محصولات بهداشتی زیر بغل - کادای
محصولات بهداشتی زیر بغل - کادای

محصولات بهداشتی زیر بغل

تا چه میزان با محصولات بهداشتی زیر بغل آشنا هستید؟ آیا بصورت مداوم از این محصولات بهداشتی استفاده می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره یکی از موضوعات مهم برای بانوان و آقایان که رعایت بهداشت زیر بغل و استفاده از محصولات بهداشتی زیر بغل است، صحبت شود. در صورتی که شما نیز از علاقمندان و طرفداران این لوازم بهداشتی زیر بغل هستید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

همانطور که می‌دانید استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی خصوصا لوازمی که بطور مستقیم با بهداشت فردی در ارتباط هستند، تقاضا و طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر بر خلاف گذشته بسیاری از مردم روزانه و بطور مرتب از محصولات بهداشتی برای زیر بغل خود استفاده می‌کنند تا هوای گرم، در اثر فعالیت شدید ورزشی، پیاده‌روی و … بوی بد عرق ندهند. این تقاضای زیاد از طرف مردم چند سالی است که باعث شده محصولات بهداشتی مختلفی برای زیر بغل تولید شده و به بازار عرضه شود. این محصولات در انواع مختلفی وجود دارند، برای مثال اسپری ضد عرق، مام زیر بغل، دئودرانت در انواع متنوع و …

تمامی این محصولات در نوع خود کمک به کاهش فرایند تعریق زیر بغل می‌کنند. در ترکیبات اکثر محصولات بهداشتی زیر بغل از ماده فعالی به نام نمک آلومینیوم استفاده شده است. این ماده عرقی که از سطح پوست خارج می‌شود را در خود حل می‌کند. سپس این نمک بر روی منافذ پوست و غدد تعریق می‌نشیند و میزان خروج عرق از این غده‌ها را به مقدار قابل توجهی کم می‌کند.

محصولات بهداشتی زیر بغل

بهترین زمان استفاده از محصولات بهداشتی زیر بغل

جالب است بدانید که غذذ تعریق تقریبا در تمامی قسمت‌های بدن وجود دارند و از محصولات ضد عرق را می‌توان در همه جای بدن استفاده کرد. کسانی که بیش از حد عرق می‌کنند بهتر است به جای محصولات ضد عرق معمولی از ضد تعریق‌های درمانی استفاده کنید. علت این توصیه این است که محصولات بهداشتی زیر بغل که خاصیت درمانی دارند را می‌توان در تمامی نقاط بدن مانند کشاله ران، زیر بغل و دست‌ها که بیش از حد تعرق می‌کنند، استفاده کرد. نتیجه استفاده از این محصولات را تا مدت زیادی بر روی بدن خود می‌توانید مشاهده کنید. این راه حل بهترین گزینه برای افرادی است که بیش از حد عرق می‌کنند و بصورت افراطی تعریق دارند. گفته می‌شود که ضد عرق را بهتر است بر عکس دئودرانت فقط در شب استفاده کرد.

برخی افراد در طول روز چندین بار از محصولات بهداشتی زیر بغل استفاده می‌کنند. ولی بهترین تایم برای استفاده از ضد عرق قبل از خوابیدن است. زیرا موادی که ضد تعریق‌ها دارند برای عملکرد بهتر کمی زمان نیاز دارند. همچنین غدد تعریق در شب و زمان خواب به حداقل میزان خود می‌رسد، زیرا در خواب دمای بدن فرد بطور طبیعی کاهش می‌یابد. در صورت استفاده از محصولات بهداشتی زیر بغل مانند اسپری ضد عرق و خوشبو کننده‌ها بهتر است آن را روی خود خالی نکنید. در صورتی که تصمیم دارید شب‌ها از ضد تعریق استفاده کنید بهتر است دوش گرفته و سپس از این لوازم بهداشتی زیر بغل استفاده کنید. پس از دوش گرفتن و خشک کردن کامل بدنتان اجازه دهید 10 دقیقه یا یک ربع بگذرد و سپس نسبت به استفاده از اسپری و مام و … اقدام کنید. تنها کاری که بعد از آن باید انجام دهید این است که بخوابید اجازه دهید که فرمول‌ها کار خود را انجام دهند.  

انواع محصولات بهداشتی زیر بغل

در بازار انواع مختلفی از اسپری، مام رولی، دئودرانت صابونی و یا ضد تعریق‌های متنوعی وجود دارد. هر یک از مردم بنا بر میزان تعریق زیر بغل خود و بر اساس سلیقه شخصی می‌توانند بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند. از آنجایی که بدن افراد مختلف با هم متفاوت است، لذا ممکن است محصولاتی که شما برای خود استفاده می‌کنید، برای دیگران زیاد موثر واقع نشود یا مطابق میلشان عمل نکند. پس لازم است محصولات ضد تعریق مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است. اکنون ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت بین ضد تعریق و دئودرانت در چیست؟ در ادامه مطلب با این موضوع آشنا می‌شوید:

تفاوت بین دئودرانت و ضد عرق

عملکرد این دو محصول بهداشتی زیر بغل کاملا با یکدیگر متفاوت است. دئودرانت‌ها سبب کاهش باکتری‌های سطح پوست می‌شوند (باکتری‌هایی که مولد بو هستند). با این عملکرد دئودرانت‌ها می‌توانند بوی بد را تا حد زیادی کاهش دهند. ولی در طرف دیگر ضد تعریق‌ها قرار دارند که همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، جلو عرق کردن فرد را می‌گیرند و فعالیت غدد تولید عرق را کم می‌کنند.

دئودرانت زیر بغل

شناخت انواع محصولات بهداشتی زیر بغل در شکل‌های مختلف

همانطور که قبلا ذکر شد، محصولات بهداشتی برای جلوگیری از تعریق زیر بغل در سه شکل مختلف در بازار وجود دارند که شامل اسپری‌ها، دئودرانت‌های صابونی یا جامد و مام مایع را رولی می‌شوند. البته نوع دیگری از این محصولات نیز به شکل ژله‌ای وجود دارد که می‌توان آن‌ها را جزو محصولات ضد تعریق مایع در نظر گرفت، زیرا دارای ویژگی‌های یکسان می‌باشند.

مام مایع – رولی: این مام‌ها به شکل مایع تولید می‌شوند و عمدتا بدون رنگ هستند. بسیاری از مردم علاقه ‌ای به استفاده از این نوع مام ندارند، زیرا پوست را خیس و مرطوب می‌کند.

مام یا دئودرانت استیکی – جامد: این نوع از دئودرانت‌ها کاملا پوست را خشک می‌کنند. در ترکیبات این مام از مواد تسکین‌دهنده و ضد حساسیت استفاده شده است. اکثر این مام‌های استیکی به رنگ سفید هستند ولی به هیچ عنوان لباس شما را سفید گچی نخواهند کرد.

مام استیکی زیر بغل

اسپری زیر بغل: این نوع از محصولات در میان مردم بسیار پر طرفدارتر هستند، زیرا به سرعت روی پوست خشک می‌شوند. ماندگاری اسپری بر روی پوست زیر بغل بسیار زیاد است و تا حد زیادی از ایجاد بوی بد در زیر بغل جلوگیری می‌کند. اسپری‌ها معمولا قیمت بیشتری در مقایسه با سایر لوازم بهداشتی زیر بغل دارند ولی با این وجود میزان محبوبیت آن‌ها در میان زنان و مردان بسیار زیاد است. اسپری ضد تعریق، نصف کل فروش ضد عرق‌ها و دئودرانت‌ها را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *