بررسی لباس مجلسی
بررسی لباس مجلسی

با انواع مدل لباس مجلسی آشنا شوید.

چند مدل لباس مجلسی را می‌شناسید؟ برای یک میهمانی کدام یک از مدل‌های لباس مجلسی را انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره یکی از موضوعات جذاب، مدل لباس شب، که خانم‌ها به آن علاقمندند صحبت شود. با ما همراه باشید.

در حالت کلی استایل مجلسی به نوع لباس پوشیدن در مجالس شیک گفته می‌شود. با اینکه این تعریف ساده به نظر می‌آید ولی در عمل انتخاب و خلق یک استایل لباس مجلسی شیک و بی‌نظیر کار ساده‌ای نیست. استایل لباس شب یا مجلسی همواره در ارتباط نزدیک با دنیای در حال تغییر مد است و ویژگی‌های خاص لباس مجلسی باعث شده است تا این استایل با سایر استایل‌های موجود برای زنان متفاوت باشد. در واقع استایل لباس مجلسی در زنان باعث نمایش بیشتر حس ظرافت و زنانگی می‌شود و ظاهر و تیپ فرد را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. در هنگام خرید و تصمیم‌گیری برای لباس شب، گزینه‌های زیادی در برابر شما وجود دارد که ممکن است گیج شوید. در ابتدا لازم است بدانید که هر کدام متناسب با چه فرم بدنی، چه میهمانی و یا چه آب و هوایی است. سپس می‌توانید بهترین انتخاب و خرید را از میان هزاران مدل لباس مجلسی داشته باشید.

بررسی روند تاریخی استایل مجلسی

 استایل رسمی از قدیم و یا حتی قرن‌های گذشته وجود داشته است، ولی استایل مجلسی از اواسط دهه 1820 بوجود آمده است. ظهور استایل لباس مجلسی در تقارن با جنبشِ رمانتیسم در هنر و ادبیات بود. این جنبش تاثیر فوق‌العاده‌ای در فرهنگ آمریکا و اروپا داشت. زیرا رمانتیسم تاکیر زیادی بر عشق و احساس داشت و عشق را مقدمه هر امری می‌دانست. عوامل دیگری نیز مانند افزایش تولید پارچه، پیشرفت صنعت پارچه بافی و افزایش تولید لباس‌های حاضری و دوخته شده در پیدایش استایل مجلسی نقش داشتند.

معرفی بازار لباس مجلسی مشهد + آدرس

تقریبا از دهه 1820 صنعت مد و مجله‌های آمریکایی-فرانسوی مد در میان زنان آمریکا و اروپا بسیار معروف شدند. در این مجلات تصاویری از انواع استایل‌های لباس مجلسی با عناوین مختلف لباس صبح،  لباس روز، لباس پیاده‌ روی، لباس تفریح، لباس کالسکه سواری، لباس مهمانی شام و لباس مجلسی یا لباس شب چاپ می‌شد. لباس مجلسی شب نیز از دل همین عناوین خلق شد. برای مثال در قرن 19 یقه لباس‌های مجلسی خیلی باز بود، به طوری‌ که شانه زنان دیده شود. آستین لباس‌ها معمولا کوتاه به همراه دامن‌های بلند و پفی نیز در این برهه زمانی مد شده بود. از دهۀ 1980،  دنباله‌‌ای هم به این دامن‌‌های بلند اضافه شد.

شناخت انواع مدل لباس مجلسی

در ادامه با لیستی از انواع مدل لباس شب آشنا می‌شوید.

مدل لباس میدی

برخی افراد همیشه بین انتخاب لباس میدی و لباس ماکسی تردید دارند؟ در صورتی که از میزان رسمی بودن مجلس مطمئن نیستید، بهتر است گزینه میدی را برای لباس مجلسی خود انتخاب کنید. مدل لباس میدی در نوع یقه و آستین آزاد است و برای تمامی فرم‌های بدنی مناسب می‌باشد. در زمستان به همراه لباس مجلسی میدی می‌توانید از یک پوتین کوتاه مجلسی استفاده کنید و برای رفتن به پیک نیک نیز انتخاب یک کفش کالج به همراه پیراهن میدی با یک کلاه حصیری بهترین گزینه است.

مدل لباس میدی زنانه
مدل لباس میدی زنانه

لباس اف شولدر یا یقه قایقی

این مدل لباس برای افرادی مناسب است که سرشانه زیبا، ورزشی و ظریفی دارند و قصد دارند آن را به رخ سایر میهمانان مجلس بکشند، مناسب است. لباس اف شولدر در بخش شانه باز بوده و آستین یا پارچه روی بازویش چین‌دار است. برخی افراد از لباس دکلته خوششان نمی‌آید و قصد دارند فقط قسمت شانه لباسشان باز باشد، در این صورت خرید یک لباس یقه قایقی انتخاب هوشمندانه‌ای است.

لباس شیفت یا سارافونی

ظهور اولیه لباس سارافونی به اوایل دهه 1960 در صنعت مد برمی‌گردد. لباس شیفت دارای برش مستطیلی و ساده است. لباس شیفت معمولا کوتاه و بدون آستین می‌باشد و برای افرادی مناسب است که لاغر اندام بوده و بدن کشیده‌ای دارند. معمولا به همراه لباس سارافونی از یک ژاکت خزدار با درازای متوسط و یک جفت کفش پاشنه بلند و یا پوتین مجلسی بلند استفاده می‌شود.

لباس-زنانه-سارافونی-مجله-کادای

لباس بادی یا جذب

یکی از انواع مدل لباس مجلسی، لباس بادی یا جذب است و همانطور که از نامش پیداست، کاملا جذب بدن می‌باشد و به بدن می‌چسبد. این لباس فرم اندام را بطور کامل نشان می‌دهد و برای اکثر میهمانی‌ها لباس شب مناسبی است. جنس پارچه این لباس کشی بوده و برای افرادی که اندام ساعت شنی دارند، فوق‌العاده تن خور زیبایی دارد زیرا برجستگی‌های بدن را به خوبی نمایش می‌دهد.

لباس جذب مجلسی
لباس جذب مجلسی

لباس فون

به لباس شبی گفته می‌شود که در قسمت باسن تنگ بوده و با رفتن به سمت حاشیه لباس گشادتر می‌شود. ظاهر این لباس شبیه به حرف A می‌باشد و برای میهمانی‌های غیر رسمی مناسب است. لباس فون بیشتر توسط افرادی انتخاب می‌شود که هیکلشان گلابی‌ شکل است، زیرا پایین تنه فرد در لباس مخفی شده و فقط بالاتنه و شانه‌ها دیده می‌شود.

لباس مینی یا کوتاه

در سال 1965 جین شریمپتن در جام ملبورن یک لباس کوتاه با پاهای باز و بدون کلاه پوشید و سبب جلب توجه همه شد. اما امروزه از لباس‌های مینی بسیار زیاد استفاده می‌شود و دیگر باعث تعجب مردم نمی‌شود.  لباس مینی بسیار مناسب برای نمایش پاها و کشیدگی آن می‌باشد و برای افرادی مناسب است که قصد دارند توجه مردم را به سمت پاهای خود جلب کنند. این لباس برای میهمانی‌های شبانه مناسب است، بخصوص در صورتی که با چکمه‌های بلند و پاشنه دار استفاده شود.

لباس مجلسی کوتاه
لباس مجلسی کوتاه

لباس ماکسی بلند

از لباس ماکسی معمولا در مجالس رسمی شبانه استفاده می‌شود. برخی نیز از انوع پیراهن ماکسی اسپرت در ساحل استفاده می‌کنند. این لباس همانطور که از اسمش پیداست، بسیار بلند بوده و حاشیه‌اش به زمین یا مچ پای شما می‌رسد. با این لباس یا صندل و یا کفش پاشنه بلند شیک به همراه جواهرات استفاده می‌شود.

لباس بسته

این مدل لباس زنانه با پیچیده شدن یک طرف لباس به طرف دیگر و گره خوردن کمربند آن به دور کمر و یا پشت لباس، فرم اصلی خود را نشان می‌دهد. از ویژگی اصلی این مدل لباس می‌توان به بسته بودن قسمت جلوی لباس اشاره کرد. این لباس امروزه یکی از انتخاب‌های اصلی کیت مدیلتون می‌باشد و طراحی ظاهری کلاسیک دارد. با پوشیدن این لباس اندام شما به شکل ساعت شنی نمایش داده می‌شود حتی اگر اینگونه نباشد.

لباس بدون پشت

یکی از خاص‌ترین مدل لباس مجلسی که بیشتر توسط افراد لاغر اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد، لباس بدون پشت است که یا کلا باز است و یا پشت لباس توسط چند بند بهم وصل شده است. بالاتنه این مدل لباس شب آستین ندارد و یقه آن فقط با یک بند به دور گردن بسته می‌شود. این لباس مناسب استایل مجلسی تابستانه است.

لباس راسته یا برش دار

طراحی این نوع لباس بستگی به خطوط و انحنای بدن فرد دارد و معمولا گشاد و بدن نما نیست. در این لباس یک برش صاف وجود دارد و از ناحیه کمر تنگ بوده و هیچ قابل ملاحظه‌ای ندارد. قد این نوع لباس شب معمولا تا زانو یا بالای زانو است و مناسب برای میهمانی‌های شبانه می‌باشد. این سبک لباس مناسب کسانی است که می‌خواهند برآمدگی‌های بدن خود را در کانون توجه قرار دهند و برای تیپ بدنی ساعت شنی ایده‌آل است.

لباس مدادی

اگر قصد دارید در مجالس همه را تحت تاثیر قرار دهید، از لباس با مدل مدادی استفاده کنید. این لباس با توجه به نامش شبیه به مداد است و در ناحیه کمر تنگ و چسبان است. در زیر زانو سجاف دارد و دارای چین و پلیسه نیست. این لباس مناسب مجالس شبانه بوده و به همراه داشتن یک آویز باعث بی‌نظیر شدن استایل شما می‌شود. بهترین نوع لباس مدادی لباس با یقه اسکی و بسته است.

لباس پفی

لباس پفی همواره مورد توجه تمامی زنان قرار می‌گیرد. این لباس بلند بوده و به زمین می‌رسد. این مدل لباس شب در طرح و مدل‌های مختلفی مانند لباس پرنسسی و پری دریایی طراحی می‌شود. با پوشیدن لباس پفی، می‌توانید همه را شگفت‌زده کنید.

لباس مجلسی پفی
لباس مجلسی پفی

لباس مدل ماهی

اکثر افراد برای میهمانی‌های شبانه از مدل لباس مجلسی ماهی استفاده می‌کنند. این لباس بلند بوده و از بالا تا زانو یا میانه ران تنگ است، سپس کمی پف‌دار می‌شود. این لباس برای افرادی مناسب است که اندام ساعت شنی و گلابی شکل دارند.

لباس-مدل-ماهی کادای

لباس مجلسی کوکتل

همانطور که از نام این لباس مشخص است، لباس کوکتل انتخاب مناسبی برای مراسمات رسمی می‌باشد که در کنار رسمی بودن، جنبه دوستانه نیز دارند. قد این لباس معمولا تا زانو می‌باشد و با کفش پاشنه دار ست می‌شود. لباس کوکتل بسیار پرکاربرد است و در انواع مدل‌های یقه و طراحی‌های بیرونی متفاوت، تولید می‌شود.

سارافون

این مدل لباس زنانه یقه ندارد و تنها با بند بر روی شانه نگه داشته می‌شود. می‌توانید زیر این لباس یک بلوز و یا زیرسارافونی یقه اسکی بر تن کنید. این لباس اندام شما را جذاب‌تر می‌کند.

لباس باردو

نام این لباس از یک بازیگر فرانسوری گرفته شده است. این لباس در مجموعه لباس مجلسی یقه قایقی طبقه‌بندی می‌شود، ولی دارای آستین است که زیر شانه قرار دارد. باز بودن لباس از خط کارور می‌باشد و آستین‌ها نیز از همین ناحیه به لباس متصل می‌شوند و شبیه به این دیده می‌شود که گویی آستین خود را پایین کشیده‌اید.

لباس-مجلسی مدل-باردو کادای
لباس-مجلسی مدل-باردو کادای

لباس آستین کلوش

این لباس دارای آستین‌هایی است که تا ساعد و یا مچ دست تنگ است و سپس گشاد (کلوش) می‌شود. آستین‌های این لباس به شکل زنگوله می‌باشد و به همین دلیل به این اسم نامیده شده است. این مدل لباس زنانه در طرح‌های متفاوتی تولید می‌شود و ویژگی اصلی آن، طراحی آستین می‌باشد.

لباس پرنسسی

این مدل لباس زنانه دقیقا همان چیزی است که در فیلم‌های باربی مشاهده می‌کنید. بالاتنه و کمر این لباس بسیار تنگ و چسبان است و دامن آن همچون لباس پرنسس‌ها، پفی و زیباست این لباس برای همه مناسب است و شانه و بازوهای شما را برجسته می‌کند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *