نحوه استفاده از پرایمر صورت - کادای
نحوه استفاده از پرایمر صورت - کادای

روش استفاده از پرایمر صورت (آموزش+ تصویر)

در این مقاله با نحوه استفاده از پرایمر صورت بصورت صحیح آشنا می‌شوید. همچنین نکات مهمی برای آرایش افراد با رنگ پوست تیره نیز به شما عزیزان ارائه شده است. همانطور که می‌دانید یکی از محصولات آرایشی جدید و محبوب برای بانوان پرایمر آرایشی صورت است. پرایمر همانطور که از نامش پیداست، با هدف آماده کردن پوست صورت و یکدست و صاف کردن آن قبل از آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان آرایش همیشه زنان را به استفاده از پرایمر قبل از آرایش زدن تشویق می‌کنند و اعتقاد دارند که استفاده از پرایمر صورت یک امر اختیاری نیست و باید اجباری شود. زیرا با استفاده از پرایمر جلوه پوست شما بهتر می‌شود و دوام پوستتان نیز افزایش می‌یابد. با استفاده از پرایمر آرایشی آسیب و عوارض ناشی از میکاپ را به حداقل می‌رسانید.

در صورتی که یکبار از پرایمر آرایشی صورت در زیر کرم پودر خود استفاده کنید و مزایای آن را با چشم خود ببینید، احتمالا به استفاده از این محصول عادت می‌کنید و رها کردن آن برایتان دشوار خواهد بود. پرایمرها دارای انواع مختلفی هستند که شامل پرایمر مخصوص کرم پودر و یا حتی پرایمر مخصوص سایه هستند که هر کدام در بخش خاصی از صورت استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله با ترفندهایی برای استفاده از پرایمر آرایشی و نکاتی برای آرایش پوست‌های تیره آشنا می‌شوید.

انتخاب پرایمر آرایشی مناسب

پرایمرها با توجه به شکل و بافت خود دارای انواع مدل‌ها هستند. برای مثال برای از پرایمرها قادر هستند تا نور را منعکس کنند، یعنی این محصول می‌تواند پوست را درخشان کند و این نتیجه را بعد از میکاپ کامل به شما نشان می‌دهد. بعضی از مدل‌های پرایمر نیز دارای خاصیت درمانی هستند. برای مثال این پرایمرها دارای اسیدهای مفید یا ویتامین‌ها هستند که تاثیر چشمگیری در مرطوب ماندن و شادابی پوست در طول روز دارند. هر کس با توجه به سلیقه شخصی و نیاز خود می‌تواند پرایمز مخصوص خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کند.

هنگام پرایمر زدن از انگشتان خود استفاده کنید!

در زمان صحبت کردن از آماده‌سازی پوست برای میکاپ و آرایش، هیچ چیز به اندازه دست و انگشتان شما نمی‌تواند به خوبی اینکار را انجام دهد. هنگام استفاده از پرایمر بر روی پوست خود بهتر است از انگشتان دست خود استفاده کنید که اینکار باعث ماساژ پوست شما نیز خواهد شد. همچنین با استفاده از انگشتان خود زمینه‌ بهتری را برای آرایش بوجود می‌آورید که پرایمر سبب ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی بیشتر آن شود.

البته ناگفته نماند که بهتر است قبل از زدن پرایمر تمامی مراحل مراقبت از پوست را بصورت کامل انجام دهید که شامل لایه برداری، پاکسازی، مرطوب کردن، سرم زدن و … است. سپس کمی از پرایمر را بر روی پوست بزنید و سپس با استفاده از انگشتان دست این کرم را بصورت حرکت دورانی بر روی سطح پوست صورت خود پخش کنید تا کاملا جذب شود.

تاثیر استفاده از پرایمر صورت

از دو لایه پرایمر استفاده کنید.

پس از اینکه با استفاده از پرایمر صورت و فواید این محصول آشنا شدید، بهتر است بدانید که می‌توانید حتی از دو لایه پرایمر نیز در زیر آرایش خود استفاده کنید. همه افراد نیازی به اینکار ندارند ولی در صورتی که صورت شما دارای چروک‌های زیادی است و روزنه‌های پوست صورت شما زیاد مشخص است، می‌توانید برای محو کردن این خطوط از دو لایه پرایمر استفاده کنید.

البته دقت کنید که قبل از زدن هر دو لایه ابتدا کارهای مراقبتی پوست خود را انجام دهید که شامل پاکسازی، لایه برداری، استفاده از کرم مرطوب کننده و … است. سپس یک لایه پرایمر را زده و کمی صبر کنید تا جذب شد. سپس لایه دوم را نیز بر روی صورت خود بزنید و بگذارید تا کامل جذب شود. بعد از اتمام این مراحل می‌توانید آرایش خود را تکمیل کنید.

بر روی منطقه T صورت خود تمرکز کنید.

در صورتی که قصد ندارید دوبار از پرایمر صورت استفاده کنید، می‌توانید فقط بر روی ناحیه T صورت خود از این کرم بزنید. این ناحیه شامل روی بینی و اطراف آن و بالای ابرو است. بیشتر مستعد چربی اضافی و روزنه‌های برجسته و باز است. این ناحیه معمولا دوام کمتری در برابر آرایش دارد و چربی و پوسته‌ریزی در این ناحیه شایع‌تر است. مات کردن و صاف کردن این ناحیه از صورت به ماندگاری بیشتر آرایش و ظاهر زیبا و یکدست آن کمک زیادی می‌کند.

از پرایمر آرایشی بر روی پلک خود استفاده کنید.

بعد از استفاده از پرایمر صورت بر روی گونه، روی بینی و اطراف آن، پیشانی و چانه بهتر است به سراغ پلک‌ها هم بروید. از پرایمر چشم استفاده کنید تا سایه شما ماندگاری بهتری داشته باشد و سایه و خط چشم شما زیباتر بایستد. البته ناگفته نماند که از پرایمر معمولی نیز می‌توان برای روی چشم استفاده کرد. ولی اگر چشمان شما حساس است بهتر است از پرایمر مخصوص سایه چشم استفاده کنید.این پرایمر را بر روی پلک خود بزنید و بعد از جذب اقدام به آرایش چشم خود کنید.

از برس برای زدن پرایمر استفاده کنید.

هرچند انگشتان شما یک وسیله مناسب برای پرایمر زدن هستند اما اگر ظاهری سطح بالا و آرایشی حرفه‌ای می‌خواهید که تا چندین ساعت دوام داشته باشد می‌توانید از برس یا اسفنج برای زدن پرایمر استفاده کنید. این کار را بعد از زدن مرطوب کننده انجام دهید، یک برس نرم بزرگ بردارید و پرایمر را با آن روی همه جای صورت بزنید. یک تا دو دقیقه صبر کنید و سپس کرم پودر بزنید. خواهید دید که صورت شما مثل آهنربا مواد آرایشی را به خود جذب می‌کند و کرم پودر به خوبی روی آن می‌نشیند.

افراد دارای پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید از پرایمر در زیر آرایش خود استفاده کنند. استفاده از پرایمر صورت برای این افراد نسبت به سایر افراد با انواع پوست واجب‌تر است. زیرا پوست خشک دارای سطح صافی نیست و ممکن است پوسته پوسته شود. استفاده از یک پرایمر مناسب که مرطوب کننده هم باشد می‌تواند در جلوگیری از خشکی و ناصافی پوست موثر باشد. در صورتی که قصد استفاده از پرایمر درخشان کننده استفاده می‌کنید خشکی پوست شما بعد از آرایش به چشم نخواهد آمد. این کار را پس از زدن مرطوب کننده و با انگشت انجام دهید تا با ماساژ پوست پرایمر شما عملکرد بهتری داشته باشد.

استفاده از پرایمر امری واجب برای افراد با پوست خشک

نکاتی مهم برای آرایش پوست تیره

ممکن است از داشتن پوست تیره خود ناراضی باشید، بهتر است بدانید که پوست تیره می‌تواند نقطه قوت زیبایی ظاهر شما باشد. واضح است که آرایش برای این افراد به معنای روشن کردن پوست یا کارهایی شبیه به این نیست بلکه این افراد باید رنگ پوست خود را بپذیرند و در راستای تاکید بر زیبایی آن آرایش خود را انجام دهند. راه و روش آرایش پوست تیره نسبت به پوست‌های روشن متفاوت است و نمی‌توان از سبک و ترفند آرایش برای پوست روشن در جهت میکاپ آرایش تیره نیز استفاده کرد. در ادامه با چهار ترفند آرایشی آشنا می‌شود که مناسب بانوان با رنگ پوست مایل به قهوه‌ای و تیره هستند. با رعایت نکات زیر زیباتر به نظر می‌رسید.

طیف پوست خود را در تمامی قسمت‌ها یکسان فرض نکنید.

یکی از اشتباهات رایجی که بانوان دارای پوست‌های تیره در میکاپ خود مرتکب می‌شوند، استفاده از یک طیف رنگی ثابت بر روی تمامی نواحی قسمت‌های پوست صورت است. اینکار سبب می‌شود تا صورت شما صاف و تخت به نظر آید. این بانوان با اینکه در انتخاب یک کرم مناسب و هم رنگ با رنگ پوست صورت خود دردسر کمی دارند، ولی باید از کرم پودر فقط در ناحیه میانی صورت خود استفاده کنند. این افراد در سایر نواحی صورت خود مانند کناره‌های بینی، زیر گونه‌ها و اطراف صورت و پیشانی بهتر است از رنگ تیره‌تری استفاده کنند. در واقع این راه میکاپ یک نوع کانتور کردن صورت است که سبب می‌شود چهره حجم پیدا کند و پوست روشن‌تر به نظر برسد. در انتها هم می‌توانید از هایلایت کننده در نقاط مشخص چهره استفاده کنید.

رنگ فونداسیون را بر روی خط فک تست کنید.

در افراد با رنگ پوست تیره‌تر، تمامی نقاط صورت رنگ یکسانی ندارد و این مسئله در پیدا کردن یک کرم پودر مناسب می‌تواند مشکل ساز شود. متخصصان زیبایی معمولا توصیه می‌کنند تا افراد با رنگ پوست تیره به دنبال یک کرم پودر هم رنگ با رنگ پوست صورت خود بروند و مخصوصا این کرم را بر روی خط فک خود تست کنند. با اینکار به راحتی متوجه می‌شوند که آیا کرم پودر مناسب صورتشان است یا خیر؟ در صورتی که بعد از تست کرم بر روی خط فک، کرم در زیر نور طبیعی بر روی پوست مشخص نشد، این کرم بهترین گزینه برای پوست صورت شما می‌باشد.

از رنگ‌های گرم برای رژ لب استفاده کنید.

بانوانی که دارای پوست به رنگ تیره هستند، تفریبا برای آرایش لب خود می‌توانند به سراغ هر رنگ رژی بروند. زیرا استفاده از هر رنگ رژی می‌تواند پوست تیره این بانوان را بسیار جذاب نشان دهد. ولی بطور کلی توصیه می‌شود که برای رژ لب به سراغ رنگ‌های تیره و گرم بروید و از انتخاب رژ لب کم رنگ و سرد بپرهیزید.

استفاده از رز لب گرم برای پوست تیره

از برندهایی استفاده کنید که بهترین محصولات را برا پوست تیره تولید می‌کنند.

هرچه طیف رنگی محصولات برند مثل کرم پودر گسترده‌تر باشد و رنگ‌های تیره و متنوعی داشته باشد احتمال خرید موفق شما بیشتر خواهد بود. به این ترتیب شما می‌توانید محصولاتی پیدا کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 3]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *