قشنگ ترین آرایش صورت
قشنگ ترین آرایش صورت

جذاب ترین آرایش صورت

تقریبا اکثر خانم‌ها در آرایش صورت به صورت حرفه‌‌‌ای عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و به کمک آن نواقص صورت خود را می‌پوشانند. آرایش صورت ترفند‌های بسیاری دارد. محصولات زیادی برای آن ساخته شده است اما استفاده نامناسب و نا به جا از آن می‌تواند از جذابیت شما کم کند. اگر می‌خواهید آرایش صورت را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید باید با انواع فرم صورت آشنا شوید. با ما همراه باشید تا بهترین روش ها را در اختیار شما قرار دهیم.

آرایش برای انواع صورت

شناخت فرم صورت و انواع آن برای یک آرایش بی نقص صورت لازم است. هر آرایشگر حرفه‌ای باید در زمینه آرایش صورت، اطلاعات کافی داشته باشد. تقریبا آرایش تمام انواع صورت ها با یک کلیت انجام می‌شود، اما با در نظر گرفتن جزئیات متناسب با فرم صورت می‌توانید چهره‌تان را 10برابر جذاب کنید. اگر بخواهیم آرایش انواع صورت را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد بیشترین تفاوت در استفاده از کانتور، رژ گونه وهایلایتر است. برای این که با انواع آرایش فرم صورت آشنا شوید تا آخر این مقاله را مطالعه کنید.

آماده کردن پوست برای آرایش صورت

ابتدا صورت خود را برای آرایش طبق راهکار‌های زیر آماده کنید:

1.در آرایش صورت اولین مرحله، آماده سازی پوست است. بسیاری از خانم ها این موارد را نادیده می‌گیرند. این کار را برای این که پوستتان خسته به نظر نرسد انجام دهید. بنابراین آرایش قبلی خود را پاک کنید. اگر آرایش خود را از شب قبل پاک نکنید، منافذ پوستتان بسته می‌شوند و پوست شما به مرور زمان چروک خواهد شد.

2.بعد از شستن صورت خود با یک شوینده ملایم از یک مرطوب کننده استفاده کنید. حتما باید شوینده و مرطوب کننده مخصوص پوست خود را استفاده نمایید. در غیر این صورت به پوستتان آسیب می‌زنید.

3.در آرایش صورت، پرایمر مخصوص خود را فراموش نکنید. اگر می خواهید پوستتان صاف به نظر بیاید از پرایمر مخصوص پوست خود استفاده کنید.

یکی از راه های حرفه ای شدن در آرایشگری، شناخت انواع فرم صورت است. اکنون برای آموزش بیشتر با ما همراه باشید.

آرایش صورت متناسب با فرم مستطیل شکل
آرایش صورت متناسب با فرم صورت مستطیل شکل

1. آرایش صورت متناسب با فرم مستطیل شکل

همان طور که می‌دانید فرم مستطیل شکل صورت دارای شکستگی، همچنین دارای زاویه می باشد. حال برای آرایش صورت این نوع فرم باید کاری کنید که از کشیدگی آن بکاهید تا صورتتان بهتر به نظر برسد.

برای متعادل سازی صورت، ابتدا کرم پودری سازگار با پوست خود تهیه و به صورت یکسان به تمام نقاط صورت خود بزنید. این کار برای یک دست کردن پوست است. برای تپل نشان دادن صورت خود از رژ گونه روشن استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که کرم پودر روشن نیز صورت شما را گرد نشان می‌دهد.

آرایش متناسب با فرم صورت بیضی شکل
آرایش متناسب با فرم صورت بیضی شکل

2.آرایش برای صورت‌های بیضی شکل

متداول ترین انواع فرم صورت حالت بیضی شکل آن است. در حالت بیضی شکل می‌توانید هر میکاپی که مد نظرتان است را روی صورت خود امتحان کنید. هدف از آرایش برای صورت بیضی شکل کمتر کردن حالت بیضی و کشیده نشان دادن صورت فرد است. بهتر است هنگام آرایش صورت بیضی شکل به یک ناحیه در صورت توجه کنید، مثل لب ها یا بینی. حتما میدانید که مدل ابرو در آرایش صورت خیلی با اهمیت است. افرادی که صورتشان بیضی شکل است، خیلی خوش شانس هستند چون هر ابرویی آن ها را جذاب می کند. اما نباید از ابروهای زاویه دار استفاده کنند.

3.آرایش فرم صورت مربعی

حال می‌رسیم به بی نقص ترین فرم صورت یعنی صورت مربعی. این نوع فرم های صورت معمولا اضلای یکسان و برابری دارند. حتما متوجه پیشانی پهن در این نوع فرم صورت شده اید. مهم ترین چیز طول وعرض صورت است که تقریبا باهم برابر هستند.

برای بعضی افراد آرایش کردن صورت مربعی بسیار سخت است. اما نگران نباشید با چند نکته زیر می‌توانید جذابیت بیشتری به این نوع فرم صورت بدهید.

  1. برای آنکه صورت خود را کشیده نشان دهید پیشانی خود را کانتور کنید.

2.رژ گونه متناسب با پوست خود را استفاده کنید.

3.در قسمت استخوان گونه، کانتور تیره بزنید.

4.آرایش فرم صورت قلبی

آیا در مورد خصوصیات فرم صورت قلبی اطلاعات دارین؟ این نوع فرم های صورت گونه های پهن و چانه‌های تیزی دارند. یک نکته حائز اهمیت این است که در آرایش این نوع مدل، صورت به کمترین کانتور نیاز دارد چرا که صورت خود دارای زوایای خدادادی است.

برای کانتور کردن صورت قلبی ابتدا از پیشانی شروع کنید. از آنجایی که پیشانی این نوع صورت ها پهن است با استفاده از کانتور از پهنای آن کم کنید. برای کانتور گونه، یک خط زیر استخوان گونه ایجاد می‌کنیم. کسانی که این فرم صورت را دارند اگر می‌خواهند جذاب تر به نظر برسند کافی است ریشه موهای خود را تیره کنند.

5.آرایش فرم صورت الماسی

اکنون به آرایش فرم صورت الماسی می‌رسیم. این نوع فرم ها چه ویژگی هایی دارند؟ برای اینکه بهتر و جذاب تر به نظر برسند چه نکاتی را هنگام آرایش در نظر بگیریم. در ادامه جواب سوالات را پاسخ خواهیم داد.

از ویژگی صورت الماسی فک و چانه کشیده است. ولی گونه‌های پهنی دارد. حال باید هدف شما از آرایش این گونه از فرم های صورت کمتر نشان دادن زاویه صورت باشد.

برای این کار با استفاده از کانتور ناحیه بالای پیشانی، زیر استخوان گونه‌ها و چانه صورت را تیره تر کنید. هیچ گاه لب ها را زیاد آرایش نکنید. رنگ لب ها بهتر است خنثی باشند.

6.آرایش فرم صورت گلابی شکل

یکی از کم یاب ترین فرم های صورت فرم گلابی است. این نوع صورت‌ها به کانتور زیادی نیاز دارند. برای اینکه بتوانید از پس آرایش کردن این صورت‌ها بر بیایید باید اطراف فک و گردن را کانتور کنید. در آرایش گونه ها نیز باید دو طرف استخوان گونه را رژگونه بزنید. قسمت‌های وسط بینی و وسط گونه ها را هایلات کنید.

سخن آخر

تا اینجا با آرایش صورت بر اساس فرم آن آشنا شدید. هر صورتی با توجه به ساختاری که دارد نوع آرایش خود را می‌طلبد. امیدوارم توانسته باشیم شما را در این راستا راهنمایی کنیم. هر خانم با سلیقه‌ای باید لوازم آرایشی‌های خوب را بشناسد. برای افزایش اطلاعات خود در زمینه لوازم آرایشی میتوانید به صفحه لیست لوازم آرایشی های ضروری مراجعه کنید. شما می توانید دیگاه‌ها و پرسش‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *