شستن شورت با جوش شیرین - کادای

شستن شورت با جوش شیرین

تا به حال برای شستن شورت با جوش شیرین اقدام کرده‌اید؟ آیا شستن شورت با جوش شیرین کار درستی است؟ در این مقاله به بررسی یکی از موضوعات مهمی پرداخته شده است که شستن شورت با جوش شیرین می‌باشد و برای اکثر زنان و مردان، امری عادی تلقی می‌شود. بسیاری از مردم خصوصا زنان برای شستن شورت خود از جوش شیرین استفاده می‌کنند. ولی آیا واقعا با مزیت‌های استفاده از جوش شیرین برای شست و شوی لباس زیر آشنا هستند؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مطلب می‌خوانید.

از مسائلی که برای بانوان بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت، اهمیت تمیزی شورت است. از طرفی اگر لباس زیر به رنگ سفید یا رنگ روشن باشد، نگهداری آن بسیار سخت و دشوار است. از جمله رنگ‌های پر مصرف در شورت زنانه رنگ سفید است که طرفداران زیادی دارد. ولی در اکثر مواقع به سرعت لکه‌های زرد و … بر روی آن ایجاد می‌شود که چندان جالب نیست. از این رو بسیاری از مردم برای شست و شوی شورت خود از جوش شیرین استفاده می‌کنند که در ادامه بطور کامل درباره این موضوع توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

شستن شورت با جوش شیرین

جوش شیرین چیست؟

یکی از مواد معروف در صنعت شیمی جوش شیرین است که با نام سدیم بی‌کربنات نیز شناخته می‌شود. جوش شیرین در واقع نوعی از آلکاین‌های ملایم است که بعد از مخلوط شدن با آب می‌تواند ph آن را افزایش دهد. جوش شیرین از لحاظ ساختار بسیار شبیه به سدیم کربنات است که اغلب با عنوان سودای شوینده‌ها شناخته می‌شود. جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌ها و همچنین روشن کردن لباس زیر بسیار موثر است و قابلیت ضد عفونی دارد. جوش شیرین اجازه رشد را به باکتری‌ها نمی‌دهد.

نحوه شستن شورت با جوش شیرین

جهت شستن شورت با جوش شیرین می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه با تمامی این راه‌ها برای شست و شوی لباس زیر با جوش شیرین آشنا می‌شوید.

روش اول: در این روش ابتدا نیاز است تا جوش شیرین و آب را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر درست شود. سپس این خمیر تهیه شده را برداشته و بر روی لک شورت خود بمالید و اجازه دهید برای 15 دقیقه باقی بماند تا لکه از بین برود.

روش دوم: در این روش بهتر است نصف یک فنجان جوش شیرین را برداشته و آن را با یک ماده شوینده که معمولا استفاده می‌کنید مخلوط کنید. سپس شورت خود را به همان روشی که قبلا شست و شو می‌دادید، با مخلوط جوش شیرین و شوینده مخصوص بشویید و آبکشی کنید.

روش سوم: اگر لباس زیر شما بوی بدی نیز گرفته است بهتر است یک شبانه روز آن را در داخل محلول آب و جوش شیرین بگذارید تا بوی بد شورت از بین برود.

آیا شستن شورت با جوش شیرین روش مناسبی است؟

از جوش شیرین در زمینه‌های مختلفی به عنوان سفید کننده خانگی و در تولید برخی لوازم آرایشی استفاده می‌شود. کارشناسان فعال در زمینه نساجی و پارچه، جوش شیرین را به عنوان ماده‌ای موثر برای ضد عفونی کردن و سفید کردن لباس می‌شناسند. نساجان معتقد هستند که همیشه برای از بین بردن لکه لباس، جوش شیرین بهترین گزینه برای انتخاب است.

دلیل استفاده از جوش شیرین در شست و شوی لباس زیر چیست؟

برای بسیاری از مردم خصوصا زنان این سوال پیش می‌آید که برای شستن شورت انواع مختلفی از شوینده‌ها و سفیدکننده‌ها وجود دارد. چرا با وجود این شوینده‌های فوق‌العاده باید از جوش شیرین برای شستن شورت خود استفاده کنیم؟ در جواب این سوال می‌توان گفت که مواد شوینده و یا ضد عفونی کننده ممکن است در خود مواد شیمیایی داشته باشند که در صورت استفاده زیاد فرد را دچار حساسیت و خارش در ناحیه تناسلی کند و سلامت فرد را بطور جدی به خطر بیاندازد. به همین علت به تمامی مردان و زنان توصیه می‌شود که برای شستن شورت خود به جای مواد شوینده مختلف، از محلول جوش شیرین استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین در شست و شوی لباس زیر

مزیت‌های جوش شیرین برای شستن شورت

مزیت شستن شورت با جوش شیرین

از فواید استفاده از جوش شیرین برای شستن شورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش میزان سفیدکنندگی لباس زیر

2- در مناطقی که آب آن‌ها مواد معدنی زیادی دارد، به عبارت دیگر آب سخت است، افزودن مقداری جوش شیرین در هنگام شستشوی لباس‌ زیر می‌ تواند از ایجاد لکه ناشی از سختی آب جلوگیری کند. یک چهارم فنجان جوش شیرین را به لباس‌ زیر در یک تشت اضافه کنید تا مواد معدنی و املاح آب از بین بروند.

3- جوش شیرین بوی بد شورت را به راحتی از بین می‌برد.

4- استفاده از جوش شیرین سبب نرم شدن بافت و پارچه لباس زیر در جنس‌های مختلف می‌شود.

5- با استفاده از جوش شیرین می‌توانید لکه‌های قدیمی و ثابت شده بر روی لباس را از بین ببرید.

6- جوش شیرین به آسانی لکه‌های اسیدی و آلودگی اسیدی بر روی لباس زیر را از بین می‌برد.

استفاده از جوش شیرین برای حفظ رنگ در شستن لباس‌های زیر سفید

استفاده از جوش شیرین در صنعت سفید کننده‌های خانگی و یا صنعت لوازم آرایشی بیشترین مصرف را دارد. همانطور که گفته شد از جوش شیرین برای سفید کردن و یا ضد عفونی کردن لباس زیر استفاده می‌شود که بهترین روش برای پاک کردن کامل و بی‌ضرر شورت محسوب می‌شود. برای شستن شورت‌های با رنگ سفید بهتر است از ترکیب نصف فنجان جوش شیرین و ماده شوینده استفاده کرده و لباس‌ زیر خود را بشویید.

در صورتی که بر روی شورت شما خصوصا اگر به رنگ سفید باشد، لکه‌ای افتاده است می‌توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و خمیر درست کنید. سپس این خمیر را بر روی لک بگذارید تا اثر کند و به راحتی در عرض یک ربع تمامی لکه‌های موجود بر روی شورت را از بین ببرد. درست است که از سرکه سفید نیز می‌توان برای از بین بردن لک موجود بر روی لباس زیر استفاده کرد که هم سبب تمیز شدن لباس زیر و نرم شدن آن پس از شست و شو می‌شود. ولی همیشه شستن شورت با جوش شیرین به شما عزیزان توصیه می‌شود، چون روش معقولی در مقایسه با سایر روش‌ها است و فواید زیادی نیز در مقایسه با سایر شوینده‌ها دارد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 1]

همچنین ببینید

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست و به چه مدل سوتینی گفته می‌شود؟ در این مقاله یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *