نپوشیدن-شورت-برای-جلوگیری-از-عفونت - کادای

نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت

آیا نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت تاثیرگذار است؟ نپوشیدن شورت چه مزایایی برای فرد دارد؟ در این مقاله به بررسی کامل یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی که سوال بسیاری از زنان و مردان جامعه است و نپوشیدن شورت در طول روز می‌باشد، پرداخته شده است. برای بسیاری از زنان و مردان، بخصوص زنان عجیب غریب به نظر می‌رسد که تصمیم به نپوشیدن شورت بگیرند. بسیاری از مردم عادت به پوشیدن دائمی شورت دارند و اینکار برایشان همانند نفس کشیدن است. برخی از مردم نیز قبل از رفتن به سر کار، مدرسه و باشگاه لباس زیر خود را می‌پوشند و در خانه از شورت استفاده نمی‌کنند. در واقع می‌توان گفت که برای انتخاب لباس زیر یا شورت زنانه گزینه‌های زیادی وجود دارد.

سوالی که برای برخی از زنان مطرح می‌باشد، این است که اصلا چرا باید لباس زیر بپوشیم؟ هیچ دلیل منطقی برای اینکه مردم باید شورت بپوشند وجود ندارد. ولی یک دلیل شایع وجود دارد که اینکار به عنوان یک هنجار اجتماعی تلقی می‌شود. لذا مردم شورت می‌پوشند، زیرا اینکار در بین همه مردم امری قبول شده است ولی آیا واقعا اینکار لازم است؟ پاسخ منفی است. هر فردی بعد از مطالعه مزایای استفاده نکردن از شورت می‌تواند به راحتی تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد لباس زیر بپوشد یا خیر. در ادامه با مزایای نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت و … آشنا می‌شوید. با مطالعه مطالب زیر متوجه می‌شوید که استفاده کردن یا نکردن از شورت چه اهمیتی دارد و آیا نپوشیدن آن سبب کاهش عفونت می‌شود یا خیر؟ با ما همراه باشید.

عدم استفاده از شورت برای بهبود سلامتی

مزایای نپوشیدن شورت برای بانوان

درست است که پوشیدن یا نپوشیدن شورت می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. ولی تصمیم‌گیری برای پوشیدن یا نپوشیدن آن کاملا سلیقه‌ای است. با این حال از نظر پزشکی گفته می‌شود که ناحیه تناسلی زنان در زمانی سالم‌تر است که بتواند تنفس کند! بهتر است قبل از تصمیم گرفتن در زمینه پوشیدن یا نپوشیدن شورت بدانید که با نپوشیدن لباس زیر چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد.

با نپوشیدن شورت ابتلا به عفونت ادراری یا قارچی را کاهش دهید!

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت موثر است یا خیر؟ بله تاثیرگذار است. هیچ کس دلش نمی‌خواهد دچار عفونت شود، زیرا عفونت همراه با خارش است و می‌تواند منجر به ناتوانی در باربری و آزار و اذیت فرد شود. در صورتی که پوشیدن شورت را کنار بگذارید، به احتمال بسیار زیاد خطر ابتلا به عفونت قارچی یا ادراری را کاهش می‌دهید. اینکار مخصوصا برای کسانی موثر است که مرتبا از عفونت واژن در عذاب هستند. چرا؟ زیرا شورت قادر است رطوبت و یا میکروب‌های اضافی را جذب کند و این امر محیط را برای رشد باکتری و قارچ‌هایی که سبب عفونت مخمری می‌شوند، کاملا آماده می‌کند. چنین وضعیتی می‌تواند هنگام خواب یا هم در باشگاه رخ دهد، درست زمانی که بدن شما هیچ راهی برای تنفس ندارد.

نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت

حتی شورت پا دار یا شلوارک نیز می‌تواند فرد را مبتلا به عفونت ادراری کند. گرچه تا به امروز به صورت مستقیم اشاره‌ای بر تاثیر پوشیدن شورت بر رشد عفونت‌های قارچی نشده است ولی کارشناسان و پزشکان معتقدند که بهتر است به نپوشیدن شورت به عنوان یک اقدام احتیاطی توجه کنید.

استفاده نکردن از لباس زیر، باعث تنفس بهتر پوست می‌شود.

فراموش کردن یا نپوشیدن شورت حداقل قبل از خواب یک امر سخت و دشوار نیست، ولی همین قدم می‌تواند مهم‌ترین اقدام و تصمیم برای بانوان باشد. بخصوص اگر فرد در طول روز مدام از لباس زیر و شورت استفاده می‌کند. دقت کنید که واژن زنان برخی اوقات نیاز به هوای تازه دارد. این ناحیه نیز مانند سایر نقاط بدنتان باید هرزگاهی در معرض هوا قرار گیرد. تمامی زنان بخصوص کسانی که مستعد ابتلا به عفونت‌های واژن هستند، باید به این موضوع توجه کنند. در صورتی که دائما درگیر عفونت‌های قارچی و … می‌شوید، حداقل در هنگام خواب از شورت استفاده نکنید.

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز ذکر شد، لباس زیر قابلیت زیادی در جذب رطوبت دارد. همین محیط مرطوب باعث می‌شود باکتری و قارچ‌ها رشد کرده و فرد دچار عفونت‌های مخمری یا واژینوز باکتریایی شود. اجازه دهید ناحیه تناسلی شما کمی هوا دریافت کند تا بتواند خشک و تمیز بماند. بنابراین اگر تمام روز لباس‌های توری یا چسپان پوشیده‌اید، بهتر است شب از پوشیدن لباس زیر خودداری کنید.

استفاده نکردن از لباس زیر سبب کاهش حساسیت و خشکی پوست بدن می‌شود.

فرقی نمی‌کند که خانم خانه‌دار باشید یا در بیرون مشغول فعالیت! بهتر است برای مدتی پوشیدن شورت و لباس زیر را فراموش کنید. حداقل افرادی که در ناحیه تناسلی خود دچار حساست یا خشکی بیش از حد پوست هستند، دست از پوشیدن لباس زیر بکشند.

لباس‌های زیر خیلی تنگ ممکن است به دلیل اصطکاک ایجاد شده، ناحیه واژن را تحریک کنند. این اصطکاک اصولا هنگامی ایجاد می‌شود که لباس زیر از پارچه‌های مصنوعی و پلاستیکی تهیه شده باشد. همین ویژگی می‌تواند پوست قسمت حساس بدن شما را دچار خراش یا تحریک کند و در نهایت منجر به آسیب جدی یا خونریزی شود. زنانی که در دوران یائسگی خود به سر می‌برند بیشتر در معرض این آسیب قرار دارند. زیرا افراد مسن‌تر دارای پوست نازک‌تری هستند و همین امر می‌تواند به راحتی آن‌ها را دچار تحریک و حساسیت پوستی کند.

خشکی پوست واژن در اثر پوشیدن شورت

توجه به شلوار خود پس از ترک پوشیدن شورت

بعد از آشنا شدن با مزایای نپوشیدن شورت برای جلوگیری از عفونت، بهتر است بدانید که قضیه تمام نشده است. بعد از ترک عادت پوشیدن شورت بهتر است به شلوارهایی که می‌پوشید نیز توجه کنید. درست است که نپوشیدن شورت باعث ممانعت از چروک شدن پوست بدن و تحریک نشدن آن می‌شود. ولی همین وضعیت تا حدودی به شلواری که می‌پوشید نیز بستگی دارد. استفاده از لباس‌های راحتی یا گشاد برای شما خوب است، زیرا اجازه می‌دهد تا ناحیه حساس بدن شما کمی نفس بکشد. ولی اگر عادت به پوشیدن شلوار‌های جین و تنگ بدون استفاده از شورت دارید، باید بدانید که با اینکار بدن خود را بیشتر در معرض آسیب و حساسیت قرار می‌دهید. زیرا پارچه سفت می‌تواند روی ناحیه تناسلی شما ساییده شود و به آن فشار وارد کند. به خصوص که مانعی مانند لباس زیر برای محافظت از آن وجود ندارد.

تحریک شدن یا حساس شدن پوست می‌تواند ظاهری قرمزی در پوست به همراه خارش را ایجاد کند که نشانه عفونت واژن نیز می‌باشد. در صورتی که دائما اپلاسیون می‌کنید و تصمیم گرفته‌اید دیگر از شورت استفاده نکنید بهتر است به سراغ پوشیدن لباس، شلوارهای گشاد یا دامن بروید. تراشیدن یا موم انداختن یا لیزر موهای ناحیه تناسلی، که یک سد محافظ طبیعی است، پوست حساس ناحیه تناسلی را در برابر تحریکات ناشی از لباس‌های تنگ آسیب‌پذیرتر می‌کند.

خطر کاهش واکنش‌های آلرژیک با نپوشیدن لباس زیر

در صورتی که تصمیم به نپوشیدن شورت و لباس زیر بگیرید، بهتر است بدانید که به میزان زیادی خطر واکنش‌های آلرژیک را که به همراه خارش است، در خود کاهش می‌دهید. در برخی مواقع ممکن است شورت سبب ایجاد بثورات موضعی به نام درماتیت تماسی شود. این واکنش در پوست شما به این علت ایجاد می‌شود که در شورت شما از پارچه، رنگ و یا مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده استفاده شده است. یکی از روش‌های ممانعت از ابتلا به واکنش آلرژیک، استفاده از لباس زیرهای بدون لاتکس است. این شورت‌ها اغلب ضد حساسیت هستند. همچنین برای جلوگیری از خطر ابتلا به این واکنش‌های آلرژیک می‌تواند کلا پوشیدن شورت را فراموش کنید. البته ناگفته نماند که مواد شوینده لباسشویی شما نیز می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود. پس به شستن لباس‌ و به خصوص لباس زیر توجه کنید.

استفاده نکردن از لباس زیر باعث کاهش ترشحات می‌شود.

خب نوبت صحبت درباره ترشحات واژن است. ممکن است این موضوع برای بسیاری از زنان زیر جالب و پر رنگ نباشد ولی تقریبا تمامی بانوان با این مسئله درگیر هستند و باید در مورد آن صحبت شود. بهتر است بدانید که درباره ترشحات زنان مطالعات زیادی انجام شده است و عوامل مختلفی در ایجاد ترشحات واژن تاثیرگذار است. برا یکثال چند مورد از این عوامل شامل ترکیبی از باکتری‌ها، سلول‌های پوست واژن، و مخاط و مایع دهانه رحم و واژن و … است که همگی سبب ایجاد ترشحات در زنان می‌شود.

کاهش ترشحات واژن با نپوشیدن شورت

جالب است بدانید که اگر پوشیدن بی‌وقفه شورت یا لباس زیر را متوقف کنید، می‌توانید کمتر شاهد ایجاد ترشح در خود شوید. بخصوص اگر معمولا از شلوارهای غیر نخی استفاده می‌کنید. چرا؟ زیرا شورت‌ها از تهویه مناسبی برخوردار نیستند و همین امر سبب می‌شود میزان ترشح در فرد بیشتر شود. هرچند داشتن ترشح در بانوان امری طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. مگر اینکه ترشحات ناشی از مصرف آنتی بیوتیک یا در اثر استرس باشد که در نهایت می‌تواند منجر به ابتلا به عفونت نیز شود. اما از آن جایی که نپوشیدن لباس زیر به این ناحیه اجازه تنفس می‌دهد، ممکن است دیگر شاهد رطوبت زیاد نباشید و به طور کلی از این مشکل جلوگیری کنید.

کمک به بهبود گردش خون با نپوشیدن شورت!

در صورتی که پوشیدن شورت و لباس زیر را فراموش کنید و این عادت را ترک کنید، نه تنها به راحتی خود کمک زیادی کرده‌اید، بلکه این امر تاثیر زیادی در بهبود گردش خون شما خواهد داشت. خصوصا اگر عادت به پوشیدن لباس‌های تنگ برای لاغرتر نشان دادن اندام خود دارید. بهتر است این موضوع را جدی بگیرید که استفاده از لباس زیرهای تنگ و سفت می‌تواند فرد را دچار گرفتگی عصبی و کاهش گردش خون کند. در حالت کلی اگر از لباس زیر و شورت‌های تنگ نیز استفاده می‌کنید، در مواقع رفتن به دستشویی و … پایین کشیدن این لباس زیرها سخت است. در حالی که اگر لباس زیر نداشته باشید نیازی نیست درباره این مسئله نگران باشید.

در صورتی که عادت دارید برای همیشه یا برای مدت طولانی از لباس زیر تنگ استفاده کنید، اطمینان داشته باشید که بعد از مدتی دچار سوزن سوزن شدن خود به خودی در ناحیه تناسلی یا هر قسمی از بدن که لباس تنگ پوشیده‌اید، خواهید شد. این امر سبب می‌شود که گردش خون در بدن شما کاهش پیدا کرده و ضعیف شود. این وضعیت می‌تواند منجر به رخ دادن مرالژیا پارستتیک شود. این حالت در هنگامی ایجاد می‌شود که با پوشیدن شورت تنگ، فشار بر روی اعصابی که از روی کشاله ران می‌گذرد بسیار زیاد باشد و احساس گز گز شدن و بی‌حسی در آن ناحیه ایجاد شود.

نپوشیدن شورت فقط برای جلوگیری از عفونت نیست، بلکه می‌تواند به جلوگیری از این امر نیز کمک زیادی بکند. پس اطمینان داشته باشید که تا زمانی که لباس زیر نپوشید، گردش خون شما به راحتی انجام خواهد شد. با این حال اجباری برای اینکار نیست، هر کاری را که دوست دارید می‌توانید انجام دهید. اگر با شلوار جین یا لباس‌های روزمره خود راحت هستید دوباره فکر کنید و با فکر سلامت بدن خود تصمیم بگیرید.

جلوگیری از مشکلات گوارشی با عدم استفاده از شورت!

از دیگر تاثیرات مثبتی که نپوشیدن لباس زیر برای زنان دارد، جلوگیری از مشکلات گوارشی است. در صورتی که از ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برید، بهتر است پوشیدن لباس زیرهای تنگ را فراموش کنید. نپوشیدن شورت می‌تواند این مشکل را حل کند. زیرا لباس زیر خصوصا اگر تنگ باشد، می‌تواند این مشکل را چند برابر وخیم‌تر کند. این بدان معنا نیست که لباس‌ زیر برای شما مناسب نیست یا این که تصمیم بگیرید پوشیدن هر روزه لباس زیر را کنار بگذارید. اما اتخاذ یک سبک زندگی سالم و توجه به یک امر کوچک که عدم استفاده از شورت است، ممکن است نیاز به این احساس را که مجبور نیستید دائما از لباس زیر بخصوص تنگ استفاده کنید، در شما بیشتر کند.

نتیجه‌گیری

همانطور که کامل برای شما عزیزان شرح داده شد، پوشیدن شورت می‌تواند علاوه بر مزایای زیادی که دارد، دارای معایب نیز باشد. در صورتی که احساس می‌کنید از آن دسته کسانی هستید که پوشیدن لباس زیر می‌تواند برای سلامتی آن‌ها مضر باشد، حتما برای مدتی هم که شده استفاده از لباس زیر را فراموش کنید. سپس می‌توانید مشاهده کنید که آیا در خود بهبودی را شاهد هستید یا خیر. در حالت کلی توصیه می‌شود که حتی اگر مشکلی با پوشیدن شورت ندارید نیز شب‌ها را بدون شورت و لباس زیر بخوابید تا از خطر ابتلا به عفونت در ناحیه تناسلی در امان باشید و به ناحیه حساس بدن خود اجازه دهید نفس بکشد و خون در آن جریان پیدا کند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 8 میانگین: 3.9]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

یک نظر

  1. سلام . خیلی ممنونم از ارئه دهنده این مطالب ،واقعا مفید بود متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *