عوارض سوتین اسفنجی - کادای
عوارض سوتین اسفنجی - کادای

عوارض سوتین اسفنجی

همه خانم‌ها درباره عوارض سوتین اسفنجی بارها و بارها شنیده‌اند و این سوال در ذهن همه بانوان ایجاد شده است که آیا استفاده از سوتین اسفنجی ضرر دارد؟ در واقع یکی از سوالات شایع بانوان در هنگام خرید سوتین، مربوط به این مسئله است که آیا با پوشیدن سوتین اسفنجی دچار عوارضی می‌شوند یا خیر؟ در راستای اهمیت این امر برای بسیاری از بانوان به بررسی این موضوع در ادامه مطلب پرداخته شده است. ولی در ابتدا بهتر است بدانید سوتین اسفنجی به چه نوع سوتینی گفته می‌شود.

سوتین اسفنجی چیست؟

معمولا به سوتین‌هایی که در قسمت کاپ آن‌ها، از ابر استفاده شده باشد، سوتین اسفنجی گفته می‌شود. بسیاری از بانوان سوتین اسفنجی را با نام سوتین ابری نیز می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام خرید سوتین اسفنجی باید به آن توجه شود، میزان ضخامت و نازکی ابر استفاده شده در کاپ سوتین است که تاثیر مستقیمی در ظاهر و فرم سینه دارد.

برای مثال در برخی از مدل‌های سوتین اسفنجی از ابر فشرده بیشتری در کاپ استفاده شده که همین امر سبب می‌شود تا در هنگام پوشیدن این سوتین در زیر لباس مجلسی، بالاتنه فرد بسیار متناسب و خوش فرم به نظر برسد و لباس دارای ظاهر بهتری باشد. سوتین اسفنجی معمولا در دو نوع فنردار و سوتین اسفنجی بدون فنر به بازار عرضه می‌شوند. سوتین‌های اسفنجی فنردار معمولا فنر باریک از جنس پلاستیک و یا فلز که در زیر کاپ قرار می‌گیرد، تهیه شده‌اند. اغلب این سوتین‌های فنردار از الیافی مانند نخی، گیپور، تور، ساتن و یا اسفنجی در طراحی و تولید آن‌ها استفاده شده است.

بررسی عوارض سوتین اسفنجی بر روی سینه زنان

سوتین اسفنجی همانطور که گفته شد، سوتینی است که در آن از ابر و اسفنج استفاده شده است. در واقع ابر این سوتین‌ها کاملا فشرده شده و در داخل کاپ سوتین قرار داده شده‌اند. سوتین اسفنجی که در طرح و رنگ متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود، محبوبیت زیادی در بین بانوان دارد. زیرا این سوتین‌ها سینه زنان را در بهترین شکل و فرم خود حفظ می‌کنند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری سینه زنان دارند. همین امر سبب شده سوتین اسفنجی به پر طرفدارترین سوتین در میان بانوان تبدیل شود. ولی مدت زیادی است که شایعه‌ای تحت عنوان این موضوع در میان زنان وجود دارد که سوتین اسفنجی برای سینه ضرر دارد و سبب کوچک شدن سایز سینه می‌شود.

عوارض سوتین اسفنجی

در واقع این شایعه از نظر علمی ثابت نشده و اصلا چنین چیزی واقعیت ندارد. در حقیقت بستن سوتین بسیار تنگ است که می‌تواند با فشار آوردن به سینه، به بافت پستان و غده شیردهی سینه آسیب جدی وارد کند. در هیچ یک از مقالات منتشر شده در زمینه علمی و پزشکی این موضوع که استفاده از سوتین اسفنجی برای سینه عوارض دارد، مطرح نشده است. سوتین‌های اسفنجی با بالا نگه داشتن سینه زنان می‌توانند عملکرد و تاثیر مثبتی در جلوگیری از افتادگی و شل شدن سینه زنان داشته باشند. زیرا جمع و جور بودن پستان و به سمت بالا بودن آن گزینه مثبتی در جذابیت سینه زنان محسوب می‌شود که سوتین اسفنجی این انتظار را برآورده می‌کند.

استفاده از سوتین اسفنجی سبب کاهش سایز سینه نمی‌شود!

همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر شد استفاده از سوتین اسفنجی هیچ ضرری برای فرد ندارد. بسیاری از زنان تصور می‌کنند ابر موجود در سوتین اسفنجی سبب تعریق بیشتر سینه شده و در نهایت سایز سینه کوچک می‌شود. در حالی که این یک باور اشتباه است. فرم و سایز سینه زنان ارثی بوده و تغییر وزن یا تعریق تاثیر بسیار زیادی در فرم و سایز سینه نخواهد داشت. استفاده از سوتین اسفنجی اگر از سنین کوچکتر شروع شود، می‌تواند باعث جلوگیری از افتادگی با گذشت سن و حفظ فرم دلخواه و رو به بالای سینه در بانوان شود. پس بدون هیچ نگرانی می‌توانید از این سوتین‌های محبوب استفاده کنید و اصلا نگران سلامتی سینه خود نباشید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 6 میانگین: 3.5]

همچنین ببینید

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست و به چه مدل سوتینی گفته می‌شود؟ در این مقاله یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *