لباس مناسب عقد
لباس مناسب عقد

در هنگام انتخاب لباس مناسب عقد محضری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آیا به دنبال خرید لباس مناسب عقد محضری می‌گردید؟ در انتخاب لباس عقد محضری باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره نحوه انتخاب لباس عقد که برای حضور در محضر مناسب باشد، صحبت شود. همانطور که می‌دانید برگزاری عقد در ایران به دو روش صورت می‌گیرد. برخی از مردم به سراغ عقد محضری می‌روند و برخی دیگر نیز عقد خود را در خانه پدری و یا تالار و باغ بصورت مختلط برگزار می‌کنند. اگر به سراغ این مقاله آمده‌اید، در آستانه مراسم عقد خود هستید. روز عقد یکی از بهترین و خاطره‌سازترین روزهای زندگی هر فرد محسوب می‌شود. این روز بسیار مهم استرس‌زا نیز می‌باشد و شما باید علاوه بر توجه به تدارکات مراسم و … به فکر بهترین لباس برای خود باشید.

لباس مناسب عقد و رنگ، مدل آن بر چه اساسی انتخاب می شود؟

انتخاب لباس مناسب عقد محضری
انتخاب لباس مناسب عقد محضری

روز عقد که همواره در خاطر اقوام و خود عروس و داماد باقی می‌ماند، نیاز دارد تا به تمامی موارد مهم پذیرایی، لباس عروس و داماد و … توجه ویژه‌ای شود. پس نیاز است برای این مراسم تمام انرژی خود را گذاشته و به بهترین شکل آماده شوید. در این میان یکی از دغدغه اصلی برای خانم‌ها، انتخاب لباس عقد محضری است که کار دشواری به نظر می‌رسد. معمولا در هنگام برگزاری مراسم عقد در محضر، تعداد میهمانان به اندازه میهمانی در باغ یا تالار نیست و تعدادش محدود است. همین امر باید در هنگام انتخاب لباس مناسب عقد در نظر گرفته شود. معمولا در این مواقع میهمانی یا عقد به قدری بزرگ نیست که به سراغ لباس‌های مجلسی و پر تجملات بروید. پس انتخاب درست بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای لباس عقد محضری داشته باشید.

توجه به وزنريال قد و اندام خود در انتخاب لباس مناسب عقد محضری

اولین عاملی که در هنگام خرید لباس عقد محضری باید به آن دقت شود، این است که عروس خانم از ویژگی ظاهری در اندام و وزن خود آشنایی کامل داشته باشد. در واقع اگر قصد دارید لباسی که خریداری می‌کنید در تن شما زیبا به نظر برسد و تن خور بسیار جذابی داشته باشد، باید اندام خود را بشناسید و قد و وزن خود را نیز در هنگام خرید لباس عقد محضری در نظر بگیرید. برای مثال اگر قد بلندی دارید بهتر است به سراغ لباس‌های بلند بروید. در صورتی که قد شما کوتاه است بهتر است از لباس‌های بسیار بلند یا بسیار کوتاه استفاده نکنید. معمولا لباس مناسب برای شما که قد کوتاه یا متوسطی دارید، لباس تا زیر زانو یا روی ساق پا است.

نکته بعدی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، رنگ پوست شما است. با توجه به رنگ پوستتان می‌توانید تعیین کنید که لباس با چه رنگی بیشتر به شما می‌آید و به این ترتیب انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. از همه مهم‌تر با دانستن این چند نکته می‌توانید خرید راحت‌تری انجام دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید. نیازی نیست تمامی لباس‌های موجود در فروشگاه‌ها را پرو کنید.

لباس مناسب عقد محضری برای افراد چاق

اگر چاق و یا پلاس سایز هستید و برای عقد خود به دنبال لباس مناسبی می‌گردید که هم تن خور زیبایی داشته باشد و هم شما را چاق نشان ندهد، بهتر است به سراغ لباس‌های گشاد و پر از چین نروید. یکی از گزینه‌های مناسب برای شما می‌تواند کت و شلوار باشد. البته در هنگام انتخاب کت باید به این نکته توجه کنید که پارچه و دوخت کت کاملا ساده باشد. زیرا هرچه کت دارای پارچه کار شده و طراحی عجیبی باشد، شما را بزرگتر و چاق‌تر نشان می‌دهد. در واقع برای انتخاب لباس باید به سراغ پارچه‌هایی بروید که ظریف و لطیف هستند. هرگز به سراغ لباس با پارچه‌های دارای تار و پود برجسته نروید حتی اگر بسیار زیبا و جذاب باشند.

لباس مناسب عقد محضری برای افراد پلاس سایز

در صورتی که اندام چاقی دارید و قد شما نیز کوتاه است، باید از کت کوتاه استفاده کنید. همچنین در خرید شلوار از پارچه‌هایی استفاده کنید که دارای بافت منسجم، انعطاف‌پذیر و محکمی باشد. این پارچه بر خلاف کت باعث می‌شود تا شکماتن جمع شده و تخت دیده شود و ران‌هایتان صاف و یک‌دست به نظر برسد. از دیگر گزینه‌هایی که مناسب افراد پلاس سایز است پیراهن‌های ساده و کاملا پوشیده است. فقط در هنگام خرید پیراهن دقت کنید که دامن شما لخت باشد و به سراغ دامن پف‌دار نروید.

 لباس مناسب عقد محضری برای افراد با اندام متناسب

هم اکنون به سراغ لباس عقد محضری برای افراد لاغر و یا اندام متناسب می‌رویم که کارشان راحت است و محدودیت زیادی ندارند. این افراد اگر علاقمند به خرید کت و شلوار هستند بهتر است از کت‌های ساده استفاده نکنند. معمولا کت‌هایی که در مدل یقه یا آستین متفاوت و خاص است، بسیار مناسب هستند. همچنین پانچوهای کار شده و مزونی یا کت‌هایی که بر روی آستین یا سرشانه کمی طرح یا کارشده دارند بسیار زیبا و مناسب این افراد هستند. حتی اگر آستین کت یا مانتوی شما پف یا چین داشته باشد، مشکلی ندارد. شلوارهای دمپا نیز برای شما بهترین انتخاب است. یکی از استایل‌های پرطرفدار برای این افراد یک کت کوتاه و اندامی به همراه شلوار بلند و دمپا است که بسیار خاص می‌باشد.

لباس عقد محضری برای افراد لاغر
لباس عقد محضری برای افراد لاغر

اگر قصد دارید از پیراهن یا مانتو و دامن برای عقد محضری استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید که سالن محضر مانند باغ و تالار نیست و نمی‌توانید از دامن‌های کوتاه یا پیراهن کوتاه استفاده کنید. می‌توانید برای محضر پیراهن‌هایی را انتخاب کنید که دامن بلند داشته باشد. دامن بلند را با دنباله‌دار اشتباه نگیرید. درواقع هرچقدر در محضر از لباس سبک‌تری و راحت‌تری استفاده کنید بهتر و شکیل‌تر است. استفاده از کت و دامن برای عروس بسیار هوشمندانه و زیباست. حتما به مدل‌های مختلف کت و دامن نیز فکر کنید.

رنگ لباس عقد با توجه به پوست

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز ذکر شد، در هنگام انتخاب لباس عقد باید به رنگ پوست خود نیز دقت کنید. درست است که اکثر خانم‌ها برای عقد به سراغ رنگ سفید می‌روند و رسم رایجی به شمار می‌رود. ولی اگر می‌خواهید فقط در مراسم عروسی خود لباس سفید بر تن کنید، بهتر است از رنگ‌های شاد دیگری مانند صورتی پاستلی یا نباتی استفاده کنید. برای لباس عقد می‌توانید از رنگ‌های نباتی، شیری و کرم استفاده کنید و اگر پوست روشنی دارید انتخاب رنگ‌هایی با تناژ تیره‌تر مثل رنگ آبی شما را خاص‌تر نشان می‌دهد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟

آیا می‌دانید بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟ اگر در فصل زمستان از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *