است به سراغ یک سوتین با سایز بزرگ‌تر بروید. در صورتی که احساس می‌کنید کاپ سوتین شما از بدن و سینه‌تان فاصله دارد و یا بیش از حد شل و آویزان است، یک سوتین با سایز کوچکتر را خریداری کنید.

مناسب‌ ترین کاپ سوتین

خرید بهترین برند سوتین

می‌دانید که در بازار انواع و اقسام سوتین با برندهای مختلف موجود است. ولی نکته مهمی که بانوان باید به آن دقت کنند، توجه به کیفیت و راحتی سوتین است. اگر به دنبال برندهای معروف و محبوب هستید بهتر از سویتن‌های با برند لاوین رز، اتام، گارودی و لانژ اند اسلیپ را انتخاب کنید. برند این سوتین‌ها بسیار با دوام و با بهترین کیفیت تولید می‌شوند. در الیاف این سوتین‌ها از موادی استفاده شده است که سبب بروز هیچ حساسیت پوستی در فرد نمی‌شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *