لباس مناسب خواستگاری
لباس مناسب خواستگاری

با لباس مناسب خواستگاری دخترانه آشنا شوید.

تا به حال در مورد لباس مناسب خواستگاری دخترانه فکر کرده‌اید؟ آیا مراسم خواستگاری لباس مخصوص به خود را دارد؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره انواع مدل‌های لباس مناسب خواستگاری بطور کامل صحبت شود. تصور کنید که شب حساس و سرنوشت ساز خواستگاری فرا رسیده و شما علاوه بر استرس‌های ناشی از انتخاب یک فرد مناسب، با یک دنیا لباس در کمد لباسشان مواجه هستند. در این تایم حساس باید به دنبال انتخاب یک دست لباس مناسب برای شب خواستگاری باشید و استرس و اضطراب خود را کنترل کنید. زیرا قرار است با این لباس هم وقار و شخصیت خود را به طرف مقابل نشان دهید و هم مورد قبول جمع مهمان واقع شوید. حالا در میان این حجم از فشار و استرس انتخاب یک لباس مناسب و زیبا بسیار مهم است.

لباس مناسب عقد و رنگ، مدل آن بر چه اساسی انتخاب می شود؟

در اولین گام نیاز است تا با خودتان صادق باشید که نوع پوشش مورد نیاز شما چیست؟ آیا به دنبال پوشش کامل و محجبه هستید یا پوشش برایتان مهم نیست؟ در صورتی که محجبه هستید و پوشش برایتان بسیار اهمیت دارد، باید استایل بسته و مذهبی را برای شب خواستگاری خود انتخاب کنید. برای استایل بسته، چادر گل‌دار و مانتو مجلسی با رنگ روشن بهترین انتخاب است. همچنین لباس‌های بسته مانند کت و شلوار، تونیک و شومیزهای بلند و دامن بلند بهترین انتخاب برای استایل مذهبی است. در صورتی که پوشش برای شما و خانواده‌تان زیاد مهم نیست، می‌توانید در مراسم خواستگاری خود از انواع شومیز، تونیک، دامن‌های کوتاه و بلند و … استفاده کنید. در حالت کلی انواع مدل‌های لباس مناسب خواستگاری وجود دارد و اول از همه نیاز است خود واقعیتان را بشناسید. شب خواستگاری مراسم مهم معارفه است.

لباس مناسب خواستگاری
لباس مناسب خواستگاری

آشنایی با رنگ لباس مناسب خواستگاری

مراسم خواستگاری بسیار اهمیت دارد و تقریبا تمامی دختران از کودکی درباره این شب زیبا خیال‌ پردازی کرده‌اند. این شب نیاز به لباس‌های با رنگ روشن دارد و لزومی ندارد از لباس‌های تیره به رنگ مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای برای این شب استفاده کنید. در شب خواستگاری توصیه می‌شود که بهترین لباس‌های خود را با رنگ شاد انتخاب کنید. منظور از بهترین رنگ، رنگ‌هایی هستند که به خود شخص و مقابل احساس امنیت و آرامش می‌دهد. بهترین رنگی که می‌توانید برای لباس خواستگاری خود استفاده کنید، رنگ‌های روشن و سرد است مانند آبی روشن، سبز روشن، بژ، کرم و یا صورتی و یاسی…

استفاده از رنگ‌های شاد در لباس‌های خواستگاری
استفاده از رنگ‌های شاد در لباس‌های خواستگاری

از میان تعداد بسیار زیاد رنگ‌های روشن بهتر است به سراغ رنگ سفید نروید. زیرا رنگ سفید لباس این شب تا حدودی نشانه تایید و جواب مثبت است، در حالی که شما عجله‌ای برای اینکار ندارید. همچنین انتخاب رنگ سفید در لباس برای مراسم عقد و عروسی بسیار مناسب است و بهتر است این فرصت را در شب خواستگاری از دست ندهید. اگر تمایل به روسری بستن دارید، بهتر است از شال یا روسری نخی استفاده کنید که لیز نخورد و رنگ‌های گرم‌تری داشته باشید. همچنین بهتر است شال شما متناسب با رنگ صورتتان باشد و به چهره شما بیاید.

انتخاب لباس مناسب خواستگاری دخترانه متناسب با اندام

در حالت کلی طراحان مد و زیبایی همواره به این نکته توجه دارند که زیبایی ظاهر لباس شما بیشتر بستگی به فرم بدن شما دارد. در بررسی انواع مدل‌های لباس مناسب خواستگاری بهتر است در ابتدا راجع به فرم و شکل اندام خود و لباسی که برای هر اندام مناسب است، اطلاعات کاملی کسب کنید تا در نهایت بتوانید بهترین و راحت‌ترین لباس خود را برای خواستگاری انتخاب کنید.

فرم و شکل بدنی مستطیل

در صورتی که سایز شانه و باسن و کمرتان هم اندازه است، پس شما دارای فرم بدنی مستطیلی هستید. لباس‌های مناسب این اندام معمولا دامن و شلوار راسته در پایین تنه و انواع بلوز و شومیز با دوخت منحنی در ناحیه‌ی کمر، برای بالاتنه است.

اندام گلابی شکل

در صورتی که اندام شما گلابی شکل است، یعنی اندازه دور شانه و سینه کمتر از دور باسن است باید تعادل در اندام شما در نظر گرفته شود. لباس شما باید طوری در نظر گرفته شود که بالاتنه را عریض‌تر و پایین تنه را کوچکتر یا به همان اندازه نشان دهد. برای انتخاب یک لباس خواستگاری مناسب با این اندام بهتر است بلوزهایی را انتخاب کنید که دارای آستین‌های پفی و پلیسه‌ای دارند (مانند شومیز آستین پفی دخترانه) و یا در قسمت سرشانه و دور سینه پر کار هستند و خرجکار گیپوری یا دانتلی دارند. برای پایین تنه از دامن و شلوار‌های تنگ و راسته استفاده کنید.

لباس مناسب خواستگاری برای اندام گلابی شکل
لباس مناسب خواستگاری برای اندام گلابی شکل

لباس مناسب خواستگاری برای اندام گلابی شکل

اندام ساعت شنی

در اندام‌های به شکل ساعت شنی درست شبیه به یک ساعت شنی دور کمر از دور سینه و سرشانه و دور باسن کوچکتر هستند. در واقع بهترین نوع اندام همین اندام شبیه به ساعت شنی است، زیرا بهترین لباس‌ها معمولا مناسب اندام ساعت شنی هستند. با پوشیدن یک لباس که از کمر تنگ است می‌توانید اندام خود را زیباتر نشان دهید. همچنین با استفاده از اکسسوری‌هایی که انحنای زیبای کمرتان را نشان دهد مثل کمربند، می‌توانید جلوه و زیبایی اندامتان را بیشتر به رخ بکشید.

بولیزهای مناسب خواستگاری برای اندام ساعت شنی
بولیزهای مناسب خواستگاری برای اندام ساعت شنی

بولیزهای مناسب خواستگاری برای اندام ساعت شنی

اندام مثلثی شکل

معمولا افرادی که مثلثی شکل دارند، عرض سر شانه آن‌ها بزرگتر از دور باسن است پس تا حد امکان کانون توجه را از روی بالاتنه بردارید. در مراسم خواستگاری بهتر است از بلوز و شومیز ساده و تنگی به همراه دامن‌های کلوش و پرچین بهترین انتخاب است.

اندام سیبی شکل

اگر عرض دور سینه و دور کمرتان از دور باسن بیشتر است شما اندام سیبی شکل دارید و مناسب‌ترین لباس‌ها برای شما در مراسم خواستگاری، پیراهن‌های راسته و شومیز‌ها و تونیک‌های گشاد و بلند هستند و به هیچ وجه هم نباید به سراغ شلوار بروید.

پوشش سر مناسب برای جسله خواستگاری

در صورتی که به حجاب اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توانید به جای چادر و جلوگیری از دست و پا گیر بودن چادر، از روسری و شال با رنگ‌های شاد استفاده کنید. روسری نسبت به شال دارای وجهه رسمی‌تر و مجلسی‌تری می‌باشد. خصوصا اگر یک مدل بستن خاصی را برای شال و روسری خود یاد بگیرید، می‌توانید سلیقه و زیباییتان را بیشتر به رخ بکشید. در انتخاب شال و روسری مناسب برای جسله خواستگاری دقت زیادی لازم است و این شال و روسری باید با رنگ صورت و پوست صورت شما تناسب داشته باشد.

همچنین باید رنگ روسری و شالتان با رنگ لباستان هارمونی داشته باشد تا سلیقه‌ی زیبایتان بیشتر به چشم بیاید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه از روسری‌ها و شال‌های لیز استفاده نکنید و یا با استفاده از اکسسوری‌هایی مثل سنجاق سر‌های مدل دار و جدید آن‌ها را روی سرتان فیکس کنید. غیر از انواع شال و روسری مجلسی زنانه، می‌توانید توربان‌ها، تل‌ها، هدبند‌ها و اینگونه اکسسوری‌ها را نیز به عنوان گزینه در سر داشته باشید.

کفش دخترانه مناسب شب خواستگاری

حتما از کفش یا پاپوش در شب خواستگاری خود استفاده کنید، زیرا پوشیدن کفش یا صندل وقار و جلوه‌ی استایل شما را دو برابر می‌کند. در نتیجه پوشیدن یک کفش مناسب و زیبا در شب خواستگاری که هم شیک باشد، هم در آن احساس راحتی کنید بسیار مهم است. استفاده از پاپوش‌ها و صندل‌های مجلسی نیز بلامانع است و گزینه مناسبی برای انتخاب است.

کفش مناسب خواستگاری دخترانه

کفش مناسب خواستگاری دخترانه

در صورتی که قد شما کمی کوتاه است می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند با حداکثر 5 سانتی‌متر پاشنه استفاده کنید. زیرا هرچقدر هم با کفش پاشنه بلند راحت باشید به هر حال شب سرنوشت‌سازی برای شماست و طبیعتا استرس دارید و نمی‌خواهید هنگام بردن چای برای خانواده‌ی داماد لیز بخورید! پس بهتر است از کفش‌هایی با پاشنه‌ی خیلی بلند و نازک استفاده نکنید و در عوض از کفشی با پاشنه‌ی مستطیلی و پهن و زیر ۵ سانتی متر استفاده کنید.

چه لباس‌هایی مناسب خواستگاری نیستند؟

توصیه می‌شود هرچقدر هم علاقمند به لباس‌های باز باشید، بهتر است در برخورد اول با خانواده داماد لباس پوشیده‌تر به تن کنید. لباس‌های دکلته، یقه هفت باز، تاپ‌های بندی و دامن‌های بسیار کوتاه به هیچ وجه برای شب خواستگاری شما مناسب نیستند. از طرف دیگر این ملاقات مهم است و تقریبا رسمی؛ پس لباس‌های اسپرت مثل بلوز و شلوار و … برای این شب مناسب نیست و بی احترامی به بقیه‌ی حضار محسوب می‌شود. البته بعضی‌ها هم این جلسه را خیلی رسمی در نظر می‌گیرند و به سراغ لباس‌های رسمی در حد لباس‌های اداری با رنگ‌های خنثی و کدر مثل خاکستری میٰ‌روند که اصلا مناسب لباس دخترانه خواستگاری نیست.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 4.5]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *