رنگ های شاد در مانتوهای بهاری
رنگ های شاد در مانتوهای بهاری

مانتوهای فصل بهار 1400

معرفی مانتوهای فصل بهار 1400

مانتوهای فصل بهار 1400  هم متاثر از طرحهای سال 2021 است. امسال طراحان مد و فشن مثل سال گذشته، از مدل های دهه های 70-80 میلادی برای طراحی هایشان استفاده کرده اند. مدلهای امسال به نحوی است که برای هر نوع سلیقه ای می توان لباس انتخاب کرد. هم از نظر نوع مدل و هم از نظر نوع رنگ بندی، تنوع بالایی را در لباس ها شاهد هستیم.

برای اینکه بتوانیم همزمان با مد لباس سال پیش برویم، اول از همه توجه به رنگ سال اهمیت دارد. رنگ سال از طرف شرکت پنتون قبل از تغییر سال میلادی اعلام می شود. امسال یعنی برای سال 2021 شرکت پنتون دو رنگ را بعنوان رنگ سال انتخاب کرد. برای اولین بار است که همزمان دو رنگ بعنوان رنگ سال انتخاب شد. رنگ های انتخاب شده سال از طرف شرکت پنتون رنگ های زرد و خاکستری روشن هستند. این دورنگ در چرخه رنگها  مکمل هم هستند. طبق گفته مدیران ارشد شرکت پنتون این دو رنگ در اوضاع  نابسامان دنیای کنونی،بهترین گزینه هستند. وجود ویروس جهانی کرونا باعث شده است مردم در اندوه و اضطراب به سر ببرند. رنگهای انتخاب شده امسال می تواند نشان دهنده روحیه شاد و خوش بینی همراه با تفکر و پایداری باشد. در کنار این دو رنگ اصلی، در کالکشن بهاره شاهد تنوع بالایی از رنگها هستیم.

مدل مانتوهای فصل بهار 1400

اگر بخواهیم درباره مانتوهای بهاره صحبت کنیم، متوجه می شویم که  طراحان تقریبا از همه رنگهای شاد و بهاری برای این فصل استفاده کرده اند. تنوع رنگها انچنان زیاد است که هر رنگ شاد و زنده ای را می توانید در ویترین مغازه های مانتوفروشی ها بیابید.

رنگهای روشن و شاد پاستیلی، رنگ سبز در تناژ مختلف، رنگ زرد، رنگ آبی و رنگ قرمز بیشتر از همه به چشم می خورد. وقتی صحبت از تناژ رنگها به میان می آید، حداقل 10 رنگ در یک خانواده رنگی را شامل می شود. به عنوان مثال رنگ قرمز در تناژ پایین به صورتی  و در تناژ بالا به زرشکی و جگری تبدیل می شود.

در کنار رنگ بندی متنوع امسال شاهد مدلهای مختلف هم هستیم . اول این مطلب اشاره کردیم که مدل های دهه 70-8- میلادی دوباره پا به عرصه طراحی مد و لباس گذاشته اند. این مدلها را در فیلمهای دهه 70 همه ما شاهد هستیم. مدل هایی مثل آستین بلند و پف دار، یقه بسته،  سرآستینهای تنگ، دامن های چین دار و بلند، لباسهای گلدار… هستند.

طراحان لباس با کمی خلاقیت و ذوق هنری توانسته اند تلفیق این مدلها با رنگهای شاد را کمی مدرن تر به صورتهای امروزی ارایه دهند.

مانتوی آستین پفی
مانتوی آستین پفی

1- مانتوهایی با آستین های پفی

مانتوهایی با آستین های پفی، در کالکشن مانتوهای بهاره امسال دیده می شوند. پف آستین هم در قسمت بالای سرشانه و هم در قسمت ساعد دیده می شود. این پف از ساعد تا مچ دست ادامه دارد و در مچ دست با یک نوار باریک جمع شده است.

در بعضی مدلها پف آستین ها تا مچ دست ادامه دارد و بدون تنگ شدن در مچ دست، به حالت کلوش می ماند.

2- مانتوهایی با دامن های بلند

آنچه که در همه  مدل مانتوهای فصل بهار 1400  به راحتی قابل تشخیص است، بلند بودن دامن آنهاست. دامن همه مانتوهای بهاری امسال بدون استثنا زیر زانو هستند. دامن بلند مانتوها که حتی در بعضی مدلها به دو طبقه تبدیل شده، یک طبقه کوتاه ساده و یک طبقه بلند گلدار. در بعضی از مدلهای مانتو، پف دور آستین در طبقه پایین دامن هم تکرار شده اند. حتی این پفها به صورت چین های ریز که در چند ردیف پشت سر هم تکرار شده اند هم، دیده می شود.

خواندن مقاله زیر پیشنهاد می شود: کتونی سفید دخترانه را با چه لباسی بپوشیم؟

3- مانتوهای چین دار و گلدار

پارچه های دورنگی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و ترکیب رنگی چشم نوازی هم ایجاد می کنند، در مانتوهای بهاره امسال به وفور یافت می شوند. مانتوهایی با دامن های بلند و چین دار با گلهای بهاری، یا بالاتنه گلدار با دامن چین دار ساده، با رنگهای بهاری و شاد، امسال می تواند به کمد لباسهایتان حس تازه ای بدهد. خطوط برش خورده مثلثی در مدلهای بهاره مانتوهای امسال زیاد به چشم می خورد. تکه های مثلثی که در جلوی لباس روی دامن اصلی قرار دارند. یا برشهای مثلثی در تنه لباس. یا مانتوها یا کت و دامن هایی که پایین لباس به صورت مثلثی است.

4- مانتو های توری و حریر

این لباسها که حس خنکی و سبکی را به همراه دارند، برای اواخر بهار و اوایل تابستان گزینه مناسبی هستند. این سبک برگرفته از استایل رمانتیک است. از این مدل می توانید به عنوان رویه لباس هم استفاده کنید. به این صورت که لایه رویی، توری نازکی است و به راحتی لایه زیری را می توان دید. در این مدلها اکثرا تورها دارای مدلهای جذابی هستند مثل دایره یا نیمدایره یا خطوط منحنی. این مدل که ترکیب تور و پارچه یا حریر و پارچه است، هم به صورت تک رنگ و هم ترکیب چند رنگ در کنار هم هستند.

5- مانتوهای مجلسی بهاری

در مدل مانتوهای فصل بهار 1400  مجلسی، طراحان سعی کرده اند همه ترکیبها را با هم استفاده کنند.  برشهای مثلثی، یقه بسته، آستین پف دار، یقه های برگردان دو تکه، دامن های دولایه کوتاه و بلند،چین های روی آستین و دامن… در واقع مانتوهای مجلسی بهاری اکثرا یکجا دیده می شوند که با خلاقیت طراحان کنار هم زیبایی چشم نوازی به مانتو داده اند.

رنگ سال و طرحهای بهاری
رنگ سال و طرحهای بهاری

خلاصه کلام اینکه امسال برای هر سلیقه ای تنوع مدل و رنگ موجود است. پس با خیال راحت خرید کنید و نگران این نباشید که مدل مورد نظر تنخور خوبی برایتان دارد یا نه.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *