مشکی کردن کفش

چگونه رنگ کفش را مشکی کنیم (راهکار + تصویر آموزشی)

چگونه رنگ کفش را مشکی کنیم

آیا به این موضوع فکر کرده اید که چگونه رنگ کفش را مشکی کنیم؟ مهم ترین مسئله که در این جا مطرح است این است که چگونه می شود رنگ کفش را تغییر داد؟ پیش از آنکه تصمیم بگیرید که با استفاده از چه ماده ای رنگ کفش را تغییر دهید. بهتر است به این مسئله توجه کنید که جنس کفش شما چیست؟ سپس براساس آن از ماده ی مناسب برای رنگ کفش استفاده کنید.

بررسی روش های چگونه کفش را مشکی کنیم

ممکن است که کفش مورد علاقه ی شما کهنه شده باشد یا به هر دلیلی قصد داشته باشید رنگ آن را به مشکی تغییر دهید برای آشنایی با این فرایند با ما باشید.

کفش سفید:

در ادامه چگونه رنگ کفش را مشکی کنیم ؟ قصد داریم به عوض کردن رنگ کفش سفید بپردازیم. کفش های سفید با توجه به زیبایی که دارند ممکن است با برخی از لباس ها ست نشوند. برای مشکی کردن کفش های سفید می توانید از واکس کمک بگیرید. این واکس ها می توانند شامل نمونه های مایع، جامد، کرمی و…. باشند. برای اینکه نتیجه ی خوبی داشته باشد ابتدا آلودگی ها و گرد و خاک را از روی کفش پاک کنید. تا رنگ کفش یک دست شده و دچار رگه رگه نشود. در صورتی که از واکس ها برای مشکی کردن کفش ها استفاده می کنید بهتر است در مرحله ی اولیه که واکس را روی کفش کشیدید، فرصت بدهید تا کاملا خشک شود. سپس یکبار دیگر واکس را بر روی آن بمالید. برای اینکه کفش کاملا مشکی شود بهتر است سه بار این فرایند را انجام دهید.

تیره کردن کفش
تیره کردن کفش

برای تثبیت واکس مشکی بر روی کفش ها می توانید از یک اسپری تثبیت کننده ی رنگ بر روی آن استفاده کنید. در صورتی که کفش های زمستانه ی خود را رنگ مشکی کرده اید تا جایی که ممکن است در روزهای برفی و بارانی از این کفش ها استفاده نکنید. زیرا امکان دارد که این کفش ها در معرض رطوبت رنگ خود را از دست بدهند. در صورتی که می خواهید کفش های شما تیره تر شود بهتر است از واکس های تیره کمک بگیرید.

کفش های کتانی:

کفش های کتانی معمولا جنس پارچه ای مانند دارند. بهترین گزینه برای رنگ کردن کتانی ها استفاده از رنگ های پارچه ای است. این مدل رنگ ها معمولا در دسته ی رنگ های آکریلیک قرار می گیرند و می توانید با برس رنگ را به کفش خود بزنید. ویژگی این رنگ ها پایداری و دوام بالای آن ها است.

https://persiahandicraft.com/vaseline-for-leather-shoes/

کفش های چرمی یا وینیل:

یک روش چگونه رنگ کفش را مشکی کنیم در مورد کفش های چرم این است که از رنگ هایی استفاده کنیم که مخصوص این کار هستند. این رنگ ها معمولا با ترکیب اکریلیک لاتکس هستند و پایه آب داشته و در آن حل می شوند. در برخی موارد این امکان وجود دارد که کفش های وینیل یا چرمی را به کمک اسپری یا رنگ های پارچه ای رنگ کرد که در این موارد باید سطح کفش را تا پایه ی پارچه ای آن برسانید تا رنگ را به خود بگیرد.

کفش ورنی:

در صورتی که قصد دارید یک کفش جنس ورنی را مشکی کنید بهتر است برای رنگ کردن آن از رنگ های روغنی بهره بگیرید. به این ترتیب نتیجه ی دلخواه تان را کسب کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از رنگ های روغنی بسیار مشکل است.

روش های مختلف چگونه کفش را مشکی کنیم

چگونه کفش را مشکی کنیم برای انجام این کار روش هایی وجود دارد که قصد داریم در ادامه به معرفی این روش ها بپردازیم.

روش غوطه وری : اگر به دنبال یک روش سریع هستید می توانید این شیوه را انتخاب کنید. با استفاده از روش غوطه وری افراد می توانند همه ی کفش را به رنگ آغشته کنند. در صورتی که فکر می کنید این روش از کنترل شما خارج می شود بهتر است کفش خود را با یک تکه ی اسفنج یا برس رنگ کنید.

سیاه کردن کفش
سیاه کردن کفش

در این روش می توانید یک ظرف بزرگ را با آب گرم پر کرده و سپس مقدار رنگ مورد نظرتان را داخل آب بریزید. برای انجام این کار بهتر است دستورالعمل روی رنگ مورد نظرتان را بخوانید. سپس آب را گرما دهید و بگذارید رنگ به خورد کفش برود تا نتیجه دلخواه را مشاهده کنید. پس از گذراندن این مراحل به تدریج آب را سرد کنید و آن را تعویض کنید تا زمانی که رنگ آب دور کفش زلال شود.

استفاده از اسپری: یکی از ساده ترین روش های چگونه کفش خود را مشکی کنیم استفاده از اسپری های رنگ مشکی است. برای تثبیت رنگ مشکی کفش ابتدا سطح کفش را آماده کنید به این ترتیب که سطح تمیز و عاری از آلودگی باشد. در صورتی که قسمت پاشنه و کف کفش رنگ سیاه به خود گرفته و شما تمایل دارید آن را پاک کنید می توانید از یک تیغ استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام مشکی کردن کفش ها

در مرحله ی اول برای مشکی کردن کفش های مختلف باید دقت کنید که نوع رنگ را به درستی انتخاب کنید تا نتیجه ی مناسب را دریافت کنید.

قبل از اقدام به رنگ کردن کفش آن را برس بکشید. همه ی قسمت های کفش را تمیز کنید. برای این کار می توانید از برس های مخصوص تمیز کردن کفش استفاده کرده و آن را در جهت های مختلف بکشید. در نهایت کفش را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

11 روش ساده برای نگهداری از کفش و افزایش طول عمر آنها

در صورتی که کفش شما دارای متعلقات مختلف مانند زیپ، بند و هر چیز دیگری می باشد، بهتر است آن را جدا کرده و محل اتصال آن ها را با دستمال مرطوب تمیز کرده تا هیچ لکه ای باقی نماند.

برخی افراد گزارش می کنند که پس از انجام رنگ آمیزی کفش های آن ها رنگ خود را از دست داده و شکل اصلی خود را از دست می دهند. بنابراین می توانید یک مقدار روزنامه نمناک را درون کفش قرار بدهید. تا شکل اصلی کفش حفظ شود.

پس از انجام رنگ آمیزی آن را در یک محیط خنک قرار دهید. تا کاملا خشک شود و پس از یک شبانه روز آن را برداشته و با دقت بررسی کرده و در صورت رضایت از نتیجه ی آن مورد استفاده قرار دهید.

https://persiahandicraft.com/leathering-stepsdifference-chrome-and-vegetable-leather/

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 11 میانگین: 3.7]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *