چگونه تیپ بزنیم
چگونه تیپ بزنیم

چه رنگ شلواری را با چه رنگ کفشی بپوشیم؟ (چگونه تیپ بزنیم 1 )

ست کردن رنگ شلوار با رنگ کفش

در قسمت اول “چگونه تیپ بزنیم” قصد داریم به بحث شیرین ست کردن رنگ شلوار با رنگ کفش بپردازیم. من مطمئن هستم که با یک نگاه به تصویر می‌توانید همه چیز را متوجه شوید. اما در این‌جا می‌خواهیم از دو دید به تحلیل این موضوع بپردازیم. در نظر داشته باشید که ما سه رنگ کفش را در نظر گرفته‌ایم. 1. سیاه (مشکی) 2. قهوه ای تیره 3. قهوه ای روشن (عسلی). کفش ها تا حد ممکن ساده و یک رنگ هستند و عمدتا کفش چرم را مد نظر داریم.

دیدگاه اول این است که شما رنگ شلوارتان را پیدا کنید و متناسب با آن یک رنگ کفش انتخاب کنید:

  • برای رنگ شلوار مشکی، کفش مشکی
  • برای رنگ شلوار سرمه ای، کفش مشکی و قهوه ای تیره
  • برای رنگ شلوار توسی تیره، کفش مشکی و قهوه ای تیره
  • برای رنگ شلوار توسی روشن، کفش مشکی، قهوه ای تیره و عسلی
  • برای رنگ شلوار قهوه ای ، کفش قهوه ای تیره
  • برای رنگ شلوار کرمی، کفش قهوه ای تیره و عسلی

می‌شود موارد گفته شده را با یکدیگر ست کرد. با این ترکیب‌های رنگی استایل شما بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر خواهید آمد. اما دیدگاه دوم در “چگونه تیپ بزنیم” این است که شما برای کفشی که می‌خواهید بپوشید، چه شلواری را انتخاب کنید! فرض کنیم رنگ کفش شما یکی از سه رنگ مشکی، قهوه ای تیره و قهوه ای روشن (عسلی) باشد. حال شما باید متناسب با کفش خود رنگ شلوار و حتی کت و شلوار خود را انتخاب کنید. ما این توصیه‌های زیر را برای شما داریم:

  • برای رنگ کفش مشکی، شلوار مشکی، سرمه ای، توسی تیره و توسی روشن.
  • برای رنگ کفش قهوه ای تیره، شلوار سرمه ای، توسی تیره، توسی روشن، قهوه ای تیره و کرمی.
  • برای رنگ کفش قهوه ای روشن (عسلیشلوار توسی روشن، قهوه ای تیره و کرمی.
ست کردن رنگ شلوار و کفش
ست کردن رنگ شلوار و کفش

نتیجه‌گیری:

با بررسی این تصویر و هماهنگی‌های کفش و شلوار، به این نتیجه می‌رسیم که کفش قهوه ای تیره بیشتر از هر کفش دیگری با لباس های شما ست خواهد شد! پس از آن غافل نشوید.


همان‌طور که مشاهده کردید، شلوار ها وابستگی زیادی به کفش ها دارند و با رعایت نکاتی که خدمتتان ارائه شد، می‌توانید شلوارهایتان را چندین و چند برابر شیک‌تر جلوه دهید. اما برای نمونه چند لباسی که در تن مانکن‌های مختلف قرار دارد را، از نظر هماهنگی رنگ شلوار با کفش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مثال تصویری برای خوب تیپ زدن

1 ایده های استایل شیک
1 ایده های استایل شیک

1. مورد اولی که در این قسمت از “خوب تیپ زدن ” بررسی می‌کنیم، این ترکیب لباس شیک و اسپرت است. شلوار با رنگ قهوه ای روشن، و کفش در همان تناژ با رنگ قهوه ای تیره، هماهنگ شده‌اند و همین امر موجب شده است که این استایل شیک به نظر برسد. جا دارد که در اینجا به اندازه شلوار هم دقت کنیم. کفش ساق‌دار است و کل پا را پوشانده است. برای آن که کفش به طور کامل دیده شود، پاچه‌های شلوار را تا میزانی که روی کفش را نپوشاند، تا زده‌اند! 

استایل مردانه شیک
استایل مردانه شیک

خوش پوش بودن
خوش پوش بودن

2. مورد دومی که بررسی می‌کنیم، لباسی است که در تن این مانکن قرار دارد. شلوار توسی تیره (نوک مدادی) با کفشی قهوه ای رنگ و البته همان‌طور که در تصویر می‌بینید، قهوه ای تیره، ست شده است. در این تصویر نیز، شلوار روی کفش را نپوشانده است و تمامی کفش به وضوح مشخص است. به دلیل پارچه‌ای بودن شلوار، اتوی شلوار را به گونه‌ای زده‌اند که خطی در میانه آن قرار داشته باشد و به این ترتیب تمیزی کار را دو چندان نشان می‌دهد. این تیپ مخصوص مدیران، سخنرانان و افرادی است که می‌خواهند با پرستیژ به نظر برسند.

خوش پوشی
خوش پوشی

تا به اینجا دو ترکیب رنگ قهوه ای با قهوه ای و توسی با قهوه ای را بررسی کردیم، برویم سراغ مدل‌های بعدی…


خوش پوش ترین مرد
خوش پوش ترین مرد

3- سومین موردی که بررسی خواهیم کرد، یک تیپ تمام مشکی است. در این استایل کفش نیز همچون شلوار سیاه انتخاب شده است. تیپ مردانه ای که شما را خشن‌تر، جدی‌تر، مسمم‌تر و مرموز‌تر نشان می‌دهد. پوشیدن لباس های تیره در زمان قدیم نشان دهنده‌ی ناراحتی و یاس افراد بود. ولی امروزه پوشیدن این نوع سیاه یکدست، نشان دهنده‌ی اقتدار و شیک بودن افراد است. البته اگر همیشه و در هرجایی از آن استفاده نکنید.

خوش پوش
خوش پوش

تیپ زمستانی مردان
تیپ زمستانی مردان

4- چهارمین استایلی که از نظر ترکیب رنگ شلوار و کفش مورد بررسی قرار می‌دهیم این تیپ جذاب است. ترکیب سرمه ای و قهوه ای تیره که در مردان بسیار کم‌تر رایج است و با این حال، بسیاری از افرادی که این تیپ را دارند، از درستی تیپ خود اطمینان ندارند! خط اتوی شلوار، دو رنگی کفش که در پنجه‌ها تیره‌تر می‌شود، طرز بستن بند‌های کفش به طور منظم، از دیگر نکات مهم این تیپ در قسمت کفش است.

تیپ زمستانی
تیپ زمستانی

ایده‌هایی برای ” چگونه تیپ بزنیم “

در این قسمت از ” چگونه تیپ بزنیم “، قصد داریم تصاویری را قرار دهیم که به شما قبل از خرید هر گونه پوشاکی کمک خواهد کرد. علاوه بر تصاویر، توضیحاتی مبنی بر کمک به شما عزیزان در این‌جا قرار خواهیم داد. ممنون خواهیم بود اگر که سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال بفرمایید تا بعد از بررسی، به سوالاتتان پاسخ دهیم و نظراتتان را به اشتراک بگذاریم. به سه تصویر زیر دقت کنید …

این سه ست، ست‌هایی زمستانه و فصول سرد سال هستند. تمامی آن‌ها رنگ‌هایی سرد و خشک دارند. بسیار شیک به نظر می‌رسند. در تصویر اول شلوار و کفش هر دو مشکی هستند. در تصویر دوم شلوار و کفش هر دو قهوه ای تیره هستند و در تصویر سوم شلوار و کفش هر دو سرمه ای می‌باشند. نتیجه‌ای که می‌توان از این سه تصویر گرفت این است که:

اگر قصد خرید کفش دارید، ابتدا بسنجید که عمده‌ی شلوار‌های شما چه رنگی است؟ آن‌گاه می‌توانید متناسب با رنگ شلوارتان، کفشی مناسب بیابید. یا آن‌که اگر قصد خرید شلوار دارید، کافی است به رنگ کفشی که دارید نگاهی بیندازید. هم‌رنگ بودن شلوار با کفش جذابیت دو چندانی به تیپ شما خواهد بخشید.

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد



این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

یک نظر

  1. سلام.وقت بخیر
    مقاله بسیار عالی بود.
    دو تا سوال
    در قسمت بالا در ابتدا گفتین شلوار قهوه ای تیره فقط با کفش قهوه ای تیره میشه پوشید اما تو قسمت بعدش گفتین با کفش قهوه ای روشن یا عسلی، شلوار قهوه ای تیره هم‌میشه پوشید.
    سوال دوم اینکه این‌ست‌کردن کفش و شلوار بر اساس رتم در مورد همه مدل های کفش و شلوار صدق میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *