یکی از انواع لباس سربازی
یکی از انواع لباس سربازی

معرفی لباس سربازی + عکس

در این مقاله به معرفی لباس سربازی، مدل و طرح‌های مختلف این لباس به همراه تصاویر بصورت کامل پرداخته شده است. در صورتی که در حال رفتن به سربازی هستید و یا در ارگانی مرتبط با سربازان خدمت می‌کنید و علاقمند به شناخت انواع مختلف لباس‌های سربازی هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. منظور از سربازی در ایران خدمت سربازی در این کشور است. خدمت سربازی برای تمامی آقایانی که در ایران سکونت دارند، واجب است. در حقیقت طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمامی مردانی که بالای 18 سال سن دارند، به غیر موارد استثنایی، موظف هستند به مدت 24 ماه به خدمت مقدس سربازی بروند. مردان ایرانی، پیش از پایان دادن به خدمت اجباری سربازی، از انجام هرگونه خدمات دولتی و بهره‌مندی از خدمات شهروندی، بازداشته می‌شوند؛ مگر با داشتن مدرک معافیت دائمی یا موقت.

در ایران، برای نخستین بار، لایحهٔ خدمت اجباری نظام وظیفه در سال ۱۳۰۳ توسط رضا شاه به مجلس شورای ملی چهارم تقدیم شد و قانون نظام اجباری که مشتمل بر سی و شش ماده بود، در نشست ۱۷۸ مجلس شورای ملی، دوره ۵ در شانزدهم خرداد ۱۳۰۴، به تصویب رسید تا بخشی از نیاز نظامی ایران آن دوران را بر طرف سازد. اهمیت بنیان‌گذاری سربازی در ایران آن دوره، در حالت اجتماعی آن بود. این تصمیم، یک انقلاب اجتماعی تمام‌عیار در ایران آن هنگام بود. چرا که در عمل نیز اجباری بود و برای نخستین‌بار در این کشور، جوانان برخواسته از طبقه‌ها، گروه‌های اجتماعی و مناطق گوناگون، با هم درآمیخته شدند که گامی اساسی در تحکیم مبانی واقعی وحدت ملی و همدلی میان ایرانیان در آن دوران بود.

آشنایی با لباس سربازی

امروزه همه مردم با لباس افراد مختلف در حال خدمت، که در ایام سربازی و جنگ به تن می‌کنند، آشنا هستند. این نوع لباس‌ها که سربازان، نظامیان، ارتشیان و … می‌پوشند، همگی با لباس نظامی شناخته می‌شوند که دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی است. در حقیقت پوشیدن لباس مخصوص و مناسب برای هر موقعیتی صرفا محدود به میهمانی و ورزش نیست. افراد در محیط‌های کاری نیز موظفند لباس مناسب با آن موقعیت را بر تن کنند که هم نشانگر موقعیت اجتماعی فرد در محیط کاری باشد و هم از خطرات احتمالی در امان باشد. در محیط‌های نظامی نیس سربازان موظف به پوشیدن لباس‌های مخصوص هستند که توسط نهاد یا ارگان مورد نظر تعیین می‌شود. لباس سربازی، رایج‌ترین نوع لباس برای مردان در هنگام انجام وظیفه و خدمت‌رسانی در نوع سرباز است.

معرفی لباس تیم ملی + عکس

لباس سربازی همگی در رنگ لباس فرق دارند و رنگ لباس سربازی بطور واضح نشان می‌دهد که سرباز مورد نظر در حال خدمت‌رسانی برای کدام سازمان و یا نهاد نظامی است. معرفی لباس سربازی خیلی جالب است، برای مثال دقت کنید که سربازی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کند لباس سبز می‌پوشد ولی  سربازانی که در نیروی زمینی خدمت می‌کنند، لباس به رنگ خاکی بر تن دارند. بیشترین خطری که سربازان نظامی را تهدید می‌کند دیده شدن آن‌ها در موقعیتی است که قرار می‌گیرند. در نتیجه یکی از بارزترین ویژگی لباس سربازی این است که افراد را با توجه به مکانی که قرار می‌گیرند استتار کند. به بیان دیگر پوشیدن لباس نظامی علاوه بر داده نظم به افراد موجب ایمنی افراد هم می‌شود.

لباس سپاه، نیروی زمینی، دریایی، هوایی

این لباس همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دارای رنگ روشن و پارچه چریکی می‌باشد و نشانه سربازانی است که در سپاه، نیروی زمینی، دریایی و هوایی خدمت می‌کنند.

لباس نیروی انتظامی

لباس سبز رنگ نیروی انتظامی
لباس سبز رنگ نیروی انتظامی

این لباس همانطور که در عکس پیداتس، یکدست بوده و به رنگ سبز است و برای سربازانی مناسب است که در نیروی انتظامی خدمت می‌کنند.

لباس نیروی هوایی ارتش

لباس نیروی هوایی ارتش
لباس نیروی هوایی ارتش

با توجه به عکس می‌توان دریافت که سربازان در حال خدمت در نیروی هوایی ارتش، از لباس‌های یکدستی به رنگ سرمه‌ای یا آبی تیره استفاده می‌کنند.

لباس پدافند هوایی ارتش

لباس مناسب سربازان در نیروی هوایی
لباس مناسب سربازان در نیروی هوایی

این لباس با توجه عکس، دارای پارچه ساده و یکدستی نیست. پارچه این لباس چریکی و دیجیتالی بوده و در رنگ‌های روشن کرم قهوه‌ای و یا سبز ارتشی چریکی موجود است. این لباس مناسب افرادی است که در نیروی هوایی ارتش در حال خدمت هستند.

لباس نیروی زمینی ارتش

لباس نیروی زمینی ارتش
لباس نیروی زمینی ارتش

این لباس که توسط سربازان در حال خدمت در نیروی زمینی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای یک دست پیراهن و شلوار دیجیتالی به رنگ روشن بوده و از روی این لباس یک کاپشن مانند در طرح چریکی با طرح‌های درشت قابل استفاده است.

لباس سربازی مرزبانی

لباس سربازی مرزبانی
لباس سربازی مرزبانی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این لباس سربازی نسبت به سایر لباس‌هایی که در بالا ذکر شد، بسیار ساده‌ بوده و به رنگ روشن است. لباس سربازی مرزبانی دارای زمینه روشن کرم با طرح‌های درشت پراکنده از یک سری خطوط است. این لباس برای سربازانی مناسب است که در زمینه مرزبانی در حال خدمت رسانی به کشور هستند.

لباس نیروی دریایی ارتش

لباس سربازی نیروی دریایی ارتش
لباس سربازی نیروی دریایی ارتش

در تصویر بالا لباس سربازی را مشاهده می‌کنید که در نیروی دریایی ارتش که موقعیت سخت‌تری نسبت به سایر نیروهای خدمت را دارد، در حال خدمت‌رسانی به کشور است. لباس سربازی این نوع خدمت نیز کاملا چریکی بوده که به آن طرح پلنگی نیز گفته می‌شود.

انواع پارچه لباس سربازی

در میان پارچه‌های مختلفی که از جنس ترگال و کجراه در بازار عرضه می‌شوند، این دو جنس دارای قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوبی هستند. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر هزینه کنیم می‌توان از پارچه کتان استفاده کرد. پارچه کتان  به  دلیل  دارا  بودن  الیاف  طبیعی می‌تواند جریان هوا بین بدن و محیط بیرون ایجاد کند و بدن راهی برای تنفس داشته باشد.

معرفی لباس سربازی در انواع پارچه وجود دارد. این نوع پارچه بدون ایجاد حساسیت و آلرژی می‌تواند بسیار مناسب باشد. مهم‌ترین نکته در طراحی لباس مخصوصا لباس ارتش راحتی شخصی است که آن را به تن می‌کند. چون اگر شخص احساس راحتی در لباس نباشد نمی‌تواند آن را در بلند مدت به تن کند و در صورت اجبار انگیزه، عملکرد و تمرکز شخص کاهش می‌یابد. کیفیت در لباس نظامی بسیار مهم است چرا که می‌تواند زنده بودن شخص را به خطر بیندازد. برای خرید لباس نظامی  باید به دنبال کیفیت و استاندارد بودن آن باشید تا بتوانید لباس خوبی خریداری نمایید

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 11 میانگین: 3.5]

همچنین ببینید

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه مدل 2022

در این مقاله بطور کامل با بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه که ترند سال 2022 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *