تاثیر کفش بر کمر
تاثیر کفش بر کمر

بررسی تاثیر کفش بر کمر و کمر درد

تاثیر کفش بر کمر

آیا از تاثیر کفش بر کمر آگاهی دارید؟ بعضی از افراد اعتقاد دارند که به دلیل فاصله نسبتا زیادی که کف پا با ستون فقرات دارد پس انتخاب کفش ارتباطی با کمردرد و دیسک کمر نخواهد داشت. اما این یک تصور کاملا غلط است. ثابت شده که استفاده از کفش های نامتناسب باعث ایجاد خستگی فشار و در نهایت به درد ستون فقرات و کمر افراد منتهی می شود.

تاثیر کفش بر کمر در استفاده از انواع کفش های اسپرت، غیر اسپرت و …. است. یکی از تاثیرگذارترین موارد انتخاب کفش نامطلوب دارای پاشنه غیر متعارف و بلند نامتوازن است که موجب می شود به قسمت تحتانی کمر فشار زیادی وارد شود. یکی دیگر از کفش های نامناسب صندل ها هستند که به علت کف صاف آن ها قابلیت پشتیبانی از قوس پاها را ندارد. همین امر باعث می شود که مشکلاتی نظیر درد کمر، کف پا و زانو به وجود آید.

آیا کفش در درد مفصل ران و پا تاثیرگذار است؟

نکته مهمی که در ارتباط با تاثیر کفش بر کمر وجود دارد این است که همه ی سنگینی وزن انسان بر روی پاها است.بنابراین با توجه به فعالیت های افراد فشارهایی بر ستون فقرات و کمر افراد وارد می شود. استفاده از یک کفش مناسب با فعالیت برای افراد باعث می شود که افراد در هنگام فعالیت های خود فشار کمتری را بر روی پاها و ستون فقرات خود احساس کنند. این فشارها به مرور زمان موجب می شود که ساختار و تراز بدن تحت تاثیر قرار بگیرد و به مرور زمان باعث وجود درد در ناحیه کمر شود.

نکات مهم در انتخاب و تاثیر کفش بر کمر

انتخاب کفش مناسب
انتخاب کفش مناسب

ملاک انتخاب افراد در هنگام خرید کفش ها باید فراتر از مسائل مد و زیبایی باشد. افراد می توانند کفش هایی را انتخاب کنند که در عین زیبایی برای پیاده روی، دویدن، ورزش کردن طراحی شده اند. در حال حاضر برندهای زیادی در دنیا وجود دارد که کفش هایی را مناسب با ارگونومی پای انسان تولید می کنند. یک نظریه وجود دارد که در صورتی خانم ها با یک کفش نامناسب 5000 و آقایان 7000 گام بردارند فشار نسبتا زیادی به کمر و ستون فقرات آن ها وارد شده و موجب آسیب دیدگی می شود.

تاثیر جنس کفش بر انتخاب آن

جنس کفش
جنس کفش

شاید بیشتر افراد این را ندانند که جنس کفش نیز برای کاهش آسیب ها به نقاط مختلف بدن نقش موثری را ایفا می کند. جنس کفش ها به عنوان یک عامل تعیین کننده در جذب فشار و ضربات است. کفش هایی مناسب هستند که قابلیت پشتیبانی از قوس پا را داشته و این امکان را داشته باشند که وزن بدن را برای قسمت های مختلف پا توزیع کند. همین امر باعث شده است که امروزه برندهای معتبر تولید کفش در سراسر دنیا برای سیستم لایه گذاری از تکنولوژی های مختلفی مانند بوست، ایوا و تورشن استفاده کنند تا به این ترتیب امکان تولید یک کفش ایده آل را داشته باشند.

متریالی که در ساخت کفش ها به کار می رود به عنوان عامل تعیین کننده برای دوام، وزن کفش محسوب می شوند. کارشناسان معتقدند که کفش های مناسب از وزن سبک برخوردار بوده و فشار اضافی به پاهای افراد وارد نمی کنند. مورد دیگری که در مورد متریال به کار رفته در ساخت کفش وجود دارد این است که باید به شکلی باشد که انعطاف پذیری بالایی را در هنگام راه رفتن ایجاد کند. این موارد باعث دوام کفش ها نیز می شوند و موجب می شود افراد بتوانند مدت زمان بیشتری از کفش ها یشان استفاده کنند.

ماساژ پا برای درمان سردرد و میگرن

شاید تا به حال به این مسئله توجه نکرده باشید اما جنسیت نیز بر طراحی کفش ها تاثیر زیادی دارد. برخی از کفش ها به شکل اورجینال برای خانم ها یا آقایان طراحی می شود و در بعضی مواقع نیز برای هر دو گروه طراحی شده است. ممکن است تصور کنید این مسئله تنها از نظر ظاهر و مد دارای اهمیت باشد که کاملا اشتباه است این مسئله باعث تفاوت های ساختاری در طراحی کفش می شود. تولید کنندگان کفش ها و کتانی های برند و اورجینال تفاوت های میان وزن زنان و مردان را نیز مورد توجه قرار می دهند. در صورتی که افراد از کفش هایی استفاده کنند که برای جنس مخالف طراحی شده است خیلی زود دچار ناراحتی و مشکل شده همچنین فشارها و مشکلات گوناگونی را تجربه خواهند کرد. اما نکته ی قابل توجه اینکه کفش هایی نیز وجود دارند که از طراحی unisex برخوردار هستند و مناسب زنان و مردان است. طراحی این کفش ها به شکلی انجام گرفته است که افراد با وزن های متفاوت می توانند از این کفش ها استفاده کنند.

استایل مناسب

استایل مناسب
استایل مناسب

در ادامه بحث تاثیر کفش بر کمر این است که کفش هایی وجود دارند که استایل آن ها مناسب با وضعیت افراد دارای کمر درد طراحی شده است. سبک آن نشان دهنده ی این است که چطور هر بخش از پاهای افراد تراز خواهد شد. کفش ها بایست از استایل متناسبی برخوردار باشند به عنوان مثال بسیار بلند یا صاف نباشند. کفش های بسیار بلند به علت تراز نبودن در بخش جلویی پا متحمل وزن بسیار بالایی خواهند شد. این فشار که به بخش جلویی کفش وارد می شود بر استایل راه رفتن افراد تاثیر می گذارد.

ماساژ پا و اجزای مختلف بدن برای معده درد

پشتیبانی از قوس کف پا و قوس لایه میانه ،قسمت زیره کفش ها باید با یکدیگر تطابق داشته باشند. قوس کف پای هر فرد مشخص می کند که بیشترین وزن و فشار در کدام نقطه پا وجود دارد. افرادی که به دنبال انتخاب یک کفش مناسب باشگاه ورزشی و پیاده روی های طولانی مدت هستند باید کفش هایی را انتخاب کنند که امکان بیشترین پشتیبانی را در ناحیه قوس پا داشته باشد. این امر باعث می شود که وزن به صورت کاملا یکسان در همه ی بخش ها توزیع شود. و به این ترتیب در هیچکدام از نقاط در کف پا فشار زیادی وارد نشود. استفاده از کفش هایی که استاندارد بوده و طراحی آن ها به شکلی است که امکان ساپورت قوس در ناحیه کف پا را دارند باعث می شود که درد های ناشی از انتخاب کفش نامناسب در ناحیه کمر، ستون فقرات و حتی گردن کاهش پیدا کند. پس تعجب نکنید اگر به علت درد کمر به ارتوپد مراجعه می کند و او پیشنهاد می کند برای تسکین درد کفش طبی بپوشید.

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 5]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *