جیب شلوار مردانه
جیب شلوار مردانه

چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم؟

چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم که به یک شلوار کارکرد و سبک ببخشد ، اما دوختن جیب کمی مشکل است. به راحتی می توانید جیب هایی را به یک شلوار که از ابتدا می دوزید یا به یک شلوار که جیب ندارد اضافه کنید. در صورت امکان از الگویی برای ایجاد جیب کمک بگیرید. سپس ، تکه های جیب را قرار دهید و آنها را به درزهای کناری شلوار خود بدوزید تا به هم متصل شوند.

برش  پارچه برای جیب شلوار مردانه

همانطور که می دانید دوخت جیب شلوار مردانه کاملا با شلوار زنانه متفاوت برای اینکه بدانیم چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم همراه ما باشید.

برش برای شلوار جیب مردانه
برش برای شلوار جیب مردانه

لطفا مطالعه بفرمایید: شلوار دمپا گشاد مردانه را چگونه بپوشیم؟

تکه های الگوی کاغذ را برای جیب های خود ببرید

تکه های الگوی کاغذ را برای جیب های خود ببرید. اگر از الگویی پیروی می کنید که شامل جیب است ، قطعات جیب را پیدا کرده و برش دهید. اگر از الگویی استفاده نمی کنید ، قطعه الگوی کاغذ خود را بکشید و برش دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات جیب شما یک اندازه هستند.

  • می توانید جیب شلوار خود را به هر سایزی که دوست دارید بسازید ، اما یک مستطیل 10 در 5 در (25 در 13 سانتی متر) اندازه خوبی است. اگر می خواهید از الگویی استفاده کنید ، اما آن را ندارید ، برخی الگوهای جیبی بصورت آنلاین در دسترس است.
  • اگر لبه های منحنی ته جیب ها را ترجیح می دهید ، یک مستطیل برش بزنید و سپس گوشه ها را از 1 طرف ببرید تا گرد شود.
تکه های الگوی کاغذ برای جیب
تکه های الگوی کاغذ برای جیب

قطعه طرح کاغذ را روی پارچه خود بچسبانید

قطعه طرح کاغذ را روی پارچه خود بچسبانید تا بدانید باید چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم. پارچه ای را که می خواهید برای جیب استفاده کنید صاف کنید و قطعه الگوی کاغذ خود را روی آن قرار دهید. الگو را در جای خود سنجاق کنید تا تمام لبه های آن روی پارچه باشد. تقریباً هر 2–3 اینچ (5.1–7.6 سانتی متر) را در امتداد لبه های قطعه جیب قرار دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که سنجاق ها تا حد زیادی از الگو و پارچه عبور می کنند.
  • برای جیب های خود می توانید از هر پارچه نخی بافته شده استفاده کنید.
قطعه کاغذ را روی پارچه بچسبانید
قطعه کاغذ را روی پارچه بچسبانید

در امتداد لبه های الگوی کاغذ برش دهید

در امتداد لبه های الگوی کاغذ برای جیب برش دهید. برای برش جیب پارچه از یک قیچی تیز استفاده کنید. لبه های الگویی را که روی پارچه سنجاق کرده اید دنبال کنید.

  • این 1 بار را تکرار کنید تا یک قطعه دوم مطابق با جیب درست کنید. برای هر جیب به 2 قطعه نیاز خواهید داشت ، بنابراین اگر می خواهید در هر طرف شلوارتان 1 جیب اضافه کنید ، در مجموع 4 قطعه ایجاد کنید.
  • اگر برش هایی روی تکه های الگوی کاغذ مشاهده کردید ، هنگام برش پارچه حتماً دور آنها را ببرید. اینها برای صف آرایی قطعات جیب شما مفید خواهند بود.
در امتداد پارچه برش دهید
در امتداد پارچه برش دهید

هر علامت روی قطعه الگوی کاغذ را به قطعات پارچه منتقل کنید

هر علامت روی قطعه الگوی کاغذ را به قطعات پارچه منتقل کنید تا راحت  بدانیم چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم. بعد از اینکه تکه پارچه را برای جیب هایتان بریدید ، با استفاده از یک تکه گچ یا نشانگر پارچه ، علامت هایی را که روی الگو وجود دارد ، روی تکه های پارچه در همان مکان ها منتقل کنید.

  • به عنوان مثال ، ممکن است 2 نقطه بر روی قطعه الگوی کاغذ وجود داشته باشد تا نشان دهد که در آن شما باید جیب را باز بگذارید. این ها را روی همان لکه های پارچه خود علامت گذاری کنید.
  • اگر الگوی خود را ایجاد کرده اید ، دیگر نیازی به افزودن علامت به قطعات پارچه نخواهید داشت.

موقعیت جیب ها

موقعیت جیب ها خیلی در زیبایی شلوار مردانه مهم است.  یک خیاط برای اینکه بداند چگونه جیب شلوار مردانه را بدوزد باید این موارد را بداند تا شلواری شیک بدوزد که جیب ها به شلوا نمای زیبایی دهد.

موقعیت جیب
موقعیت جیب

1 تکه جیبی را روی لبه شلوارتان بگذارید و علامت ها را بچرخانید.

تکه جیبی را روی لبه شلوارتان بگذارید و علامت ها را بچرخانید. پارچه شلوار را به گونه ای قرار دهید که سمت راست (چاپی یا بیرونی) به سمت بالا باشد و سپس 1 قطعه جیب را از سمت راست و بالای شلوار قرار دهید. هر علامت روی تکه جیب را با علامت روی شلوار بچینید قطعه جیب را طوری قرار دهید که لبه جیب شما با لبه پارچه شلوار همسو شود.

  • اگر جیب هایی را به شلواری که از قبل تمام شده اضافه می کنید ، باید درز کناری شلوار خود را باز کنید تا جیب ها را به آن متصل کنید. برای برش بخیه های درز کناری از قسمت بالای کمر تا پایین جیب از یک درزگیر استفاده کنید.
  • اگر این الگو دارای بریدگی هایی بر روی آن است ، مطمئن شوید که این موارد را با هر بریدگی در شلوار خود بچینید.
  • مطمئن شوید که جیب را سنجاق کرده اید تا از بیرون نشان داده نشود.
علامت را روی جیب بگذارید
علامت را روی جیب بگذارید

سنجاق ها را در امتداد لبه های جیب و شلوار قرار دهید

سنجاق ها را در امتداد لبه های جیب و شلوار قرار دهید. قطعه جیب را در امتداد لبه شلوار سنجاق کنید. از هر دو 2 تا 3 اینچ (5.1 تا 7.6 سانتی متر) از لبه بالایی جیب ، 1 سنجاق وارد کنید.

  • در این زمان جلوی و پشت شلوار یا تکه جیب را به هم نزدیک نکنید. فقط 1 قطعه جیب را به 1 قطعه شلوار سنجاق کنید.

در امتداد لبه دوخته شده شلوار و جیب خود یک کوک مستقیم بدوزید

در امتداد لبه دوخته شده شلوار و جیب خود یک کوک مستقیم بدوزید تا دقیق بدانیم چگونه جیب شلوار مردانه را بدوزیم. چرخ خیاطی خود را روی قسمت کوک مستقیم تنظیم کنید و دوختن یک کوک مستقیم را در قسمت بالای قسمت جیب شروع کنید. کوک مستقیم را از لبه های خام جیب و شلوار در حدود 0.5 اینچ (1.3 سانتی متر) بدوزید. دوخت خود را تا رسیدن به ته جیب ادامه دهید.

  • هنگام دوختن مطمئن شوید که سنجاق ها را بردارید. از روی آنها خیاطی نکنید وگرنه ممکن است به چرخ خیاطی شما آسیب برساند.

این کار را برای هر یک از قطعات جیب تکرار کنید

این کار را برای هر یک از قطعات جیب تکرار کنید. بعد از اینکه قطعه جیب اول را در امتداد لبه شلوار به محل خود دوختید ، همین کار را برای قطعه دوم نیز انجام دهید. جیب را در سمت دیگر شلوار قرار دهید ، مانند جلو اگر ابتدا قطعه پشتی را دوختید. این قطعه را به همان روش بدوزید. سپس ، تمام مراحل را دوباره تکرار کنید تا یک قطعه جلو و عقب را به طرف مقابل شلوار بدوزید.

  • به عنوان مثال ، اگر در هر طرف شلوارتان 1 جیب می دوزید ، سپس 1 قطعه را به جلو و و 1 قطعه را به قسمت پشتی هر طرف شلوار برای مجموع 4 قطعه جیب بزنید.
برش هر دو جیب
برش هر دو جیب

در امتداد درز اتو بزنید تا صاف شود

در امتداد درز اتو بزنید تا صاف شود. بعد از اتمام دوخت جیب به لبه شلوار ، شلوار و تکه جیب را بگذارید تا درز ایجاد شده رو به بالا باشد. سپس ، روی درز را اتو کنید تا صاف شود. این به بهبود ظاهر شلوار پس از اتمام آنها کمک می کند.

  • برای پارچه های ظریف ، از کمترین تنظیم ممکن روی اتوی خود استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید قبل از دوختن یک تی شرت یا حوله نازک روی پارچه بگذارید.

دوختن قطعات جیبی با هم

شلوار و تکه های جیب را در سمت راست (بیرونی) کنار هم قرار دهید

شلوار و تکه های جیب را در سمت راست (بیرونی) کنار هم قرار دهید. بعد از اینکه جیب ها را به دو طرف جلو و عقب شلوار وصل کردید ، تکه های شلوار جلو و عقب را روی هم قرار دهید. قطعات را به گونه ای قرار دهید که طرف راست (چاپی یا بیرونی) جیب ها و شلوارها رو به روی هم باشد. در حین انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که لبه های قطعات جلو و عقب به صورت ردیفی قرار گرفته اند.

  • اطمینان حاصل کنید که لبه های شلوار به صورت ردیفی قرار گرفته اند و از کمر به پایین پایه های شلوار می روند.
  • در این زمان نیز هر قسمت از قسمت های جیب یا شلوار را مرتب کنید.
جیب شلوار سمت راست
جیب شلوار سمت راست

بالا و پایین 2 نقطه از الگوی کاغذ را سنجاق کنید

بالا و پایین 2 نقطه از الگوی کاغذ را سنجاق کنید. اینها نقاطی هستند که باز شدن جیب را نشان می دهند. در امتداد لبه های جیب و شلوار بالا و پایین این نقاط سنجاق بزنید ، اما هیچ سنجاق را در این قسمت قرار ندهید. عرض این فضا باید حدود 5 در (13 سانتی متر) باشد.

  • همچنین می توانید از طریق هر یک از این نقاط 2 پایه به شکل X قرار دهید تا به خود یادآوری کنید که از این قسمت از جیب بدوزید.
  • اگر از روی الگویی کار نمی کنید ، اندازه 1 در (2.5 سانتی متر) از بالای جیب را اندازه بگیرید و سپس یک خط عرض 5 در (13 سانتی متر) در امتداد درز محل اتصال شلوار و جیب خود اندازه بگیرید. فضا را با سنجاق در هر انتها مشخص کنید.
سنجاق جیب
سنجاق جیب

در امتداد لبه های دوخته شده شلوار یک کوک مستقیم بدوزید

در امتداد لبه های دوخته شده شلوار یک کوک مستقیم بدوزید. خیاطی را از لبه بالایی شلوار شروع کرده و یک کوک مستقیم به سمت اولین نقطه یا علامت سنجاق X خود بدوزید. کوک را از لبه های خام شلوار در حدود 0.5 اینچ (1.3 سانتی متر) نگه دارید.

  • برای اطمینان از خط مستقیم بخیه ، به آرامی بدوزید.
  • مواظب باشید که از دو پایه سوزن نزنید وگرنه ممکن است به چرخ خیاطی شما آسیب برساند. هنگام دوختن سنجاق ها را بردارید.

وقتی به علامت X رسیدید عقب بزنید

وقتی به علامت X رسیدید عقب بزنید. هنگامی که به علامت نقطه یا X رسیدید ، پای خود را از پدال بردارید تا دستگاه متوقف شود. سپس ، اهرم معکوس را در کنار چرخ خیاطی خود قرار دهید و آن را فشار دهید. همچنان كه دوباره فشار ملایم به پدال وارد می كنید ، اهرم را نگه دارید. برای اطمینان از انتهای بخیه های خود ، 1 در 2.5 سانتی متر به عقب بدوزید. سپس اهرم را رها کرده و دوباره به سمت علامت X بدوزید و دستگاه را متوقف کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که هنگام عقب نشستن بسیار آهسته پیش بروید تا از بازگشت به عقب جلوگیری کنید.
دوخت جیب
دوخت جیب

سوزن را زیر X دوم قرار دهید و به جلو بدوزید

سوزن را زیر X دوم قرار دهید و به جلو بدوزید. نخ را ببرید و سوزن را از پارچه بلند کنید. پای پرس را بلند کنید تا پارچه از دستگاه آزاد شود. سپس ، جیب و شلوار را دوباره تغییر مکان دهید تا X یا نقطه دوم زیر سوزن قرار گیرد. هر سنجاق را در این قسمت بردارید ، سپس سوزن و فشار را روی این نقطه پایین بیاورید. 1 اینچ (2.5 سانتی متر) به جلو بدوزید.

  • اطمینان حاصل کنید که در ابتدای این کوک فشار ملایمی وارد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز خیلی پایین دوخته اید.

دوباره عقب بزنید و سپس به لبه پایین پای شلوار دوختید

دوباره عقب بزنید و سپس به لبه پایین پای شلوار دوختید. بعد از اینکه عقب زدید ، از علامت X دوم به پایین لبه پایین پایه شلوار بدوزید. همچنان کوک را از لبه های خام تقریباً 0.5 در (1.3 سانتی متر) تا پایین شلوار نگه دارید.

  • اگر 2 جیب اضافه می کنید این روند را برای طرف دیگر شلوارتان نیز تکرار کنید.

دوخت بالا در امتداد دهانه جیب شلوار مردانه

دوخت بالا در امتداد دهانه جیب. بعد از اتمام محکم کردن درزهای کناری ، شلوار خود را بچرخانید تا طرف راست آن به بیرون باشد و مواد جیب به داخل شلوار فرو رود. سپس ، یک کوک مستقیم در امتداد لبه جیب تقریباً 0.25 اینچ (0.64 سانتی متر) از لبه بدوزید. کم کم آموزش چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم در حال اتمام شدن است.

لطفا مطالعه بفرمایید: پوشیدن شلوار طوسی با پیراهن سفید برای آقایان چگونه به نظر می‌رسد؟

  • کوک را در دو طرف هر جیب تکرار کنید.
  • بالاتنه باعث می شود جیب ها صاف و مرتب به نظر برسند.

اطراف جیب را با دو طرف راست به هم بدوزید

اطراف جیب  شلوار مردانه را با دو طرف راست به هم بدوزید. شلوار را دوباره به داخل برگردانید و لبه های جیب ها را در یک صف قرار دهید تا طرف راست آنها رو به روی هم باشد. سپس از لبه های مواد جیبی 0.5 در (1.3 سانتی متر) کوک مستقیم بدوزید که از درز کناری شلوار شروع می شود.

  • از عرض دهانه جیب بدوزید وگرنه نمی توانید از جیب استفاده کنید.
  • این کار را برای هر یک از جیب ها تکرار کنید.
  • بعد از اتمام خیاطی اطراف لبه های جیب ، شلوار خود را به سمت راست برگردانید.

 

حال می دانیم که چگونه جیب شلوار مردانه بدوزیم امیداوریم که این مقاله به شما برای دوخت جیب کمک کند.

منبع: wikihow

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 4]

همچنین ببینید

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه مدل 2022

در این مقاله بطور کامل با بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه که ترند سال 2022 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *