بهداشت لباس تاناکورا
بهداشت لباس تاناکورا

بهداشت لباس تاناکورا

درباره بهداشت لباس تاناکورا چه می‌دانید؟ آیا لباس‌های تاناکورا بهداشتی هستند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع مهم که بررسی و تحلیل بهداشت لباس تاناکورا می‌باشد، صحبت شده است. تقریبا 15 الی 20 سال است که مردم به سمت خرید لباس‌های دست دوم یا لباس تاناکورا روی آورده‌اند. این فروشگاه‌ها که لباس تاناکورا را به مردم می‌فروشند بیزینسی خوبی را برای خود دست و پا کرده‌اند. فروشگاه‌های لباس تاناکورا دارای مشتری‌های خاص خود هستند که نه فقط به دلیل کمبود امکانات مالی به سمت خرید این لباس‌های دست دوم آمده‌اند، بلکه بسیاری از این مردم اعتقاد دارند لباس تاناکورا در مقایسه با قیمت و کیفیت خوب، ارزش خرید دارند. در نتیجه همین امر باعث می‌شود بسیاری از مردم نسبت به خرید این لباس‌ها اقدام کنند.

بهداشت لباس تاناکورا

لباس‌های تاناکورا در برخی شهرهای مرزی ایران به قدری توسعه پیدا کرده‌اند که بازارچه‌های بزرگی با این هدف برپا شده‌اند. لباس‌های تاناکورا به راحتی و بدون محدودیت و مانع به فروش می‌رسند. به دلیل حجم بسیار زیاد این لباس‌ها و تقاضای زیاد مردم نسبت به خرید این لباس، نمی‌توان این برداشت را کرد که لباس تاناکورا بصورت غیر قانونی و بدون محوز وارد کشورمان می‌شوند. در حالت کلی قیمت این لباس‌ها مقطوع نیست. اکثر فروشندگان لباس تاناکورا، دلیل اصلی فروش زیاد این لباس‌ها را ارزان قیمت بودن و خارجی بودن آن‌ها می‌دانند. جالب است بدانید که فروشندگان می‌گویند خریداران این لباس‌ها فقط مردم کم درآمد نیستند. اکثر مردم به علت کیفیت و مرغوبیت کالای هارجی ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های تاناکورا خرید کنند.

در میان این همه تقاضا و طرفدار برای لباس تاناکورا کسی به فکر بهداشت لباس تاناکورا است؟ آیا استفاده از این لباس‌های دست دوم هیچ تاثیر منفی بر سلامت افراد ندارد؟ در ادامه پاسخ این سوالات را بطور کامل مطالعه می‌کنید تا با مشکلات بعد از پوشیدن لباس‌های تاناکورا آشنا شوید.

آیا استفاده از لباس تاناکورا از نظر بهداشتی صحیح است؟

یکی از کارشناسان بهداشت محیط به نام مرتضی علی مردانی درباره میزان آلودگی موجود بر روی لباس‌های تاناکورا گفته است: در حال حاضر بسیاری از مردم به سراغ خرید این لباس‌ها می‌روند و تقریبا برای اکثر قشر جامعه استفاده از این لباس‌ها بسیار عادی و نرمال است. اکنون این سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که آیا بهداشت لباس تاناکورا رعایت می‌شود؟ پاسخ منفی است! جالب است بدانید در صورت استفاده از این لباس‌ها ممکن است فرد را دچار بیماری‌های پوستی و حساسیت‌های خطرناکی کند. حتی ممکن است در فرایند شست و شو و ضدعفونی کردن لباس‌ها از موادی استفاده شود که باعث ابتلا به انواع آلرژی‌ها و حساسیت‌های پوستی شود.

از دیگر کارشناسان باکتری شناسی پزشکی می‌گوید که از طریق لباس‌های تاناکورا بیماری‌های مختلفی ممکن است گریبان‌گیر فرد شود. مهم‌ترین این بیماری‌ها عفونت های قارچی لایه خارجی پوست است که خصوصا در فصل تابستان و از طریق پوشیدن لباس‌های آلوده تاناکورا در فرد ایجاد می‌شود. بسیاری از این قارچ‌های موجود بر روی لباس حتی با شستن نیز از بین نمی‌روند و نیاز است تا لباس کاملا جوشانده شود. لذا بهداشت لباس تاناکورا به هیچ وجه رعایت نشده و برای فرد مصرف کننده خطرناک است. در صورت مبتلا شدن به عفونت‌های قارچی از طریق لباس تاناکورا ممکن است علائمی مانند خارش و التهابات پوستی و عفونت‌های مزمن مانند تاول، پوسته ریزی و زخم‌های عمیق پوستی داشته باشید.

استفاده از لباس تاناکورا از نظر بهداشتی

آلوده شدن فرد در صورت استفاده از لباس تاناکورا

در موارد نادری همین باکتری‌ها می‌توانند سبب عفونت‌های پوستی نیز شوند. گرچه گفته می‌شود که باکتری‌ها با شست و شو از بین می‌روند و احتمال ابتلا به بیماری پوستی از طریق باکتری بسیار کم است، باز هم برخی از باکتری‌ها مانند استافیلوکوک طلایی و کورینه باکتریوم آکنه که عامل عفونت‌های پوستی محسوب می‌شوند، روی لباس می‌مانند و با جوشاندن نیز نمی‌میرند. پوست فرد در صورت استفاده از لباس دست دوم تاناکورا ممکن است با این باکتری در تماس باشد و بلافاصله فرد را آلوده کند.

یکی از اساتید دانشگاه که دکتری باکتری شناسی پزشکی دارد می‌گوید: خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی از طریق پوشیدن کت یا کفش دست دوم تاناکورا بسیار کم است و این بیماری‌های پوستی از سه راه قارچی، باکتریایی و ویروسی به فرد منتقل می‌شود.

این‌ لباس‌ها حامل‌ انواع‌ بیماری‌های‌ واگیردار پوستی‌ هستند که‌ بهداشت‌ افراد سالم‌ را به‌ مخاطره‌ می‌اندازد. به گفته محمد رضا حیدری که پزشک بیماری‌های عفونی است، لباس‌های تاناکورا از نظر بهداشت لباس اصلا مناسب نیستند. این لباس‌ها احتمالا پس از جوشانده شدن یا اتو شدن مشکل زیادی از نظر بهداشتی نداشته باشند، ولی نمی‌توان مردم را به پوشیدن این لباس‌ها تشویق کرد. زیرا برخی گال‌ها یا شپش‌ها هستند که اصلا با شست و شو هم از بین نمی‌روند و در داخل پرزهای لباس جا می‌مانند. در صورتی که قصد خرید این لباس‌ها را دارید برای از بین بردن میکروب‌های لباس بهتر است لباس را برای مدتی در مایع پرمیترین قرار دهید تا بطور کامل ضد عفونی شود.

انواع بیماری‌های ناشی از پوشیدن لباس تاناکورا

دکتر مینا دلیری درباره بهداشت لباس تاناکورا می‌گوید که از طریق این لباس‌های دست دوم فرد می‌تواند به انواع بیماری‌ها مبتلا شود. این بیماری‌ها می‌تواند بیماری‌های التهابی، اگزمای پوستی و کهیرهای تماسی از طریق استفاده از لباس‌های دست‌دوم حتی ضدعفونی‌شده را باعث شود. انواع عفونت، زگیل و قارچ‌های پوستی و بیماری‌های انگلی مانند گال و شپش به‌وسیله استفاده از لباس‌های دست‌دوم ضدعفونی‌نشده سرایت می‌کند. این متخصص پوست معتقد است که لباس‌های زیر تاناکورا و همچنین کفش‌های دست دوم تاناکورا را هرگز استفاده نکنید. زیرا برای از بین آلودگی این لباس و کفش و ممانعت از انتقال بیماری‌های انگلی، قارچی و ویروسی نیاز است تا این لوازم در دمای بیشتر از 70 درجه سیلیسوس شسته شده و اتو شوند. در صورتی که این لوازم قابلیت شست و شو و اتو شدن در دمای ذکر شده را ندارند و با یک شست و شوی ساده میکروب روی آن‌ها از بین نمی‌رود.

آلوده شدن فرد در اثر پوشیدن لباس تاناکورا

دکتر خرم آبادی ابتلا به بیماری‌هایی مانند سیاه زخم و قانقاریا را که از طریق لباس آلوده انتقال پیدا می‌کنند، تهدیدی جدی برای سلامت بدن می‌داند و می‌گوید: بیماری سیاه زخم از جمله بیماری‌هایی است که از طریق لباس آلوده انتقال پیدا می‌کند و موجب پیدایش مشکلات پوستی و ریوی می‌شود. علائم بیماری چند هفته پس از ابتلا به بیماری ظاهر می‌شوند. در حالت کلی استفاده از لباس تاناکورا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 2.5]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *