لوازم بهداشتی زیر بغل - کادای
لوازم بهداشتی زیر بغل - کادای

لوازم بهداشتی زیر بغل (تمام آنچه باید بدانید)

در صورتی که برای کم شدن تعریق زیر بغل خود و رعایت بهداشت این ناحیه، نیاز به شناخت انواع لوازم بهداشتی زیر بغل دارید، می‌توانید مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله شما عزیزان را با انواع مختلف محصولات بهداشتی زیر بغل آشنا می‌کنیم.

حتما برایتان جالب است اگر بدانید که عرق انسان بصورت خود به خودی دارای هیچ بوی بدی نیست. ولی این عرق در صورت ترکیب شدن با باکتری‌های موجود در بدن، بوی بد و نامطبوعی را ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد از تعریق زیاد و بوی بد زیر بغل خود و همچنین خیس شدن لباس و زیر بغل خود خصوصا در فصل تابستان رنج می‌برند. در این شرایط نیاز است تا از لوازم بهداشتی مختلفی مانند اسپری زیر بغل، دئودرانت و یا سایر محصولات بهداشتی زیر بغل استفاده کنید که به عنوان یک ضد تعریق خوب در رفع این مشکل عمل کند. امروزه تقاضا برای این لوازم بهداشتی و خرید و فروش آن در میان مردم بسیار زیاد است، زیرا اکثر مردم حداقل روزی یکبار از این محصولات برای رفع بوی بد زیر بغل خود استفاده می‌کنند. البته توجه به این نکته ضروری است که بهترین تایم برای استفاده از لوازم بهداشتی زیر بغل جهت رفع و تعریق، بعد از دوش گرفتن و استفاده از این لوازم بر روی پوست تمیز است.

آشنایی با انواع لوازم بهداشتی زیر بغل

آشنایی با انواع لوازم بهداشتی زیر بغل

لوازم ضد تعریق برای زیر بغل در انواع مدل‌های مختلفی مانند اسپری ضد تعریق، دئودرانت رولی و یا استیکی و همچنین دئودرانت کرمی در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های برخی از این لوازم اشاره شده است:

اسپری ضد تعریق زیر بغل

یکی از لوازم بهداشتی محبوب در میان مردم برای رفع تعریق و بوی بد زیر بغل، اسپری‌ با بوی متنوع است. در اسپری‌های زیر بغل از ترکیب کلرید آلومینیوم استفاده می‌شود که بعد از زدن اسپری بر روی پوست یک لایه محافظتی در برابر رطوبت ایجاد می‌کند. استفاده از این نوع اسپری‌ها بسیار آسان است و از این رو طرفداران زیادی دارد. در طول روز و پس از انجام فعالیت ورزشی می‌توان از این اسپری استفاده کرد. اسپری زیر بغل را در دو نوع پودری و الکلی می‌توان خریداری کرد که اسپری‌های پودری نسبت به اسپری الکلی دارای مقاومت بیشتری در برابر تعریق هستند.

دئودرانت استیکی

از سایر لوازم بهداشتی زیر بغل می‌توان به دئودرانت‌های استیکی یا صابونی اشاره کرد. این نوع دئودرانت‌ها برای افرادی مناسب هستند که به دنبال بافت خشکی از محصولات بهداشتی زیر بغل می‌باشند. عملکرد دئودرانت استیکی به این صورت است که یک لایه محاظفتی را بر روی پوست ایجاد می‌کنند، سپس رطوبت زیر بغل را کاهش داده و بوی بد زیر را تا حد زیادی کنترل می‌کنند. این ضد تعریق‌ها در عین حال با خاصیت ضدعفونی کنندگی خود، موجب از بین رفتن باکتری‌های موجود بر روی پوست می‌شوند.

دئودرانت استیکی زیر بغل

دئودرانت رولی

یکی از لوازم بهداشتی زیر بغل که محبوبیت زیادی نیز در بین جوانان دارد، استفاده از دئودرانت رولی می‌باشد. این دئودرانت‌ها معمولا لایه نازکی از ژل یا مایع درون خود را بر روی زیر بغل فرد پخش می‌کنند. از مزیت استفاده از دئودرانت رولی این است که بر روی پوست حالت چسبندگی ایجاد نمی‌شود و به همین علت نیز جزو پر فروش‌ترین دئودرانت‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. پس در صورتی که قصد دارید با استفاده از دئودرانت هم تعریق زیر بغل خود را کنترل کنید و هم به لطافت و نرمی پوست خود کمک کنید، استفاده از این سبک دئودرانت مناسب شما است.

دئودرانت کرمی

برخی افراد نیز علاقمند به استفاده از دئودرانت کرمی برای رفع تعریق زیر بغل خود هستند. این محصول برای محافظت از پوست زیر بغل در برابر تعریق زیاد بسیار مناسب است. بافت دئودرانت کرمی زیر بغل بسیار نرم و به حالت کرم است که همین امر باعث می‌شود تا این کرم به سرعت در پوست جذب شود. دئودرانت کرمی برای انواع پوست‌های حساس و خشک و … کاملا مناسب است. عملکرد دئودرانت‌های کرمی به این شکل است که شبیه سایر ضد تعریق‌ها، منافذ عروقی زیر بغل را بسته و با باکتری‌های موجود در این ناحیه از بدن مبارزه می‌کند. سپس دئودرانت کرمی اجازه نمی‌دهد نعریق زیاد صورت گرفته و بوی بدی در زیر بغل فرد ایجاد شود. در ترکیبات دئودرانت‌های کرمی معمولا از مواد طبیعی و خوشبو استفاده می‌شود که علاوه بر خوشبود کردن زیر بغل، پوست این ناحیه از بدنتان را نیز بسیار نرم و لطیف می‌کند.

دئودرانت کرمی زیر بغل

مقایسه اسپری ضد تعریق و دئودرانت‌ها برای زیر بغل

بعد از مطالعه مطالب فوق ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از مردم ایجاد شود که فرق بین اسپری زیر بغل و دئودرانت در چیست و کدام یک از این لوازم بهداشتی زیر بغل برای ما مناسب است؟ در حالت کلی انتخاب و خرید یک محصول بهداشتی زیر بغل به سلیقه فرد و میزان تعریق بدن وی بستگی دارد. ولی در مجموع در هنگام خرید لوازم بهداشتی زیر بغل به این نکته توجه کنید که محصول مورد نظر فاقد هر گونه الکل و پاراربن باشد، زیرا این مواد به راحتی می‌توانند فرد را دچار حساسیت‌های پوستی کنند. برای افرادی که در ناحیه زیر بغل تعریق زیادی دارند و معمولا عرقشان بوی نامطبوعی می‌دهد، بهتر است از اسپری‌های ضد تعریق استفاده کنند. در عوض زنان و مردانی که تعریق کمتری در ناحیه زیر بغل خود دارند ولی برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن، از لوازم زیر بغل استفاده می‌کنند بهتر است به سراغ خرید دئودرانت و مام بروند.

چند نمونه از بهترین لوازم بهداشتی زیر بغل

دئودورانت رولی ضد تعریق کلارنس

کلارنس یکی از برندهای معروف فرانسوی است که محصول بسیار خوبی را برای رفع تعریق زیاد زیر بغل عرضه کرده است. با زدن این دئودرانت، احساس طراوت و تازگی را در پوست خود احساس می‌کنید. این دئودرانت بافت بسیار نرمی دارد و فاقد چربی است، لذا در ناحیه زیر بغل هیچ چسبندگی احساس نخواهید کرد. در این مدل دئودرانت از الکل نیز استفاده نشده است. اگر به دنبال محصولی هستید که بعد از اصلاح و شیو موی زیر بغل خود، احساس حساسیت و سوزش در این منطقه نداشته باشید، دئودرانت رولی کلارنس بهترین انتخاب است.

دئودرانت زیر بغل کلارنس

رول ضد تعریق باباریا حاوی جو دو سر

رول ضد تعریق باباریا

یکی از بهترین و محبوب‌ترین لوازم بهداشتی زیر بغل، رول ضد تعریق با برند باباریا است که رایحه جو دو سر دارد. با استفاده از این ضد تعریق از بوی بد زیر بغل خود در طول روز جلوگیری می‌کنید. این محصول دارای ماندگاری طولانی مدت است و استفاده از آن بعد از ورزش، گرمای زیاد هوا و شرایط پر از استرس ضروری است. این رول ضد تعریق هیچ گونه لکه و زردی بر روی لباس ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل گزینه‌ای ایده آل برای تمامی خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *