سوتین ورزشی کپسول دار چیست - کادای
سوتین ورزشی کپسول دار چیست - کادای

سوتین ورزشی کپسول دار چیست

منظور از سوتین ورزشی کپسول دار چیست؟ در این مقاله به بررسی کامل سوتین ورزشی کپسول دار و مزایای استفاده از این سوتین در حین ورزش پرداخته شده است. همه شما می‌دانید که برای حفظ سلامتی بدن خود نیاز به انجام فعالیت ورزشی دارید تا روح و جسمتان را سالم نگه دارید. ولی مسئله‌ای که در حین ورزش برای بانوان بسیار مهم است، استفاده از لباس ورزشی مناسب بخصوص سوتین ورزشی با کیفیت است. سینه بانوان در حین ورزش تکان می‌خورد و ممکن است سبب اذیت فرد شود. زیرا در فعالیت‌های ورزشی پر تحرک، حرکت و تکان سینه زنان بسیار زیاد است و در صورتی که به این موضوع توجه نشود، ممکن است فرد در دراز مدت دچار آسیب‌های جدی شود. این عوارض و آسیب ممکن است در قالب افتادگی پستان و درد در ناحیه سینه را برای بانوان به همراه داشته باشد.

با توجه به اهمیت این امر توصیه می‌شود هر خانمی در هنگام ورزش از سوتین کپسول دار استفاده کند تا این سوتین سینه را بطور کامل بالا و محکم در جای خود نگه دارد. سوتین ورزشی کپسول دار می‌تواند از تکان شدید سینه در هنگام ورزش جلوگیری کند و از جلوی بروز آسیب‌های جدی به سینه فرد را بگیرد. حتما این سوال در ذهن شما بوجود آمده است که سوتین ورزشی کپسول دار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه بطور کامل با یکی از بهترین لباس زیر وزشی به نام سوتین کپسول دار و مزایای استفاده از این سوتین صحبت شده است.

منظور از سوتین ورزشی کپسول دار چیست؟

سوتین ورزشی کپسول دار به سوتین‌هایی گفته می‌شود که دارای کاپ سفتی هستند. استفاده و وپوشیدن این سوتین‌ها برای هر خانمی در هنگام ورزش امری ضروری است. سوتین ورزشی کپسول دار می‌تواند سینه را محکم نگه دارد و در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیلاتس ، ایروبیک، وزنه برداری ، دویدن ، کتل بل و غیره … از تکان شدید و ناگهانی سینه جلوگیری کند. فرق بین سوتین کپسول دار و سوتین عادی در این است که سوتین ورزشی کپسول دار دارای کاپ جداگانه در قسمت سینه است. وجود این کاپ جداگانه در سوتین سبب می‌شود تا سینه سفت در جای خود بماند و علاوه بر حفظ ظاهر سینه، امکان گردش هوا نیز در سوتین وجود دارد.

سوتین کپسول دار ورزشی در بازار در سه نوع مختلف نیم تنه کپسول دار، نیم تنه کپسول دار فشرده و نیم تنه فشرده وجود دارد که هر فرد بسته به سلیقه و نیاز خود از آن‌ها خریداری می‌کند.

سوتین ورزشی کپسول دار چیست

ویژگی و خصوصیات سوتین ورزشی کپسول دار

یکی از خصوصیات بارز و بسیار پر طرفداری که سوتین ورزشی کپسول دار دارا می‌باشد، داشتن کاپ جداگانه برای هر سینه است. این امر موجب می‌شود تا در اطراف سینه هم محافظت بیشتری وجود داشته باشد و هم جریان هوا به راحتی در اطراف سینه در گردش باشد.

در بعضی از سوتین ورزشی کپسول دار، کاپ موجود در سوتین جک دار و یا فنر دار است. این ویژگی در میان بانوان محبوبیت زیادی دارد، زیرا سبب می‌شود تا فرم و شکل ظاهری سینه حفظ شود و سینه به سمت بالا کشیده شود. در واقع هر یک کاپ جداگانه موجود در سوتین به نوعی سینه را در هنگام فعالیت ورزشی محافظت و پشتیبانی می‌کند و استفاده از این سوتین از واجبات ورزش است.

با مزایای استفاده از سوتین ورزشی کپسول دار آشنا شوید.

1- سوتین ورزشی کپسول دار به شکلی طراحی و ساخته شده‌اند که با پوشیدن آن قابلیت گردش هوا در اطراف سینه زنان وجود دارد. همین گردش هوا سبب می‌شود تا تعریق سینه زنان کمتر شده و رطوبت این ناحیه کاهش یابد. در راستای کاهش رطوبت احتمال ابتلا به انواع بیماری مانند قارچ و باکتری در اطراف سینه کاهش می‌یابد. همچنین با پوشیدن این سوتین در هنگام ورزش احتمالا ابتلا به حساسیت پوستی بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

2- استفاده از سوتین ورزشی کپسول دار به راحتی می‌تواند از سینه شما در هنگام انجام فعالیت شدید ورزشی که سینه به شدت تکان می‌خورد، جلوگیری کند. همچنین در صورت استفاده از این سوتین‌های ورزشی کپسول دار دچار افتادگی و شل شدن سینه در اثر آویزان و یا کشیده شدن نخواهید شد.

سوتین ورزشی کپسول دار - کادای
سوتین ورزشی کپسول دار – کادای

3- در صورتی که در حین ورزش از سوتین ورزشی کپسول دار استفاده کنید، این سوتین از تعریق زیاد سینه شما جلوگیری می‌کند و در نتیجه تعریق شدید و بوی بد عرق بدن شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

4- با توجه به مطالعات صورت گرفته، سینه هر فرد در حین ورزش می‌تواند به اندازه 14 سانتی‌متر حرکت کرده و جابجا شود. این امر در طولانی مدت می‌تواند برای فرد مشکل ساز شود، ولی استفاده از سوتین کپسول دار اجازه این جابجایی را به سینه نمی‌دهد و آن را سفت و محکم نگه می‌دارد.

5- از دیگر مزایای سوتین ورزشی کپسول دار، جلوگیری از دردهای کمر و شانه است. زیرا تکان‌های شدید پستان‌ها در دراز مدت می‌تواند منجر به دردهای کمر و شانه در زنان شود.

6- سوتین ورزشی کپسول دار بخاطر داشتن کاپ داخلی مناسب استفاده و راحتی زنان با سایز سینه‌های بزرگ تر در هنگام فعالیت‌های ورزشی است.

7- در نیم تنه‌های ورزشی کپسول دار در هر قسمت سینه از کاپ جداگانه استفاده شده است که هر کدام از این کاپ‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری بیشتر پستان ایفا کنند.

8- در اکثر سوتین ورزشی کپسول دار از پارچه نانو استفاده شده است که توانایی جذب عرق و جلوگیری از بوی بد تعریق را دارد. همین امر سبب می‌شود فرد در صورت تعریق در حین ورزش بوی بد نگیرد و احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

9- از نکات دیگر در خصوص سوتین ورزشی کپسول دار این است که اگر چه نیم‌ تنه‌های کپسول دار فری سایز یا بدون سایز هستند، اما فشار و میزان پشتیبانی  از پستان‌ها در این نیم تنه‌ها در سه حالت کم فشار، فشار متوسط و پر فشار طراحی و به بازار عرضه شده است. پس  باید در انتخاب این نوع از سوتین نیز  به سایز مناسب سینه خود و نوع فعالیت ورزشی که می‌خواهید انجام دهید، توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این سوتین کپسول دار نباید در قسمت سینه شما تنگ یا بسیار گشاد باشد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 6 میانگین: 3.2]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *