طریقه رسم الگو رگالی - کادای
طریقه رسم الگو رگالی - کادای

طریقه رسم الگو رگالی

در این مقاله با طریقه رسم الگو رگالی بطور کامل آشنا می‌شوید. رگالی کردن الگو یکی از پرطرفدارترین روش‌های الگوسازی بین تولیدکنندگان پوشاک است.حتما تا به حال توجه کرده‌اید که بعضی از لباس‌ها به چند سایز مختلف می‌خورند. مثلا ممکن است شما سایز مانتویی که خرید کرده‌اید 42 باشد ولی این مانتو را افرادی با سایز 40 و یا 44 هم می‌توانند بپوشند بدون آنکه تنخور لباس به مشکل بخورد.

منظور از رگالی کردن الگوی لباس چیست؟

حتما الان این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که منظور از رگالی کردن الگوی لباس چیست؟ در الگوسازی برای رگالی کردن لباس‌ها از یک سری فنون و تکنیک‌های مختلف استفاده می‌شود تا بتوان از این طریق پنس‌ها و برش‌ها را از الگو کم کرد و تا حد امکان بر روی لباس اثری از پنس و برش نباشد. همچنین در رگالی کردن لباس فضای سینه در لباس را بطور کامل از بین می‌برند.

در ذهن برخی از بانوان این سوال مطرح می‌شود که چرا اصلا لباس را رگالی می‌کنند؟ در بسیاری از موارد دوست داریم که الگویی با پنس سرشانه متوسط داشته باشید ولی فضای سینه در لباسمان کم باشد. قطعا همه کسانی که از خیاطی سر در می‌آورند، می‌دانند که هر چقدر پنس در الگو بزرگ‌تر باشد، فضای سینه بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود و همچنین مقدار فضایی که حاصل از انتقال پنس در الگو است، بزرگ‌تر خواهد شد. ولی از طرفی لباس دارای تن خوری بهتر و بدون هیچگونه ریزش و لقی خواهد بود.

نحوه رگالی کردن الگو

برای الگوی پشت می‌توان پنس حلقه آستین را کاملا حذف کرد. ولی اگر شیب سر شانه شما زیاد است، می‌توان این پنس را به سر شانه منتقل کرد. برای ساسون پشت لباس نیز می‌توان کاملا ساسون را حذف کرد، بست یا کلا نادیده گرفت. اگر قصد دارید قسمت پشت الگوی شما تنگ باشد، می‌توان مقداری از ساسون را از پهلو کم کرد.

برای الگوی جلو، ابتدا لازم است پنس سر شانه را بسته و سپس پنس خط کمر بسته شود. برای بستن پنس خط کمر، از خط کمر تا وسط و انتهای ساسون را با قیچی ببرید و سپس قسمت بالا و پایین ساسون را جداگانه بر روی هم با چسب بچسبانید. البته ناگفته نماند که می‌توان همه پنس را نبست و فقط نصف پنس را در نظر گرفت. چون الگوهای رگالی مناسب لباس‌های نخی، آزاد و کیمونو است و می‌توان تمام پنس را نبست تا لباس آزاد باشد.

بعد از اینکه پنس خط کمر بسته شد، در قسمت پهلو الگوها به روی هم می‌آیند. برای انتقال برجستگی روی سینه و کمبود خط پهلو از دو انتقال ساسون استفاده کنید. یک خط از گودی حلقه آستین به مرکز سینه وصل کنید و یک خط هم از مرکز سینه تا پهلو بکشید. سپس این دو خط را قیچی کنید تا تمام برجستگی‌ها و ساسون‌ها به این دو خط منتقل شد. الگو بر روی زمین صاف و مسطح می‌شود.

الگوی پشت را در کنار الگوی جلو قرار دهید تا خط پهلو با یکدیگر هماهنگ شده و ارتفاع خط پهلو یکی شود. خط پهلو و خط پشت باید با یکدیگر هماهنگ شود تا جایی که مقداری به خط آستین جلو اضافه شود. در این مرحله الگو را ثابت کنید. روبروی خط کمر را در نظر بگیرید و از زیر حلقه آستین به خط کمر یک خط بکشید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 4 میانگین: 4]

همچنین ببینید

سایت عمده فروشی لباس ترکیه

سایت عمده فروشی لباس ترکیه

اگر به دنبال معتبرترین سایت عمده فروشی لباس ترکیه هستید این مقاله را مطالعه کنید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *